Hei naapurin nainen!! Miksi et koskaan juttele mitään etkä edes tervehdi?
Tiedätkö, että olet jo talossamme "yleinen ihmettelyn aihe" koska et koskaan halua edes paria sana avaihtaa meidän muiden talon naisten kanssa etkä oikeastaan edes tervehdi kun vastaan tullaan.
Ensin ajatelin että ok olet hidas lämpenemään tai et vain pidä esim minusta vaikket edes tunne minua, mutta ei, viimeksi eilen eräs talon asukas, parin lapsen äiti, ihmetteli asiaa minulle ulkona ollessamme. Ja niin tekee muutkin, jopa he jotka jo muuttaneet tästä pois.
Mikä mättää?? luulisi että puheenaiheita riittää kun äitejä olemme kaikki mutta ei niin ei.
Ja se tervehtiminen kun vastaan tullaan, se kuuluu ihan käytöstapoihin ja olisi korrektia siksikin. Oltu naapureita kuitenkin jo useampi vuosi etkä kuuro tai mykkäkään ole.
Ihmeellistä touhua, ei voi kuin ihmetellä!!
Kommentit (82)
Ja se lienee aivan normalai reaktio kun kyseessä kuitenkin tilanne missä olemme olleet jo monta vuotta. Sano mitä sanot, mutta onhan se nyt omituista ettei vuosikausien vanhoja naapureita voi yhtäkään moikata, juttelut yms asia ehkä erikseen mutta ettei edes hyvien käytöstapojen mukaisesti ketään tervehditä. Ihme touhua.
ap
Johan toi teidän juoruaminen riittänee syyksi..
kuulostatte karseilta. En ole koskaan oikein ymmärtänyt tuollaisen juoruilun tarkoitusta. Just oikein "ei millään pahalla, mutta..."
Mitä tarkoittaa "et oikeastaan tervehti"? Siis tervehtiikö kuitenkin jollain tavalla? Jos hänelle menee juttelemaan, eikö sano mitään vaan lähtee vain pois? Onko hänelle kukaan mennyt juttelemaan? Miksi on niin tärkeää saada hänet teidän Talon Naisiin mukaan?
Onko hän ehkä kuullut kun juttelette keskenänne, loukkaanutnut ja ajatellut että ei kaipaa kaltaisianne kavereiksi?
En halua asioitani ja elämääni reposteltavan kun en ole paikalla.
Tervehdin kyllä ja vaihdan pari sanaa kohdatessa, mutta enempää tuttavuutta en halua tehdä. Naapurit vaikuttavat kyllä mukavilta, mutta nuorilta ja juoruiluun taipuvaisilta.
Ystäviä ja tuttavia minulla on muutenkin enemmän kuin ehdin tavata joten olen valinnut tietoisesti tämän linjan.
seuramme ei sinulle ole koskaan kelvannut.
Ja kuten tuossa jo eräälle vastasin niin me emme juorua emmekä puhu pahaa, meillä on ihan muut jutut silloin kun satumme ulkoilemaan samaan aikaan (työssäkäyviä suurin osa), muitta tämä on asia joka herättää ihmetystä koska emme ole riidoissa, emme ole ottaneet koskaan mistään ns yhteen ja olemme tosiaan olleet jo vuosia naapureita. Mistään kyläilyistäkään ole kyse, ei olisi sellaiseen kiinnostusta, ainakaan minulla.
ap
Ihan kuten nytkin teet. Ei ole minkäänlaista kiinnostusta liittyä kerhoonne. En tahdo teitä kylään luokseni. Minulla on omat ystävät ja erilaiset kiinnostuksen kohteet.
miksi kyttäät kuka nostaa kättää tai nyökkää ja pidät siitä kirjaa pitsiverhojesi takana.
tyyppejä, joiden elämän sisältö on kytätä naapureita ja "ihmetellä" heidän käytöstään. Eli kytätä ja juoruilla.
Onneksi ei tarvitse kauaa enää asua tässä. Pääsee teidän pienestä juorupiiristä eroon. Nauretaan teille omien tuttujen kanssa selän takana, että onpa siellä niin tyypillisiä aaveemammoja, että. Kohta se yks akka varmaan kirjoittaa vauvan aaveepalstalle tästä asiasta.
Ja oikeassa olin.
Mitään muutahan tässä ei kukaan olekaan "kaivannut" eikä muuta ihmettele kuin sitä ettei kys nainen edes tervehdi, mikä lie luulee olevansa. Miehensä kyllä tervehtii mutta eism lapsensa on kasvatettu samanlaisiksi "ihmeellisyyksiksi" etteivät mitään sano ikinä kellekään.
ap
Tervehdin kyllä ja vaihdan pari sanaa kohdatessa, mutta enempää tuttavuutta en halua tehdä. Naapurit vaikuttavat kyllä mukavilta, mutta nuorilta ja juoruiluun taipuvaisilta.
Ystäviä ja tuttavia minulla on muutenkin enemmän kuin ehdin tavata joten olen valinnut tietoisesti tämän linjan.
enkä jaksa esittää mitään muuta vaan olen sitten mieluummin omissa oloissani. Sori.
Hän ei sanoa mitään, ei edes puolikasta sanaa, ei edes nyökkää päällänsä, ei siis yhtikäs mitään. Ei kellekään naispuoliselle naapurille ainakaan, ei ikinä. Mennä lantustaa vaan ohi kuin ei mitään.
ap
kuulostatte karseilta. En ole koskaan oikein ymmärtänyt tuollaisen juoruilun tarkoitusta. Just oikein "ei millään pahalla, mutta..."
Mitä tarkoittaa "et oikeastaan tervehti"? Siis tervehtiikö kuitenkin jollain tavalla? Jos hänelle menee juttelemaan, eikö sano mitään vaan lähtee vain pois? Onko hänelle kukaan mennyt juttelemaan? Miksi on niin tärkeää saada hänet teidän Talon Naisiin mukaan?
Onko hän ehkä kuullut kun juttelette keskenänne, loukkaanutnut ja ajatellut että ei kaipaa kaltaisianne kavereiksi?
"mikähän tuo luulee olevansa".
Epäsosiaalisista ihmisistä usein kuultu fraasi.
No, ei me mitään itsestämme luulla. Mitä itse luulette olevanne kun teidän kanssa pitäisi jaksaa vääntää small talkia vaikkei voisi vähempää kiinnostaa?
Lapsille opetetaan pienestä asti, että jos naapurin koira ei tykkää silittämisestä, ei sitä saa mennä silittämään. Oma rauha ja koskemattomuus on koiran perusoikeus, joka sillä on vain siksi, että se on olemassa. Miksei naapurissa asuva ihminen ansaitsisi edes sen verran arvonantoa kuin koira?
Miksei tuo epäsosiaalinen ihmisparka saa asua omassa kodissaan ilman, että naapurit taaperoista 90-vuotiaisiin kyttäävät hänen tervehtimisiään? Olette kaikki kauan sitten huomanneet, ettei hän halua muodostaa kanssanne mitään pientä kohteliasta sosiaalista yhteisöä. Silloin olisii teiltä alkeellista kohteliaisuutta jättää tuo ihminen rauhaan. Teidän tehtävänne ei ole kouluttaa häntä käyttäytymään oikein. Oli syy sulkeutuneisuuteen mikä tahansa, tunkeilu ja tarkkailu tekee hänen elämästään entistä vaikeampaa.
Näinpä. Miten jotkut ihmiset on jätettty täysin kasvattamatta? Jos joku ei halua kontaktia, hänet jätetään rauhaan.
Miten ihmeessä raiskaukset jne vältetään, jos äidit antavat tämän kuvan, että toisten elämään saa väkisin tunkea? Että toinen pitää pakottaa tervehtimään heitä, ja jos ei tervehdi, hänestä puhutaan ja jo taaperot opetetaan kyttäämään (ap itse sanoi taaperoidenki ihmettelevän) toisia ihisiä.
Ihminen on syntyjään ennakkoluuloton ja ymmärtää hyvin, että jollain voi olla elämässä vaihe, tai sellaiset elämänkokemukset, että voimia ei ole juuri siihen tervehtimiseenkään. Jos ihmistä ei kasvateta pahaksi ja suvaitsemattomaksi, ihmisen lapselle ei tee yhtään tiukkaa suvaita ja ymmärtää sitä että joku tervehtii, toinen ei.
Mitään muutahan tässä ei kukaan olekaan "kaivannut" eikä muuta ihmettele kuin sitä ettei kys nainen edes tervehdi, mikä lie luulee olevansa. Miehensä kyllä tervehtii mutta eism lapsensa on kasvatettu samanlaisiksi "ihmeellisyyksiksi" etteivät mitään sano ikinä kellekään.
ap
mutta kuulostaakin Eve Hietamieheltä, joka kerää matskua kolmanteen kirjaan Yösyötön ja Tarhapäivän jatkoksi. Kellä meni jo hermot? Liikaa jankkausta, nyt hyvä provo meni pilalle.
Hän ei sanoa mitään, ei edes puolikasta sanaa, ei edes nyökkää päällänsä, ei siis yhtikäs mitään. Ei kellekään naispuoliselle naapurille ainakaan, ei ikinä. Mennä lantustaa vaan ohi kuin ei mitään.
ap
aiemmista asuinpaikoistaan ja niiden mammaringeistä.
(ja kyllä miehiä, sekä lapsiakin), mutta yleensä olen heidät nähdessäni tulossa töistä, tai menossa jonnekin missä pitää olla tiettyyn aikaan.
En tarkoita olla epäkohtelias, mutta muutamaa kohteliaisuutta lukuunottamatta en keksi mitään syytä, miksi heidän kanssaan alkaa juttelemaan.
Minua ahdistaa vaihtaa sanaakaan vieraiden kanssa, tervehtiminenkin on vaikeaa, sitä sitten joutuu miettimään pitääkö seuraavallakin kerralla tervehtiä ja miten se tehdään sopivan ystävällisesti mutta ei niin että viestisi mitään halua tutustua.
On vain helpompaa kun ei ota katsekontaktia toisiin ihmisiin.
En ajattele teistä mitään pahaa, mutta olen tällainen kaikkien kanssa. Minulla on mieheni ja sukulaiseni ja pari ystävää, netissä enemmänkin tuttuja joista joskus jopa tutstun joihinkin irl.
Olen aina ollut tällainen.
Mitäs väliä sillä on? Haittaako se lopulta sinua tai muita naapureita millään tavalla?
Itse olin ensin vähän hämmentynyt, kun tervehdykseeni ei koskaan vastattu. Ajattelin sitten, että samapa tuo. En minä sitä ihmistä muutenkaan mitenkään tunne enkä ole hänen kanssaan tekemisissä, mitä väliä tervehtimisellä. En ajattele enää koko asiaa, kun kohtaamme jossain kuin emme olisi koskaan kohdanneetkaan.
Niin ja se että ap käy töissä ei muuta tosiasiaa että hän on juoruakka. töissä on samat ihmiset kyttäämässä ja juoruamassa, se, että joku käy töissä, ei kumoa sitä että samainen ihminen on pahainen juoruakka sekä töissä että kotonaan.
aloittajan lapset siis teinejä, ja äitinsä kanssa ihmettelevät kun naapuri ei tervehdi!!! Oikeasti! Kyllä kuulostavat olevan henkisesti köyhiä. Voiko olla tottakaan? Itselläni on teini, ja ei voisi vähempää kiinnostaa naapurit häntä.
joka on niin säälittävää! Teidän mielestä on siis paitsi hyväksyttävää, niin myös ymmärrettävämpää se, että ignoroi naapurin täysin, kuin että tervehtii ystävällisesti? Tervehtiminen on yhtä, kuin juoruaminen??? Normaali ihminen kyllä väistämättäkin ihmettelee noin epäystävällistä käytöstä. Ja näitä löytyy joka taloyhtiöstä, päiväkodista ja koulusta. On kyllä terapian paikka, jos ei uskalla naapurille sanoa moi.
ettehän te tunne toisianne. Kaikkia ei naapureiden kanssa kaveeraaminen kiinnosta ja tuosta tervehtimisasiasta teidän muiden nyt vaan pitää koettaa päästä yli.