Mikä on tämä paras keino, jolla pääsee eroon selluliitista?
https://www.is.fi/terveys/art-2000012143438.html
"Kuinka yleistä on selluliitti? Mitä se oikeastaan on? Miten siitä pääsee eroon ja mitä itse voi tehdä? Asiantuntija vastaa ja kertoo, mikä nykytutkimusten valossa toimii selluliitista eroon pääsemisessä ja mikä ei."
Kertokaa :)
Kommentit (27)
Miksi tuossa kuvassa ei näy mitään selluliittia?
Ei siitä helposti eroon pääse. Parasta ehkäistä pysymällä solakassa kunnossa.
Liikuntaa, laadukasta ravintoa ja nornaalipaino. Näillä kolmella välttää monta murhetta ja sairautta, rakkaus kukkii ja energiaa on enemmän.
40v tein elämäntaparemontin. Lopetin kokonaan sokerin syönnin, myös piilosokerit. Ainoastaan hedelmät olivat sallittuja. Vihannes ja proteiini pitoisia pieniä annoksia, rasva pienissä määrin oli sallittua. Lenkkeilin 50km viikossa iltaisin ja viikonloppuisin, talvella jumppaa ja painoharjoittelua. Laihdutin 20kg ja sellullitti katosi parin vuoden jälkeen. Käytin myös säännölisesti sellulliitia vähentäviä voiteita.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa, laadukasta ravintoa ja nornaalipaino. Näillä kolmella välttää monta murhetta ja sairautta, rakkaus kukkii ja energiaa on enemmän.
Minulla on ollut sitä koko aikuisikäni. Ja olen ollut aina alle 55kg ja liikunnallinen. Syön myös terveellisesti. Harmittaa ne selluliitit.
Ap
Helpoin tapa päästä selluliitista eroon, on vaihtaa naista. M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut sitä koko aikuisikäni. Ja olen ollut aina alle 55kg ja liikunnallinen. Syön myös terveellisesti. Harmittaa ne selluliitit.
Ap
Tuossa painossa ei ole juurikaan lihasmassaa, joten ongelmasi on salitreenin puute.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä just tollasta ns. appelsiini-ihoa eli selluliittia.
Selluliitti ei tarkoita läskiä vaan laihoillakin voi olla sitä, tiedoksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Selluliittiä on myös hoikilla ihmisllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sama, tosin sillä erotuksella, että olen koko ikäni ollut alipainoinen. Myös hyvin hoikalla äidilläni oli jo nuorena selluliittia.
En ole mikään erityisen innokas saliharrastaja, mutta vuodenajasta riippuen juoksen, hiihdän, uin tai pyöräilen kuitenkin sen 10+ tuntia viikossa, joten kyllä mäkin miellän itseni sinällään liikunnalliseksi. Silti reisien yläosassa on selluliittia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä just tollasta ns. appelsiini-ihoa eli selluliittia.
Nuo on venymäarpia. Selluliittia ei tyypillisesti ole edes vatsan alueella ja etureisissä, vaan takapuolessa ja -reisissä.
Vierailija kirjoitti:
Selluliittiä on hoikillakin ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sama, tosin sillä erotuksella, että olen koko ikäni ollut alipainoinen. Myös hyvin hoikalla äidilläni oli jo nuorena selluliittia.
En ole mikään erityisen innokas saliharrastaja, mutta vuodenajasta riippuen juoksen, hiihdän, uin tai pyöräilen kuitenkin sen 10+ tuntia viikossa, joten kyllä mäkin miellän itseni sinällään liikunnalliseksi. Silti reisien yläosassa on selluliittia.
Tuossa painossa ei ole juurikaan lihasmassaa, joten ongelmasi on salitreenin puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aikamoista, uskoisiko tuota. Ei ainakaan paha tilanne. Jos painaisit 100kg ja olisit passiivinen, sitten sitä selluliittia vasta onkin. Ja kaupan päälle metaboliset sairaudet ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
40v tein elämäntaparemontin. Lopetin kokonaan sokerin syönnin, myös piilosokerit. Ainoastaan hedelmät olivat sallittuja. Vihannes ja proteiini pitoisia pieniä annoksia, rasva pienissä määrin oli sallittua. Lenkkeilin 50km viikossa iltaisin ja viikonloppuisin, talvella jumppaa ja painoharjoittelua. Laihdutin 20kg ja sellullitti katosi parin vuoden jälkeen. Käytin myös säännölisesti sellulliitia vähentäviä voiteita.
Selluliittia kadottavat voiteet?
Joo, onhan niitä vaikka mitä, mutta kun ongelma on siinä, että jos ne imeytyisivät ihon läpi, ne luokiteltaisiin lääkkeiksi. Yhdestäkään noista sun voiteista ei ole ollut mitään vaikutusta. Voivat kyllä pintaihoa ”siloittaa” samanlailla kuin muukin rasvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selluliittiä on hoikillakin ihmisillä.
Eihän tuossa väitetty ettei olisi. Vaan mainittiin että siitä on vaikea päästä eroon, joten kannattaa pyrkiä ehkäisemään :D
Minä en ole nähnyt sellaisia pahasti selluliittisia kehoja kuin ylipainoisilla. Käyn pari kertaa viikossa uimahallissa. Selvästi sillä painolla ja elämöntavalla on vaikutus.
"Saat parhaat tulokset selluliitin vähentämiseen säännöllisellä voimaharjoittelulla, joka kiinteyttää lihaksia ja parantaa ihon kimmoisuutta"