Tyttäreni "huonolle" todistukselle nauretaan :(
Eli tyttäreni ka oli 8.2 eli todistus oli hyvä. Yksi seiska ja yksi kutonen seassa. Kummatkin lukuaineita. Nyt eilen siskollani oli häät ja koko suku oli paikalla. Tyttöni todistuksesta kysyttiin ja tyttö vastasi rehellisesti. Hänen vuotta vanhempi serkkunsa nauroi tyttöni "huonolle" todistukselle. Hänellä itsellä oli todistuksen keskiarvo yli yhdeksän. Tyttöni sai myös negatiivistä palautetta monilta sukulaisilta ja voi että itseänikin alkoi vituttamaan. Tyttöni teki parhaansa ja mitä aikuiset tekevät? Haukkuvat! Monella tytön kaverillakin oli parempi keskiarvo ja hänelle on naurettu useaan otteeseen. Haukuttu typeräksi yms. Tyttöni on oikeasti todella fiksu, ja välillä tuntuu, että hän on monta kertaa fiksumpi kuin minä. Kyllä varmaan sattuu sisimpään, kun tekee parhaansa ja kaverit/sukulaiset haukkuvat tyhmäksi. Olen yrittänyt lohduttaa tyttöä, mutta tämä vain lähtee pois. On ollut tänään koko päivän hiljainen ja lukee omassa huoneessaan kirjoja/on tietokoneella. Ei ole itkenyt tai mitään, mutta jonkin verran masentuneelta vaikuttaa.
Kommentit (108)
Ei sano arvosanat mitään. Itselläni peruskoulun päättötodistus 6.2. Ei estänyt minua kouluttautumasta alalle jolle halusin. Ensin opistoaste ja sen jälkeen ammattikorkeakouluun. Ensi vuonna haen yliopistoon. Typeryytensä tuossa osoittivat vain ja ainoastaan AIKUISET sukulaiset. Tehkää hyvää ruokaa ja juhlikaa ansaittua kesälomaa! :)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2012 klo 13:42"]
ihan hyvä keskiarvo jos mielii tradenomiksi tms, mutta ei tuollaisella paperilla kyllä mitään kovin kummoista opiskelupaikkaa saa. Akateemisista opinnoista on tuollaisella totarilla turha haaveillakaan.
Mulla oli suunnilleen tuota luokkaa keskiarvo koko ala-asteen, ja silti päädyin yliopistoon. Peräti kahteen yliopistoon. Nyt on väitöskirja tekeillä...
Sama täällä! Luulen, että meikäläisissä on jopa enemmän kasin kuin kympin oppilaita. Olemme perushyviä kaikessa mutta emme pingottajia, ja kun se oma kiinnostuksen kohde vihdoin löytyy, alamme loistaa.
Pöntöt, minulla on kaveri, jonka peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli 7,4 ja opiskelee nyt lääkiksessä ja toinen, jonka keskiarvo oli lähes 9,8 eikä päässyt lääkikseen
Numerot voivat vaikuttaa tai sitten eivät. Ite olen aina menestynyt ja pitänyt hyvää koulumenestystä tärkeänä tekijänä mutta tämä 7,4 kaveri on menestynyt muilla ansioilla
6.9 keskari päättötodistuksessa ja hyvin olen pärjännyt.
Mun mielestä yli8 on hyvin tehty.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2012 klo 13:30"]
Eihän nuo nyt varsinaisesti mikään kehumisen arvoinen todistus ole...
[/quote]
Voi vi..u että aikuinen voi olla kommenteissaan typerä.
Siis nyt tietysti oman mielipiteen julkaiseminen on TÄYSIN oikein, mutta jos se on tuollaista. 8.2. kävin peruskoulun1 1982-1991. tokareiden keskiarvot olivat 8.8-9.2, ja opettaja sanoi että olisit voinut saada paremman todistuksen jos kokeet olisi menny paremmin joka IKISESTÄ VITUN KOKEESTA 8,5-10
Tässä numerot ysiltä
Liikunta 9
Historia 10
Biologia 8
matikka 10
Kemia 8
Fysiikka 8
äidinkieli 10
käsityö 8
musiikki 10
Ja mitäs helvettiä mun keskiarvo on aina ollut 7.4 ja jollain kavereilleni on ollut jopa 5.9, että mun mielestä toi on hyvä keskiarvo
Oon itekki lapsi 12-vuotias mut sain todistuksesta keskiarvon 7.8 ja mulla oli kaksi 7 ja loput 8 :( Kukaan ei kyl naura mulle ja kaikki sanoo sen olevan ihan hyvä :)