Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei naapurin nainen!! Miksi et koskaan juttele mitään etkä edes tervehdi?

Vierailija
09.06.2012 |

Tiedätkö, että olet jo talossamme "yleinen ihmettelyn aihe" koska et koskaan halua edes paria sana avaihtaa meidän muiden talon naisten kanssa etkä oikeastaan edes tervehdi kun vastaan tullaan.

Ensin ajatelin että ok olet hidas lämpenemään tai et vain pidä esim minusta vaikket edes tunne minua, mutta ei, viimeksi eilen eräs talon asukas, parin lapsen äiti, ihmetteli asiaa minulle ulkona ollessamme. Ja niin tekee muutkin, jopa he jotka jo muuttaneet tästä pois.

Mikä mättää?? luulisi että puheenaiheita riittää kun äitejä olemme kaikki mutta ei niin ei.

Ja se tervehtiminen kun vastaan tullaan, se kuuluu ihan käytöstapoihin ja olisi korrektia siksikin. Oltu naapureita kuitenkin jo useampi vuosi etkä kuuro tai mykkäkään ole.

Ihmeellistä touhua, ei voi kuin ihmetellä!!

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle on ihan sama, jos joku haluaa olla. Saa olla, ei se minua millään tavalla kosketa. Kannattaa yrittää ajatella tällä tavalla. Ei muiden ole pakko olla sellaisia kuin itse olet.

-20-

Vierailija
42/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään tervehdi. Asettuipa sitten kerran kunnallisvaaliehdokkaaksi ja jakoi esitteitänsä talon kaikkiin postiluukkuihin, mutta ei siltikään alkanut tervehtimään edes porraskäytävässä kohdattaessa.

Arvaa äänestinkö? Jos ei pihapiirissä saa suutaan auki, kuinka sitten kunnallispolitiikassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin omia laadukkaita ystäviä, en kaipaa naapurin haaskoja tuttavapiiriini. Ja ei, naapuruus ei ole syy olla tekemisissä.

Vierailija
44/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulle tuottaa vaikeuksia tunnistaa näitä pihapiirin äitejä ja lapsia!

Minulla on kasvosokeus, ja en siis tunnista naapureidenkaan kasvoja, ellei olla tunnettu vuosia. Jos siis viimeviikolla tutustuttu jonkun äidin kanssa, niin seuraavalla viikolla voi olla että pihalla ohimennessä en moikkaa, kun en vaan muista, että oli "Sirpa" tuossa. (En muista kasvonpiirteiltä ihmistä näin lyhyessä ajassa).

Vierailija
45/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
46/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaiset ämmät joutaisivat upottaa suohon ja syvälle. Itse vihaan ylikaiken näitä toisten elämään tuppautuvia naapureita jotka jonkun "yleisen kohteliaisuuden" varjolla haluavat vääntää jotain turhaa small talkia että päästään kyttäämään toisten elämää ja parhaimmassa tapauksessa tehtailemaan tästä hiljaisesta äidistä turhia lastensuojelu ilmoituksia.

Älkää tuppautuko jos toista ei kiinnosta! Kaikki ei ole mitään sosiaallisia ihmisiä. Voihan ollakin että tälläkin naisella on sosiaallisten tilanteiden pelko, ja typerät ap:n kaltaiset akat vaan pahentaa sitä ja juoruavat.

Mene itsees ap.

Vierailija
47/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen enemmän parin talossa asuvan, sattumalta miespuolisen ihmisen kanssa. Heillä on niin mukavat ja kiinnostavat jutut, meillä on yhteisiä harrastuksiakin ja he tuntevat myös mieheni. He eivät yritä isekeä minua ja kunnioittavat siis perhettämme.

Vastaus: Kiintiöni on täysi. Lapseni ovat vanhempia kuin teidän, joten olen saanut kodin ulkopuoliset ystävyyssuhteenikin taas kukoistamaan + nämä kaksi naapuria. Pihajutut ei enää jaksa kiinnostaa.

Ps. Juttelin silloin toisien äitien kanssa, kun lapseni olivat hiekkalaatikkoiässä. Asuin täällä jo ennen teitä, joten ette varmaan ole osanneet hahmottaa tätä faktaa.

Vierailija
48/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutaan päivästä toiseen jauhamassa paskaa hiekkalaatikon kulmalla ja lapset leikkivät ilman uusia virikkeitä päivästä toiseen siinä hiekkalaatikolla. Ei mun elämää vaan häiritse, jos joku ventovieras ihminen ei mua tervehdi. Mitäs ihmeellistä siinä on? Toisilla kun on elämässä vähän muutakin kuin kerrostalon juoruakat ja siinä pihassa kykkiminen.

Vierailija
49/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsen seurani paremmin.

Vierailija
50/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun tarvitsisi puhua kenenkään kanssa vain siksi että asuu samassa talossa? Ok, voisin tervehtiä jos en pelkäisi että joudun sitten juttelemaan lisää.. tuo lause ".. luulisi että löytyy puhuttavaa, äitejä kun olemme kaikki... " kertoo liikaakin.

Vierailija
51/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sinä naapurini kävelet vaikkapa siinä rappukäytävässä vastaan en todellakaan muista oletko sinä talon asukas vai lähisiwan toissapäiväinen kassa joka on menossa kaverinsa luo käymään. Muistan vain henkilöiden jotka ovat todella tärkeitä minulle, mutta esim. ystävieni puolisot jos tulevat kaupungilla kysymään tulisinko heille iltaa istumaan kun grillausta suunnittelevat ei minulla ole mitään hajua kuka on kyseessä elleivät ystäväni nimeä sano. Jooh, kärsin tästä aika paljon itsekin, onneksi ne ystävieni puolisot ottavat huumorilla tämän sokean pisteeni.

Vierailija
52/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jaksat jauhaa naapurin tervehtimättömyydestä näin kauan, niin ilmeisesti ei ole kauheasti tekemistä sulla. jos joku ei halua olla tekemisissä, niin ei sitten halua, koita kestää.

Vierailija
53/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jolla on aikaa miettiä tällaista, ja puhua siitä toisten naisten kanssa, on jo sinällään sellainen persoona, josta normaalilla älyllä varustettu haluaa pysytellä kaukana. Koska tällaisella henkilöllä ei ole omaa elämää, jos pitää ruotia toisten tervehtimistä. Miksi haluaisit ängetä väkisin toisen elämään? Mikä sinua vaivaa? ja äitiystäviäsi? Miksi et voi jättää naapuriasi rauhaan?

Vierailija
54/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on päivänselvä. sinä vaikutat juoruavalta ja sisäisesti rumalta sen myötä. Joillekin on lapsuudessa opetettu, että juoruaminen on kauhean rumaa käytöstä.

Sellaisista ihmisistä pysytään kaukana.

Ilmeisesti ihmiset saavat erilaisen kasvatuksen.

Vierailija
55/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moikkaan kuitenkin aina, vaikka toivon ettei juoruryhmä ehtis nähdä mua. Aina utelemassa jotain muka small talkin varjolla, en halua kertoa mitään heille kun aluksi huomasin jo jotain kerrottuani ettei utelut lopu eikä kuulumisten vaihtaminen ole molemminpuolista. Se on tenttaamista, johon mulla ei ole aikeita osallistua enää millään tavalla.

Olenkin jo laittanut aikapäiviä sitten hakupaperit muualle, koska vanhin lapsemme kertoi asioita tentattavan häneltäkin kun hän tulee kotiin koulusta.

Vierailija
56/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tilanne se että kaksi naista kävelee toistensa ohi ja kumpikin jää odottamaan että HÄNELLE vastataan? Olet siis kohdannut vertaisesi? :D

On ihmisiä joita toi ihmetyttää ja kuten huomaat, meitä joita ei kiinnosta.

On melko huolestuttavaa että sinä menet tuomitsemaan tuntemattomia ihmisiä "ei tykkää sinusta" vaan koska hän ei tule juttelemaan.

MENE KUULE ENSIN JOS NOIN KIINNOSTAA!

Vierailija
57/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaiset ämmät joutaisivat upottaa suohon ja syvälle. Itse vihaan ylikaiken näitä toisten elämään tuppautuvia naapureita jotka jonkun "yleisen kohteliaisuuden" varjolla haluavat vääntää jotain turhaa small talkia että päästään kyttäämään toisten elämää ja parhaimmassa tapauksessa tehtailemaan tästä hiljaisesta äidistä turhia lastensuojelu ilmoituksia.

Älkää tuppautuko jos toista ei kiinnosta! Kaikki ei ole mitään sosiaallisia ihmisiä. Voihan ollakin että tälläkin naisella on sosiaallisten tilanteiden pelko, ja typerät ap:n kaltaiset akat vaan pahentaa sitä ja juoruavat.

Mene itsees ap.

Olla jurotetaan, ei saa sanoa toiselle mitään eikä ainakaan hymyillä. Tervehtiminen on tuppautumista ja sosiaalisuus silkkaa juoruilua. Jokaisen pitää olla negatiivinen ja omissa oloissaan, koska jollakin saattaa olla sosiaalisten tilanteiden pelko...

Otetaanpa nyt vähän henkeä ja mietitään faktoja. Kyllä naapurin tervehtiminen kuuluu peruskäytöstapoihin. Jos ei tervehdi, on epäkohtelias, jopa moukka. Sellaisia ihmisiä tervehditään, joita nähdään säännöllisesti esim. työkaverit, lapsen hoitajat, koulun opettajat ja naapurit. Tervehtiminen ei ole lupaus juttuseurasta tai kutsusta kylään. SE on peruskohteliaisuus niin kuin oven pitäminen takana tulevalle.

Jos jostain syystä ei tätä peruskohteliaisuutta kykene noudattamaan, on todellakin poikkeus ja siitä olisi varmaan hyvä infota niitä ihmisiä, jotka sitä tervehdystä odottavat. Tai antaa heidän ajatella, että olet moukka.

Missään vaiheessa vika ei ole niiden muiden, ei ap:n eikä kenenkään muunkaan naapurin, joka sitä tervehdystä odottaa. On suomalaisuutta metsäläisyyttä kuvitella, että se oma jurottaminen on normi, jota muiden pitäisi kunnoittaa. vaikka miten ei jaksaisi naapureiden kanssa seurustella, niin se hei tai edes pään nyökäytys ei ole sinulta mitenkään pois. Parhaimmillaan saat toiselle hyvän mielen.

Kannattaisi ottaa se pää pois sieltä omasta navasta ja astua Impivaarasta ihmisten ilmoille. Emme asu täällä yksin, ja jos oikeasti haluaa asua, niin muuttaa sitten sellaiseen paikkaan, missä ei ole naapureita. Olisi kiva, jos Suomi edes sen verran kansainvälistyisi, että saataisiin nuo jurrikat edes jollain tasolla sivistyksen ensiaskelmille. Se hei ja kiitos kun eivät ole isoja juttuja, kun ne kerran opettelee.

Vierailija
58/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös naapurin nainen joka ei oikein oma-aloitteisesti tervehdi. :/ Olen sosiaalisesti hyvin pelokas, käyn kyllä nykyään terapiassa. Kun näen jonkun tutuhkon, esim. naapurin, menen suojautumistilaan ja en pysty puhumaan helposti.

Ehkä sinun naapurillasi on sama juttu?

Vierailija
59/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaukaa viisas, kun en alkanut pahemmin teidän naapureiden kans jutustelee.

Tiedän, että nyt kihisette uteliaisuudesta.

Olenhan toki muuttunut aika paljon vuodessa, lihonut yli 10kg, hiusmalli vaihtunut lyhyemmäksi.

Olen nykyisin enemmän kotona, vaikka lapset onkin hoidossa.

Ihan vaan nyt meidän kesken... Olen sairastunut, hoidot paisuttaneet ja se uusi kampaus on oikeasti peruukki.

En jaksa tämän tarkemmin sun kanssas asiasta keskustella. Ja todellisuudessa sun kuulumiset ei kiinnosta pätkääkään, joten ei moikkailla jatkossakaan. Kiitos.

Vierailija
60/82 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös naapurin nainen joka ei oikein oma-aloitteisesti tervehdi. :/ Olen sosiaalisesti hyvin pelokas, käyn kyllä nykyään terapiassa. Kun näen jonkun tutuhkon, esim. naapurin, menen suojautumistilaan ja en pysty puhumaan helposti.

Ehkä sinun naapurillasi on sama juttu?

Joten siinä suurin syy.Mutta myös se että vaikka oltaisiin oltu naapureita jo vuosia niin silti ei tunneta ja teillä on ne omat äitipiirinne johon en tunne kuuluvan.Itselläni myös omat kaverit ja ystävät ketkä myös tuntevat menneisyyteni joten heidän kanssa muutenkin helppo olla ihan oma itsensä jne.Toki moikkaan takaisin,ainakin päälläni. :) hyvänä päivänä voin vaihtaa myös pari sanaa mutta aiheita kunnon jutteluun ei ole koska ei tunneta.Minä en ainakaan "luule itsestäni liikoja" vai miten se AP nyt totesikin asian. T.tooooodella hidas lämpenemään uusille ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi