Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni "huonolle" todistukselle nauretaan :(

Vierailija
10.06.2012 |

Eli tyttäreni ka oli 8.2 eli todistus oli hyvä. Yksi seiska ja yksi kutonen seassa. Kummatkin lukuaineita. Nyt eilen siskollani oli häät ja koko suku oli paikalla. Tyttöni todistuksesta kysyttiin ja tyttö vastasi rehellisesti. Hänen vuotta vanhempi serkkunsa nauroi tyttöni "huonolle" todistukselle. Hänellä itsellä oli todistuksen keskiarvo yli yhdeksän. Tyttöni sai myös negatiivistä palautetta monilta sukulaisilta ja voi että itseänikin alkoi vituttamaan. Tyttöni teki parhaansa ja mitä aikuiset tekevät? Haukkuvat! Monella tytön kaverillakin oli parempi keskiarvo ja hänelle on naurettu useaan otteeseen. Haukuttu typeräksi yms. Tyttöni on oikeasti todella fiksu, ja välillä tuntuu, että hän on monta kertaa fiksumpi kuin minä. Kyllä varmaan sattuu sisimpään, kun tekee parhaansa ja kaverit/sukulaiset haukkuvat tyhmäksi. Olen yrittänyt lohduttaa tyttöä, mutta tämä vain lähtee pois. On ollut tänään koko päivän hiljainen ja lukee omassa huoneessaan kirjoja/on tietokoneella. Ei ole itkenyt tai mitään, mutta jonkin verran masentuneelta vaikuttaa.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2012 klo 13:38"]

ihan hyvä keskiarvo jos mielii tradenomiksi tms, mutta ei tuollaisella paperilla kyllä mitään kovin kummoista opiskelupaikkaa saa. Akateemisista opinnoista on tuollaisella totarilla turha haaveillakaan.

[/quote]

miksi selität ihan silkkaa roskaa täällä?

Lukion päästötodistukseni keskiarvo oli  7,6 (jep, ei kauheasti koulu kiinnostanut tuolloin).

Olen hakenut (ja päässyt) kahteen eri tiedekuntaan ja valmistunut kummastakin maisteriksi (en samaan aikaan vaan ensin tein yhden tutkinnon (FM) ja myöhemmin siis hain vielä toiseen tiedekuntaan ja suoritin toisen tutkinnon). Enkä todellakaan ole mikään ainutlaatuinen tätä lajia.

Keskiarvo ei paljoa vaikuta yliopistoon pääsyyn, tärkeää ovat ne pääsykokeet ja se, miten itse opiskelut hoitaa.

Vierailija
82/108 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas teitä! Mulla ollu keskiarvo aina jotain seiskan pintaan ja yo-papereissakin paras oli M. Nyt olen diplopmi-insinööri...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööri siis. Väsyneenä ei pitäis kirjotella tänne.

Vierailija
84/108 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä keskiarvo jos mielii tradenomiksi tms, mutta ei tuollaisella paperilla kyllä mitään kovin kummoista opiskelupaikkaa saa. Akateemisista opinnoista on tuollaisella totarilla turha haaveillakaan.

[/quote]

Tiesitkö, kuinka yliopistoon Suomessa pyritään?

Oma keskiarvoni peruskoulun päätteeksi oli 7,2 eivätkä ylioppilastodistus ja lukion päättötodistus olleet sen parempia. Maisteriksi nyt kuitenkin valmistuin ihan kiitettävin arvosanoin.

Vierailija
85/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika onnettomia ihmisinä taitaa olla nuo sukulaiset, tuo on aivan kelpo todistus ja ehkä tyttäresi on sukuaan parempi esim. ottamaan toiset huomioon?

Moni olisi erittäin tyytyväinen tuohon todistukseen, ei ole todellakaan huono.

Mä en taida enää ymmärtää ollenkaan ihmisten ajatuksia ja käyttäytymistä!

Vastaavaa on tämäkin palsta pullollaan.

Vierailija
86/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:48"]

Pöntöt, minulla on kaveri, jonka peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli 7,4 ja opiskelee nyt lääkiksessä ja toinen, jonka keskiarvo oli lähes 9,8 eikä päässyt  lääkikseen

Numerot voivat vaikuttaa tai sitten eivät. Ite olen aina menestynyt ja pitänyt hyvää koulumenestystä tärkeänä tekijänä mutta tämä 7,4 kaveri on menestynyt muilla ansioilla

[/quote]lääkikseen hyvät mahikset päästä jos biologia, kemia, fysiikka ja pitkästä matematiikasta ei ole haittaa on 9-10 ja kirjoittaa noista eetä. Moni ei pääsekään ekana kertana tolisena kolmantena ja se millainen motiivi on päästä sisään,.

Vierailija
87/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hah, kirjoitin C:n paperit ja niin vain minusta tuli maisteri ja vieläpä Englannin yhdestä maineikkaimmista yliopistoista. Työtäkin on riittänyt ja palkasta jää kuussa käteen reilu nelisen tonnia. Yläasteen päättötodistukseni ka oli tasan 8,2.

Vierailija
88/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

;) Olipa kyllä vanha aloitus, kukakohan tämänkin kehtasi nostaa...

Menin lankaan ja varmaan tyttökin päässyt tuosta jo yli

Vierailija
89/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jumalauta, tuohan on hyvä todistus!

Itse kun pääsin peruskoulusta niin keskiarvo oli 6,5...

Jos minä olisin ollut tyttösi, niin olisin kyllä haukkunut sen helvetin hikuri serkun pystyyn!

Vierailija
90/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli yläasteella lukuaineiden ka pikkusen yli 8. Nyt opiskelen hammaslääkäriksi. Siinähän voivat naureskella vaikka koko maailma!

Vierailija
91/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee näiltä "kympit määrittävät ihmisen paremmuuden ja älykkyyden"-mammoilta kahvit väärään kurkkuun kun sanon että mieheni yläasteaikainen ka. taisi olla siinä seiskan pintaan. Ei mennyt lukioon, vaan ammattikouluun mutta arvatkaapa mitä: pyrki sen jälkeen yliopistoon, valmistui maisteriksi ja väitteli viime vuonna tohtoriksi!

Miten VOI olla mahdollista, kun eikös yläasteajan pitänyt määrittää koko ihmisen tulevaisuus ;)

Vierailija
92/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla paalle kutonen ja nyt viis vuotta laakiksessa.

Vierailija
93/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vi**u! Toi on just hyvä ka itselläni oli hiukan huonompi (pääsin just kans tänää seiskalt) ja mun vanhemmat on erittäin tyytyväisiä mun tokariin, niinkun olen itsekin. Toi on hyvä ka!! Ei kaiken oo pakko olla just mitää kiitettävää, tai täydellistä, tyttöshän yritti parhaansa, se riittäkööt! Sukulaisilla näköjään tuli sitten aina kymppejä kokeista ja ka oli varmaan paras mahdollinen, kun nauroivat sun tytölle? Toi nauraminen on niin väärin, ja tiedän sen tunteen, kun yrittää parhaansa, mutta se ei riitä muille. Sukulaiset ja serkku teki kyllä väärin, ku haukkuivat sun tyttöä ja nauro sille, vaikka sillä oli hyvä todistus. Itse, jos olisin ap, niin ottaisin yhteyttä siihen serkkuun ja näihin sukulaisiin, ja selittäisin, että he loukkasivat tyttöä, ja pitääkö kaiken olla täydellistä aina. Olisihan se tyttö nyt huonommankin ka:n voinut saada!!! T: 14 vuotias, seiskaluokan suorittanut tyttö

Vierailija
94/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ka. oli peruskoulussa n.8,6 vaikka miten kovaan yritin, lukiossakin aina alle 9. Olen nyt oikiksessa ja kerralla pääsin sisään, menin kyllä vapaasta kiintiöstä eli pelkkä pääsykoe huomioiden, todistus siis jätettiin huomiotta. Kertaakaan ei siis minulta mitään todistuksia ole kysytty, tosin toivon että ruotsia olisi tullut opiskeltua paremmin.

Vierailija
95/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sellainen ysin tyttö, mutta en ole elämässäni päässyt mihinkään. Että näin. Omaa tytärtäni kannustan toki, mutta yritän tehdä selväksi myös sen, että ihmisarvo ei ole niistä arvosanoista kuitenkaan kiinni. Ja mielestäni 8,2 keskiarvo on tarpeeksi hyvä! Tsemppiä aloittajan tyttärelle, hyvin sä vedät! :) Moukkia ovat ne, jotka ovat todistusta huonoksi nauraneet.

Vierailija
96/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2012 klo 13:42"]

akateemisuus kun ei ole mikään hyvyyden mitta tai paremmuuden.

akateemisuus on vain mitta ihmisestä, joka väkertää paljon turhaa tuottamatonta työtä ja hiukan käytännön hommiin niistä ei ole alkuunkaan. Jo sähkölampun vaihtaminen on työlästä.

Vierailija
97/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keskiarvo ala-asteella ja yläasteella jotain max 7 ja matikka vitonen. Lukiossa petrasin sillee että ka 9 jotain. Nyt opiskelen diplomi-insinööriksi:D

Vierailija
98/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keskiarvo ala-asteella ja yläasteella jotain max 7 ja matikka vitonen. Lukiossa petrasin sillee että ka 9 jotain. Nyt opiskelen diplomi-insinööriksi:D

Vierailija
99/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Nohnoh. Täällä poikkeus joka vahvistaa säännön. Peruskoulun päättötodistuksessa ka. 6,9. Yo-todistuksessa yleisarvosana M (E tuli vasta seuraavana keväänä). Ja opiskelin maisteriksi - gradu 4 ja yleisesti arvosanat keikkui 4:sen ja 5:sen välillä. Että älä sinä mussuta höpöjä.

Vierailija
100/108 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itekki lapsi 12-vuotias mut sain todistuksesta keskiarvon 7.8 ja mulla oli kaksi 7 ja loput 8 :( Kukaan ei kyl naura mulle ja kaikki sanoo sen olevan ihan hyvä :)