Asia joka tuli sinulle synnytyksen yhteydessä yllätyksenä?
Kohdun painaminen. Ehkä siitä oli jossain mainittu, mutta sitä en tiennyt että se sattuu ihan tautisesti. Huonekaveria ei näyttänyt sattuvan yhtään, mulla oli tekemistä, etten potkaisut kätilöä.
Kommentit (84)
:D Siis hyvin loogistahan tuo on että uloshan se istukka pitää saada. Kukaan ei vaan koskaan ollut tuosta sanonut, eikä ollut vaan pieneen mieleen tullut.
90 % naisista on synnytyksen jälkeen yhä raskaana olevan näköisiä = maha ei häviäkään.
Mulla jäi synnytyssaliin ja kotiin lähdin pillifarkuissa. Kaikki muut kulkivat yhä edeleen maha pystyssä. Aluksi kuvittelin olevani synnyttämättömien osastolla
heti sieltä pienene normaaliksi.
Mulla käynnisteltiin synnytystä viikolta 33 viikoille 34, jolloin sitten kalvojen puhkomisen avulla käynnistyi. Mulla alkoi kaks päivää ennen synnytystä nousta maitoa ja voi jumalauta millainen meijeri olinkaan. Jouduin heti aloittamaan tyhjentämisen ja pahimmillaan mulla tuli päivän aikana litratolkulla maitoa. Siis aivan järkyttävä määrä. Ja tosiaan rinnathan siinä repsahti :(
Lisäksi mua järkytti se, kuinka nopeasti mun synnytys eteni. Toki käynnistettiin ja puhkottiin kalvot yms, mutta en meinannut itse perässä pysyä kun mentiin. Huoh, siitä kun laitettiin käynnistystippa ja kalvot poks niin vartin päästä oli täysi rähinä päällä. Ei tietoakaan mistään alustavista supistuksista tms.
supistuksesta lähtien. Ei ollut missään vaiheessa sellaista että "tässä nyt vähän puhisen" vaihetta, vaan todella kovaa kipua kuin vatsataudin krampit alusta lähtien.
Sekä se kuinka nopeasti synnytyksestä toipuu, eli heti olin virkeänä jalkeilla ja ei tuntunut että olisin ollut niin hirveissä kivuissa ihan muutama tunti sitten.