Mitä fobioita tai rajoitteita sinulla on, jotka haittaa joskus arjessa, kylässä tms
Kommentit (104)
Oletteko käyneet lääkärillä vaivanne vuoksi? Ehkä teillä voi olla oikeastikin joku sairaus, jonka hoito voisi helpottaa oireita. Tulee mieleen ainakin allergiat, laktoosi-intoleranssi ja keliakia. Mulla oli keliakiassa oireina juuri tuo ihan älytön kiire vessaan ja pelkäsin että kakin housuuni. Oli kurja aloittaa työpäivä vessareissulla ja rynnätä lounaan jälkeen taas uudelleen heti vessaan. :/
Hei te stressivatsaiset! Oletteko käyneet lääkärillä vaivanne vuoksi? Ehkä teillä voi olla oikeastikin joku sairaus, jonka hoito voisi helpottaa oireita. Tulee mieleen ainakin allergiat, laktoosi-intoleranssi ja keliakia. Mulla oli keliakiassa oireina juuri tuo ihan älytön kiire vessaan ja pelkäsin että kakin housuuni. Oli kurja aloittaa työpäivä vessareissulla ja rynnätä lounaan jälkeen taas uudelleen heti vessaan. :/
sen diagnoosin saa, kun kaikki muut vaivat on poissuljettu.
mulla on tukehtumiskammo -> juontaa varmaan siitä että lapsuudessa meinannut tukehtua. Nyt sitten on ilmaantunut joku ihme fobia. En pysty rauhoittumaan sänkyyn nukkumaan kunnolla kun tuntuu tai pelkään että niissä lakanoissa tms on jotain ötököitä tms. Ei auta vaikka just oisin käynyt suihkussa tai vaihtanut petivaatteet ja siivonnut. Mun pitäs olla päivittäin vaihtamassa niitä petivaatteita. Samoin vaatteet tuntuvat likaisilta vaikka ne olisi juuri pesty.
Meillä päin (Keski-Euroopassa) saa rokotteen tuota borrelioosia vastaan, onkohan tätä Suomessa? Meinaan, että veisikö se pelkoa yhtään pois, jos tietäisi olevansa "suojattu"?
Punkkirokotehan suojaa pelkästään puutiaisaivokuumetta vastaan, ei Borrellioosia... Mua ei nuo punkit niin paljoa pelota, mutta lasten puolesta olen huolissani toisinaan. Hankin sellaiset punkkipihdit käsilaukkuun että voi sitten poistaa tarvittaessa.