En arvosta äitejä joiden
on päästävä tuulettumaan yötä myöden, alkoholin avulla lapsen ensimmäisen vuoden aikana. Minusta näiden äitien olisi pitänyt kasvaa vielä, bilettää ja keskittyä sitten vasta perheen perustamiseen.
Silti en ikinä myöntäisi tätä ääneen tai omalla nimelläni.
Kommentit (81)
Baarissa oli luokkakokous. En nyt viitsinyt vaatia että iltaa vietetään jossain seurakunnan tiloissa, kun muut ihmiset viehättyivät ajatuksesta tavata baarissa. Ja itse halusin heitä tavata. Ja kyllä alkoholi silloin tällöin harvakseltaan on ihan rentouttavaa.
sellaiset mammat joilla ei ole enää yhtään ystävää. Kivahan se on käydä kavereitten kanssa ulkona. Surullisempia tapauksia ovat nämä, joiden ainoat ystävät ovat jotain perhekerhon tuttuja.
Niin, onhan se hirveää, jos äiti satunnaisesti haluaa viihteelläkin käydä ja lapsi jää illaksi/yöksi vaikka isän hoitoon.
Suurin osa ihmisistä nyt vain kaipaa joskus pientä tuuletusta ja omaa aikaa. Vaikka sitten alkoholin kera, mikä tässä nyt varmaan se paheksuttavin asia on, kahvilla käyminen päiväsaikaan kaverin kanssa saattaisi juuri ja juuri olla hyväksyttävämpää.
Eli ne lapset pitäisi sitten eläkeiässä pukata maailmaan, silloin ei ehkä menohaluja niinkään enää ole...tai toisaalta, käyväthän ne mummelit ja papatkin kaikenmaailman tansseissa ja muissa menoissa ja saattavatpa jotain miestä väkevämpääkin nauttia.
Onhan se rentouttavaa vetää pää täyteen ja sitte hoitaa niitä mukuloita kaameessa kankkusessa =/
Mutta sitähän se on nykyään, ei välitetä ku omasta perseestä, lapsista viis.
jossain BAARISSA??
Luulis, että väsynyttä äitiä tuulettais paremmin vaikkapa loma hotellissa, rauhallinen illallinen, hyvin nukuttu yö, hieronta tms.
Mutta että viinaa, biletystä, roskaruokaa ja myöhään valvomista, aamulla kamala krapula? Ja sit ollaan niin tuulettuneita...? :O
Minä en muuten ainakaan ollut yhtään väsynyt. Vauva nukkui aina hyvin. Olin tylsistynyt ja siihen auttaa baarittelu paremmin kuin yö hotellissa, vaikka miksei niitä nyt voi yhdistääkkin jos niikseen tulee.
kyllä ymmärsivät (ihan myös ne sinkut ja lapsettomat) että baarit ei kiinnosta lapsen ollessa pieni. Syömässä ja leffassa ollaan käyty, shoppailemassa ja samaten lenkillä sillointällöin. Ehkä teidän kannattaa vaihtaa kaveripiiriä jos ystävänne eivät ymmärrä kuinka viettää aikaa ilman alkoholia tai päiväsaikaan?
Onhan se rentouttavaa vetää pää täyteen ja sitte hoitaa niitä mukuloita kaameessa kankkusessa =/
Mutta sitähän se on nykyään, ei välitetä ku omasta perseestä, lapsista viis.
Niin kerran siis kävin viihteellä. En hoitanut lasta kankkusessa. Mies hoiti lasta ja minua. :p
Mä kun kävin hippaamassa miehen ekaa väitöskirja-apurahaa Finlandiatalolla apurahasäätiön vuosijuhlassa kun lapsi oli 11 kk 2 vk. Joinpa jopa pari lasia punkkuakin sitten illallisella Kalastajatorpalla.
"mutta kun mää tarviiin omaa aikaa" lässynlää. Omaa aikaa on mahdollisuus viettää loppuelämä kun lapset on vähän isompia.
ei se ole keltään pois jos äiti haluaa käydä jossain kavereiden kanssa, vaikka sielä baarissa!
Kuhan ei ole toistuvaa(esim joka viikonloppu)
mutta pari kertaa vuodessa, miksi ei? Hoitajaksi joku luotettava vaikka lapsen mummo! iiik!
Ihme ajattelua...
t. 2 lapsen äiti, joka joskus viettää aikaa aikuisten kesken.
"mutta kun mää tarviiin omaa aikaa" lässynlää. Omaa aikaa on mahdollisuus viettää loppuelämä kun lapset on vähän isompia.
Jotkut meistä tarvitsevat, yritä ymmärtää. Tekee myös hyvää isän ja lapsen suhteelle se, että saavat joskus olla ilman äitiä.
yhden vuoden aikana edes kerran rakkaiden ystävien häitä, polttareita, tupareita, synttäribileitä, tyttöjen iltoja tms. jonne on kiva mennä ystävän takia.
Ei mikään ihme, että kun lapsi on 12 vee vingutaan, että emme ole käyneet miehen kanssa kahdestaan missään 12 vuoteen, kun ei ole lastenvahteja.
Jos lähtee "bilettämään" kahdeksalta ja tulee kotiin yhdeltä, se lapsi ei ole ehtinyt edes kääntää kylkeä!
kyllä ymmärsivät (ihan myös ne sinkut ja lapsettomat) että baarit ei kiinnosta lapsen ollessa pieni. Syömässä ja leffassa ollaan käyty, shoppailemassa ja samaten lenkillä sillointällöin. Ehkä teidän kannattaa vaihtaa kaveripiiriä jos ystävänne eivät ymmärrä kuinka viettää aikaa ilman alkoholia tai päiväsaikaan?
Mulla on monenlaisia ystäviä. Vanhoja luokkakavereita näkee muutaman vuoden välein. Lapsi on jotenkin toipunut melkein entiselleen tuosta äidin baarireissusta, en tiedä eikö niitä vahinkoja vain näe päälle päin.
itse en ole kaivannut baareja ennen tai jälkeen lasten syntymän. Joskus on kuitenkin kiva päästä syömään miehen tai ystävien kanssa.
Enemmän kuin satunnaista yökerhotuulettumista ihmettelen, että joku kaipaa viikon tai kahden omaa lomaa pienestä lapsesta ja tuuppaa jälkikasvunsa hoitoon isukin ja äitsykin parisuhdeloman ajaksi.
ihmettelen, että joku kaipaa viikon tai kahden omaa lomaa pienestä lapsesta ja tuuppaa jälkikasvunsa hoitoon isukin ja äitsykin parisuhdeloman ajaksi.
Minä taas en ihmettele tuota ollenkaan. Kun ei ole pelkästään yksi tai kaksi liittoa, jotka ovat kariutuneet juuri siihen, että lastensaannin jälkeen muututaan miehestä ja naisesta vain äidiksi ja isäksi.
Vaikka kaikki oma aika onkin niin "paheksuttavaa" lapsen ensimmäisen kolmenkymmenen elinvuoden aikana, niin kyllä se vain niin on, että ne vanhemmatkin ovat edelleen niitä miehiä ja naisia luonnollisine tarpeineen ja haluineen, vaikka muksuja olisikin.
Ja kyllä minun käsittääkseni hyvinvoivassa parisuhteessa myös lapset voivat paremmin. Vaikka se nyt tuntuu olevan tälläkin palstalla vain asennekysymys, että "pitää asennoitua siiihen ettei sitä omaa aikaa ole", niin eipä se niin vain käy, eikä se lapsellekaan ole hääviä, jos vanhemmat päätyvät eroon, kun koko elämä pyörii vain työn, kodin ja velvollisuuksien ympärillä ja se onnellisen perheen perusta (vanhempien hyvä suhde) unohdetaan kokonaan hoitaa. Kun ei se parisuhde valitettavasti ole mikään itsestäänselvyys, joka vuodesta toiseen pysyy kunnossa vaikkei sitä hoida.
Toki sen normaaliarjen huomionosoitukset ja suhteen hoitaminen merkitsevät paljon, mutta ei se poista sitä, että joskus tekee ihan hyvää olla ihan kahdesaankin sen kumppaninsa kanssa.
Mutta tämä toki on vain minun mielipiteeni, joku toinen on varmasti eri mieltä.
Toki sen normaaliarjen huomionosoitukset ja suhteen hoitaminen merkitsevät paljon, mutta ei se poista sitä, että joskus tekee ihan hyvää olla ihan kahdesaankin sen kumppaninsa kanssa.
Mutta tämä toki on vain minun mielipiteeni, joku toinen on varmasti eri mieltä.
...jos oma aika tarkoittaa sitä, että lähdetään viikoksi tai kahdeksi lomalle ilman lapsia. Etenkin jos puhutaan alle 5v. ipanoista eikä koululaisista tai teineistä. Omaa ja yhteistä aikaa voi hyvin järjestää muutenkin. Ilman että tarvitsee ripustautua lapsiinsa tai jättää huoltamatta suhteen puolisoon. Pikku hypyt arjesta tekevät hyvää kenelle tahansa, mutta ihmettelen että joku pystyy jättämään alle 3v. pariksikin viikoksi.
itse näen ystäviäni viikottain kahvin merkeissä siellä sun täällä. Lapsi on aina mukana. Olen myös käynyt näiden samojen ystävien kanssa viihteellä silloin tällöin.
Ja vielä teidän kaikkien järkytykseksi. Lapsi on jokatoinen viikonloppu kaksi yötä isällään ollut 10kk ikäisestä saakka. Olisin siis voinut vaikka neljästi kuussa käydä viihteellä, jos olisi huvittanut :D
No voi vittu teidän kanssa taas. Lapsi ei todellakaan mene rikki, jos on silloin tällöin esimerkiksi isän kanssa alle vuoden ikäisenä. Toisille rentoutuminen on baari ja alkoholia, toisille rauhallinen hotelliyö, olemme nääs erilaisia!
Ihailen niitä, jotka voivat ottaa omaa aikaa "säästöön" ennen lasten saamista ja seuraavan kerran erota lapsesta lapsen ollessa 10+. Itse en siihen kykene enkä todellakaan koe huonoa omaatuntoa omista illoistani. Se ei tee minusta huonoa äitiä. Vaikka lapsi on tärkeintä elämässäni, nämä "tuulettumiset" tai miksi niitä nyt kutsuukaan - minä tarvitsen niitä.
Olkaa hyvä vaan av mammat, keksikää ihmeessä lisää tekosyitä! Kyllähän se vuosi tosiaan on liian pitkä aika ihmisen elämästä olla vaan vauvan kanssa, joka biologisilta tarpeiltaan tarvitsee eniten rakkaita vanhempiaan...Joo, ihan liikaa vaadittu, vuosi, siinä voi tosiaan mennä vaikka yhdet tai kahdet häät ohi ja niitähän ei takaisin saa!!! Vauvavuodesta sen sijaan viis veisataan.
Itse en olisi millään edes pystynyt jättämään lastani yökylään tai edes miehen kanssa kahdestaan. Kyllä lapsi tarvitsee äitiään, tietysti yhtä lailla isäänsä, mutta ei meidän isikään ole ollut kuin yhden yön bilettämässä. Lapsella ikää melkein 2v, kesällä ehkä laitetaan ekan kerran yökylään.
Mutta arvostusta ei tipu näille luusereille, jotka tekevät lapsia, ja haluavat niistä saman tien eroon, koska pää ei kestä...Mitä rupusakkia!