Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei tajua, että "lapsikielto" häihin koskee MYÖS sylivauvoja?!

Vierailija
03.06.2012 |

Mikä tässä on niin vaikea tajuta?

Meillä oli lapsettomat häät ja nimenomaan koski myös sylivauvoja. Eikä sitä kukaan kyseenalaistanut. Onneksi oli fiksut vieraat.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis olisi suostunut olemaan vauvani luota paria tuntia pidempään pois. Ihan hyvin mun puolesta olisi voinut kokonaan lapsettomat juhlat järjestää, mutta itse en niihin olisi mennyt.

Vierailija
102/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi julmaa olettaa, että täysimetyksellä oleva vauva jätettäisiin häiden takia hoitoon. Ehkä morsiamet ymmärtävät tällaisen pyynnön kohtuuttomuuden vasta tultuaan itse äidiksi...

Ja kaikkien pitäisi varmaan kokoontua sun ympärille ihailemaan kun työnnät tissiä sen kakarasi suuhun. Pysy kotona!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka sanoi, että maitoa voi lypsää pakkaseen: kaikki vauvat eivät yrityksistä huolimatta suostu syömään pullosta. Lisäksi mielestäni olisi paikallaan kunnioittaa sitä, että jotkut äidit oikeasti myös haluavat antautua täysimetykselle ensimmäisiksi kuukausiksi. On aivan luonnollista viettää ekat kuukaudet vauvan kanssa tiiviissä symbioosissa ilman mitään pakollisia tuulettumisia toisten häissä. Tottakai jos sylivauvatkin ovat kiellettyjä, tällöin äiti jättää vain tulematta häihin. Aika hyvin nyky-yhteiskunnan imetyskielteinen ilmapiiri kuitenkin kuvastuu siitä, ettei parikuinenkaan saisi kulkea äitinsä mukana niin kuin luonnollisinta olisi.

Vierailija
104/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lopulta tämä kääntyy kysymykseksi siitä, että millaiselle ihmiselle sylivauvan läsnäolo häissä, joissa ei muita lapsia ole, on ylitsepääsemätön ongelma? Miksi sylivauvaa ei voisi ottaa mukaan? Onko kyseessä vaan periaate periaatteen vuoksi vai mikä?

Vierailija
105/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä, että meillä ei ollut lapsenvahtia. Sisko ja vanhemmat oli yllättäin samoissa häissä. Hyvä ystäväni meni naimisiin samana päivänä ja siellä oli kaveripiiri. Miehen veli oli just Kreikassa matkalla ja miehen äiti ei pärjää vauvan kanssa. Meillä on loistava tukiverkosto normaalisti, mutta tuo yksi elokuinen päivä oli kummallinen kasauma, kun kenellekään ei vauvaa saatu ja vieraalle en 3kk jätä.

Vierailija
106/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin mukaan, koska hän EI SYÖ tarjoiluja, eikä VIE istumapaikkaa. Eli ei aiheuta hääparille lisäjärjestelyä. Mutta toki jos on jotkut viinabileet, niin eikai sinne haluis vauvaa viedä edes :/

Vierailija
107/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ottaisi sylivauvan mukaan, koska sen ikäistä olen aina imettänyt vielä. Ja koska pienen vauvan kanssa ei juuri koskaan pääse mihinkään, niin olisin onnellinen juhlakutsusta! Mutta jos joku on niin saakelin tiukka, että myöskään sylivauvaa ei voi ottaa mukaan (se ei ainakaan söisi eikä tulisi lisää kustannuksia eikä vie kenenkään paikkaakaan!), niin todennäköisesti juhlat on myös sitä jäykkää kyttäämislaatua alusta loppuun asti, että parempi jäädä kotiin joka tapauksessa.

Itse en olisi voinut kuvitellakaan, että sylivauvan, siis jonkun parikuisen, olisin jättänyt joidenkinlapsi-allergikkojen vuoksi hoitoon! Sehän ei ole edes hyväksi niin pienelle lapselle. Parikuinen voi olla (ilman pakottavaa syytä, joka jonkun niuhon häät EI ole) äidistä/isästä erossa vain tunnin, max kaksi!!!! Siis vaikkei olisikaan rintaruokinnalla. Ihan jo perusturvan ja kiintymyssuhteen vuoksi, lue mikä tahansa asiantuntijan artikkeli! Isommat on sitten asia erikseen. Ymmärrän oikein hyvin,e ttä parivuotiaita uhma-riehujia ei haluta häihin... Eli olisi jäänyt kinkerit väliin tuossa tilanteessa. Kukaan urpo morsmaikku ei mene vauvani edelle! Vauva-allergikot: Älkää lähettäkö kutsuja sylivauvojen vanhemmille, ettei tule suotta paha mieli...

Ei todellakaan mene kiintymyssuhteet kyllä yhtään miksikään yhden illan poissaolon takia. Vittu tätä porukkaa.

Kyllä vaan on vastasyntyneelle tai parikuiselle trauma jäädä vieraan hoitoon... Että vittu vaan itsellesi. Älä hanki lapsia.

lapsettomiin häihin.

Vierailija
108/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin mukaan, koska hän EI SYÖ tarjoiluja, eikä VIE istumapaikkaa. Eli ei aiheuta hääparille lisäjärjestelyä. Mutta toki jos on jotkut viinabileet, niin eikai sinne haluis vauvaa viedä edes :/

Ei vie paikkaa eikä syö ruokia mutta HUUTAA niin että kukaan ei kuule mitään. Tämä kai se pointti on ellei sitten tosiaan olla lapsivihaajia.

Vierailija
109/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sylivauvan kanssa, kun morsian nimenomaan soitti, ettei kutsun lapsettomuus koske imeväisiä. Vauva oli tuolloin 3 kk.

Vierailija
110/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettää pitää tiuhaan, vauva saa vatsavaivoja korvikkeesta eikä rintapumpun käyttö suju. Olo käy myös tosi epämukavaksi kun rinnat ovat täynnä maitoa sillon kun imetysväli on vähänkin tavallista pidempi.

Outoa, että jos järjestää lapsettomat häät, niin itsekkäiden mammojen pitää väkisin päästä niihin ja sitten vielä haukkua hääpari. Mikä helkkarin vimma teidän on päästä sinne? Minäminäminä haluan juhliin....

Vierailija
111/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti kun kaikki sukulaiset riensi sitä killittämään ja silittämään ja vauva kiersi sylistä syliin. Ketään ei kiinnostanut meidän ohjelmat ja muut kun kaikki vain halusi hoitaa sitä vauvaa.

Olin aivan raivona asiasta. Se oli meidän päivä, eikä mikään lastenjuhla, missä lapsi on päivänsankari.

Vierailija
112/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole moiseen törmännyt, vaikka monissa lapsettomissakin häissä olen ollut.

Vierailija
113/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi julmaa olettaa, että täysimetyksellä oleva vauva jätettäisiin häiden takia hoitoon. Ehkä morsiamet ymmärtävät tällaisen pyynnön kohtuuttomuuden vasta tultuaan itse äidiksi...

Kestät kai pienen hetken olla vauvasi kanssa kotona jos vauva ei ole tervetullut häihin?

Vierailija
114/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anna sylivauvan tulla äidin mukana häihinsä.

Joku kysyi miten vauvana traumatisoituminen näkyy? Se näkyy aikuisena kyvyttömyytenä ymmärtää vauvan ja äidin yhteyttä, se näkyy tunteettomuutena, se näkyy kateutena hyvälle äiteydelle, se näkyy mustasukkaisuutena jos vauva saa huomiota eikä hän.

Vierailija
115/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anna sylivauvan tulla äidin mukana häihinsä. Joku kysyi miten vauvana traumatisoituminen näkyy? Se näkyy aikuisena kyvyttömyytenä ymmärtää vauvan ja äidin yhteyttä, se näkyy tunteettomuutena, se näkyy kateutena hyvälle äiteydelle, se näkyy mustasukkaisuutena jos vauva saa huomiota eikä hän.

Miksi on niin vaikeaa jättää ne häät väliin?

Vierailija
116/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli vastasyntynyt, ilmoitin, ettemme pääse lapsettomiin häihin, ja kerroin myös syyn (en kyennyt jättämään täysimetyksellä olevaa lasta). Minusta oli ihan ok jäädä kotiin, mutta hääpari loukkaantui ja välit katkesivat.

Vierailija
117/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anna sylivauvan tulla äidin mukana häihinsä.

Joku kysyi miten vauvana traumatisoituminen näkyy? Se näkyy aikuisena kyvyttömyytenä ymmärtää vauvan ja äidin yhteyttä, se näkyy tunteettomuutena, se näkyy kateutena hyvälle äiteydelle, se näkyy mustasukkaisuutena jos vauva saa huomiota eikä hän.

näinkin spesifeihin oireisiin? Kun selkeästi tutkittua tietoa tuntuu olevan, eikä mitään mutua ;)

Mein Gott!

Vierailija
118/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikeaa jättää ne häät väliin?

Ongelma on kai siinä, että hääpari vetää herneen nenään, jos pienen vauvan äiti jää vauvan takia pois häistä.

Jos siis halutaan täysin lapsettomat häät, pitää hyväksyä, että kaikki kutsutut eivät niihin tule.

Vierailija
119/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin vääntyi miehen sisko vauvan kanssa Ärsytti kun kaikki sukulaiset riensi sitä killittämään ja silittämään ja vauva kiersi sylistä syliin. Ketään ei kiinnostanut meidän ohjelmat ja muut kun kaikki vain halusi hoitaa sitä vauvaa. Olin aivan raivona asiasta. Se oli meidän päivä, eikä mikään lastenjuhla, missä lapsi on päivänsankari.

siskonlapsi on sitä paitsi ihan turha sukulainen. meilläkin anoppi oli laihtunut tosi paljon ja kaikki kävivät kehumassa häntä hoikaksi ja kauniiksi eivätkä kaikki siis koko ajan ihailleetkaan minua. voitte varmaan kuvitella, miten raivona olin siitä, kun mun siskoa onniteltiin edellisviikon valmistumisen johdosta!! pilasivat meidän päivän, jona kaikkien olisi pitänyt katsella vain meitä ja puhua vain meihin liittyvistä asioista.

Vierailija
120/123 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on kai siinä, että hääpari vetää herneen nenään, jos pienen vauvan äiti jää vauvan takia pois häistä.

Jos siis halutaan täysin lapsettomat häät, pitää hyväksyä, että kaikki kutsutut eivät niihin tule.

Kaikki eivät voi tai halua jättää vauvaa,saati kaipaa lomaa vauvasta. On ok jättää vauva kutsumatta,mutta ei saa loukkaantua jos äitikin jättää häät väliin.

Itse jättäisin häät väliin jos joutuisin tekemään yöreissun toiselle paikkakunnalle häiden vuoksi. Jos häissä olisi vauvakielto.