Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki rehellisesti vastaamaan! Kuinka paljon ja usein käytätte alkoholia lasten seurassa?

Vierailija
05.06.2012 |

Aloitan itse. Meillä juodaan noin kerran viikossa pieneen huppeliin. Useimmiten perjantai-iltana. Itselläni tämä tarkoittaa noin neljää alkoholiannosta. Mies voi ottaa enemmänkin, mutta hän ei tunnu tulevan näkyvästi humalaan. Itse saatan olla vähän iloisemmalla tuulella. Lapsia on kaksi. Pienempi on tällöin useimmiten jo nukkumassa, isompi valvoo. Isompi huomaa kyllä eron hiprakassa ja selvinpäin olevan välillä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kyllä joivat itseään huppeliin joskus kun olin "pieni" ja asuin kotona. Olivat mukavia, eikä minua haitannut. Koskaan eivät olleet arvaamattomia tai väkivaltaisia.

Jos nykyaikaan suhteuttaa, niin sanoisin yhteisten kuukausitulojen olleen vajaa kymppitonni bruttona, ehkä enemmänkin, eli ei mitään hunsvotteja. Ja mitään traumoja minulle ei tästä jäänyt, vaikka kuinka yrittäisitte muuta väittää.

Vierailija
2/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna esim. olimme koko perhe yo-juhlissa, join lasin kuohuvaa sekä lasin punaviiniä ruoan kanssa.

Alkoholin käyttö liittyy meillä ruokailuun ja usein viikonloppuisin, kun laitetaan oikein hyvää ruokaa, otetaan lasi tai kaksi viiniä. Tai ruoasta riippuen lasi olutta.

Jos aikuisia on paikalla 2, menee usein puoli pulloa viiniä ja loput jää seuraavalle päivälle. Jos on vieraita ja esim. 4 aikuista, menee ruoalla pullo viiniä.

Sen enempää en juo oikeastaan koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kotona ollessa ei koskaan oteta alkoholia.

Viiniä voidaan ottaa kaksilasillista,kun lapset on joskus mummolassa.

Vierailija
4/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viime enkä tänä vuonna käyttänyt tippaakaan alkoholia. Ei ole tehnyt mieli, ei maistu.

Vierailija
5/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä. Joskus kun lapset nukkuu voidaan juoda saunaoluet miehen kanssa viikonloppuna. Mies saattaa ottaa pari olutta.

Vierailija
6/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus murkkuna tuli kokeiltua, mutta koin, että se on pahaa ja känniset on idiootteja ja se on muutenkin ihan typerä tapa.

Vierailija
7/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme myöskään ole alkoa käyttävien seurassa, eikä meille kotiin saa tuoda alkoholia

Vierailija
8/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomme lasin viiniä päivällisellä joka päivä. Lapsilta asiaa ei mitenkään piilotella. Sitten ehkä pari-kolme kertaa vuodessa ollaan jossain juhlissa tai juhlijoita tulee meille, joissa nautitaan vähän enemmän alkoholia. Lapset ovat aina olleet mukana, ei meillä mitään sikameininkiä ole silloinkaan mitä täytyisi lapsilta peitellä. Vähän vaan tavallista hilpeämpiä aikuisia :D

Vierailija
9/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa kuulla niiltäkin, jotka juovat. Eiköhän niitäkin löydy.

Vierailija
10/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on siis kaksi puolen litran siideriä tai kaksi lasia (20 cl/lasi) viiniä. Tämä noin 3-4krt/vko. Yleensä lapsi on tuolloin paikalla, joskus voi olla mennyt jo nukkumaan.

Vierailija
11/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan uusperhe, lapsi (9) on joka toinen viikonloppu isällään. Kotona ollessaan ehkä joka toinen niistä viikonlopuista (tai jonain arki-iltana, siis seur. pvänä töihin) otetaan alkoholia. Ei koskaan niin, että seuraava päivä menisi pilalle tai nukkuisimme myöhään (yli klo 8). Lapsi on kyllä hereillä ja näkee, kun otamme viiniä tai olutta ja varmaan huomaa hiprakankin. Emme kuitenkaan koskaan riitele, kinaa tms. Ehkä olemme puheliaampia ja iloisempia (joo, osataan pitää hauskaa ja viihtyä ilman viinaakin). On nähnyt minut myös humalassa (ei ykäämässä, konttaamassa tms.) muutaman kerran, jolloin kuitenkin kotona on ollut toinen aikuinen hoitovastuussa.

Kysyin kerran että haittaako häntä se, että kotona juodaan, kysyi hämmästyneenä että "miksi, sehän on vaan juomaa?". Sanoin, että joillekin lapsille saattaa tulla paha mieli ja joissain kodeissa ehkä riidellään jos siellä juodaan alkoholia - mietin, jos on kuullut jotain tämmöistä joskus kaveriltaan. Sanoi, että jos meillä olisi semmoista niin sitten ei kyllä tykkäisi.

Eli toistaiseksi mä näkisin, että emme juo liikaa eikä viina ole kotona mikään peikko - se on vaan juomaa. =)

Muistan myös omasta lapsuudesta "viinanhuuruiset" illat kun tuli sukulaisia kylään, ei koskaan pelottanut eikä ärsyttänyt, aikuiset oli rentoja ja mukavia silloin(kin).

Vierailija
12/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otamme muutaman lasillisen. Joskus miehen kanssa ja joskus on ystäviä. Lapset tykkää kun aikuiset on hiukan hilpeämpiä ja kaikilla on kivaa.

Lapsetkin oppii näin sivistynyttä alkoholinkäyttöä, eikä tarvitse salaa sitten aikuisena tissuttaa nurkan takana.

Vierailija
13/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole alkoholia kotona laiinkaan. Itse en ole koskaan ollut huppelissa, koska ne ole nähnyt siinä mitään mieltä ja maistuu pahalle. Ja ei en ole uskovainen.

Vierailija
14/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otamme siitä lasin, pari kun teemme ruokaa. Lapset ovat läsnä ja pitävät sitä ihan luonnollisena. Emme ole koskana humalassa ja illalla saatamme ottaa hiukan lisää kun katsomme telkkua.

Vierailija
15/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan kanssa menee kaksi lasia viiniä yleensä perjantaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin. Tällöin myös kokkaamme ns. parempaa ruokaa. Käytännössä vauva on jo nukkumassa, kun juon nuo pari lasia, koska on kivempi imettää, kun tietää, ettei maidossa ole alkoholia. Käytännön merkitystähän sillä ei olisi, vaikka imettäisi heti viinilasillisen jälkeen, mutta on enemmän henkinen juttu.

Sitten joskus, Kun en enää imetä, uskon, että juon tuon saman määrän lapsen ollessa hereilläkin.

Vastasin muuten rehellisesti tuon saman neuvolassa, kun perheen elintapoja kartoitettiin, ja neuvolan täti sanoi, että hyvältä kuulostaa.

Vierailija
16/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olutta jos ollaan lähdössä jonnekkin pippaloihin.

Lapset ovat jo teinejä.

Vierailija
17/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän juodaan alkoholia ihan vaan kotona ollessa. Ehkä kerran vuodessa saattaa ottaa saunan jälkeen siiderin tai lasin viiniä. Sit kun lähetään viihteelle niin otetaan kyllä kunnolla mutta lapsi on silloin hoidossa.

Vierailija
18/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4v ja 8v. Otan iltaisin melkein aina lasin viiniä lapsien näkösillä. Ruoan aikana saatamme myös ottaa lasillisen. Jos ottaa lasin viiniä, se ei meinaa sikaörveltämistä tai kännäämistä.

Lapset eivät ole edes koskaan sanoneet mitään tai valittaneet.

Vierailija
19/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo ehkä 3-4. Juhlissa otetaan kohtuudella. Joskus (ehkä 3 krt vuodessa) ostan kotiin viinipullon josta juon parina iltana lasillisen, pari.

Vierailija
20/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan alkoholia, otan sitä silloin kun lapset ovat poissa, tai vastaavasti kun itse olen poissa kotoa. Mies on ollut muutamalla baarireissulla, mutta silloin jäänyt pikkumökkiin nukkumaan päänsä selväksi ja tullut vasta aamulla sisälle taloon. Tuo lisäksi siksi että vihaan humalaisen hajua.

Meillä ei käytetä alkoholia kuitenkaan lasten nähden, mies jos ottaa, hän ottaa kavereidensa luona.

Itse vihasin lapsena sitä että vanhempani olivat humalassa nähteni. Pelkäsin heidän omituista naurua ja inhosin heidän typeriä juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi