Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia joka tuli sinulle synnytyksen yhteydessä yllätyksenä?

Vierailija
08.06.2012 |

Kohdun painaminen. Ehkä siitä oli jossain mainittu, mutta sitä en tiennyt että se sattuu ihan tautisesti. Huonekaveria ei näyttänyt sattuvan yhtään, mulla oli tekemistä, etten potkaisut kätilöä.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksenä tuli myös se, ettei maito tullut yhdestä reiästä, vaan nännissä onnkin monta reikää! :D

Vierailija
22/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla vielä synnytys, joka on täyttä helvettiä. Kipu aivan sietämätöntä ja mikään ei mene kuten ennen.

Huusin suoraa huutoa KIVUSTA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla vielä synnytys, joka on täyttä helvettiä. Kipu aivan sietämätöntä ja mikään ei mene kuten ennen.

Huusin suoraa huutoa KIVUSTA.

Mä en muista muuten siitä istukan synnytyksestä mitään, olin niin helpottunut, kun vauva oli viimein saatu elävänä ja lähes vahingoittumattomana ulos. Tiesin kyllä etukäteen, että sekin pitää pungertaa. Kätilökään ei muistanut näyttää mulle istukkaa, koska oli ollut niin kova hösseli päällä.

Vierailija
24/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huidoin kätilöä kauemmaksi, kun teki niin kipeää. Jälkipoltot oli myös kivuliaita. Kätilöt kertoi, että ne ovat joka synnytyksen jälkeen edellistä kivuliaampia, mitenkähän usean lapsen äidit ne kokee?

Suurin yllätys ja pettymys oli se, että imetys ei onnistunut vaikka kaiken mahdollisen sen eteen tein :(

Vierailija
25/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen alapää tuli, mulle tuli joku tulehdus ja tikit repeili ja jouduin syömään monta kuuria ennen kuin laantui. Sit oli suussa hiivaa yms. niistä kuureista. En pystyny istumaan kunnolla moneen viikkoon. Synnytys oli nopea ja mielestäni aika helppo, tämä siis esikoisen kohdalla.

Vierailija
26/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sain taistella teholla pari päivää hengestäni.

Vierailija
27/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin umpilossa kasvanut, että kuulin vasta sairaalassa, että on olemassa jälkivuotoa, joka kestää monta viikkoa...

Vierailija
28/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo panikoida jonkin olevan pahasti pielessä kun alussa verta tuli niin hirveästi.

Kohdun painelu oli jotain hirveätä. En olisi uskonut sen olevan koko prosessin ( lapsi syntyi sektiolla ) kivuliain osa.

Vierailija
29/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kipu avautumisvaiheessa

- verenvuoto synnytyksen jälkeen, kaksi viikkoa runsas ja sitten muutama viikko tiputelua

- ulostamisen pelko kätilön silmissä, mies raukka sai kikkareitani hädissään korjailla

- ei ollut kohdun painelua, ei jälkisupistuksia

- ompelu oli täysin kivuton

- ja jälkikäteen ajateltuna, et se outo limainen alieni oli kauneinta mitä olin nähnyt!

Vierailija
30/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä synnytyksessa, kun en saanut kivunlievitystä. Perk...että se supistuskipu vei minua enkä hallinnut itseäni lainkaan. Se oli pelottavaa. Siinä tavarat lenteli ja mamma huusi.

Vierailija
31/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko tapahtuma oli niin kauhean rauhallinen. Avautuminen sattui ihan hemmetisti, mutta ponnistusvaiheessa kaikki kipu lakkasi ja oli niin seesteinen olo. Hymyillen sanoin miehellenikin että "nyt me saadaan vauva" ja sitten muutama ponnistus ja vauva ulkona.

Vierailija
32/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksenä tuli myös se, ettei maito tullut yhdestä reiästä, vaan nännissä onnkin monta reikää! :D

Vierailija
33/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kolmessa synnytyksessä on ollut istukan irtoamisongelmia. Viimeisessä irrotettiin leikkurissa.

Vierailija
34/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon on tullut vastaan tapauksia, joissa vamma tai sairaus on todettu paljon myöhemmin; autismi 3-vuotiaana, kehitysvamma 5-vuotiaana, parikymppisenä kuolemaan johtava perinnöllinen sairaus 8-vuotiaana....

Vierailija
35/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin kuvittelin, että saisin hellävaraisemman kohtelun, koska vatsassa oli rivi tikkejä (hätäsektio, joten haava pystysuuntaan) vaan ei, samalla tavalla kätilö työnsä nyrkkinsä navan yläpuolelle ja painoi. Rits räts sanoivat tikit ja haava aukesi.

Vierailija
36/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen jälkeen ei voinut edes harkita imetystä ilman kipulääketankkausta ennen sitä

ja ne teki imettämisestä erittäin epämieluisaa

Vierailija
37/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olisi tehnyt mieli tempaista tyynyllä niitä yökköjä jotka herättivät. Olen muutenkin äkäinen jos minut joku _aikuinen_ herättää minut ja kyselee jotain.

Itse synnytys nyt ei ollut mitenkään yllättävä juttu sinällään. Otin itsekseni vain asioista selvää, mutta kuitenkin sen verran että osasin varautua pahimpaan. En siis käynyt missään valmennuksissa tms hömpötyksissä.

Joo, olihan se avautumisvaihe kivulias, mutta ei kai kukaan oikeasti usko että synnyttäminen on verrattavissa vaikka kakkaamiseen?.

Vierailija
38/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että koko 7h synnytys oli yhtä rajua supistusta, 2-3 min. välein. Suihku ei auttanut, luen ihmeisäni täällä sen helpottavasta vaikutuksesta. Parin tikin laitto ei tuntunut missään, kohdun painelu ei tuntunut missään ja istukka vaan tuli sieltä.

Vierailija
39/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkisupistukset - lamauttavia ja kestivät pitkään.

Tiheän imun kaudet imetyksessä.

Se ettei maito nouse heti ja että se on normaalia.

Jälkivuodon kesto.

Se että pieni haava virtsarakon suulla voi tehdä niin julmettoman kipeää.

Se että muutama tunti synnytyksen jälkeen voisi olla elämänsä kunnossa (toisen synnytyksen jälkeen puhkuin energiaa ja voin todella hyvin jälkisupistuksia lukuunottamatta)

Vierailija
40/84 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätti, ettei suihku auttanut ollenkaan, tuli vaan järjettömän huono olo. Yleensä menkkakipuihin suihku on ollut todellinen helpotus. Kakkosen kohdalla yllätti, kuinka nopeasti kaikki kävi (ekasta supistuksesta tunti ja vauva oli maailmassa).