Niskaperäinen huimaus kokemuksia!!
Hei, itselläni alkoi äkillinen laivankansimainen, keinuttava huimaus kuukausi sitten ja sen jälkeen ei ole mennyt ohi. Neurologilla kävin ja epäili vahvasti niskaperäistä huimausta. Mutta itseäni huolestuttaa, sillä huimaus on kuitenkin niin voimakasta että joskus ei pysty edes istumaan. Onko kellään kokemuksia?
Kommentit (15)
Hanki mobilatia ja lämpimiä vaatteita myös sisälle, kaulaliinaa. Stressi pois jos mahdollista suureksi osaksi. Entä lepoa tarpeeksi. Vitamiinit. Aiheuttaako jokin lääke huimausta tai puutostila, väsymys. Tuolilla ei saa nuokkia eteen koneella, mieluummin taakse tai suorana, joustotyyny pitkä - selkään. Niskatyyny varalle ja sänkyyn niskaa tukeva tyyny, ettei litistynyt suikale. Entä kännykän käyttö. Oletko kantanut jotain painavaa repussa tai kaupassa kori. Nostellut. Kaikki vaikuttaa. Entä vaihdevuodet, hormonitasapaino tai piik.haitta. Sori kysymykset, ei tarvitse täällä siis vastata näihin.
Jos olisi iäkäs kyseessä verenkierto vaikuttaa ja kaulasuonien kunto tms. Mutta olet varmaan nuori.
Jäi tuosta verenpaine ja salmiakki, lakritsi, kofeiini kahvissa. Ehkei ole verenpaineesta kiinni.
Huono ryhti ja lihaskunto. Treenaa.
Onko lihasjumeja? Lihaskireyttä? Hermostoperäisiä ongelmia ylävartalon suunnalla?
Mulla tuli noita kun tein puolivoltteja päätä käyttäen. Siten että otin päällä vastaan niskoja jännittäen. Ei ole vakava juttu.
Ok. Kun tajusin tän, niin aloin voimistamaan niskoja enemmän painisillalla. Eli päällä otan vastaan sillan ja siinä pyörin kuin hyrrä.
Myös isoja painoja kiinni henkseleillä lippiksen ympärille ja niskaa niiuttelen ympäriinsä niin voimistuu niskan alue. Kestää paremmin ottaa lyöntejä päähän eikä pää heilahda, kun on jykevä niska.
Matala verenpaine tai dhea? Itsellä johtuu rangasta, Qigong vei vaivan.
Todennäköisesti niskasi ja kallonpohjasi on täysin jumissa. Ja kyllä, silloin voi huimata pahastikin ja tulla lisäksi vaikka migreeni.
Hieroja, osteopaatti, kiropraktikko - valitse näistä näin alkuun. Pitkässä juoksussa sitten lihaskuntotreeniä.
Täällä ihan samaista vaivaa ollut 2 vkoa putkeen, huimaa ihan joka päivä🙄 samaa sanoi lääkäri että niskaperäistä olisi..määräsi lihasrelaksantteja..niitä oon vetänyt mutta ei ne ole huimausta poistanu mihinkään..jumpannu oon joka pvä niskaa, ei vaikutusta..huomenna taas lääkäriin ihmettelemään..verenpainelääkkeet määräsi edeltävä lääkäri..inhottava vaiva on..pystytkö töissä käymään?
Mun laivankansihuimaus jäi hierojan pöydälle, oli niska/kaula/kallo jumissa
itselläni hierominen vain tuntui pahentavan asiaa :(
ikävä kuulla että olet kärsinyt samanlaisesta! En ole juurikaan pystynyt liikkumaan sängyn/sohvanpohjalta, vaikka toki välillä on parempia päiviä. Entä sinä?
Neurologi löysi jotain niskajumeja niskan ja hartioiden alueelta
Itsellä ei, mutta tädilleni oli kasvain sisäkorvassa ja hänellä oli ihan vastaavaa huimausta. Huimaus katosi kun kasvain leikattiin.