Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä oli neuvolantäti nolona

Vierailija
03.06.2012 |

Haukkui minut taannoin "kaikenkansan kuullen" vaikka myöhemmin paljastui, että virhe oli hänen. Valitinkin hänestä ylilääkärille ja sain asiasta kirjallisen anteeksipyynnön.

Tänään tämä th tuli vastaan ja painoi heti päänsä alas kun oli niin nolona.

No en kanna kaunaa, mutta toivottavasti jatkossa ymmärtää miten ihmisille puhutaan ja, että omista virheistä ei syytellä muita.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin jonkin selventävän linkin molempiin.

Vierailija
2/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse täydellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää hoitotieteen ja lääketieteen eroja etkä sitä, millainen organisaatio terveyspalveluissa on.

Vierailija
4/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se potilaslaissa säädetty -> muistutus vastaavalle ylilääkärille.

Vierailija
5/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvässä kuin pahassa...

Itse tein kerran lääkärin käytöksestä valituksen. Minulle tuli keskenmeno ja päivystyksessä sisätutkimuksessa sikiö tuli ulos. Lääkäri jäi kirjoittamaan papereita, ja jätti mut istumaan tutkimuspöydälle tämä sikiö näkyviin mun eteen.

Uskalsin vielä itkeä ja kommentti oli että mitä näitä nyt turhaan parkua, näitä sattuu. Onhan sulla jo yksi lapsi kotona.

Haukkui mut lisäksi siitä etten mennyt oman paikkakunnan päivystykseen, vuoto alkoi kun olin matkustanut n500km toiselle puolelle suomea. En valitettavasti osannut ennakoida että tulen keskenmenon saamaan...

Vierailija
6/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui minut taannoin "kaikenkansan kuullen" vaikka myöhemmin paljastui, että virhe oli hänen. Valitinkin hänestä ylilääkärille ja sain asiasta kirjallisen anteeksipyynnön.

No en kanna kaunaa, mutta toivottavasti jatkossa ymmärtää miten ihmisille puhutaan ja, että omista virheistä ei syytellä muita.

Miksi et ota asiaa esille asianomaisen kanssa? Etkö uskalla? Vai oletko p-housu, joka ei osaa puhua vaikeista asioista hekilöille, joita ne koskettavat?

Haluatko sinäkin, että th ottaa jatkossa yhteyden suoraan lastensuojeluun ennenkuin puhuu lapsesi mahdollisista ongelmista sinun kanssasi??

Ap: viestistäsi saa sen käsityksen, että olet ikävä ja itsekäs!

Vierailija
7/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvässä kuin pahassa...

Itse tein kerran lääkärin käytöksestä valituksen. Minulle tuli keskenmeno ja päivystyksessä sisätutkimuksessa sikiö tuli ulos. Lääkäri jäi kirjoittamaan papereita, ja jätti mut istumaan tutkimuspöydälle tämä sikiö näkyviin mun eteen.

Uskalsin vielä itkeä ja kommentti oli että mitä näitä nyt turhaan parkua, näitä sattuu. Onhan sulla jo yksi lapsi kotona.

Haukkui mut lisäksi siitä etten mennyt oman paikkakunnan päivystykseen, vuoto alkoi kun olin matkustanut n500km toiselle puolelle suomea. En valitettavasti osannut ennakoida että tulen keskenmenon saamaan...

MIksi et sanonut asiasta HETI lääkärille! Tuo valitusten tekeminen on vellihousujen hommaa, jotk aeivät osaa avat suutaan silloin kuin piti. Nämä vellihousut "ampuvat sitten puskista kovilla"!

Vierailija
8/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täältä tulee AALTOLIIKE !!! :D :D :D

Vierailija
9/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ota asiaa esille asianomaisen kanssa? Etkö uskalla? Vai oletko p-housu, joka ei osaa puhua vaikeista asioista hekilöille, joita ne koskettavat?

Haluatko sinäkin, että th ottaa jatkossa yhteyden suoraan lastensuojeluun ennenkuin puhuu lapsesi mahdollisista ongelmista sinun kanssasi??

Ap: viestistäsi saa sen käsityksen, että olet ikävä ja itsekäs!

että kaikki luonnevikaiset th:t, joita by the way suomi on pullollaan, on täällä raivoamassa, kun pilkka tuntuu osuneen omaan nilkkaan.

Go ap! Mä olen saanut terveyskeskuksissa niin uskomattoman ylimielistä ja törkeää käytöstä osakseni th:ilta, etten ymmärrä mitä ne ilmimykset tekevät asiakaspalvelutehtävissä. Hyvä ap, älä välitä saamistasi kommenteista vaan rohkeasti valita aina kun on valitettavaa. Useimmat vain tyytyvät kohtaloonsa tai syyllistävät itseään saamastaan kohtelusta

Vierailija
10/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen "vellihousu". En ikinä tajua sanoa minua loukkaavassa tilanteessa mitään "nasevaa". Aina vasta jälkeenpäin tulee mieleen mitä ois pitäny sanoa. Raivostuttavaa... Haluaisin kyllä heti antaa takaisin.

Vierailija
11/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja tekee asiakastyötä ja ihan oikein ap että jätit palautetta. Enemmänkin suomalaiset tuntuvat olemaan turhan arkoja sanomaan mistään epäkohtelusta. Nysvätänn ja voivotellaan, mutta ei tehdä asialle

Mitään. Siksihän palautetta voi jättää että asia käsitellään loppuun.

Siksi varmaan saitkin noilta "aaltoliiketeineiltä" tuossa alussa noita lapsellisia kommentteja, koska he eivät itse uskalla toimia vaan alkaisivat joko itse räyhätä tai jäisivät vaan kotii nyyhkimään.

Vierailija
12/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen "vellihousu". En ikinä tajua sanoa minua loukkaavassa tilanteessa mitään "nasevaa". Aina vasta jälkeenpäin tulee mieleen mitä ois pitäny sanoa. Raivostuttavaa... Haluaisin kyllä heti antaa takaisin.

Jos itse teet virheen, haluatko että asiasta puhutaan sinun kanssasi vai haluatko että, sinut haukutaan suoraan pomollesi, ilman että saat sanoa asiasta oman näkemyksesi!

Olen samaa mieltä, useimmat valittajat ovat vellihousuja! Siis silloin jos on kyse jostakin sanomisista! Selvät hoitovirheet ovat tietenkin aivan eri asia ja ne pitääkin tuoda esiin. Mutta jos kolauksen on saanut vain heikko kritiikin sietokyky, silloin kyse on pitkälti juuri vellihousumaisuudesta!

Vierailija
13/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan joutunut ajattelemaan, että teen valituksen huosta kohtelusta??

A) Osaan käyttäytyä ja asettua toisen asemaan?

B) En takerru pikkuseikkoihin?

C) En ajattele maailman pyörivän pelkästään oman napani ympärillä?

D) Teen itse virheitä ja hyväksyn sen tosiasian, että toisetkin voivat tehdä virheitä?

E) Jos minua harmittaa jonkin epäasiallinen käytös, uskallan sanoa siitä suoraan?

F) Osaan ottaa myös kritiikkiä vastaan?

Ehkä kaikki nämä yhdessä yhdistettynä hyvään itsetuntoon: en anna kenenkään kohdella itseäni huonosti!

Vierailija
14/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse teet virheen, haluatko että asiasta puhutaan sinun kanssasi vai haluatko että, sinut haukutaan suoraan pomollesi, ilman että saat sanoa asiasta oman näkemyksesi!

Olen samaa mieltä, useimmat valittajat ovat vellihousuja! Siis silloin jos on kyse jostakin sanomisista! Selvät hoitovirheet ovat tietenkin aivan eri asia ja ne pitääkin tuoda esiin. Mutta jos kolauksen on saanut vain heikko kritiikin sietokyky, silloin kyse on pitkälti juuri vellihousumaisuudesta!

että minä, vellihousuksi tunnustautunut, en ole ap! Vastaavassa tilanteessa pyrkisin kyllä jälkeenpäin selvittämään asian juuri asianosaisen kanssa. Ja ehkä on hyväkin ettei sano aina mitä ensimmäisenä mieleen juolahtaa, miettii asian ensin päässään, ettei tule itse loukattua muita.

Ap:n tapauksesta ymmärsin, että th:n virhe tuli ilmi vasta jälkeenpäin, jolloin on ihan ok "valittaa" virallista reittiä, varsinkin jos yhteistyö th:n kanssa on osoittautunut hankalaksi.

Vierailija
15/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se potilaslaissa säädetty -> muistutus vastaavalle ylilääkärille.

eli väärälle taholle.

Vierailija
16/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jos et olisi vienyt asiaa tarpeeksi´´korkealle´´ olisi neuvari jatkanut mollaamistasi ja selviytynyt itse. Olipa typerä neuvari muutenkin kun ei pahoitellut tilannetta vastaantullessaan.

Osaapa nyt olla vähän tarkempi muiden kanssa kun joku rohkeasti nosti asian käsiteltäväksi. Joojoothan ne vain takaapäin haukkuu ja puhuu kylillä mutta eivät pysty asiakeskusteluun saatikka hoitamaan asiaa asianomaisten itsensä kanssa. Todella hyvin toimittu etkä ole edes kaunankantaja!!

Vierailija
17/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui minut taannoin "kaikenkansan kuullen" vaikka myöhemmin paljastui, että virhe oli hänen. Valitinkin hänestä ylilääkärille ja sain asiasta kirjallisen anteeksipyynnön. Tänään tämä th tuli vastaan ja painoi heti päänsä alas kun oli niin nolona. No en kanna kaunaa, mutta toivottavasti jatkossa ymmärtää miten ihmisille puhutaan ja, että omista virheistä ei syytellä muita.

Miksi et ota asiaa esille asianomaisen kanssa? Etkö uskalla? Vai oletko p-housu, joka ei osaa puhua vaikeista asioista hekilöille, joita ne koskettavat? Haluatko sinäkin, että th ottaa jatkossa yhteyden suoraan lastensuojeluun ennenkuin puhuu lapsesi mahdollisista ongelmista sinun kanssasi?? Ap: viestistäsi saa sen käsityksen, että olet ikävä ja itsekäs!

Miksi ihminen on ikävä ja itsekäs, jos puuttuu epäasialliseen kohteluun?

Tilanne, jossa joutuu hakutuksi ja nolatuksi tai vain väärin tuomituksi on sillä hetkellä, kun se on "päällä", tavalliselle ihmiselle hämmentävä eikä siihen osaa reagoida, koska - toisin kuin elokuvuissa ja tv-sarjoissa - valmista käsikirjoitus ja vuorosanoja ei ole.

Ja mitä se siinä tilanteessa hyödyttääkään. Virkatehtävässä kuuluu toimia tietyllä tavalla. Ap on tehnyt huomautuksen esimiehelle, ja kyseistä terkkaa on varmasti kuultu tapahtuneesta, esimies laittaa kirjelmän pahoitteluneineen siitä asianosaiselle.

Ihan oikein, näin kuuluukin toimia.

Mistä tiedät miten montaa äitiä tämäkin terkka on vastaanotoillaan itkettänyt?

Tiedän muutaman tällaisen pikkukylän valtaansa väärin käyttävän hirviön ja kiusaajan. Kukaan ei uskaltanut valittaa, jatkoivat toimintaansa vuosikausia.

Vierailija
18/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui minut taannoin "kaikenkansan kuullen" vaikka myöhemmin paljastui, että virhe oli hänen.

Järkyttävää!! Olipa tosi huonoa käytöstä. Tollaset täytyy ikäänkuin pakottaa hyvään asiakaspalveluun.

Vierailija
19/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni. Täällä varmaan nauvolantätit buahhhaaahatteeleee - kun ovat tottuneet melskaamaan miten tykkäävät.

Sinuna kyllä pelkäisin hänen kostoaan - se on ls-ilmoitus. Neuvolantätit ovat melko aktiivisia niissä.

Vierailija
20/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan joutunut ajattelemaan, että teen valituksen huosta kohtelusta?? A) Osaan käyttäytyä ja asettua toisen asemaan? B) En takerru pikkuseikkoihin? C) En ajattele maailman pyörivän pelkästään oman napani ympärillä? D) Teen itse virheitä ja hyväksyn sen tosiasian, että toisetkin voivat tehdä virheitä? E) Jos minua harmittaa jonkin epäasiallinen käytös, uskallan sanoa siitä suoraan? F) Osaan ottaa myös kritiikkiä vastaan? Ehkä kaikki nämä yhdessä yhdistettynä hyvään itsetuntoon: en anna kenenkään kohdella itseäni huonosti!

Joten, koska sinulla on näin hyvä itsetunto ja olet noin ylevä henkilö, menet neuvolaan. Lapsen painokäyrä ei mene terkkarin mielen mukaisesti, hän haukkuu sinut,. ettet anna lapselle tarpeeksi ruokaa. Pidät nälässä. Tai syötät liikaa ja vääränlaista evästä.

Hän haukkuu sinun kasvatuksesi ja kykysi vastata lapsen tarpeista ja

kun poistut vastaanotolta, hän tulee perääsi ja sanoo, että muista sitten että lasta ei jatkossa saa lyödä eikä kohdella väkivaltaisesti, ja tässä on ravinto-oppaat, kuukauden päästä tulette uudelleen ja katsotaan onko lapsen ravinto muuttunut paremmaksi, ja paino kohdallaan.

Tässä on terapeutin yhteystiedot, menkää nyt sinne avioliittoneuvojalle

jne.

Ja sinä menet kotiin ja ajattelet, että olen hyvä ihminen ja tämä ei vakuta siihen, mitä todella olen, vaikka koko vastaanottohuone sen kuuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä