Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei tajua, että "lapsikielto" häihin koskee MYÖS sylivauvoja?!

Vierailija
03.06.2012 |

Mikä tässä on niin vaikea tajuta?

Meillä oli lapsettomat häät ja nimenomaan koski myös sylivauvoja. Eikä sitä kukaan kyseenalaistanut. Onneksi oli fiksut vieraat.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ihan pieniä vauvoja ole koskaan jättänyt mihinkään hoitoon, ellei ole ollut pakko (esim. oma sairaalakäynti oli sellainen). Ei kannata lähettää kutsua sylivauvan vanhemmille, jos lapsikielto on 100% ehdoton.

Vierailija
82/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää noin pieni lapsi hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalisuutena, vaikeuksina solmia kunnollisia ihmissuhteita, epävarmuutena, heikkona itsetuntona jne... jne..

http://www.isonetti.net/varhaiskasvatus/Kemppinen_160310.pdf

Vierailija
84/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me psyk.hoitsut sitten korjaillaan niitä välinpitämättömyyden hedelmiä... Ei kovin hyvin tuloksin :(

Vierailija
85/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossaolo vauvana ei kyllä varmasti traumatisoi, tai sitten lähes kaikilla ihmisillä kamalat traumat. Ehkä onkin, mut missä se terve vertailukohde?:D Ja totta kai ne sylivauvojen vanhemmat voi kutsua, mutta ei saa loukkaantua jos ei tulla. Varmasti osa samassa kaupungissa oleviin häihin ainakin osallistuisi.

Vierailija
86/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on kyllä aivan omaa luokkaansa tässä että montako ketjua voidaan avata yhdestä ja samasta aiheesta. En ole missään törmännyt tällaiseen. Keskustelu on todella sekavaa kun samaa asiaa vatkataan kymmenessä eri ketjussa. Miksi tätäkään asiaa ei nyt saanut mahtumaan noihin lukemattomiin ketjuihin siitä miten lapsia ei häissä kaivata? Onko täällä jotenkin huomionkipeää porukkaa?

Vierailija
87/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissä, joissa olen ollut on muutaman viikon ikäiset vauvat olleet mukana. Yleensä vauvan kanssa on myös lähdetty hyvissä ajoin kotiin. Harva äiti haluaa jättää parin viikon tai muutaman kuukaudenkaan ikäistä vauvaa hoitoon vaa häät jäävät väliin. Tämä on yleensä hääparinkin toive ollut.

Vierailija
88/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalisuutena, vaikeuksina solmia kunnollisia ihmissuhteita, epävarmuutena, heikkona itsetuntona jne... jne..

<a href="http://www.isonetti.net/varhaiskasvatus/Kemppinen_160310.pdf" alt="http://www.isonetti.net/varhaiskasvatus/Kemppinen_160310.pdf">http://www.isonetti.net/varhaiskasvatus/Kemppinen_160310.pdf</a&gt;

siellä esiteltiin hyvin turvattoman kiintymyssuhteen muodostuminen ja siitä aiheutuvat ongelmat. En vain tiedä, kuinka linkkisi sisältö liittyy siihen, että parikuinen vauva jää muutamaksi tunniksi tuttujen ihmisten hoitoon.

Varmasti psykiatrisena sairaanhoitajana korjailet jos jonkinlaisia ongelmia, lastenpsykiatriaa opiskelleena lääkärinä ja nuorisopsykiatrialla työskennelleenä osaan itse laittaa asiat joihinkin mittasuhteisiin.

Vierailija
89/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin meille tulee hääkutsuja satojen kilometrien päähänkin. Ei tuollaisesta reissusta parilla tunnilla/ yhdellä imetysvälillä selviä. Väliin ovat jääneet silloin kun lapset ovat sylivauvoja olleet.

Vierailija
90/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mene kiintymyssuhteet kyllä yhtään miksikään yhden illan poissaolon takia. Vittu tätä porukkaa.

[/quote]

No näinpä. Mutta näitä supermammoja riittää ja sitten he ovat vielä kärkkäimpiä arvostelemaan muita!

Vierailija
91/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tänä keväänä yksissä lapsilta kielletyissä häissä, mutta silti morsiamen parikymppinen serkku toi sinne 17-vuotiaan tyttöystävänsä. Hääriemu oli sitten siinä kun toiset kitisi miksi lapsikieltoa rikottiin, ja toiset sitä miksi muut kitisevät pikkuasioista. Turha juhla oli.

Enää en aikuishäihin mene, ihan vaan siksi koska siellä kuitenkin vain tapellaan siitä lapsikiellosta.

Vierailija
92/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi julmaa olettaa, että täysimetyksellä oleva vauva jätettäisiin häiden takia hoitoon. Ehkä morsiamet ymmärtävät tällaisen pyynnön kohtuuttomuuden vasta tultuaan itse äidiksi...

Vierailija
93/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissa sylivauvat eivät olisi olleet poikkeus. Koska eihän täysimetettyä vauvaa voi jättää koko päiväksi hoitoon. Vai jättääkö joku oikeasti?

Kuten tuohon toiseen ketjuun jo kirjoitin, en tietystikään veisi sylivauvaa ilman kutsua mihinkään häihin. Tähän mennessä kaikissa lapsettomissa häissä sylivauvat ovat olleet poikkeus ja tervetulleita äitiensä mukana.

Kysyinkin jo tuossa toisessa ketjussa, että kutsutaanko vastasyntyneiden äidit häihin vain kohteliaisuudesta ilman, että edes odotetaan heidän osallistuvan? (mikä sinänsä mun mielestä ok ja ihan kohteliasta hääpariin puolelta) Vai olettaako joku tosissaan, että pikkuvauvan äiti jättäisi vauvansa koko päiväksi hoitoon hääjuhlan vuoksi?

Vierailija
94/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi julmaa olettaa, että täysimetyksellä oleva vauva jätettäisiin häiden takia hoitoon. Ehkä morsiamet ymmärtävät tällaisen pyynnön kohtuuttomuuden vasta tultuaan itse äidiksi...

Maitoa voi lypsää pakkaseen valmiiksi, tissit voi tyhjentää vessassa. Hyvähän sen naisenkin on joskus päästä hieman tuulettumaan.

Vierailija
95/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ottaisi sylivauvan mukaan, koska sen ikäistä olen aina imettänyt vielä. Ja koska pienen vauvan kanssa ei juuri koskaan pääse mihinkään, niin olisin onnellinen juhlakutsusta! Mutta jos joku on niin saakelin tiukka, että myöskään sylivauvaa ei voi ottaa mukaan (se ei ainakaan söisi eikä tulisi lisää kustannuksia eikä vie kenenkään paikkaakaan!), niin todennäköisesti juhlat on myös sitä jäykkää kyttäämislaatua alusta loppuun asti, että parempi jäädä kotiin joka tapauksessa.

Vierailija
96/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjennellä "räjähtäviä" tissejä jossain vessassa :-D Ja miettiä huoliiko vauva tuttipulloa vai ei.

Itselläni maito ei herunut rintapumpulla juuri ollenkaan (tämä ei ole kuulemma mitenkän harvinaista edes), mutta imettäminen onnistui mainiosti. Ei tarvinne mainita, että muutamaa tuntia enempää en kotoa ole voinut pois olla kun lapset olivat pieniä vauvoja.

Maitoa voi lypsää pakkaseen valmiiksi, tissit voi tyhjentää vessassa. Hyvähän sen naisenkin on joskus päästä hieman tuulettumaan.

Vierailija
97/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettää pitää tiuhaan, vauva saa vatsavaivoja korvikkeesta eikä rintapumpun käyttö suju.

Olo käy myös tosi epämukavaksi kun rinnat ovat täynnä maitoa sillon kun imetysväli on vähänkin tavallista pidempi.

Vierailija
98/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo suostunut juomaan pullosta. Ja ei ollut kiinni siitä, ettei olisi yritetty. Joutui pienenä sairaalaan ja siellä eivät hoitajatkaan saaneet juotettua pullosta. Pullosta juomattomuus on ihan yleistä imetetyillä vauvoilla. Hassua, jos joku vauvapalstalla kirjoitteleva ei tällaista tavallista asiaa tiedä.

Vierailija
99/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjennellä "räjähtäviä" tissejä jossain vessassa :-D Ja miettiä huoliiko vauva tuttipulloa vai ei.

Itselläni maito ei herunut rintapumpulla juuri ollenkaan (tämä ei ole kuulemma mitenkän harvinaista edes), mutta imettäminen onnistui mainiosti. Ei tarvinne mainita, että muutamaa tuntia enempää en kotoa ole voinut pois olla kun lapset olivat pieniä vauvoja.

Itselläni homma toimi noin, vastaavassa tilanteessa olevan kaverini kanssa juotiin viiniä ja tyhjenneltiin tissejä. Vauvan tuttipullon imemiskykykin oli testattu jo etukäteen. Ainoa juhlimista haittaava huoli oli, että lasta hoiti oman äitini sijaan anoppi.

Vierailija
100/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkien pitäisi varmaan kokoontua sun ympärille ihailemaan kun työnnät tissiä sen kakarasi suuhun. Pysy kotona!