minkä sanonnan kanssa olet eri mieltä?
Kommentit (21)
niin mitä tarkoittaa, kun joku sano, että näyttää ''nukkuneen rukoukselta''? Mummo tätä aikoinaan viljeli. Käsitin silloin, että näyttää uupuneelta tai väsyneeltä mutta siinä tilanteessahan tuo lausahdus on ristiriitainen. Tai miksi nukkunut tahtoisi väsähtäneeltä näyttää? Vai oonko minä vaan tyhmä? :D
on älyttömän osuva sanonta! Omalla kohdallani se on aina pitänyt paikkansa. Sen sijaan, "kel onni on se onnen kätkeköön" on ihan puppua.
täysin ja en todellakaan ole niistä kokemuksista vahvistunut. ap
tuon sanonnan kans samaa mieltä että "se mikä ei tapa, vahvistaa". Oon ite ainakin saanut vastoinkäymisistä voimaa tulevaan, mut "ei parta pahoille kasva" on täyttä soopaa.
-Ei tule miestä tyhjännaurajasta
- ei savua ilman tulta
Eivät pidä paikkaansa.
on älyttömän osuva sanonta! Omalla kohdallani se on aina pitänyt paikkansa. Sen sijaan, "kel onni on se onnen kätkeköön" on ihan puppua.
täysin ja en todellakaan ole niistä kokemuksista vahvistunut. ap
Kyllä minäkin olin vuoden ajan lamaantunut mieheni kuoleman jälkeen, mutta nyt viiden vuoden jälkeen olen paljon vahvempi kuin ennen mieheni kuolemaa. Luotan itseeni ja henkisiin voimavaroihini, koska niitä on toden teolla koeteltu ja ne ovat kestäneet melkoisen myrskyn.
kyllä mulla on se mikä ei ole tappanut, lamaannuttanut täysin ja en todellakaan ole niistä kokemuksista vahvistunut. ap
Sen sijaan että vahvituisin, pelkään jokaisen vastoinkäymisen jälkeen enemmän, mikä taas vaikuttaa huonosti yrityksiin saada asioita muuttumaan, mikä puolestaan taas lisää pelkoa.
niin mitä tarkoittaa, kun joku sano, että näyttää ''nukkuneen rukoukselta''? Mummo tätä aikoinaan viljeli. Käsitin silloin, että näyttää uupuneelta tai väsyneeltä mutta siinä tilanteessahan tuo lausahdus on ristiriitainen. Tai miksi nukkunut tahtoisi väsähtäneeltä näyttää? Vai oonko minä vaan tyhmä? :D
Tulipa mieleen et voisko nukkuneella tarkoittaa poinukkunutta? Nojoo, ja mitä se sanonta sit meinais - kuollut ei rukoile eli ihan yhtä tyhjän kanssa? En tiedä :)
Ei pidä paikkansa 2000-luvulla eikä varmaan ole pitänyt sataan vuoteen.
on älyttömän osuva sanonta! Omalla kohdallani se on aina pitänyt paikkansa.
Sen sijaan, "kel onni on se onnen kätkeköön" on ihan puppua.
Tähän vedottiin kouluaikanani jos joku poika kiusasi tyttöä. Aivan sairasta :C
Onnellisuus on asia josta ei voi edes puhua. Ei-onnelliset eivät tajua asiaa ja onnellisten ei tarvitse siitä puhua.
"ihmiselle ei anneta enempää kuin hän jaksaa kantaa", puppua sanon minä.
Tähän vedottiin kouluaikanani jos joku poika kiusasi tyttöä. Aivan sairasta :C
ei ole vielä suomeakaan nähty, niin miksi lähteä ulkomaille
Ei nimittäin jalosta, vaan tekee useimmiten katkeraksi.
"ihmiselle ei anneta enempää kuin hän jaksaa kantaa", puppua sanon minä.
Tämä on täysin paskaa.
Se sanotaan ihmiselle, joka meinaa läkähtyä saamansa taakan alle. Sen sijaan että mentäisi, ja oikeasti autettaisi, tai vaikka vaan oltaisi rinnalla, sivuutetaan ihmisen hätä, kärsimys ja jaksamisen rajalla keikkuminen.
Toienen on:
"Sitä Jumala eniten rakastaa, jota eniten kurittaa"
Minulla on siis aivan mielettömän raskaita asioita, uuvun, mutta saan sen kaiken siksi, että olen Jumalan valittu, Hän rakastaa minua NIIIN paljon, että antoi tämän kärsimyksen, ihan silkasta Rakkaudesta.
Halleluja.
Edelleen, edellisiin ja uskovaisiin: "Ei meille ole helpppoa elämää luvattukaan!" Ja sitten kerrotaan jostain Raamatun henkilöstä, kuinka hänkin kärsi, mutta Juamala rakasti häntä taivaassa oli se parempi osa.
Halleluja.
Edelleen tapa sivuuttaa toisen ihmisen jaksamisen ääriraja:
"Sinä olet vahava. Sinä selviät".
Entäs jos en olekaan vahva? Entäs jos en selviäkään? Ainakaan yksin.
on älyttömän osuva sanonta! Omalla kohdallani se on aina pitänyt paikkansa.
Sen sijaan, "kel onni on se onnen kätkeköön" on ihan puppua.