Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki rehellisesti vastaamaan! Kuinka paljon ja usein käytätte alkoholia lasten seurassa?

Vierailija
05.06.2012 |

Aloitan itse. Meillä juodaan noin kerran viikossa pieneen huppeliin. Useimmiten perjantai-iltana. Itselläni tämä tarkoittaa noin neljää alkoholiannosta. Mies voi ottaa enemmänkin, mutta hän ei tunnu tulevan näkyvästi humalaan. Itse saatan olla vähän iloisemmalla tuulella. Lapsia on kaksi. Pienempi on tällöin useimmiten jo nukkumassa, isompi valvoo. Isompi huomaa kyllä eron hiprakassa ja selvinpäin olevan välillä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten yleensä otan muutaman siiderin viikonloppuna rentoutumiseen.

Mies saattaa ostaa muutaman oluen joku kerta viikossa ja viikonloppuna ottaa pari väkevämpää paukkua.

Ja kaikille mammoille kauhuksi., Olen synnytettyäni ottanut aina lasillisen kuohujuomaa juhlistaakseni tilannetta, eikä meillä silti olla alkkiksia :D

Vierailija
22/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, enkä koskaan. Olen yh ja minulla on aikaa ns. läträtä viinan kanssa sittenkin kun lapset on isällään. Tämän päätöksen tein kun jäin lasten kanssa keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellaisia ei enää ole kotona, voin rehellisesti sanoa, että ei koskaan. Lapsiperheaika on niin lyhyt, että korkin ehtii mainiosti kiertää auki sen jälkeenkin.

Vierailija
24/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette hallitse viinanjuontia. Ette uskalla edes lasillista ottaa, muuten repeätte ryyppäämään.

Meillä on aina avattu viinipullo jääkaapissa ja sieltä voi käydä hakemassa lasillisen, koska haluaa. En edes laske, monta lasia otan illassa, koska alkoholi ei ole ongelma.

Italiassa totuimme siis tähän tyyliin, että ennen ruokaa lasillisen jotain ruokahalua herättävää. Ruoalla viiniä ja jälkiruoaksi grappaa tai jotain muuta. Myös lounaalla olen tottunut Italianvuosieni vuoksi ottamaan lasillisen viiniä.

Suomessa ollaan niin rajoittuneita. Lapsille annetaan laimennettua viiniä juhlapäivällisillä

Vierailija
25/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes laske, monta lasia otan illassa, koska alkoholi ei ole ongelma

Ei kai se ole ongelma niin kauan, kunhan ei lopu kesken sieltä jääkaapista...

Vierailija
26/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harvoin otan alkoholia, se on siideri tai olut saunan jälkeen. Yksi tölkki tai pullo, 0,33 tai puoli litraa. Sen voin juoda siinä ihan avoimesti lasten nähden tai vasta sitten kun lapst ovat jo nukkumassa, eikä siitä ole koskaan tehty numeroa. Tämä tapahtuu muutaman kerran vuodessa.

Mies on sitten asia erikseen, alkoholi maistuu aina viikonloppuisin ja pitkin päivää. Lauantai menee hänellä aina pienessä maistissa. Perjantai-illasta sunnuntai-iltaan miehestä ei ole autonrattiin. Tämän tissuttelun hän hoitaa "salaa". Kyllä sen kuitenkin huomaa niin minä kuin lapsetkin, vaikka hän yrittää naamioidan juopottelunsa sisupastillin alle.

Vierailija
27/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette hallitse viinanjuontia. Ette uskalla edes lasillista ottaa, muuten repeätte ryyppäämään.

Meillä on aina avattu viinipullo jääkaapissa ja sieltä voi käydä hakemassa lasillisen, koska haluaa. En edes laske, monta lasia otan illassa, koska alkoholi ei ole ongelma.

Italiassa totuimme siis tähän tyyliin, että ennen ruokaa lasillisen jotain ruokahalua herättävää. Ruoalla viiniä ja jälkiruoaksi grappaa tai jotain muuta. Myös lounaalla olen tottunut Italianvuosieni vuoksi ottamaan lasillisen viiniä.

Suomessa ollaan niin rajoittuneita. Lapsille annetaan laimennettua viiniä juhlapäivällisillä

elimistöäsi, se ei ole sellaisilta pois, jotka haluavat rajoittaa tuota myrkyn käyttöä vain erikoistilanteisiin muutamiksi kerroiksi vuodessa.

Vierailija
28/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi helvetti. Lapsille vedellä laimennettua viiniä. Kenen lapset edes tykkää juoda semmosta. Voi helevatan Italian vuodet. Buha. :D

Vierailija
29/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illassa, mikä suositellaan.

Rakastan lisäksi kahvilikööriä ja mansikkasiideriä. Ne ovat sopivan keveitä juomia ja niitä voin ottaa joskus. Likööriä pari lasillista ja muutaman sidukan. En koskaan juo humalaan itseäni. Hiprakassa voin olla ja lapset on sen nähneet, mutta eivät kärsi minun ja isänsä hiprakasta.

Vierailija
30/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siis vähän ja tosi harvoin alkoholia.

Vierailija
31/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illassa, mikä suositellaan.

Rakastan lisäksi kahvilikööriä ja mansikkasiideriä. Ne ovat sopivan keveitä juomia ja niitä voin ottaa joskus. Likööriä pari lasillista ja muutaman sidukan. En koskaan juo humalaan itseäni. Hiprakassa voin olla ja lapset on sen nähneet, mutta eivät kärsi minun ja isänsä hiprakasta.

hiprakasta, muutakuin vasta sitten, kun se hiprakka otettiin joka ilta ja lopulta hiprakka vaihtui humalaan. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
32/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyläillään niin ruuan kanssa 1-2 lasia viiniä. Olen kyllä tarkkana ettei omaan käytökseen vaikuta mitenkään. Sit lasten nukkuessa saatetaan ottaa kans joinain iltoina 1-2 kertaa viikossa yksi tai kaksi olutta tai siideriä.

Musta me ollaan äärinormaali ja todella "hyvä" perhe. Ei silti olla mitään tiukkiksia.

Vierailija
33/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hiprakassa lasten aikana kaksi kertaa. Tämä on tapahtunut juhlissa, joissa muut aikuiset on olleet mua selvempiä (siis pari tuttavapariskuntaa iltaa istumassa lastensa kanssa ja minä pienenä ja vähän juovana olen hiprakoitunut ateriaviinistä). Hiprakka on mennyt onneksi nopeasti ohi ja lapset olleet leikkimässä toisessa huoneessa, eli onnellisen tietämättömiä.

Näin normaalisti meillä juodaan 1-2 annosta kerrallaan (illassa). Joskus kolmekin, jos ollaan miehen kanssa avattu viinipullo aterialla klo 17, niin kolmannet lasilliset voidaan ottaa vielä klo 22 aikoihin. Tuolloin on niin pitkä väli annoksilla, että ei ole pelkoa humalasta.

Joka viikko meillä jotain juodaan, paitsi nyt kun minä olen raskaana ja mies laihduttaa.

Vierailija
34/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi, 31. jos kevyttä haluat pysy siinä viinissä.

Vierailija
35/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mekään lapsena kärsitty vanhempiemme hiprakasta, muutakuin vasta sitten, kun se hiprakka otettiin joka ilta ja lopulta hiprakka vaihtui humalaan. Mutta kukin tyylillään.

Kukin tyylillään. Jotkut ihan Aikuisten Oikeesti osaa olla ottamatta joka ilta ja humalaan asti, vaikka sun mutsi ja faija onkin alkkiksia.

Vierailija
36/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika 11 v on ollut mukana saunomassa 1-vuotiaasta asti.

Vaimo käytännössä raitis. Jos vieraita kylässä minä ja vieraat tyhjennämme pari viinipulloa ja muutaman tölkin kaljaa. Vieraillakin lapset mukana, tosin ovat isompia kuin meidän.

Jos vaimo on matkoilla juon yksikseni 4-5 tölkkiä olutta pojan ollessa nukkumassa.

Iskä

Vierailija
37/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mekään lapsena kärsitty vanhempiemme hiprakasta, muutakuin vasta sitten, kun se hiprakka otettiin joka ilta ja lopulta hiprakka vaihtui humalaan. Mutta kukin tyylillään.

Kukin tyylillään. Jotkut ihan Aikuisten Oikeesti osaa olla ottamatta joka ilta ja humalaan asti, vaikka sun mutsi ja faija onkin alkkiksia.

jokapäiväisellä parin kolmen alkoholiannoksen nauttimisella ei ole pitkä matka alkoholisoitumiseen. Vaikka kuinka kukin joisi hienosti ja sivistyneesti viiniä eurooppalaisittain.

Vierailija
38/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokapäiväisellä parin kolmen alkoholiannoksen nauttimisella ei ole pitkä matka alkoholisoitumiseen. Vaikka kuinka kukin joisi hienosti ja sivistyneesti viiniä eurooppalaisittain.

Sä sanoit, että ette kärsineet vanhempienne hiprakasta, ennen kuin se otettiin joka ilta (ja humalaan asti).

Mä täsmensin, että kaikkien kytkös alkoholiin ei ole se, että otetaan se hiprakka edes joka ilta, saati että otetaan sitä harvaakaan hiprakkaa humalaan asti. Got it? En puhunut minäkään jokapäiväisestä tissuttelusta.

Vierailija
39/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholistin lapsi olen itse. Lapseni eivät ole koskaan nähneet minua humalassa.

Vierailija
40/53 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maailmassa on niin monta muutakin asiaa, mitä en ymmärrä.

ja poika 11 v on ollut mukana saunomassa 1-vuotiaasta asti.

Vaimo käytännössä raitis. Jos vieraita kylässä minä ja vieraat tyhjennämme pari viinipulloa ja muutaman tölkin kaljaa. Vieraillakin lapset mukana, tosin ovat isompia kuin meidän.

Jos vaimo on matkoilla juon yksikseni 4-5 tölkkiä olutta pojan ollessa nukkumassa.

Iskä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän