Helvetin mies!!!! Taas hetki kun harkitsen ero!!
Meidän perhe on huomenna lähdössä aamulla klo 9 eläinpuistoon. Kyllä, mies, minä ja lapset. Näin on sovittu ajat sitten ja miehelle ilmoitettu monta kuukautta sitten, että lähdettävä on. Tämä on perheen yhteinen kesälomapäivä.
Ja mitä helvettiä tekee mies! Lähtee ystävänsä luokse ja on nyt sitten humalassa!! Ok, ei paljon, mutta niin paljon, ettei varmasti huomenna aja autoa vielä siihen aikaan. On varmasti todella pirteä ja hyväntuulinen kun aamulla revin sen 8 aikaan sängystä.. Nyt repes mun pelihousut täydellisesti!!!
Niin ja hänestä tämä toiminta on ihan ok!! Sanoo tulevansa 1 aikaan kotiin ja luulee että kaikki on sillä sitten hyvin.. Siis mitä voi aikusen ihmisen päässä liikkua!!
Nyt sitten kommentteja kehiin arvon av-raati!
Lähdenkö lasten kanssa ja en herätä edes koko ääliötä?
Vai lähdetäänkö kaikki ja yritän niellä kiukkuni??
Mä olen niin raivona, et tekis mieli lähteä ihan yksin sinne reissulle ja jättää kaikki kotiin. Mutta lapsille on luvattu.. Kiukuttaaaa!!!!
Tästä tekstistä päätellen vaikutan varmasti noin 15-vuotiaalta ja hermoheikolta yksilöltä, mutta voin vakuuttaa, että olen aikuinen, omasta mielestä ainakin ihan suhteellisen terveellä järjellä varustettu äiti-ihminen ja luullakseni en tarvitse vielä mitään vihanhallintakursseja..
Kommentit (89)
Jos minun pitäisi olla ollut jo tunti jollain saatanallisella ryhmämatkalla eläinpuistoon ison porukan kanssa sunnuntaiaamuna, niin ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa. Vetäisin varmaan edellisenä iltana suojakännit, ettei kukaan edes ajattelisi minun pystyvän moiseen.
Kannattaa olla naimisissa ihmisen kanssa, joka arvostaa samoja asioita. Jos ei mies innostu aamuisesta ryhmämatkasta, niin ota ihmeessä ero ap. Katsotaan, kuinka pian neljän lapsen mamma löytää miehen, jota kiinnostaa enemmän ;) Miehiä on varmasti jonoksi asti. Ja onhan se yh-elämä katraan kanssakin mukavaa, oikein leppoisaa suorastaan!
Onnea yritykseen, kuulostat tooodella kiinnostavalta ihmiseltä ja elämäsi on suorastaan upea! Eikä edes yhtään takakireys paista, ehei.
Mies lähtee ryyppäämään, ilmoittaa klo 1, että ei aio tulla kotiin eikä koko reissu kiinnosta, ja tämä on jotenkin ap:n vika? Nalkuttaa parista kaljasta? On varmaan uskis ja nuttura tiukalla? Ja miksi vaatii mieheltä, miksei vaan mene itse?
Aikamoista elämää vietätte. Teistä on ok, että isä vaan laittaa ryyppäämisen edelle ja pettäää lupauksensa lapsille. Äidin on vain nieltävä se, oltava valittamatta ja paikattava homma aamulla lähtemällä itse tai vielä parempaa, ehkä ryyppäämällä sen miehen kaverina ja pettää lapset sitäkin kautta?
Normaaleissa perheissä lupaukset pidetään. Jos jostain syystä se ei onnistu, niin ei se ainakaan saisi olla vanhemman valinta alkoholin ja lasten välillä.
Ap, toivottavasti lähditte lasten kanssa keskenään. Saatko lapset illalla hoitoon/mummolaan/kavereille? Olisi kiva, jos lapset eivät joutuisi kuulemaan sitä keskustelua. Minusta sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin todeta miehelle, että se oli tässä. Olen pahoillani. Uusien mahdollisuuksien antaminen merkitisis uusien lupausten pettämistä lapsille ja sinulle.
itsekkin olen ollut joskus pilkkuun asti baarissa ja sitten aamupäivällä on lähdetty lasten kanssa vesipuistoon. Mies on ajanut ja mulla on ollut vähän väsynyt olo, mutta kiva reissu on silti ollut.
Kyllä kai aikuinen ihminen itse tietää rajansa.
Ja jos klo 1 tulee kotiin ja klo 9 on lähtö niin tossahan on ihan runsaasti aikaa nukkua. Eikö sulla sitten ole ajokorttia????
Älkää aina nalkuttako kaikesta niille miehille, niin ei tarvitse näitä salarakas juttuja sitten krjoitella.Juuri näin! Olen mies ja kun ollaan jonnekin aamulla lähdössä, todella tiedän edellisiltana rajani viinan suhteen. Se, että mies on kavereiden kanssa menossa on ihan ok, eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmaa. Olen välillä tullut 4-5 aikaan kotiin eikä sekään vaikuta aamun menoon mitenkään.
Nimenomaan nalkuttajaksi aloittajaa sanoisin. Asenteellaan ap luultavasti pilaa tämänpäivän fiilikset vaikka ei sanoisi sanaakaan. Mies ei näe tässä mitään syytä itsessään ja kaikki ap:n nalkutus tulee miehen kannalta ilman syytä. On äkkiä seurauksena että mies ottaa noita omia iltoja useammin ja useammin.
Miehellähän ei ole koskaan mitään velvollisuuksia yrittää hoitaa parisuhdetta ja olla aiheuttamatta pahaa mieltä puolisolleen, se on vain naisen velvollisuus. Jos nainen erehtyy nalkuttamaan, on miehen luontainen oikeus alkaa entistä vittumaisemmaksi, eikä suinkaan yrittää selvittää asioita asiallisesti.
Rattijuoon kyytiin vielä lapsia...
jos rymyää yön ja herää aikaisin (tuo yksi nyt ei kovin myöhä ole, mutta yleensä) niin seuraava päivä menee maatessa ja se on oikeasti tosi ärsyttävää. Mieluumin ukko jossain ihan muualla, kun makaamassa päivän krapulaisena sohvalla, kun itse teet kaiken yksinäsi. Tämä siis niille, jotka muka jaksavat hienosti seuraavan päivän, vaikka menisi miten myöhään. Pakkokos sen toisen on jaksaa aina. Varmaan on ok, että ap ensi lauantaina vastaavalle reissulle. Vai onko tämä etuoikeus sallittu vain miehille?
itsekkin olen ollut joskus pilkkuun asti baarissa ja sitten aamupäivällä on lähdetty lasten kanssa vesipuistoon. Mies on ajanut ja mulla on ollut vähän väsynyt olo, mutta kiva reissu on silti ollut. Kyllä kai aikuinen ihminen itse tietää rajansa. Ja jos klo 1 tulee kotiin ja klo 9 on lähtö niin tossahan on ihan runsaasti aikaa nukkua. Eikö sulla sitten ole ajokorttia???? Älkää aina nalkuttako kaikesta niille miehille, niin ei tarvitse näitä salarakas juttuja sitten krjoitella.
Juuri näin! Olen mies ja kun ollaan jonnekin aamulla lähdössä, todella tiedän edellisiltana rajani viinan suhteen. Se, että mies on kavereiden kanssa menossa on ihan ok, eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmaa. Olen välillä tullut 4-5 aikaan kotiin eikä sekään vaikuta aamun menoon mitenkään. Nimenomaan nalkuttajaksi aloittajaa sanoisin. Asenteellaan ap luultavasti pilaa tämänpäivän fiilikset vaikka ei sanoisi sanaakaan. Mies ei näe tässä mitään syytä itsessään ja kaikki ap:n nalkutus tulee miehen kannalta ilman syytä. On äkkiä seurauksena että mies ottaa noita omia iltoja useammin ja useammin.
No luuletko että on vaimolle ja lapsille mukavaa, kun isi haisee vanhalle viinalle? Varsinkin autossa tuo löyhkä kyllä haisee. Onko se nalkuttamista, jos aiheesta sanoo?
Meillä en olisi soitellut & viestitellyt miehen perään vastaavassa tilanteesa. Olisin luottanut mieheeni. Enkä olisi ollut pahoillani siitä että mies menee omille reissuilleen iltayöstä varsinkaan jos on jotain erityistä joka on tarjolla vain juuri tuona iltana (joku vanha kamu käymässä ym.).
Toisaalta tiedän että mieheni olisi ollut vahtimattakin ajokuntoisena aamulla lähdössä. Hieman väsyneenä kyllä mutta taatusti huolehtii että lapsilla on hauskaa mikäli hän voi siihen vaikuttaa.
Jos ap nalkuttaa ja vahtii miestään aina noin niin a. mies tapaa pettää lupauksensa ja ymmärrän ap:ta koska yrittää huolehtia että lapset saisivat luvatun reissun. Ja b on taas että ap nalkuttaa ja vahtii ja sen takia mies ei ota vastuuta asioista koska jokatapauksessa nalkutetaan. Tässä tapauksessa ymmärrän miehen käystöstä.
Jos mies tapaa kännätä ja pettää lupauksensa niin ap;n kannattanee erota. Jos taas on kyse siitä että ap varuiksi nalkuttaa jo ennen ongelmien syntyä nii kannattaisi varmaan käydä jollain terapeutilla tai oikeasti katsoa pitkään ja hartaasti peiliin. Sillä ei tuollainen nalkutus -pettämis elämä ole kivaa katsottavaa edes lapsille.
Parantakaa suhdettanne tai erotkaa.
Perheessä on neljä lasta, siksi ap ei voi ajaa yksinään, jos mukaan lähtee kaksi aikuista, vaan sitten pitää mennä kahdella autolla. Joten jos mies lähtee mukaan, molemmat vanhemmat ajaa.
Mies on luvannut tulla yhden maissa kotiin, yhdeltä ilmoittaa ettei aio tullakaan eikä koko reissu kiinnosta.
Ap aikoo lähteä ilman ukkoa lasten kanssa reissuun.
Kyllä minuakin ärsyttäisi ja olisin tosi pettynyt mieheen tuollaisen jälkeen. Kyse ei ole siitä, että ei saisi niitä ryyppäysöitään pitää, jos ne kerran on tärkeitä (vaikken itse sitä ymmärräkään), mutta ei niitä silti pidä sille viikonlopulle suunnitella, kun ollaan perheen kanssa lähdössä johonkin. Ja mielellään niistä ryyppäjäisistä voitaisiin sopia yhdessä, tai siis huomioida että jokainen vaimon vapaapäivä ei ole mandaatti miehelle olla kännissä/krapulassa.
Ap leimataan nalkuttajaksi, kun mies ottaa "pari kaljaa" kavereiden kanssa? Johan tuossa aloituksessa lukee, että mies jo sen verran humaltunut ettei rattiin aamulla kykene. Taitaa porukka kirjoitella tänne nyt itse krapulassa ja sen vuoksi sympatiat on miehen puolella, joka rikkoo lupaukset omille lapsilleen ja asettaa kaljoittelun lasten edelle.
ap on tässä se pahis, kun on "pakottanut" miehensä johonkin ryhmämatkalle eläinpuistoon. Itsensä takia se ap varmaan sinne puistoon onkin menossa. Kyllä viinan juonti nyt jotkut tyhmät puistot voittaa. Itsekäs akka koko ap.
Ja aamulähdön ihmettelijät: monissa lapsiperheissä nukutaan päiväunia niin, ettei lähtö esimerkiksi klo 12-14 vain onnistu. Eli jos haluaa tehdä jotain ennen myöhäistä iltapäivää, on se vain lähdettävä ajoissa. Kyllä isätkin tämän useimmiten tajuavat.
kyllä,sun mies teki veemäisen tempun,ennen kaikkea lapsillesi! miten tuollaiseen sanan syöjään voisi enää luottaa?!
empatiat sulle!
Se pidetään, mikä luvataan. Onhan tuo vähän holistin hommaa, että vetää kännit juurikin silloin kun pitäisi tehdä jotain sovittua. Alkoholistin kanssa seurustelleena minulla ei ole lainkaan ymmärrystä ap:n miehelle.
Minusta ap ihan oikeeutetusti hermostui miehensä itsekkäästä toiminnasta. Mäkin olisin hermostunut, ja todella pahasti!
Mä en ymmärrä noita miehen päänsilittelijöitä ja paapojia, joiden mielestä on ihan ok että mies pettää lupauksensa ja lähtee ryyppäämään _juuri sinä viikonloppuna kun on __lapsille luvattu__ kesälomareissu_. Nyt ei siis ole kyse ap:n polkemisesta miestään tossun alle ihan vain silkkaa vittumaisuuttaan, eikä siitä että ap hermostuisi "parista kaljasta", kun "kyllähän miehelläkin on oikeus kesälomallaan vähän rentoutua".
Jos on lapsia hankittu, niin silloin aika pitkälti mennään heidän ehdoillaan. Kesälomilla usein tehdään jotakin lapsia kiinnostavia asioita, esim. käydään juurikin vaikka eläinpuistossa, ja monesti mennään lasten aikataulujenkin mukaan, esim. lähdetään ajoissa liikkeelle, päiväunien, aikaisen nukkumaanmenon tms. takia. Näin se vaan on. Ei siinä paljoa auta itkeä että kun itseä ei niinkään ne elukat kiinnostaisi, tai ei kyllä huvittaisi heti aamusta lähteä. Tuskin ap:kään ihan itsensä takia on aamulla yhdeksältä lähdössä eläinpuistoon... Ai niin, mutta menkööt vaan ap ihan itse lastensa kanssa ja viettäköön kivan päivän, ja älköön vaan pilatko miehen krapulapäivää mainitsemalla lupauksen pettämisestä ja vastuuttomasta käytöksestä. Onhan miehellä sentään oikeus viettää kesälomansa miten haluaa.
Eikä kuulosta kovin aikuiselta mieheltä, kun melkein 40-v. pitää vetää viikonloppukännejä.
Tuskin tämä on ensimmäinen kerta, hei hyvät siskot, kun ap:n mies käyttäytyy noin. Mä en kyllä jaksaisi katsella sellaista kakaramiestä, en.
Miehille ei tarvitse sallia lapsellista käytöstä ja omia menoja yhtään enempää kuin naisillekaan!!! Ei ne ole mitään lapsia, ettekä te ole miestenne äitejä!!!
että nuo vastaajatkin ovat itse aikamoisia ryypiskelijöitä. Kukaan muu ei puolusta ryyppääjiä kuin he itse.
Minä en hyväksyisi miestä joka juo yhtään.
"pari olutta"? Kyllähän siellä enemmän meni kuin pari jos kerta ilmoitti ettei aio tulla kotiin. Rattijuoponko kyytiin lapset..ou jee.
kokemusta alkoholiongelmaisesta puolisosta je kenellä ei. Se on helppo sirkuttaa silmät kirkkaina, että minä en sanoisi enkä tekisi näin, vaan tekisin noin; eikä mun puoliso noin edes tekisi.
Aikuisen pitää kyllä ymmärtää, että jos menee lapsille lupaamaan jotain, niin sitten pitää sen lupauksensa. Jos alun alkaenkaan ei ehdotus kiinnosta, niin sitten sanoo heti ei.
Edelleen moni kuvittelee, että se alkoholiongelmainen puoliso on ollut alusta alkaen alkoholiongelmainen. Ei se kuulkaa niin mene. Se satunnainen pari kaljaa kavereiden kanssaa voi kymmenen vuoden kuluttua olla jotain ihan muuta. Alkoholiongelma kehittyy pikkuhiljaa eikä sitä helposti puolisokaan hoksaa, onko menossa joku väliaikainen vaihe vai lopun alku.
Toivottavasti ap:lla ja lapsilla oli kaikesta huolimatta mukava päivä.
On ihan sama, mitä ap sanoo, ensimmäinen sääntö av:lla on se, että ap lytätään heti alkuunsa. Aiheesta riippumatta. Eri mieltä oleminen on refleksinomainen reaktio kaikkiin ap:n väittämiin.
Eli: On täysin normaalia, että mies pettää lupauksensa lapsille. SE on myös tietenkin ap:n vika, koska hän on nalkuttava akka.
On myös täysin normaalia laittaa lapset rattijuopon kyytiin. Sekin on ap:n vika, koska hän käytöksellään ajoi miehen juomaan.
On tietenkin ap:n vastuulla pitää yksin parisuhteestaan huolta, mies on aina oikeassa ja ap aina väärässä. Tämä kaikki juontaa juurensa niistä tosiasioista, että ap:llä on takuuvarmasti kananpersetukka, muhkea rämemajava ja vittumainen luonne. Piste. Kiitos av.
Kyllä tästä ketjusta huomaa, kenellä on kokemusta alkoholiongelmaisesta puolisosta je kenellä ei. Se on helppo sirkuttaa silmät kirkkaina, että minä en sanoisi enkä tekisi näin, vaan tekisin noin; eikä mun puoliso noin edes tekisi. Aikuisen pitää kyllä ymmärtää, että jos menee lapsille lupaamaan jotain, niin sitten pitää sen lupauksensa. Jos alun alkaenkaan ei ehdotus kiinnosta, niin sitten sanoo heti ei.
Minä en ole löytänyt kohtaa missä ap sanoisi miehellään olevan alkoholiongelman ? Minä kerroin miten normaaliperheessämme asiat menisi. Ja oletan että ap;nkin perhe on normaali kunnes toisin kerrotaan.
Siitä että lapsille annetut lupaukset pidetään ja sanotaan ajoissa jos ei joku kiinnosta olen samaa mieltä kanssasi.
Mutta oli mies alkoholiongelmainen tai en niin en ymmärrä että ap tuntuu pitävän miestään yhtenä lapsena. Muistuttaa moneen kertaan yhteisestä menosta, kieltää mieheltä iltamenot koska hänen mielestään mies ei saa mennä minnekkään seuraavan päivän retken takia. Ja sitten koko illan nalkuttaa aina vähän välilä miehelle puhelimen välityksellä tilanteesta. Koetin selittää että tasa-arvoisessa parisuhteessa asioista voidaan jutella ja tehdä kompromisseja ja kumpikin antaa toiselle tilaa jne. Ymmärrän jos mies kyllästyy jatkuvaan puhelinterrorismiin ja juo enemmän mitä olisi muuten juonut illan aikana kun jatkuvasti ollaan kimpussa. Mies tekee tosi väärin lapsiaan ja vaimoaan kohtaan. Mutta ei vaimokaan kuulosta toimivan kovin fiksusti miestään kohtaan.
Joko pariskunta opettelee kommunikoimaan paremmin ja normaalimmin ja molemmat opettelevat kunnioittamaan toisiaan (MYÖS MIES HUOM) ja perhettään. Tai erokin on ihan järkevä vaihtoehto jos mieheen ei voi luottaa ja hän käyttäytyy kuin teini.
Kun ei tiedä kuin palasia yhden näkemyksestä on vaikea muodostaa koko kuvaa tilanteesta. Hyvältä tilanne ei kyllä todellakaan kuulosta.
- 55
Outoa että kaikki puolustelevat täällä ap:n miestä. Jos tilanne olisi toisinpäin, olisi nainen haukuttu tasan tarkkaan niin pystyyn kuin vain voi (ja haukuttiinkin, mutta siksi että ap kehtaa loukkaantua miehensä käytöksestä).
Ei kukaan ole oikeasti krapuloissaan priimakunnossa. Humalassa nukkuminen ei ole kunnollista lepoa ja vähintään siitä sitten väsyttää. Siihen heitetään jossain eläintarhassa kävely päälle niin avot: meillä on takuuvarmasti kiukkuinen ihminen käsissä. Eikä krapulaisen hermot kestä samalla tavalla kuin normaali tilassa olevan hermot.
Kai se mies nyt olisi voinut sen "vapaailtansa" ottaa jokin muu ilta kuin juuri eilen? Kyllähän ne lapsetkin nyt tietävät milloin vanhempi ei ole ihan täysissä voimissaan, itse ainakin haistoin krapulan selkeästi ja inhosin krapulaisia ihmisiä, jopa vanhempiani.
En ihan oikeasti ymmärrä näitä jotka puolustelevat ap:n miestä. Kai sitä voi mieskin laittaa lapset etusijalle, vaikka menojalkaa vipattaisikin? Itse en tosiaan tuollaista sulattaisi ollenkaan.
Juuri näin! Olen mies ja kun ollaan jonnekin aamulla lähdössä, todella tiedän edellisiltana rajani viinan suhteen. Se, että mies on kavereiden kanssa menossa on ihan ok, eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmaa. Olen välillä tullut 4-5 aikaan kotiin eikä sekään vaikuta aamun menoon mitenkään.
Nimenomaan nalkuttajaksi aloittajaa sanoisin. Asenteellaan ap luultavasti pilaa tämänpäivän fiilikset vaikka ei sanoisi sanaakaan. Mies ei näe tässä mitään syytä itsessään ja kaikki ap:n nalkutus tulee miehen kannalta ilman syytä. On äkkiä seurauksena että mies ottaa noita omia iltoja useammin ja useammin.