Kylläpä oli neuvolantäti nolona
Haukkui minut taannoin "kaikenkansan kuullen" vaikka myöhemmin paljastui, että virhe oli hänen. Valitinkin hänestä ylilääkärille ja sain asiasta kirjallisen anteeksipyynnön.
Tänään tämä th tuli vastaan ja painoi heti päänsä alas kun oli niin nolona.
No en kanna kaunaa, mutta toivottavasti jatkossa ymmärtää miten ihmisille puhutaan ja, että omista virheistä ei syytellä muita.
Kommentit (32)
se potilaslaissa säädetty -> muistutus vastaavalle ylilääkärille.
eli väärälle taholle.
kun potilas on tyytymätön saamaansa hoitoon tai kohteluun, voi tehdä muistutuksen. terveydenhuoltoon tulleet kirjalliset valitukset käsitellään muistutuksina ihan rutiinisti. muistutus on vapaamuotoinen valitus joka tulee käsitellä tietyllä tavalla.
Ja mitä tarkoittaa "kaiken kansan kuullen"? Terkkareillakin on vaitiolovelvollisuus...
Minä menen ihan lukkoon, jos joku sanoo minulle päin naamaa jotain ilkeää. En saa sanaa suustani. Sitten myöhemmin alkaa sappi kiehua ja keksin vaikka mitä paskaa heittää mokomalle tyypille takaisin.
Joskus ihmisillä on huonoja päiviä, niin minullakin. Silloin en jaksa olla ystävällinen ja hymyilevä vaan vedän tiukalla asialinjalla ja väsyneenä. Jos on vaikka menkat tulossa, saatan olla kiukkuinen kuin ampiainen ja hieman harkintakyvytön. Tiedän siis, etten itsekään aina ole täydellinen ihmisten kanssa ollessani. Siksi olen totuttautunut ajattelemaan huonoa palvelua saadessani, että ehkä myyjällä tms. on kauheat menkkakivut tai kuumat aallot tai riitaa kotona tai hammassärkyä.
On tietysti ihan eri asia, jos th on kymmenien ihmisten kuullen väittänyt sinua suurin piirtein pedofiiliksi tai muuten vain mielenvikaiseksi. Silloin on oikeus ja kohtuus antaa asiasta huomautus.
Vaikka itsekin aina toivon, että ihmiset tulisivat suoraan selvittämään asioita kanssani, tiedän kyllä, että on tosi vaikea mennä sanomaan toiselle, vieraalle ihmiselle, että minusta olit aika kurja viimeksi, odotan anteeksipyyntöä. Helpompaa on valittaa esimiehelle.
Jos tuo käytävälle asti perässäsi avioliittoneuvojasta, ravinnosta ja väkivaltaisuudesta motkottava th oli se, josta teit valituksen, niin mielestäni teit aivan oikein.
Jos tuo ei ollut ap sinun viestisi ja kyseessä olikin joku juttu, että th oli varannut väärän ajan ja alkoi siitä riitelemään käytävällä, niin sitten olisi ylireagointia.
eli mistä oli kysymys ja miten tämä "kaiken kansan kuullen haukkuminen" tapahtui, pidän häntä pelkästään veemäisenä asiakkaana.
Hymyilisin vain pienesti. Ja sitten menisin jonnekin toimimaan.
käykääpä aasiakas.net sivuilla, heh.
ollut ilkeä välillä asiakkaille. Kun olen saanut siitä palautetta, on nolottanut ja olen oppinut muuttamaan käytöstäni. Joo, tyytyväisempi varmasti olisin, jollei nöyryyttävää kehityskeskustelua olisi käyty mutta emmä siihen kuollutkaan. ja kun itse kohtelee ihmisiä nätisti on oikeus vaatia itselle samaa kohtelua.
niille joiden mielestä valittaminen on turhaa ja huonoa käytöstä, niin sanon, että ei ole. Sillä todella pystyy muuttamaan asioita ja se on pääasia. Akat vaan ei uskalla ja sit pyörtyilee kun joku kerrankin kehtaa. Täälläkin ne jotka uskaltaa valittaa saa aina kauheen vastarintavyöryn aloituksiinsa, kuten nyt tääkin aloittaja. Vain raukkikset ei uskalla nostaa kissaa pöydälle