Jätskikioskissa ei vessaa?????
Tyttäreni sai kesätöitä jäätelökioskista. Hän on ollut töissä nyt muutaman päivän ja vessaan pääsy tuntuu olevan hankalaa. Pomo oli luvannut tulla päästämään vessaan päivän aikana. Eilen pomo oli tullut tosi paljon myöhemmin, kuin oli sovittu. Tänään ei sitten ollut tullut ja tytöllä oli kotiin tullessa pissat housussa. Nyt ei haluaisi huomenna mennä. Soitanko pomolle?? Vai pitäisikö yksi päivä vielä mennä?
Kommentit (81)
ettei tyttö uskaltanut jättää kiskaa. Ensimmäinen työpaikka ja kyseessä varmaan aika nuori tyttö.
Pomo toimi todella tyhmästi, mutta sano ap tosiaan tyttärellesi, että menee sinne vessaan kun on hätä. Lappu luukulle vain.
Ei sen takia kannata lopettaa työskentelyä.
En kuulkaas usko. Jos jotain on sovittu, niin en kyllä olisi uskaltanut ruveta toisena työpäivänä toimimaan niin itsenäisesti. Toki näin aikuisena kyllä, mutta nuorena tyttönä en.
Vessassa käyntiin pitää olla jotenkin erityisen pätevä? Siis ihanko tosissasi olet tuon mielipiteesi kanssa? Kyllä minä vaan uskalsin käydä vessassa myös ihan nuorena tyttönä.
housuihinsa ja laittaa äidin soittamaan pomolle.
Eikö sillä tytöllä ollut kännykkää mukana? Jos niin kovaa pelkäsi sulkea kioskin vessareissun takia, olisi soittanut pomolleen ja kysynyt saako sulkea vai onko tulossa paikan päälle, että pääsee vessaan.
Tässä kyllä oikein uusavuttomuuden huippu
ettei tyttö uskaltanut jättää kiskaa. Ensimmäinen työpaikka ja kyseessä varmaan aika nuori tyttö.
Pomo toimi todella tyhmästi, mutta sano ap tosiaan tyttärellesi, että menee sinne vessaan kun on hätä. Lappu luukulle vain.
Ei sen takia kannata lopettaa työskentelyä.
Oli hyvä kuulla, että sellainen on ihan tapana. Ehkä pomo unohti kertoa. Ja tyttöä on kyllä kovasti jännittänyt uusi työ ja sitten piti käydä tämä pissa juttukin vielä. Kiitos asiallisista vastauksista. AP
Mitä jos siellä olisikin vessa? Mitä se vaikuttaisi? Pitäisihän tuo myynti joka tapauksessa keskeyttää virtsaamisen ja ulostamisen ajaksi. Vai meinataanko täällä että jos kioskeissa olisi vessa niin jäätelöitä myytäisiin myös pytyllä istuen???
Mitä jos siellä olisikin vessa? Mitä se vaikuttaisi? Pitäisihän tuo myynti joka tapauksessa keskeyttää virtsaamisen ja ulostamisen ajaksi. Vai meinataanko täällä että jos kioskeissa olisi vessa niin jäätelöitä myytäisiin myös pytyllä istuen???
Ihan älytöntä, että on työpaikkoja missä ei ole vessaa?? Mua pissattaisi ihan koko ajan, jos tietäisin, että vessaan pääsy on jotenkin hankalaa. Minulla on sellainen stressirakko.
ettei tyttö uskaltanut jättää kiskaa. Ensimmäinen työpaikka ja kyseessä varmaan aika nuori tyttö. Pomo toimi todella tyhmästi, mutta sano ap tosiaan tyttärellesi, että menee sinne vessaan kun on hätä. Lappu luukulle vain. Ei sen takia kannata lopettaa työskentelyä.
Oikeesti tosi ihme porukkaa täällä heti toista lynkkaamassa! Kieltämättä näin aikuisen itsetunnolla ja kerääntyneellä työelämäkokemuksella ihmetyttää (ja säälittää) tytön ensimmäinen kesätyökokemus. Mutta ottaen huomioon koko kuvion, pomo on tässä se uusavuton, törkeä toimija. Eikä AP:n tyttö!
Minä en kuitenkaan AP sinuna sotkeutuisi asiaan muuten kuin antamalla neuvoja ja tietoja tytölle hänen oikeuksistaan ja antaisin selvittää asian itse pomon kanssa.
Minulle olisi varmaan käynyt samoin kuin tytölle, paitsi että olen aina ollut hyvä pidättämään :D
oikeesti pissasi housuun riparilla, kun ei KEHDANNUT pyytää lupaa päästä vessaan. Arvatkaa vaan hävettikö sitä sitten se pissajuttu.
Jos unohdetaan pissaepisodi (joka todellakin on uusavuttomuuden ja aloitekyvyttömyyden huipentuma), millainen työntekijä laittaa äitinsä soittamaan työnantajalle? Ja millainen äiti on valmis tämän tekemään?
Hyvänen aika, ei ihmisen pidä ottaa työtä vastaan, jos ei kykene edes työantajan kanssa keskustelemaan. Silloi täytyy jäädä vielä äidin helmoihin kasvamaan.
Itse ole tehnyt kesätöitä 14-vuotiaasta (kuten uskon monen muunkin täällä) enkä kerta kaikkiaan ymmärrä tytön käyttäytymistä. Eikä kommentissani ole kyse ilkeydestä, vaan täydellisestä tyrmistyksestä. Totisesti toivon, että tämä on joku pissafetistin illan piristys.
Siis pomo sanoo, että tulen päästämään vessaan niin nuoren ei tule uskoa pomoa vaan ottaa paperia ja kynä mukaan lappua varten?
Onko sinulla töissä oma printteri siltä varalta, että työnantajan tulostin ei toimi?
Viitsisitkö saivarrella vielä vähän lisää, eiköhän paperi ja kynä ole vähän eri asia kuin tulostin. Minulla ainakin normaalistikin löytyy laukusta jos jonkinmoista kynää ja jotain paperiakin. Tietenkään kaikilla ei välttämättä löydy.
Jos pomo on sanonut tulevansa ja tuleekin suht ajallaan, niin toki voi odottaa, mutta kyllä silloin voi olla uskomatta pomoa ja lähteä sinne vessaan, jos hätä on niin kova ettei pidätyskyky enää riitä.
Ja jos sitä paperia ja kynää (tai printteriä ;DDD) satu olemaan mukana niin sitten vain kiskan luukku kiinni ja vessaan. Kukaan ei varmastikaan kuole siihen, jos juuri sen parin minuutin tauon aikana ei saakaan sitä tuuttiaan ostettua.
Jos unohdetaan pissaepisodi (joka todellakin on uusavuttomuuden ja aloitekyvyttömyyden huipentuma), millainen työntekijä laittaa äitinsä soittamaan työnantajalle? Ja millainen äiti on valmis tämän tekemään?
Hyvänen aika, ei ihmisen pidä ottaa työtä vastaan, jos ei kykene edes työantajan kanssa keskustelemaan. Silloi täytyy jäädä vielä äidin helmoihin kasvamaan.
Itse ole tehnyt kesätöitä 14-vuotiaasta (kuten uskon monen muunkin täällä) enkä kerta kaikkiaan ymmärrä tytön käyttäytymistä. Eikä kommentissani ole kyse ilkeydestä, vaan täydellisestä tyrmistyksestä. Totisesti toivon, että tämä on joku pissafetistin illan piristys.
Se ainakin omalla työpaikallani on vielä yleistä että kaksikymppistenkin äidit saattavat työnantajalle soitella. Ainakin tyttöjen äidit. Pojat eivät ilmeisesti ole yhtä halukkaita kertomaan kotonaan kaikesta mitä töissä tapahtui.
Se ainakin omalla työpaikallani on vielä yleistä että kaksikymppistenkin äidit saattavat työnantajalle soitella. Ainakin tyttöjen äidit. Pojat eivät ilmeisesti ole yhtä halukkaita kertomaan kotonaan kaikesta mitä töissä tapahtui.
pistää luukun ja ovet kiinni, luukkuun lapun että tauko, kioski aukeaa taas vaikka vartin päästä ja arvioitu kellonaika myös.
Yksi kaveri oli viime kesänä jätskikioskissa töissä, ja sanoi että max vartin tauko on ihan okei pomonkin puolesta pitää vaikka kaksi kertaa vuoron aikana, kunhan katsoo sen sellaiseen aikaan ettei ole hirveästi ihmisiä (potentiaalisia jätskinostajia) ympärillä eli ei koidu suurta taloudellista tappiota siitä vartista.
Mikä kuulostaa ihan hyvältä. Se taas ei, että pomo olisi itse vaivautunut paikalle kymmeneksi minuutiksi jotta yksi pääsee kuselle. Niin ei tapahdu ja sen sanoo järkikin.
"No onneksi ei ollut paskahätä ap:n tissiposkikakaralla."
Itse olen aika ujo ja hitaasti lämpiävä ihminen. Minulle olisi voinut käydä housuun pissaamisineen päivineen juuri noin. Kun on uusi tilanne, menen jotenkin lukkoon ja en osaa välttämättä toimia heti napakasti. Kun totun uuteen asiaan ole ihan rento ja pätevä.
Täällä on harvinaisen ilkeää porukkaa.
Miksi helvetissä pitää latkia vettä enemmän kuin haihduttaa? Eihän ihminen yölläkään juokse vessassa. Kyllä päivä menee ihan helposti kusematta, ei tule edes hätä, jos osaa säännöstellä juomistaan.
Miksi helvetissä pitää latkia vettä enemmän kuin haihduttaa? Eihän ihminen yölläkään juokse vessassa. Kyllä päivä menee ihan helposti kusematta, ei tule edes hätä, jos osaa säännöstellä juomistaan.
Jos tuleekin paskahätä?
jos muunlaisia kesätöitä ei saa tai ei ole tarjolla ja tarvitsee rahaa sekä työkokemusta?