Tyttö tuli, tyhjä tuli. Tokaisi anoppi kun saimme kolmannen tytön :(
Sen lisäksi hän sanoi, että on poikansa puolesta pahoillaan, kun tämä ei saa IHAN OIKEAA PERILLISTÄ. Naisella ikää 63 vuotta, mutta asenteet kuin kivikaudelta! Ja tuollaista mummoa pitäisi lasten kuunnella, kun tuota vanhaa hokemaa on vanhimman lapsemmekin (5v) kuullen ja ihmetellen mennyt toistelemaan :(
Mieheni ei osaa kuin hymistellä ja selittää että kun äitinsä sai itse niin monta poikaa, niin se ei oikein tiedä miten suhtautua...ja onhan nämä tyttäret miehelle kuitenkin rakkaita.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:09"]
No näinhän se on. Surkeaa, ettette edes kolmannella yrittämällä saaneet poikaa. Yritättekö neljättä, jos vaikka onnistuisi? :)
[/quote]Kuka nyt poikia tarkoituksella haluaisi nykypäivänä?
onhan se itsestäänselvää että naisena haluaa tyttölapsen ja miehet pojan. onneksi tuli tyttö :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:16"]
Kehitysmaissa(Kiina, Afrikka) toivotaan enää enemmän poikaa. Länsimaissa ei ole sukupuolela väliä, mutta esim. Usassa toivotaan enemmän tyttyöä.
[/quote]
Öö, mun mielestä mitkään muut kuin pohjoismaat ole niin kehittyneitä että on ihan sama kumpi tulee. Eurooppa muuten paljon patriarkaalisempi jaainakin yksi poika pitää olla. Amerikkalainen unelma on kylläkin Poika ja Tyttö, juurikin isoveli/pikkusisko järjestyksessä.
Isäni, joka mielestäni on ihan fiksu muuten, sanoi kaverilleni "parempi onni ensi kerralla", kun tämä sai tytön. Naureskellen sanoi, eli "läppänä" mutta tosi rumasti sanottu. Häpesin silmäni päästä, kun kaverini selvästi pahoitti mielensä. Niin olisin pahoittanut minäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:22"]
Ystäväni odotti esikooistaan ja miehensä totesi: poika pitää tulla, en halua rakoperseitä lisää. Onneksi tuli poika.
[/quote]Huh, minä heivaisin mokoman "miehen" samantien. Huomaa minkälainen asenne sillä on naisia kohtaan, varmaan aivan surkea myös sängyssä. Phtyi!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:22"]Ystäväni odotti esikooistaan ja miehensä totesi: poika pitää tulla, en halua rakoperseitä lisää. Onneksi tuli poika.
[/quote]
Oikeasti? :(
Miksi Suomi on tällainen Intian kaltainen maa?
Välit poikki. Kannattaa sanoa lapsille, että anopilla on itse ongelmia itsensä kanssa, eikä kommentilla ole mitään merkitystä. Älä anna sille arvoa.
Ystäväni odotti esikooistaan ja miehensä totesi: poika pitää tulla, en halua rakoperseitä lisää. Onneksi tuli poika.