MInkä ikäisen lapsen voi päästää telttailemaan?
Poika olis lähdössä parin kaverin kanssa Nuuksioon telttailemaan, ja mä en oikein uskalla päästää. Jos joku sekopää vaikka tulis riehumaan sinne tai jotain. Poikiin itseensä luotan kyllä..
Meidän poika on 12v ja kaverit 13 ja 15v.
Jos näkisit tällaisen joukon retkelläsi, mitä miettisit?
Olenko ylihysteerinen?
Kommentit (7)
Sen 13v isoveli. Mun poika on 12v ja tän 13v kans samalla luokalla... kaikki on ihan fiksuja, ei tarvi pelätä esim. ryyppäämistä.
Lähinnä mietin et jos joku tulee häiriköimään tms.
Ja tekeekö ihmiset ls-ilmoitusen?
Itse olen jo 15v ollut myös partiossa vastuussa isommastakin laumasta pienempiä tallaajia. Eli jos on luotettava tapaus kuten kirjoitit (ja on jonkinlaista retkeilytaustaa eli saa nuotioon tulet ja osaa lukea karttaa) niin ei kuin sinne vaaan!
riski että joku tulee sinne ryyppämään ja haastamaan riitaa?
Pojat olis menossa johonkin mihin pääsee pyörällä, ei siis minnekään 'syvälle metsään'.
ap
Ja kannattanee ohjeistaa että vaihtavat paikkaa jos tulee jotain ryypiskelijöitä.
mut ei me kovin äkkiä päästä apuun kun meiltä on sinne matkaa yli 50km, joten ei ihan heti olla auttamassa jos jotain ongelmia tulee...
Ehkä mun pitäis vaan reilusti päästää tuo meidän ukkeli kavereiden mukaan.
mutta 12v kuulostaa kyllä aika pieneltä, 15v sen sijaan jo tosi hyvältä. toisaalta jos 15v kaveri on fiksu tapaus, on juttu ihan eri kun että kolme 12v:tä lähtisi. toisaalta mulla on aika subjektiivinen mielipide, kun olen itse 13-vuotiaasta asti telttaillut partiossa johtajana ja pitänyt tällöin huolta pienemmistäni. 18v:nä toimin jo 40hlön leirin johtajana. :)