Tyttö tuli, tyhjä tuli. Tokaisi anoppi kun saimme kolmannen tytön :(
Sen lisäksi hän sanoi, että on poikansa puolesta pahoillaan, kun tämä ei saa IHAN OIKEAA PERILLISTÄ. Naisella ikää 63 vuotta, mutta asenteet kuin kivikaudelta! Ja tuollaista mummoa pitäisi lasten kuunnella, kun tuota vanhaa hokemaa on vanhimman lapsemmekin (5v) kuullen ja ihmetellen mennyt toistelemaan :(
Mieheni ei osaa kuin hymistellä ja selittää että kun äitinsä sai itse niin monta poikaa, niin se ei oikein tiedä miten suhtautua...ja onhan nämä tyttäret miehelle kuitenkin rakkaita.
Kommentit (69)
Taitaa olla aika tyhjäpää mummu. Itsekin nainen, mutta halveksii naisia noin. En pitäisi yhteyttä.
Oksettavaa käytöstä anopilta. Kaikin puolin. Sanot sille, että jos ei ole muuta sanottavaa,ei tarvitse sanoa mitään. Sinun ja lastesi ei tarvitse moista kuunnella. Sano myös se anopille. Tollasia surkimuksia (anoppi) ilmeisesti sitten maa vielä päällään kantaa. Pahoittelut! Ja toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Älä kuitenkaan hyväksy noita puheita millään tavalla.
Mä en kyläilisi noin typerän anopin luona ollenkaan ennen kuin on pyytänyt anteeksi tyhmiä sanomisiaan.
Ota mummoa seuraavan kerran kädestä kiinn ja sano että olet todella pahoillasi, ettei häntä ole lapsena arvostettu sukupuolensa vuoksi, mutta, että pitää mölyt mahassaan, eikä kaada omaa paskaansa lastenlastensa kannettavaksi.
Anopit sanoo aina noin! Onneksi he voivat antaa omaisuutensa vaikka miehensä serkun pojille, joiden ei tarvitse maksaa täyttä lahjaveroa, koska lahjoitukseen sisältyy hallintaoikeuden pidättäminen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:45"]
Taitaa olla aika tyhjäpää mummu. Itsekin nainen, mutta halveksii naisia noin. En pitäisi yhteyttä.
[/quote]
Suurten ikäluokkien naiset kasvatettiin halveksimaan omaa sukupuoltaan. Jos on kuullut koko lapsuutensa sitä että on huonompi kuin pojat ja tulee olemaan naisena huonompi kuin miehet, niin on siinä vähän vaikeaa oppia enää aikuisena arvostamaan sukupuoltaan. Naisvihamieliset, naisia vähättelevät asenteet on vallalla edelleenkin, näkyy tälläkin palstalla...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:49"]Anopit sanoo aina noin! Onneksi he voivat antaa omaisuutensa vaikka miehensä serkun pojille, joiden ei tarvitse maksaa täyttä lahjaveroa, koska lahjoitukseen sisältyy hallintaoikeuden pidättäminen.
[/quote]
väärin
Mun anoppi on samanlainen. Hän oli kauhean pettynyt, kun meille tuli neljä tyttöä. Itsellään hänellä on vain poikia. Naiset ovat ämmiä, akkoja, eukkoja, muijia, ei koskaan yhtäkään kunnioittavaa sanaa tytöistä ja naisista. Nyt vanhemmiten hän on alkanut vähän pehmetä ja tulee jo jollakin tavalla juttuun meidän tyttöjenkin kanssa, varmaan siksi, kun muita lapsenlapsia ei ole eikä tule. Minua hän kyllä halveksii edelleen.
Mulla on täsmälleen samanlainen anoppi kuin tässä aloituksessa, oli tää provo tai ei. Meilläkin on 'vain' tyttöjä ja anoppi on huokaillut kun poikansa ei pääse kasvattamaan poikaa, kun se ois miehelle tärkeämpää kuin kasvattaa 'pelkkiä' tyttöjä.
Sanoppa sille anopille, että kyllä se on ihan vaan poikansa siittiöistä kiinni kumpi sieltä tulee. Ethän sinä sille voi mitään jos miehesi siittiöistä vaan "tytöt" pääsevät perille.
Ikävää ettei teille tullut poikaa.
Kysyisin: "Oletko sinäkin tyhjä?" Sen jälkeen anoppi saisi höpötellä ihan yksinään.
-N25-
Onnea pienestä tytöstä koko perheelle!
No mut niinhän se on. Jos ois jo kaks poikaa ni kolmas ois kaikille pettymys ja se ois ok?
Oksettavaa. Sano seuraavalla kerralla anopillesi suorat sanat.
Itse en edes haluaisi poikalasta, mielummin tyttöjä! Mutta tulee mikä tulee.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 18:02"]No mut niinhän se on. Jos ois jo kaks poikaa ni kolmas ois kaikille pettymys ja se ois ok?
[/quote]
NiinPÄ...
Et taida olla anopin toiveminiä. Itse halusin pojan ja sain myös. Olisin ollut kiitollinen myös tytöstä.
Isoisomummoni 95v ajattelee noin. Hänelle sodan aikana oma äiti totesi että sinä et pitkälle elämässäsi pärjää ja kuolet varmasti aikaisemmin kun veljesi. Ainut hengissä oleva ja vieläpä todella pirullinen ja hyvinvoiva :)
En antaisi omien tytärteni kuunnella tuollaista paskaa. Mummu saisi olla ihan keskenään.