Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatustieteen maisteri paikalla, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
04.06.2012 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syventävät opinnot, niin pitääkö minun silloin tehdä myös kasvatustieteestä gradu?

Olen koulutuksessani siis tehnyt jo eräältä muulta alalta gradun ja lukenut aineopinnot kasvatustieteestä aikaisemmin.

Vierailija
2/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jotain opintojaksoja, jotka olivat turhia ja toisaalta olisitko kaivannut jotain enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon en osaa vastata kun en ole opintoneuvoja. Soita sellaiselle.

-ap

Vierailija
4/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua

Vierailija
5/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jotain opintojaksoja, jotka olivat turhia ja toisaalta olisitko kaivannut jotain enemmän?

Ymmärtää paremmin monia elämän asioita. Ehkä tutkimusmenetelmät oli alussa vähän turhia kun meni niin pahasti yli hilseen. Myöhemmin niitäkin tajus paremmin.

Vierailija
6/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... edustaa tyylipuhtainta näennäistiedettä? Itse luin perusopinnot ja eräs luennoijista sanoi itsekin ihan suoraan että kt on kehitetty tuomaan mm. opettajille akateemista pintakiiltoa kun aiemmin opettajana ammatti koettiin liian väliinputoaja-ammatiksi eli ei tarpeeksi akateemiseksi. Ja sellaista näennäiskuraahan ala onkin: perusopinnot kt:ssa on kuin joku lukion ylleissivistävien aineiden kertaus. Et tosiaan: eikö hävetä?

Vierailija
7/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... edustaa tyylipuhtainta näennäistiedettä? Itse luin perusopinnot ja eräs luennoijista sanoi itsekin ihan suoraan että kt on kehitetty tuomaan mm. opettajille akateemista pintakiiltoa kun aiemmin opettajana ammatti koettiin liian väliinputoaja-ammatiksi eli ei tarpeeksi akateemiseksi. Ja sellaista näennäiskuraahan ala onkin: perusopinnot kt:ssa on kuin joku lukion ylleissivistävien aineiden kertaus. Et tosiaan: eikö hävetä?

Ja ei, en ole vielä osannut hävetä :)

Vierailija
8/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syventävät opinnot, niin pitääkö minun silloin tehdä myös kasvatustieteestä gradu?

Olen koulutuksessani siis tehnyt jo eräältä muulta alalta gradun ja lukenut aineopinnot kasvatustieteestä aikaisemmin.

Halutessasi saisit tehdä sivuainegradun, mutta syventävät voi suorittaa ilmankin.

Vierailija
9/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko KM yleiseltä puolelta vai OKL:lta? Jos ensimmäisestä, niin millaisia töitä sinä ja opiskelukaverisi ovat päätyneet tekemään ja oletko tyytyväinen koulutukseesi?

Vierailija
10/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös näennäistieteitä?

Vierailija
11/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneen lapsen äidin. lapsesta tuli narkkari ja mielenvikainen... mikä meni vikaan?

Vierailija
12/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi luokanopettajathan ovat myös kasvatustieteen maistereita. Eikö ole turhauttavaa olla vain kasvatustieteen maisteri ilman mitään oikeaa ammattia?

Vierailija
13/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ketjun aloittaja mutta vastaan silti. Kaikkia ei kiinnosta juuri se perinteinen luokanopettajan työ. Kasvatustieteen maisteri voi tehdä niin monenlaisia eri töitä että se vaan sopii joillekin paremmin. Ihmiset ovat niin erilaisia.

Vierailija
14/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan keskisuuren yrityksen henkilöstökoulutuksen organisoinnista ja rekrytoinneista. Tienaan paljon paremmin kuin luokanopettajat. En mennyt yliopistoon hankkimaan ammattia vaan laaja-alaisen pätevyyden.

Vierailija
15/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan keskisuuren yrityksen henkilöstökoulutuksen organisoinnista ja rekrytoinneista. Tienaan paljon paremmin kuin luokanopettajat. En mennyt yliopistoon hankkimaan ammattia vaan laaja-alaisen pätevyyden.

Oliko pääaineesi kasvatustiede vai aikuiskasvatustiede (onkohan tuolla edes suuresti merkitystä...)? Ovatko opiskelijajaverisi löytäneet hyvin töitä? Mistä päin Suomea olet?

Vierailija
16/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pääaineesi kasvatustiede vai aikuiskasvatustiede (onkohan tuolla edes suuresti merkitystä...)? Ovatko opiskelijajaverisi löytäneet hyvin töitä? Mistä päin Suomea olet?

Olennaista on se, että minua ei kiinnosta opettaminen vaan oppiminen. Siksi en voisi kuvitella itseäni opettajana. Suurin osa opiskelijakavereistani on töissä, muutama koulutustaan vastaamattomasti eli juuri luokanopettajana tai opona. Olen eteläisestä Suomesta.

Vierailija
17/17 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon tuo työllisyystilanne vaihtelee eri puolilla Suomea? Joka tapauksessa mielenkiintoista kuulla näitä yleisen/aikuiskasvatustieteen puolelta valmistuneiden uratarinoita. Sitä vaan kuulee niin ristiriitaista tietoa tuohon työllisyyteen liittyen että usein mietityttää mikä on oikeasti totuus.

Vähän kaksipiippuinen juttu on myös tuo että ei valmista mihinkään tiettyyn ammattiin. Toisaalta se aiheuttaa hämmennystä kun ei tiedä varsinkaan opintojen alkuvaiheessa mihin on suuntaamassa, mutta toisaalta taas plussaa on että mahdollisuudet ovat niin laajat. Sitten toisaalta taas samalla tavalla kaksipiippuinen juttu on myös tuo OKL-puoli... Se kun on tosiaan niin, että kaikkia ei kiinnosta juuri se luokanopettajan työ. Meitä on niin moneksi, toiset tietävät haluavansa juuri siihen yhteen ja tiettyyn työhön (esim. luokanopettajaksi) ja toiset taas kaipaavat enemmän valinnanvaraa ja mahdollisuuksia. Turha siitä on kiistellä kumpi on sitten parempi, kaikki on suhteellista.