Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostamassa vanhaa taloa ja löytyi

Vierailija
10.06.2012 |

sokkelista puun alaosasta joku sienikasvusto ja sitä on niin paljon, että voidaan luokitella kosteusvaurioksi. Puun yläpuoli oli siis täysin kuiva mutta alapuoli kostea.



Tämä pystyttäisiin korjaamaan, mutta korjaus on kallis 300€/m ja kaikki sisätilan seinät revittäisiin auki ja puu otettaisiin pois ja paikalle laitettaisiin joku harkkovalu.



Talossa pitää tehdä myös kylppäriremontti joka menee omaan piikkiin eli maksetaan itse.



Mitä tekisitte? Ostaisitteko talon?



Mies haluaisi olla apurina korjaustyössä joten hinta voisi vähän laskea.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itken ja luen sun viestiä... me oltas ehkä voitu olla tossa tilanteessa...

Puretaan kauppa siis tänään. Ollaan miehen kanssa pohdittu koko viikonloppu asiaa ja kyllä tää viestiketju on yks joka puoltaa mun päätöstä eli ei osteta.

Kiitos KAIKISTA vinkeistä ja vastauksista. Olette ehkä tietämättänne pelastaneet meidän perheen terveyden :)

ap

Ei herranen aika..te siis olette jo ostaneet sen??

Vierailija
82/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itken ja luen sun viestiä... me oltas ehkä voitu olla tossa tilanteessa...

Puretaan kauppa siis tänään. Ollaan miehen kanssa pohdittu koko viikonloppu asiaa ja kyllä tää viestiketju on yks joka puoltaa mun päätöstä eli ei osteta.

Kiitos KAIKISTA vinkeistä ja vastauksista. Olette ehkä tietämättänne pelastaneet meidän perheen terveyden :)

ap

Ei herranen aika..te siis olette jo ostaneet sen??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vielä kyselee tai etsii tätä ketjua.

Päästiin tarjouksesta ilman seuraumuksia. Mutta aika iso kynnys tuli nyt uuden talon etsintään... Jouduttiin kuitenkin maksamaan puolet kuntotarkastuksesta ja sitten tuo puupalan labra eli jotain 900€ yhteensä.



ap

Vierailija
84/98 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Marginaalinen hinta tuo teidä maksama terveydestä. Tai jos ette osaa sitä niin ajatella, niin ajatelkaa vaikka sitä, että miten paljon muutto olisi tullut maksamaan.

Vierailija
85/98 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ette ostaneet taloa!

Kauhulla luin tätä ketjua kun huomasin...



kuntotarkastus ei todellakaan kerro kaikkea. Pitää ottaa rakennenäytteet ja tutkia. Ja sädesieni ei lähde kuin polttamalla.



Olen onnellinen puolestanne!



terveisin: myös terveyden ja omaisuuden menettänyt sädesienen ja homeiden takia.

Vierailija
86/98 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluimmin sitten rakentaa pienen talon kuin asuu homehelvetissä. Nimimerkilä juuri mietin että miten helvetissä me selvitään tästä. Kumpa voisin kääntää kellon takaisin siihen päivään kun tämä paskakasa mentiin ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän ketjun, että voin sitten vuodenkin päästä lukea tätä ja tuumia että tehtiin oikea ratkaisu vaikka harmittaakin älyttömästi. Oli meidän unelma talo muuten :( ap

Hyvän päätöksen teitte ja varmasti tulette kiittämän itseänne (ja tähän ketjuun vastanneita ;) ) tulevaisuudessa!!!

Tiedän kokemuksesta, että siinä vaiheessa kun on kova talokuume, haluaisi todellakin löytää sen talon ja pian. Mekin aikoinaan löydettiin talo, joka oli pohjaltaan, sijainniltaan ja tontiltaan aivan unelma. Se vain, että laho kulma sieltäkin löytyi ja muutakin huolimatonta rakentamista. Unohdettiin koko juttu, kun kaikkien remppatarpeiden budjettiarvio ylitti satatonnia. Ja siltikään ei olisi voinut olla varma, olisiko kaikki ollut kunnossa! Kyllä se silti harmitti.

Me päädyttiin lopulta rakennuttamaan talo. Se saatiin 200t€:lla (+ tontti). Ja on uusi ja varmasti terve!

Tsemppiä, varmasti löydätte vielä talon! Tärkeintä on oma terveys! Tuo talo kuulosti ihan pommilta ja koko kuvio huijaukselta.

Vierailija
88/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla avuliaitakin toisia kohtaan. Minäkin, joka en edes ole asunnonvaihtoaikeissa, luin koko ketjun. Todella valaisevia kirjoituksia, eikä aikaa ole säästelty, vaan yritetty tosissaan varoittaa hankalaan tilanteeseen joutumisesta kertomalla omia kokemuksia.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa selville, ja perukaa tarjous kirjallisesti että on mustaa valkoisella!

Ehdottomasti oikea päätös!

jättäneet tarjouksen ja myyjä on ehtinyt hyväksyä, niin voi olla että joudutte maksamaan sakon sopimusrikkomuksesta.

Silti summa on pieni siihen nähden, mitä olisitte maksaneet korjauksista ja terveydestänne.

Onnittelen oikeasta päätöksestä!

Vierailija
90/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-60- luvun talot on kyllä enimmäkseen rankorakenteisia. Hengittäviä kyllä, mutta ei hirrestä.

rakennettu -51. Tehty korjauksia, mutta luultavasti asiallisesti, koska ei ole ilmennyt mitään kummempaa ja porukka on pysynyt ainakin terveenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmita korjaamaan mitä tahansa koska voivat aina syyttää että aluneperin oli vikaa. Ei siis kannata luottaa rakennuttajien sanaan vaan ottaa selvää asioista monista lähteistä.

Vierailija
92/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-60- luvun talot on kyllä enimmäkseen rankorakenteisia. Hengittäviä kyllä, mutta ei hirrestä.

rakennettu -51. Tehty korjauksia, mutta luultavasti asiallisesti, koska ei ole ilmennyt mitään kummempaa ja porukka on pysynyt ainakin terveenä.


On noita, mutta ovat tosiaan harvinaisempia kuin rankorakenne. Olisikohan rakentajalla ollut omaa metsää niin on ollut puuta paremmin käytettävissä. Kunnossa pidetty hirsitalo on kyllä hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin löydettiin unelmien talo sijainnin, pohjan ym suhteen. Koitan päästä yli tästä pettymyksestä ja palaan vaikka aina välillä tähän ketjuun.

t. se tasakatosta haaveileva joka mietti tarjouksen tekoa

Vierailija
94/98 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutama muu tässä ketjussa! vaikkei se lohduta mutta teidän kohtalo pelasti meidän rahat ja tulevaisuuden :)



Voimia teille jatkoon. Olis niin ihanaa kun pystyis kääntään kelloja taakse päin.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/98 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja homeet ja sienet ei kyllä vedä puoleensa. Niistä voi saada hirveitä terveysongelmia, ei ole mitään takeita että remontti onnistuu 100 pros.

Vierailija
96/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheasti! Perutaan siis tarjous! Ei olla ostettu vielä! Ollaan jätetty vaan tarjous ja nyt ollaan suullisesti ilmoitettu, että perutaan se!



Tänään pitäis tulla sitten tieto miten myyjä ja välittäjä asiaan suhtautuu...



anteeksi kun sekoilin, oon tosi surullinen tästä koko tapauksesta vaikka kuinka olette takonut mun päähän, että ratkaisu on oikea...



ap

Vierailija
97/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän ketjun, että voin sitten vuodenkin päästä lukea tätä ja tuumia että tehtiin oikea ratkaisu vaikka harmittaakin älyttömästi.



Oli meidän unelma talo muuten :(



ap

Vierailija
98/98 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäneet tarjouksen ja myyjä on ehtinyt hyväksyä, niin voi olla että joudutte maksamaan sakon sopimusrikkomuksesta.



Silti summa on pieni siihen nähden, mitä olisitte maksaneet korjauksista ja terveydestänne.



Onnittelen oikeasta päätöksestä!