Hei naapurin nainen!! Miksi et koskaan juttele mitään etkä edes tervehdi?
Tiedätkö, että olet jo talossamme "yleinen ihmettelyn aihe" koska et koskaan halua edes paria sana avaihtaa meidän muiden talon naisten kanssa etkä oikeastaan edes tervehdi kun vastaan tullaan.
Ensin ajatelin että ok olet hidas lämpenemään tai et vain pidä esim minusta vaikket edes tunne minua, mutta ei, viimeksi eilen eräs talon asukas, parin lapsen äiti, ihmetteli asiaa minulle ulkona ollessamme. Ja niin tekee muutkin, jopa he jotka jo muuttaneet tästä pois.
Mikä mättää?? luulisi että puheenaiheita riittää kun äitejä olemme kaikki mutta ei niin ei.
Ja se tervehtiminen kun vastaan tullaan, se kuuluu ihan käytöstapoihin ja olisi korrektia siksikin. Oltu naapureita kuitenkin jo useampi vuosi etkä kuuro tai mykkäkään ole.
Ihmeellistä touhua, ei voi kuin ihmetellä!!
Kommentit (82)
en minäkään sinua tervehtisi, sen verran juoruakalta vaikutat
Minä EN juorua, minä IHMETTELEN, koska minusta PERUSKÄYTÖSTAPOIHIN kuuluu tervehtiä vaikkapa nyt tuttua naapuria! Minä EN myöskään vietä päiviäni siellä hiekkalaatikolla lapsiani tylsistyttämässä vaan olen töissä ja lapseni koulussa. Minä EN myöskään kaipaa hänestä keskusteluseuraa saati ystävää vaan peräänkuulutan niitä KÄYTÖSTAPOJA!! PerusKOHTELIAISUUTTA you know??!! Se on helvetin KUMMA juttu kuinka tällä palstalla väännetään ja käännetään ja ennenkaikkea OLETETAAN asioita vastoin parempaa tietoa ja HYÖKÄTÄÄN kimppuun aivan ilman syytä, toisaalta se koira älähtää jne:D Ap*aion ihmetellä/aiomme ihmetellä jatkossakin jos kys rvan käytös ei muutu, on se sen verran patologista ja outoa. Ja huom! minä en ole kertaakaan aloittanut asiasta ihmettelyä muille vaan minulle on ihmetelty ja kysytty että "moikkaako se sua kun minua ei" yms.
Sen verran sekopäältä kuulostat!
"Hohhoijakkaa"-tyylinen mä-tiedän-minä-itte-minä.
Voi hellanduudeli hohhoijaa kuules lol HALOO.
Juu ei mulla mitään asennetta, kunhan haluan vain, että kaikki palstalaiset alkais nyt juoruta mun kanssa tästä tuntemattomasta henkilöstä, paheksua sitä, kun se ei halua mun kerhoon.
Jne.
Ap, hyviin käytöstapoihin kuuluu jättää rauhaan sellainen ihminen, joka niin tahtoo.
Aargh, miten voi olla edes mahdollista, että vuosien jälkeenkin te vielä vatvotte tätä! Oottekste jo haukkuneet toisianne selän takana niin paljon, että on pakko saada uutta riepoteltavaa?
Ja kun täällä palstalaiset vastaa sulle, miksi se ehkä ei halua moikata teitä, niin sä vain intät vastaan, koska te olette siellä kanakorissa ilmeisesti päättäneet, että se on teitä jotenkin huonompi ihminen.
asunut tässä 6vuotta ja seinänaapurini asui jo sitä ennen.Sillä on verhot aina kiinni.Luulisin ettei siellä ketään oo,mut kuulen aamulla kun ulko-ovi kolahtaa,en kehtaa mennä katsoo minkä näköinen se on.ja joskus se potkii omaan ulko-oveensa, kun lapset pamauttaa meidän ulko-oven liian kovaa auki..aika hassua, ettei edes tiedä miltä se tyyppi näyttää..toiselta naapurilta kuulin vähän taustoja tästä ja yllätyin et on suht nuori jotain reilu 30v. mut mielenterv.ongelmainen jollain tapaa.et on meitä moneen junaan,lopeta vaivaamasta päätäs jos joku naapuri ei tervehdi,tiedät ainaki et se on elossa ja hengittää.anna sen olla.
"Hohhoijakkaa"-tyylinen mä-tiedän-minä-itte-minä.
Voi hellanduudeli hohhoijaa kuules lol HALOO.
Juu ei mulla mitään asennetta, kunhan haluan vain, että kaikki palstalaiset alkais nyt juoruta mun kanssa tästä tuntemattomasta henkilöstä, paheksua sitä, kun se ei halua mun kerhoon.
Jne.Ap, hyviin käytöstapoihin kuuluu jättää rauhaan sellainen ihminen, joka niin tahtoo.
Aargh, miten voi olla edes mahdollista, että vuosien jälkeenkin te vielä vatvotte tätä! Oottekste jo haukkuneet toisianne selän takana niin paljon, että on pakko saada uutta riepoteltavaa?
Ja kun täällä palstalaiset vastaa sulle, miksi se ehkä ei halua moikata teitä, niin sä vain intät vastaan, koska te olette siellä kanakorissa ilmeisesti päättäneet, että se on teitä jotenkin huonompi ihminen.
Juuri näin.
Ja se lienee aivan normalai reaktio kun kyseessä kuitenkin tilanne missä olemme olleet jo monta vuotta. Sano mitä sanot, mutta onhan se nyt omituista ettei vuosikausien vanhoja naapureita voi yhtäkään moikata, juttelut yms asia ehkä erikseen mutta ettei edes hyvien käytöstapojen mukaisesti ketään tervehditä. Ihme touhua.
ap
Johan toi teidän juoruaminen riittänee syyksi..
tosi säälittävää vatvoa vuosia jonkkun ihmisen tervehtimistä toisten juorukerholaisten kanssa. Ja vielä yrittää saada netissä kaikki haukkumaan tätä. Eikö riitä että kerhossanne jo haukutte?
Muita en tunne, joitain puheliaita lapsia lukuunottamatta. Ja odotan, että minua aikaisemmin asuneet tehvehtivät ensin, ovathan he tavallaan kotipesällä, minun vasta muutettuani. Jos oman rapun porukka odottaa, että aina tervehdin ENSIN, jää sekin tervehtiminen osaltani. Kohteliaisuutta uusia ihmisiä kohtaan, teillä "vanhoilla" on jo tietyt tavat ja koska olen asunut sellaisissakin taloissa, joissa kukaan ei tervehdi ketään, en voi tietää miten juuri täällä toimitaan. Ja älkää juorutko, hankkikaa elämä!
Äitiydestä ei ole yhdistäväksi tekijäksi, näkeehän sen tämänkin palstan keskusteluista. En HALUA olla kovin paljoa tekemisissä tiettyjen äiti-ihmisten kanssa...
mitä valitat. Juttelenhan kanssasi täällä av:llä.
alkeellisetkin käytöstavat ovat jääneet varhaislapsuuden tasolle. Se että teidän rinkinne taas ei kiinnosta on täysin ymmärrettävää.
Ei meillä ole mitään rinkiä!! Jonkun verran ollut tässä vuosien aikana muuttoliikettä, mutta ihme ja kumma kaikki muut ns uudet asukkaat ottavat kontaktia tai edes tervehtivät.Joten kyllä todellakin kiinnittää huomiota ja ihmetyttää kun aivan vain on se yksi joka ei ikinä sano edes "moita". Vaikka millainen mölliörkki on niin luulisi edes tervehdykseen suuvärkin taipuvan.
Johan tuota ihmettelee talon 90v vanhus kuin taaperoikäisetkin, omille 15v, 12v ja 10v lapsilleni olen vain todennut että ei enää tarvitse heidänkään kys tapausta moikata kun ei hän kerta vastaa eikä ainakaan ikinä moikkaa itse ensin. Johan he ovat tunteneet itsensä hassuiksi kun opetettu että niihin peruskäytöstapoihin kuuluu tervehtiä ja sitten se aikuinen ei teekään niin. Joten anti olla, mutta ihmetellä silti saa!
ap
Olen jo kauan sitten edellisessä asuinpaikassa tajunnut että naapurien kanssa kaveeraaminen ei välttämättä johda mihinkään hyvään.Siksi mulla on ystävät ihan muualla.Edellisessä asuinpaikassa ystävyys kääntyi vastakohdakseen ja yritäppä siinä sitten asua naapureina.Mieluummin etäinen suhde.Tiedän kyllä että olemme juoruringin kestopuheenaihe, mutta EEVK,parempi näin.En ole kellekään tilivelvollisena menemisistäni ja tulemisistani, työstäni, auton vaihdosta, lasten koulumenestyksestä, terveydestäni, painostani ym.Kaikista näistä on kyllä yritetty lapsilta udella, huvittavaa.
Eli syvääluotaavat ja ystävien väliset kommunikoinnit ja sitten niiden käytöstapojen hallitseminen joihin lukeutuu mm se että tervehtii (vanhoja) naapureitaan.
Olen jo kauan sitten edellisessä asuinpaikassa tajunnut että naapurien kanssa kaveeraaminen ei välttämättä johda mihinkään hyvään.Siksi mulla on ystävät ihan muualla.Edellisessä asuinpaikassa ystävyys kääntyi vastakohdakseen ja yritäppä siinä sitten asua naapureina.Mieluummin etäinen suhde.Tiedän kyllä että olemme juoruringin kestopuheenaihe, mutta EEVK,parempi näin.En ole kellekään tilivelvollisena menemisistäni ja tulemisistani, työstäni, auton vaihdosta, lasten koulumenestyksestä, terveydestäni, painostani ym.Kaikista näistä on kyllä yritetty lapsilta udella, huvittavaa.
Tän takia me muutettiin yksinäisyyteen, koska ei tykätä naapureista.
Itse tervehdin (likipitäen) aina, mutta aina minua ei tervehditä vastaan. Itse en kaipaa naapureistamme "sydänystäviä", lähinnä koska näkemyksemme elämän tärkeistä asioista on melkoisen kaukana toisistaan. Itse elän ns. ydinperheen arkea, kun taas likipitäen kaikki naapurien naiset ovat yksinhuoltajia, joiden elämä menee toisista juoruillessa tupakoiden ja ryypäten. Pari nuorempaa äitiä taas voisi muuten tulla kyseeseen, mutta heillä taas elämänkatsomus on sitä toista ääripäätä.
Tyydyn siis tervehtimään naapureitani, juttelemaan niitä näitä silloin tällöin. Ja todellakin, miehet ovat paljon mutkattomampia tässä suhteessa, he kyllä tervehtivät, jäävät jopa juttelemaankin minuakin kiinnostavista asioista.
Lapsille opetetaan pienestä asti, että jos naapurin koira ei tykkää silittämisestä, ei sitä saa mennä silittämään. Oma rauha ja koskemattomuus on koiran perusoikeus, joka sillä on vain siksi, että se on olemassa. Miksei naapurissa asuva ihminen ansaitsisi edes sen verran arvonantoa kuin koira?
Miksei tuo epäsosiaalinen ihmisparka saa asua omassa kodissaan ilman, että naapurit taaperoista 90-vuotiaisiin kyttäävät hänen tervehtimisiään? Olette kaikki kauan sitten huomanneet, ettei hän halua muodostaa kanssanne mitään pientä kohteliasta sosiaalista yhteisöä. Silloin olisii teiltä alkeellista kohteliaisuutta jättää tuo ihminen rauhaan. Teidän tehtävänne ei ole kouluttaa häntä käyttäytymään oikein. Oli syy sulkeutuneisuuteen mikä tahansa, tunkeilu ja tarkkailu tekee hänen elämästään entistä vaikeampaa.
Nää on just näitä, joilla ei vaan ole omaa elämää. itseä ei vois vittuakaan kiinnostaa mitkää juorukerhot tai muut kyttääjät.
Se on nähty, että kuka niihin erehtyy, näille kyttääjille siis moikkaamaan, niin se ei ikinä pääse sen jälkeen ohi livahtamaan. aina ne on ku hyeenat siinä kärkkymässä kuulumisia ja utelemassa henk.koht. asioita.
itse olen parhaimpana tekniikkana pitänyt sen, etten sano mitään, en ole näkevinäänkään. ja aivan se ja sama mitä jotkut typerät kyttääjät tai juorukerhot minusta ajattelee.
minusta se, että tekee tälläisen aloituksen tänne palstalle, kertoo sen että oma elämä on todella köyhää, siinä ei tapahdu mitään, se ei ole mielenkiintoista, koska on energiaa puuttua vieraitten ihmisten kulkemisiin ja tervehtimättä jättämisiin. ja jopa vatvoa sitä vuositolkulla ja vielä tulla tänne kirjoittamaan?!?!?!
hyvin hyvin outoa. kukakohan tässä se outo on? ei ainakaan ne ihmiset jotka jättävät moikkaamatta.
ja suosittelen muillekin moikkaamatta jättämistä. ja tästä lähin aion tehdä sen jatkossakin ihan piruuttani. kihisevätpähän kiukasta ja uteliaisuudesta entistä pahemmin :D hah!
ihan sääliks käy kerrostalokyttääjiä, kun eivät ole saaneet elämäänsä järjestettyä ohjelmaa muulla tavoin.
oletteko ajatelleet että ei miehiä hetkauta tälläiset asiat?
Johan toi teidän juoruaminen riittänee syyksi..
Ja joudun huutamaan heille päivät läpeensä.
Ihan kuten nytkin teet. Ei ole minkäänlaista kiinnostusta liittyä kerhoonne. En tahdo teitä kylään luokseni. Minulla on omat ystävät ja erilaiset kiinnostuksen kohteet.
Ap :stä väännetään juoruämmä ja siitä epäkohteliaasta ja toisen tervehtimisen täysin huomiotta jättäjästä uhria.
Hyvät ihmiset tälläkin palstalla. Opetelkaa käytöstavat ja opettakaa ne lapsillennekin. On kiusallista opettaa pilttejänne, kun kaikki perusasiat ovat jo niin pielessä. Ei osata ottaa kaveria huomioon, ei osata pyytää anteeksi, ei kiittää, ei edes heitä sanoa luokkakaverille. Ja kun hartiavoimin teen töitä, että nämä asiat ovat lukuvuoden päätyttyä hallussa, niin siellä kevätjuhlassa jurnuttaa se äippä ja iskä suut hymyttöminä ja möllöttäen niitä kädestä päivää tervehtiviä vanhempia. Suhastaan vaan suupielestä, että tolle en ainakaan kättä anna, mikä lie on olevinaan. Tiedättekö edes, että ne lapset osaavat hävetä vanhempiaan?
On äärimmäisen epäkohteliasta olla vastaamatta tervehdykseen, vaikka syy olisi mikä. Kertoo paljon tästä ihmisestä ja hänen arvomaailmastaan.