Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillekin on vaikeaa tajuta ettei häihin tarvita kakaroita !!!!

Vierailija
02.06.2012 |

Luin tuota yhtä ketjua ja pakko tehdä oma ketju ja ottaa tähän asiaan kantaa.

Siis, jos on kahden aikuisen esim. nuoren 25v parin häät ... siellä on sit vaikka kaikkea ohjelmaakin AIKUISILLE eli esim. tulen nielentää jne. sitten on myös ALKOHOLIA ja bailumusaa... jatkot ehkä baarissa ?

Niin, miks ne vaippahousu huutavat penikat pitää hilata aikuisten juhliin??

Onko se todella niin, että kun lapsia saadaan niin sit niistä ollaan riippuvaisia 24/7?

Eikö TODELLA muilla aikuisilla ole myöskin omaa aikaa ???? ja että mennään AIKUISTEN kesken , AIKUISTEN juhliin ???? Mun mielestä aikuisetkin tarvitsee sitä omaa aikaa !!!!

Ja joskus voi jopa lähtee aikuisten kesken porukalla vaikka ravintolaan illallistamaan? ettekö todella tee näin?

Jos ei yhtä hoitajaa saa yhdeks illaks, nii voi hyvä luoja sanon minä.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse ollut ensimmäisen kerran häissä vasta aikuisena? Mitä sukujuhlia teillä vietetään, sellaisia mihin voi lapsetkin tulla? Vai eikö vietetä mitään? Onko teidän suvulle lapset mitättömiä, näkymättömiä olentoja?

Vierailija
22/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse ollut ensimmäisen kerran häissä vasta aikuisena? Mitä sukujuhlia teillä vietetään, sellaisia mihin voi lapsetkin tulla? Vai eikö vietetä mitään? Onko teidän suvulle lapset mitättömiä, näkymättömiä olentoja?

Tämä oli hyvä kommentti. Mulla tuli myös mieleen, että me ollaan lapset tehdty siinä vaiheessa kun saatu bailata ihan tarpeeksi, joten sitten kun on pieniä lapsia, halutaan olla niiden kanssa eikä jättää niitä jonkun oudon lapsenvahdin seuraan. Tätä voi olla vaikea ymmärtää kun ei itsellä ole lapsia eikä sitä 'äidinvaistoa'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuollainen kutsu olisi toisaalta kyllä helpotus, jossa sanottaisiin että ei lapsia. En muutenkaan tykkää häistä, nyt raskaana enkä jaksa muiden ryyppäämistä katsella (juomingithan ne on jos lapset ei ole tervetulleita). Olisi helppoa vedota vain siihen että ei pääse, kun ei ole lapselle hoitajaa, muuten joutuisi itse keksimään tekosyyn.

Vierailija
24/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuota yhtä ketjua ja pakko tehdä oma ketju ja ottaa tähän asiaan kantaa.

Siis, jos on kahden aikuisen esim. nuoren 25v parin häät ... siellä on sit vaikka kaikkea ohjelmaakin AIKUISILLE eli esim. tulen nielentää jne. sitten on myös ALKOHOLIA ja bailumusaa... jatkot ehkä baarissa ?

Niin, miks ne vaippahousu huutavat penikat pitää hilata aikuisten juhliin??

Onko se todella niin, että kun lapsia saadaan niin sit niistä ollaan riippuvaisia 24/7?

Eikö TODELLA muilla aikuisilla ole myöskin omaa aikaa ???? ja että mennään AIKUISTEN kesken , AIKUISTEN juhliin ???? Mun mielestä aikuisetkin tarvitsee sitä omaa aikaa !!!!

Ja joskus voi jopa lähtee aikuisten kesken porukalla vaikka ravintolaan illallistamaan? ettekö todella tee näin?

Jos ei yhtä hoitajaa saa yhdeks illaks, nii voi hyvä luoja sanon minä.

Vierailija
25/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä kommentti. Mulla tuli myös mieleen, että me ollaan lapset tehdty siinä vaiheessa kun saatu bailata ihan tarpeeksi, joten sitten kun on pieniä lapsia, halutaan olla niiden kanssa eikä jättää niitä jonkun oudon lapsenvahdin seuraan. Tätä voi olla vaikea ymmärtää kun ei itsellä ole lapsia eikä sitä 'äidinvaistoa'.

lapsia ja silti haluan viettää välillä aikaa ilman heitä. Voi kamalaa, mulla ei vissiin ole äidinvaistoa :/

Vierailija
26/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat äidit haluavat osallistua lapsensa elättämiseen. Eivät käy sossussa tai kitise kotona miehelle, että ovat kutsumuksellisia kotiäitejä. Kuinka voit sanoa, että "viette joka päivä muksut pois jaloista...", kun ihmiset menee TÖIHIN!

Te tässä kitisette koko ajan siitä jos joku haluaa omaa aikaa. Me kotiäidit ollaan lapsessa kiinni 24/7 ja halutaan omaa aikaa. Te viette lapsenne hoitoon päivittäin, minusta se on väärin ruveta aukomaan päätään muille jotka ei edes vie hoitoon lapsiaan vielä. Turhaa vetää keskusteluun sossuja ja muita mukaan, tais osua vaan arkaan paikkaan tämäkin monille äideille :D

Mutta siinäpähän olette kiinni lapsissanne sinne täysi-ikään asti, saa nähä mitä teidänki muksuista tulee, hyvä kun osaa ruokaa itse tehdä kun äiti on kiinni lapsessaan koko ajan eikä anna tilaa ja omaa aikaa lapselleen...

Kuka se on puhunut siitä että ollaan lapsissa kiinni täysi-ikään asti ja niistä tulee täysin äidistä riippuvaisia?

Lapset on pieniä vaan kerran ja kyllä minä ainakin haluan ne kasvattaa itse ja olla niitten kanssa, ja jos jätän joitakin menoja (esim. lapsettomia häät) väliin kun haluan mieluummin jäädä lapseni kanssa kotiin niin minusta se on ihan ok.. Ei se tarkota sitä että lapsi kasvais aikuisikään asti äidin kainalossa kiinni. Mutta kyllä minun mielestä minun 1,5-vuotias lapsi saa ollakkin vielä äidin kanssa TOSI läheinen!

Vierailija
27/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsu tulee, niin yleensä kutsutaan KOKO perhe. Itse en edes menis tuommosiin häihin, jonne lapset ei sais tulla.

Vierailija
28/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki ei voi saada lapsia tai HUI! ei halua lapsia. Ei häät ole mikää lasten juhla tai edes TEIDÄN perheen juhla, se on just sellainen juhla jonka HÄÄPARI haluaa järjestää, oli lapsia tai ei, HALUSI lapsia tai ei.

Miksi on vaikeaa käsittää että hääpari päättää ketä kutsuu ja jos YHDEKSI illaksi ei voi niistä naperoistaan irtautua niin sitten pitää vain jäädä kotiin.

Ja tiedättekö mitä??!! Jos ette voi niin älkää tulko, ei teitä edes kukaan kaipaa, se on monta kymppiä säästöä kun joku perheellinen ääliö ei tule.

Tosi ystävät tulee kuitenkin ja lähipiiri. Ei teitä kaukasia kavereita ja sukulaisia siellä kukaan oikeasti kaipaa eikä ainakaan teidän kakaroitanne joista ette yhtä iltaa voi olla erossa.

nim. monen lapsen äiti

Vierailija
29/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on kakaroita ja perheelliset ääliötä eikä ketään oikeasti edes odoteta vieraiksi, vaikka kutsut lähetettiinkin. Todellisuudessa tälläisillä ihmisillä ei ole edes ketään ihmisiä ympärillä, ei enää lähipiiriäkään.

Töissä voi kuitenkin sanoa, että ei tullut porukkaa häihin kun 'kutsutta kiellettiin lapset ja kukaan ei saanut järjestettyä hoitoa, kyllä ne ois muuten..'

Vierailija
30/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa mahdollisimman monen pääsevän häihinsä, pitää lapselliset häät.

Jos pitää lapsettomat häät, niin ei pidä sitten suuttua, jos väkeä ei tule paikalle.

Aikuisten kesken juhliminen on vähän sellanen asia, että mieluiten juhlisin aikuisten kanssa ihan muuten kuin jonkun häitä. Ihan lähimpien ystävieni häihin saattaisin raivata tilan, jos lapsia ei olisi kutsuttu. Sukulaisten, monien ystävienkin häät jäisivät suosiolla väliin, eipähän menisi rahaa lahjoihin ja matkoihin.

Vierailija
31/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ihmisillä ole mitään tukiverkkoja jos ei lapsiaan saa hoitoon yhdeksi yöksi. Miten tällainen perhe voi voida hyvin jonka vanhemmat ei koskaan voi mennä minnekkään kahdestaan, ei edes rakkaan sukulaisensa tai ystävänsä häihin?

Todellisuudessa tällaisella perheellä ei todellakaan ole ihmisiä ympärillä jotka katsoisivat edes yhtä iltaa lasten perään, säälittävää.

Ja töissä voi tosiaa harmitella että kun ei tullut porukkaa häihin että kyllä on nykyään ihmeellistä kun ei ihmisillä ole tukiverkkoja joihin turvautua edes yhdeksi illaksi, kyllä ne olis muuten tullu mutta kun ketää ei ollut joka olis niiden pentuja katsonut edes sitä yhtä iltaa joka meille, rakkaille sukulaisille tai ystäville olisi ollut tärkeä..

Vierailija
32/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien häät on Porvoon kirkossa :D

Vierailija
33/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät on varmaan Porvoossa ;) Hih...

Vierailija
34/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole mennyt häihin, jos lapset ei ole tervetulleita. Totta, aikuistekin kaipaa ns omaa aikaa. Saan sitä niin että mies vahtii lapsia.. käyn esim kaupungilla kahvilla ihan rauhassa, tai ruokakaupassa. Ilman lapsia.

Mutta KYLLÄ niisä lapsissa on jompikumpi meistä aikuisista 24/7 kiinni. Ihan oikeasti. Katsos kun sen lapsen saa, siitä pitää pitää myös huoli. Ei sitä voi pakata laatikkoon ja pistää hyllylle kun ei huvita hotaa, tai haluaa "omaa aikaa".

Meillä ei ole tukiverkkoja (mutta viisi lasta on ikähaarukalla 1-19 vuotta), voi hyvä luoja vaan.. ja olemme vielä ydinperhe, ei voi tuupata lapsia edes etävanhemmalle!

Ja ei, emme mene "aikuisten juhliin", ei, emme myöskään mene porukalla illastamaan, ne päivät on nähty jo. Ja hyvää päivää vaan, emme myöskään saa hoitajaa myöskään mistään yhdeksi illaksi.

itse en ole nähnyt ongelmaksi olla menemättä juhliin, joihin koko perhe ei ole toivottu. Ne juhlat tarkoittavat yleensä ryyppäjäisiä, jotka eivät minua kiinnosta.

Vierailija
35/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis niiden pentuja katsonut edes sitä yhtä iltaa joka meille, rakkaille sukulaisille tai ystäville olisi ollut tärkeä..

vaan pentuja. Ihan suoraan sanottuna ei kuulosta kovin "rakkaalta".

Vierailija
36/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua järjestää mitään puuhanurkkauksia ja muita, aikuisten juhlissa lapset tylsistyvät --> alkavat riehua --> kenelläkään ei ole kivaa.

Jos HÄÄPARI haluaa juhlat, missä pääosassa on esim. hyvä ruoka, syödään pitkän kaavan mukaan pöytiin tarjoiltuna ja annosten välissä vähän ohjelmaa (puheita, musiikkiesityksiä ym.) ja sitten myöhemmin ns. vapaata ohjelmaa niin harva lapsi jaksaa moista. Pikkeuksena super kiltit pikku lapset, sekä jo teini-ikäset (ei toki kaikki) ja ihan vauvat (jos rauhallisia tapauksia).

Kun suurin osa lapsista ei tuollaisia ole (ehkä omien vanhempien silmissä herranterttuja, muiden silmissä riiviöitä) niin järkevää jättää kaikki lapset kutsumatta.

Ja jos vertaa ns. aikuisten häitä vaikka firman pikkujouluihin, harva pikkujouluihinkaan vaatii saada ottaa lapset mukaan. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, jos HÄÄPARI haluaa juhlia häitään omalla tyylillään, ja jos se on ns. ei lapsiystävällinen niin on niidenkin lasten rääkkäystä raahata heitä juhliin missä ei ole mitään tekemistä ja tulee tylsä ja sitten kenelläkään ei ole kivaa.

On paljon paikkoja mihin lapset eivät kuulu, esim. moni ravintola ilta-aikaan ei sovellu lapsille, mutta jos tuollaisessa joku pitää iltahäät niin heti itketään jos ei lapsia kutsuta.

Ennen häät oli päivätapahtuma missä oli koko kylä paikalla, nykyään niiden luonne on muuttunut. Kannattaa pysyä ajan hengessä mukana eikä vastustaa vanhana jääränä kaikkea uutta minkä aika muuttaa.

Vierailija
37/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia (työn perässä) muuttaneena. Enkä maksa sinun häälahjasi lisäksi palkattua lastenhoitajaa. Onko se ongelma, etten tule? Ei varmasti.

Vierailija
38/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olette muutaman tunnin läheistenne häissä???!!

Miten on vaikaa käsittää että jonkun toisen häät ei ole teidän perheenne juhla?? Se on hääparin juhla jonne tulee kutsutut vieraat. Ketään ei pakoteta alkoholia juomaan, voit olla juomatta.

Mutta se että et mene kirkkoon ja läheisten kanssa syömään kertoo että sinulle on tärkeää VAIN oma perheesi,jokaisen hääparin tulee kustantaa 5 lapsellesi ruuat ja juomat vain koska SINÄ haluat niin.

Itsekästä, eikö??

Vierailija
39/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa juhlissa te oikein käytte? o.O

Aikuisten juhlat voivat tarkoittaa muutakin kuin ryyppäämistä. Esim. myöhäinen ajankohta tmv?

Ehkä ihan vähän vain alkoholia ruoan kanssa tmv.

Kyllä kait nyt jokainen aikuinen ymmärtää, että hääpari järjestää omanlaiset häät. Jos sinne ei pääse, niin sitten ei pääse.

Se ettei edes yritä päästä ilman lapsia, kertoo jo siitä, että on loukkaantunut ja pahasti kun ei omat kultamussukat pääse sinne.

Jos hääpari loukkaantuu siitä, niin se on voi voi.

Vierailija
40/111 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikilla on parempi mieli.

Ja sinulle joka luulet että kummankin suvun kaukaisemmatkin serkun lapset ovat jotenkin ihmeellisen rakkaita hääparille niin olet väärässä. Ei ole häpeä sanoa että ei, ne lapset eivät ole rakkaita meille. Ne lapset on teille omaa elämääkin tärkeimmät, mutta älä oleta että ne ovat kaukaisille sukulaisille ne tärkeimmät ja ihmeellisimmät olennot vaikka ne teille ovatkin.