Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni "huonolle" todistukselle nauretaan :(

Vierailija
10.06.2012 |

Eli tyttäreni ka oli 8.2 eli todistus oli hyvä. Yksi seiska ja yksi kutonen seassa. Kummatkin lukuaineita. Nyt eilen siskollani oli häät ja koko suku oli paikalla. Tyttöni todistuksesta kysyttiin ja tyttö vastasi rehellisesti. Hänen vuotta vanhempi serkkunsa nauroi tyttöni "huonolle" todistukselle. Hänellä itsellä oli todistuksen keskiarvo yli yhdeksän. Tyttöni sai myös negatiivistä palautetta monilta sukulaisilta ja voi että itseänikin alkoi vituttamaan. Tyttöni teki parhaansa ja mitä aikuiset tekevät? Haukkuvat! Monella tytön kaverillakin oli parempi keskiarvo ja hänelle on naurettu useaan otteeseen. Haukuttu typeräksi yms. Tyttöni on oikeasti todella fiksu, ja välillä tuntuu, että hän on monta kertaa fiksumpi kuin minä. Kyllä varmaan sattuu sisimpään, kun tekee parhaansa ja kaverit/sukulaiset haukkuvat tyhmäksi. Olen yrittänyt lohduttaa tyttöä, mutta tämä vain lähtee pois. On ollut tänään koko päivän hiljainen ja lukee omassa huoneessaan kirjoja/on tietokoneella. Ei ole itkenyt tai mitään, mutta jonkin verran masentuneelta vaikuttaa.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hyväksytyksi tullakseen pitää koulutdistuksen keskiarvon yrittää joku maaginen luku. Meidän suvussa kenenkään ei tarvi selitellä numeroitaan. Ja korkeasti koulutettua väkeä ollaan.

Meidän suvussa keskiarvo alle 9 on vain tyhmillä ja sitä todella joutuu selittämään. Yläasteen puolella kun se 9 on helppo saada, jos lukee läksyt.

Vierailija
42/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein nyt ymmärrä, mikä tässä ap:lla on ongelmana. Ei saa sanoa tytölle, että todistus on surkea, jos sitä verrataan serkun todistukseen? Vai tyttö on niin typerä, että olettaa 8.2 keskiarvon olevan parempi kuin yli yhdeksän keskiarvo?

Tyttö varmasti teki parhaansa, mutta kun se ei riitä kisassa parhaasta keskiarvosta. Teki Suomen jääkiekkojoukkoekin parhaansa, mutta silti olivat huonoja.

Oikeasti fiksun todistuksessa ei ole ainuttakaan kuutosta, niin se vain on, vaikka miten yrittäisi toisin väittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huomaa todistuksissa vain heikot numerot, esim. mun tytön liikunnan kutosen, mutta eivät esim. kuviksen kymppiä. Tai sen, ettei mun yksi lapsista kirjoittanut ollenkaan matikkaa. Kuulemma huono yo-todistus, kun oli kolme L:ää ja kolme E:tä, kun matikkaa ei ollut kirjoittanut. Sekään ei pelastanut tilannetta, että tyttö sai stipendin siitä, kun nuo L:t oli koko koulun parhaat suoritukset.

8,2 keskiarvo on hyvä, vaikka kuka tahansa muuta väittäisi. Kasi on aina hyvä numero, mikä näköjään ei ole mennyt perille tämänkään palstan "aikuisille".

Vierailija
44/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pistää vihaksi lukea sekä näitä kommentteja että ap:n sukulaisten. Olen aina ajatellut, että kasin keskiarvo on hyvä. No, ei mikään superhuippu, mutta perushyvä. Sellainen, jolla mennään minne halutaan ja siitä voi tarvittaessa parantaa. Perushyvää työtä tekemällä koko kouluajan pääsee mihin vain. Sitten täällä senkus mollataan! Kyllä sinun ja tyttösi pitäisi olla ylpeitä, ilmeisesti teilläkin on asenne jotenkin pielessä?! Aina niitä löytyy, joiden Liisat ja Pekat ja Janit saivat 10,5 keskiarvon ja menivät suoraan yliopistoon, mutta sou?

T. Ope, vastaavalla keskiarvolla yliopistoon ekalla yrittämällä

Vierailija
45/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan ka oli nyt vitosella juurikin tuo 8,2 ja sisälsi 2 seiskaa, loput sitä kasia ja ysiä.

Ja jo tuo numero kahdeksankin sanoo, että kyseessä on HYVÄ todistus. Ei välttävä, ei tyydyttävä, joskaan ei myöskään kiitettävä.

Mun käy sääliksi tätä av:n mammakirjoa, samaa lahkoa ap:n sukulaisten kanssa.

Vierailija
46/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ka oli 8,9 ja olen ässän kassa. Repikää siitä.

Mulla oli 9:llä ka 9,8. Olen aina ollut kaupassa töissä :)

Vierailija
47/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoi tällaista.

Niillä ysillä ja kympeillä ei ole mitään merkitystä jos ei ole opetettu tapoja ja lasta kasvatettu.

Puhui paljon muutakin, muttä tämä on niin totta. Jos ihmisellä ei ole sydämen sivistystä, hänen elämällään ei ole mitään arvoa, vaikka hän olisi akateeminen ja keskiarvo olisi ollut peruskoulussa mitä tahansa.

Minun nuorellani keskiarvo oli 7.6, mutta olen paljon ylpeämpi hänestä, koska hän on se, joka on antanut paikan vanhukselle, puolustanut kiusattuja, vaikka jäi itse kiusaajien hampaisiin, toiminut tukioppilaana ja on monen pienemmän oppilaan idoli juuri siksi, että on toiminut apuna heille vaikeissa tilanteissa.

Siitä en olisi ollut ylpeä, että hänellä olisi todistuksessa hyvät numerot, mutta nauraisi toisen todistukselle.

Mitä arvoja itse haluat kasvattaa lapsellesi?

Vierailija
48/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maailma on nykyään tällainen. Ihmisten arvottaminen on muotia ja bb tyylinen kyykyttäminen. Tällä tavalla varmaan kasvaa onnellinen ja tasapainoinen sukupolvi.

En oikein nyt ymmärrä, mikä tässä ap:lla on ongelmana. Ei saa sanoa tytölle, että todistus on surkea, jos sitä verrataan serkun todistukseen? Vai tyttö on niin typerä, että olettaa 8.2 keskiarvon olevan parempi kuin yli yhdeksän keskiarvo?

Tyttö varmasti teki parhaansa, mutta kun se ei riitä kisassa parhaasta keskiarvosta. Teki Suomen jääkiekkojoukkoekin parhaansa, mutta silti olivat huonoja.

Oikeasti fiksun todistuksessa ei ole ainuttakaan kuutosta, niin se vain on, vaikka miten yrittäisi toisin väittää.

Vierailija
49/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maailma on nykyään tällainen. Ihmisten arvottaminen on muotia ja bb tyylinen kyykyttäminen. Tällä tavalla varmaan kasvaa onnellinen ja tasapainoinen sukupolvi.

En oikein nyt ymmärrä, mikä tässä ap:lla on ongelmana. Ei saa sanoa tytölle, että todistus on surkea, jos sitä verrataan serkun todistukseen? Vai tyttö on niin typerä, että olettaa 8.2 keskiarvon olevan parempi kuin yli yhdeksän keskiarvo? Tyttö varmasti teki parhaansa, mutta kun se ei riitä kisassa parhaasta keskiarvosta. Teki Suomen jääkiekkojoukkoekin parhaansa, mutta silti olivat huonoja. Oikeasti fiksun todistuksessa ei ole ainuttakaan kuutosta, niin se vain on, vaikka miten yrittäisi toisin väittää.

eli niitä, joiden elämää sinun lapsesi kadehtivat. Vain osa nuorista saa kaiken haluamansa ja olen tehnyt parhaani, että omani ovat juuri näitä nuoria.

Vierailija
50/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika vaan sattuu olemaan täydellisyydentavoittelija, joten ei sekään helppoa ole. Lapselle tulee älyttömän helposti 'ranteet auki'-olo, jos keskiarvo on huono tai kokeesta tulee huono numero. Siis omalle lapselleni hänen mielestään huono.

Itse olen ollut kasin oppilas ja sain ihan tosissani tehdä töitä sen eteen.

Mutta juu, mun lapseni on as, joten se selittänee tuon täydellisyydentavoittelun. :(

t. se, jonka pojan ka oli 9.3

Vierailija
51/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niitä, joiden elämää sinun lapsesi kadehtivat. Vain osa nuorista saa kaiken haluamansa ja olen tehnyt parhaani, että omani ovat juuri näitä nuoria.

t: ohis

Vierailija
52/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä keskiarvo jos mielii tradenomiksi tms, mutta ei tuollaisella paperilla kyllä mitään kovin kummoista opiskelupaikkaa saa. Akateemisista opinnoista on tuollaisella totarilla turha haaveillakaan.

Mun keskiarvo yläasteella oli tuo ja pääsin heti lukion jälkeen yliopistoon. Lukion saati sitten peruskoulun arvosanalla ei ollut mitään merkitystä, koska valinta tapahtui pääsykokeen perusteella.

Valmistuin pääaineesta erinomaisilla tiedoilla ja sain hyvän työpaikan. Esimieheni muuten on tradenomi, joten ihan kivasti silläkin koulutuksella voi edetä.

Vierailija
53/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teit itse ap, kun tytärtäsi pilkattiin? Vaikenit ja petit luottamuksen? Vai puolustit ja osoitit tyttärellesi, että olet hänestä ylpeä?

Pilkkaamistakin on erilaista. Meillä perheen ja suvun kesken on totuttu pilkkaamaan toisiamme. Se on sellaista hauskaa ja hyväntahtoista naureskelua. Tosi paikan tullen kuitenkin jokainen tietää, että perhe on se, joka viime kädessä mitään merkitsee ja toinen toistemme takana seistään tilanteessa kuin tilanteessa. Oliko pilkkaaminen varmasti pahansuopaa, vai voisiko olla niin, että otit asian liian vakavasti ja nyt pahennat asiaa vatvomalla sitä?

Joka tapauksessa tyttösi on herkässä iässä, ja ensimmäinen vuosi yläasteella on voinut olla rankka monella tapaa. Tuolloin kaveripiirit menevät uusiksi, pojat alkaa kiinnostaa, tulee tärkeäksi olla osa porukkaa ja mahdollinen koulukiusaaminen voi olla todella rajua. Itse nyt asettaisin ennemminkin kyseenalaiseksi sen, että onko kysymyksessä loppujen lopuksi se keskiarvo, vai onko tytölläsi mahdollisesti muita huolia?

Itse en kouluajoilta muista, että ketään olisi kiusattu numeroiden takia. Sen sijaan muistan kyllä, että hyviä oppilaita kiusattiin nörtteinä ja liian kilttejä ja ujoja kiusattiin muuten vaan. Olen usein miettinyt, että tuo yläasteikä on kyllä niin vaikea ja raadollinen melkeinpä jokaiselle, että on suorastaan ihme, että suurin osa täyspäisenä siitä selviää... :(

Vierailija
54/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ohis

Vaikka omasi ei vielä 10v iässä osaakaan lukea, niin älä kuvittele, että muiden lapset ovat samanlaisia kuin sinun lapsesi.

Vierailija
55/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noilla kasin keskiarvoilla ja vähän päälle ei tee oikeastaan enää yhtään mitään. Ei siitä kannata suuttua. Ja typerää kyllä pilkatakaan, kun toinen on varmasti yrittänyt parhaansa, ei sen puoleen.

Mitä ihmettä selität? Jos noin ajattelee, niin ei noilla keskiarvoilla SEISKALUOKALLA tee muutenkaan yhtään mitään. Pelkkää lasten leikkiä...

Vierailija
56/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että menkää vaan puppua puhumaan muualle.

Vierailija
57/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa lapsesi keskiarvo on teidän perheen asia.

Opeta tämä lapsellesi.

Ihmiset on vain ilkeitä ja tuolla keskiarvolla kyllä pääsee lukioon ja sinne yliopistookin.

Yksityis asiat pitää salat. Ei tule ilkeyttä, kun kukaan ei tiedä mitään. Pätee kaikkien asioiden kohdalla.

Vierailija
58/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v. meni aikaa, että ymmärsin ettei yksityisasioista pidä puhua, ei edes sukulaisille.

Ihmisten ilkeily sai mut ymmärtämään etten puhu perheen asioista.

Pojat ei saa näyttää todistusta muille kuin mummolle, joka ei ole ilkeä.

Niistä hyvistäkin asioista osataan ilkeillä niin en puhu niistäkään.

Ihmiset on kamalan ilkeitä ja kateellisia.

Toivottovasti tyttösi jatkossa ei jaa tietoa teidän ilkeille sukulaisille.

Vierailija
59/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvähän 8,2 keskiarvo on. Riippuu tietysti tasosta - jos ka on ennen ollut yli ysin, on lasku tietysti melkoinen. Kasin keskiarvo on kuitenkin yleisesti hyvää keskitasoa eikä mitään, mistä pitäisi pilkata.

Minulla oli seiskalla keskiarvo varmaan 7,6. Silti pärjäsin lukiossa hyvin ja pääsin suoraan yliopistoon. Nyt minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja hyvä työpaikka.

Moni ei vielä seiskaluokalla oikeastaan edes tiedä, miten pitäisi opiskella. Minä opin vasta peruskoulun lopussa, miten kokeisiin oikeastaan pitäisi lukea.

Vierailija
60/108 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yläkoulun ope