Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huumetesti ei onnistu - menetänkö työpaikan?

Vierailija
07.06.2012 |

Aloitan pian työskentelyn uudessa työpaikassa. Tätä ennen minun on kuitenkin toimitettava työnantajalle todistus huumausainetestistä. Lupauduin tähän työhaastattelussa. Vasta myöhemmin minulle selvisi, että huumetesti otetaan virtsasta. Testi tehdään myös valvotusti, mikä tarkoittaa että hoitaja seuraa vierestä näytteenottoa.

Saattaa kuulostaa yksinkertaiselta, mutta sitä se ei minun kohdalla kuitenkaan ole. Kärsin paruresiksesta eli "ujopissasta", jonka seurauksena jopa tavallinen ei valvottu virtsanäyte on haasteellinen. Paruresiksesta kärsivät eivät kykene virtsaamaan pakotettuna tai toisen ihmisen läsnäollessa. Pahimmassa tapauksessa koti on ainoa paikka, jossa ujopissaaja kykenee tyhjentämään rakkonsa. Lisätietoa paruresiksesta: http://ujorakko.webs.com

Virtsaaminen hoitajan valvovan silmän alla on siis minulle täysi mahdottomuus, enkä näin ollen voi osallistua minulle määrättyyn huumetestiin. Tuntuu käsittämättömältä ajatella, että menettäisin työpaikkani tämän asian takia. Mitä ajattelette, kuinka tulisi toimia?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessakopissa ja hoitaja odottaa ulkopuolella.

Vierailija
42/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa mennä yksinään vessaan, ilman laukkua, eli ei voi viedä mukana pissaa.

Ei mua tutkittu sen kummemmin. Ne mittaa lämmön siitä pissasta, että se on oikean lämmintä luovutettaessa. Eli ei voi olla kylmempää kuin ruumiinlämpö sisällä ihmisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tiedät noin hyvin ujosta pissasta, joka taas voi tarkoittaa, että tiedät siitä ja vetoat siihen.

Vierailija
44/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan sopia tk:n kanssa siitä etukäteen:).Huoli pois siis!

Vierailija
45/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nouseeko se kynnykseksi. Minäkin jouduin tekemään testin kahdesti, koska ekalla kerralla ei valvovan silmän alla saanut puristettua pisaraakaan. Toisella kerralla join sopivasti ennen testiä ja onnistuin! Kolmatta kertaa en olisi suostunut menemään.

Vierailija
46/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tullu näyte vaikka äitiysneuvolassa ennen helposti kuppiin, paha mennä sanoon olevnsa "ujopissa".

Ei ne sitä työnantajalle kerro, mutta työterv.lääkäri voi tiedustella.

Ei testiä ole pakko suorittaa, kysy esimieheltäsi nouseeko se kynnykseksi. Minäkin jouduin tekemään testin kahdesti, koska ekalla kerralla ei valvovan silmän alla saanut puristettua pisaraakaan. Toisella kerralla join sopivasti ennen testiä ja onnistuin! Kolmatta kertaa en olisi suostunut menemään.

Vierailija
47/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tullu näyte vaikka äitiysneuvolassa ennen helposti kuppiin, paha mennä sanoon olevnsa "ujopissa".

Ei testiä ole pakko suorittaa, kysy esimieheltäsi nouseeko se kynnykseksi. Minäkin jouduin tekemään testin kahdesti, koska ekalla kerralla ei valvovan silmän alla saanut puristettua pisaraakaan. Toisella kerralla join sopivasti ennen testiä ja onnistuin! Kolmatta kertaa en olisi suostunut menemään.

kun se annetaan yksin... Mutta edelleen, näyte otetaan katetrilla jos ei pissaaminen onnistu.

Vierailija
48/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa tavallinen ei valvottu virtsanäyte on haasteellinen.

No eihän se todista mitään .Jos on tullu näyte vaikka äitiysneuvolassa ennen helposti kuppiin, paha mennä sanoon olevnsa "ujopissa".

kun se annetaan yksin... Mutta edelleen, näyte otetaan katetrilla jos ei pissaaminen onnistu.

Vierailija
49/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla lienee diagnosoitu tuo vaiva? Jos on niin ilmoitat siitä työterveyteen ja siellä tehdään erikoisjärjestelyt asian vuoksi. Katetrin avulla saadaan otettua tuo virtsa.

Vierailija
50/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dear Ujopissa, ei hätää! Aloitin juuri uudessa työpaikassa ja siellä näyte annettiin yksin vessassa, hoitaja saattoi paikalle ja odotti oven takana. Tämä käytäntö on juuri sen takia, että monilla on vaikeuksia antaa virtsanäytettä, jos vieras ihminen on paikalla.

Vierailija
51/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ujopissa suostuu huumetestiin?

Vierailija
52/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti nro 12 on hoitajana valvomassa pissaamistasi, joten hänen empaattinen olemuksensa saa jännityksen laukeamaan ja virtsan soljumaan...:Dnn

Vierailija
53/84 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Lekuri

Vierailija
54/84 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset anna jonkun tutun puhdasta virtsaa?joudutko pissaamaan suoraan näytekippoon vai asennetaanko pöntön pohjalle kaarimalja?jos saat pissata kippoon niin annan sulle neuvon joka on toiminut mulla 1vuoden ajan....

Vierailija
55/84 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en palkkaisi ketään, joka ei pysty pissimään toisen henkilön läsnäollessa. Heikko hermorakenne. Armeijassa, vankilassa ja muualla ujopissavaiva kyllä korjautuisi tai kupsahtaisitte virtsarakon puhkeamiseen.  Olisikin hyvä hoitomuoto moiselle nyhveröiden "taudille". Kännissä kuitenkin kuseskelette mihin sattuu ja milloin sattuu.

Vierailija
56/84 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladybutt kirjoitti:

Itse en palkkaisi ketään, joka ei pysty pissimään toisen henkilön läsnäollessa. Heikko hermorakenne. Armeijassa, vankilassa ja muualla ujopissavaiva kyllä korjautuisi tai kupsahtaisitte virtsarakon puhkeamiseen.  Olisikin hyvä hoitomuoto moiselle nyhveröiden "taudille". Kännissä kuitenkin kuseskelette mihin sattuu ja milloin sattuu.

Onneksi sinulla ei edes ole mahdollisuutta palkata ketään. Työtä vieroksuva luuseri kun olet.

Vierailija
57/84 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa työpaikassa vähän aikaa sitten. Viime viikolla kävin työhöntulotarkastuksessa, johon kuului huumetesti. En pystynyt antamaan virtsanäytettä ujon rakon ongelman takia (yritin neljä kertaa). Tänään kävin työterveydenhoitajan vastaanotolla, selitin asian ja ehdotin että virtsanäyte otettaisiin katetroimalla, johon sain vastauksen, että hän "ei ole koskaan kuullut, että työterveydessä tehtäisiin katetrointi". Nyt minulla on varattu aika työterveyslääkärille, joka todennäköisesti antaa ei-puoltavan lausunnon.

Onko minulla oikeus vaatia, että minulle tehdään katetrointi, jotta saadaan huumetesti suoritettua? Mitä tehdä, jos työterveyslääkäri ei syystä tai toisesta suostu tekemään lähetettä katetrointiin?

Vierailija
58/84 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suljin silmät ja hengittelin ja rentoutin lantionpohjalihaksia. Lopulta se tulee itsekseen kun odottaa tarpeeksi kauan.

Vierailija
59/84 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pönttö värjätään?

Vierailija
60/84 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. ujopissa on mielenterveysongelma. Jotain rauhoittavaa vaan kehiin, niin eiköhän onnistu.

Vaikeaa käsittää, miten aikuiselle voi olla vaikeaa yksi kuseminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi