Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillekin on vaikeaa tajuta ettei häihin tarvita kakaroita !!!!

Vierailija
02.06.2012 |

Luin tuota yhtä ketjua ja pakko tehdä oma ketju ja ottaa tähän asiaan kantaa.

Siis, jos on kahden aikuisen esim. nuoren 25v parin häät ... siellä on sit vaikka kaikkea ohjelmaakin AIKUISILLE eli esim. tulen nielentää jne. sitten on myös ALKOHOLIA ja bailumusaa... jatkot ehkä baarissa ?

Niin, miks ne vaippahousu huutavat penikat pitää hilata aikuisten juhliin??

Onko se todella niin, että kun lapsia saadaan niin sit niistä ollaan riippuvaisia 24/7?

Eikö TODELLA muilla aikuisilla ole myöskin omaa aikaa ???? ja että mennään AIKUISTEN kesken , AIKUISTEN juhliin ???? Mun mielestä aikuisetkin tarvitsee sitä omaa aikaa !!!!

Ja joskus voi jopa lähtee aikuisten kesken porukalla vaikka ravintolaan illallistamaan? ettekö todella tee näin?

Jos ei yhtä hoitajaa saa yhdeks illaks, nii voi hyvä luoja sanon minä.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ei oteta häihin. En tietenkään vie, enkä istu nenä nirpulla, jos lapsiani ei ole kutsuttu, mutta ihmetyttää vaan. Häät on juuri lapsillekin sopiva juhla ja olen aina itse ajatellut, että järjestän juhlat vieraille. Jos kutsun tänne illanviettoon ihmisiä, niin mietin ensisijaisesti, mitä he haluavat syödä ja tehdä. samoin häitä järjestäessä tärkeimpiä asioita on miettiä, mistä vieraat tykkää. Mitä järkeä sellaisissa kekkereissä on, joissa ei vierailla ja heidän viihtyvyydellään ole roolia? Olen aina ihmetellyt näitä ihmisiä, jotka järjestää juhlat ja seuraavaksi listaa kasan asioita, joista "mä en tykkää". Haloo. Juhlat järjestetään vieraille, aina! Jos mä vaikka inhoan lihaa, niin tottakai mä laitan lihatarjoilua juhlissani, koska tiedän suurimman osan vieraista rakastavan lihaa ja odottavan sitä.

Meillä oli hauska juttu tähän liittyen viime kesänä. Miehen poika edellisestä liitosta meni naimisiin ja häät oli lapsettomat. Kysyin nauraen, että "saadaanko tuoda Maija kuitenkin?". Kumpikin nauroi, että ei se lapsikielto nyt sentään pikkusisaruksia koske.:)

Vierailija
2/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsujat päättävät millaiset juhlat haluavat ja vieraat päättävät tilanteensa mukaan osallistuvatko juhliin. Ei se sen kummempaa ole.

Minulle tuli juhannukseksi hääkutsu lapsettomiin häihin. Olen yksinhuoltaja (totaali-sellainen). Isovanhemmilla on omat juhannusmenot, kummeilla myös. Kavereiden perheet lähtevät...No, juhannuksen viettoon. Eli nämä häät jäävät väliin. Ilmoitin parille, etten ikävä kyllä pääse häihin tulemaan ja heiltä tuli kiitos ilmoittamisesta ja siitä, etten ollut alkanut kinuamaan lapselle osallistumislupaa. Kuulemma näitä "erityisluvan" pyytäjiä on ollut lukemattomia, koska jostain syystä juuri heidän lapsensa pitäisi juhliin päästä osallistumaan.

Minäkin nautin siitä, että välillä pääsen ystävien kanssa juhlimaan ilman poikaa, mutta kun se elämä nyt vain on tässä pikkulapsivaiheessa sellaista, että kaikkiin juhliin ym. ei vain pääse osallistumaan. Se kuuluu tähän elämänvaiheeseen ja sen kanssa pitää pystyä elämään, kun on lapsia alkanut tekemään. Ja samoin tämä on asia, joka ystävienkin pitää ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsujat päättävät millaiset juhlat haluavat ja vieraat päättävät tilanteensa mukaan osallistuvatko juhliin. Ei se sen kummempaa ole.

Minulle tuli juhannukseksi hääkutsu lapsettomiin häihin. Olen yksinhuoltaja (totaali-sellainen). Isovanhemmilla on omat juhannusmenot, kummeilla myös. Kavereiden perheet lähtevät...No, juhannuksen viettoon. Eli nämä häät jäävät väliin. Ilmoitin parille, etten ikävä kyllä pääse häihin tulemaan ja heiltä tuli kiitos ilmoittamisesta ja siitä, etten ollut alkanut kinuamaan lapselle osallistumislupaa. Kuulemma näitä "erityisluvan" pyytäjiä on ollut lukemattomia, koska jostain syystä juuri heidän lapsensa pitäisi juhliin päästä osallistumaan.

Minäkin nautin siitä, että välillä pääsen ystävien kanssa juhlimaan ilman poikaa, mutta kun se elämä nyt vain on tässä pikkulapsivaiheessa sellaista, että kaikkiin juhliin ym. ei vain pääse osallistumaan. Se kuuluu tähän elämänvaiheeseen ja sen kanssa pitää pystyä elämään, kun on lapsia alkanut tekemään. Ja samoin tämä on asia, joka ystävienkin pitää ymmärtää.

että joutuisin kustantamaan kalliin ja tässä tapauksessa vieraan hoitajan lapsilleni ja lähtemään monen sadan kilometrin päähän häihin. Jättäisin suosiolla menemättä sillä sen järjestely olisi mulle liian hankalaa ja kallista.

Minusta on silkkaa kiusantekoa kutsua lapsiperheistä juhliin vain vanhemmat. Sanotte mitä sanotte, minusta se on kiusaamista.

Vierailija
4/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi häiden järjestäminen on VAIKEAA !

Omat toiveet, suvun toiveet, ystävien toiveet.. Kannattaa miettiä millaiset juhlat pitää, ketä kutsuu, miksi ja millä tavalla. Ja lopulta hyväksyä se, että vaikka olisi ihanat juhlat, niin aina jotkut loukkaantuvat loppuiäkseen.

Vierailija
5/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin kutsun häihin, en todellakaan ottaisi lapsia mukaan. Ihan tuskaa vahtia 3 ja 5 v lapsia ja pelätä koko ajan, että kaatavat kahvit jonkun syliin tai jotain muuta. Joo, ovat tosi vilkkaita, mutta mieluummin harjoittelemme hiljaa paikallaan istumista vaikka kotona. Sitten kun se alkaa sujumaan otan lapset mukaan minne vaan.

Yksissä häissä olemme tänä vuonna olleet ja lapset olivat mukana kun kyseessä oli todella läheinen henkilö, joka olisi varmasti loukkaantunut, jos lapset olisivat jääneet pois. Mies oli vielä bestman ja minulta meni koko juhlat ihan ohi lasten kanssa touhutessa. Tosi huippua!

Vierailija
6/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
7/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä haluan sitä OMAA AIKAA niin en todellakaan halua viettää sitä luksusta jonkun häissä, vaan ihan oman kaavan mukaan, miehen kanssa kahdestaan :)

Häät on sitten perhejuhla, johon meidän perhe tulee juhlistamaan sen toisen perheen perustamista.

Vierailija
8/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä mainostetaan sitä turvaverkkoa, toki meilläkin on sellainen, mutta sukulaisen häistä kun on kyse niin se koko turvaverkko on menossa sinne samoihin häihin! Eli eipä oikein jää vaihtoehtoa kuin jäädä vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
9/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluuko 25 v:t pitää teinibilehäät?

Vierailija
10/111 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ketjua luit? Vaikea tietää mistä asiasta kiihkoilet kun olet tämän oman ketjun laittanut. Minua ei aina huvita jättää lasta kelle tahansa tuntemattomalle siksi että pääsisin ryyppäämään... Tai oikeastaan koskaan. Jos hoitaja löytyy lähipiiristä, jos lapsi on sen ikäinen että voi jo jättää ja jos matka häihin on sellainen että pääsen nopeasti kotiin jos jotain sattuu, eikä erossaolo aika tule liian pitkäksi lapsen ikä huomioiden, niin voin harkita. Jokainen voi pitää sellaiset häät kuin haluaa, tulen jos tulen.

Vierailija
11/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko se todella niin, että kun lapsia saadaan niin sit niistä ollaan riippuvaisia 24/7?"

Ei, vanhemmat eivät ole lapsistaan riippuvaisia 24/7, mutta lapset ovat riippuvaisia vanhemmistaan sen 24/7.

Aloitusviestin kirjoittaja kuulostaa kovin keskenkasvuiselta.

Vierailija
12/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupesin oikein miettimään omalta kohdalta kaikkia häitä jossa olen ollut, ja missä kaikissa lapset on olleet mukana. Kaikkiin oman perheen, suvun ja lähimpien ystävien juhliin on lapset otettu mukaan mutta jos on esim. työkavereita, etäisempiä kavereita tms. niin on jätetty oma-aloitteisesti piltit hoitoon. Kaikki on kuitenkin olleet ns. lapsellisia juhlia eli mitään kieltoja ei ole ollut.

Minusta itse asiassa häissä on ihaninta se, että siellä eri-ikäiset juhlii yhdessä. On mummoa ja vaaria ja sitten niitä lapsia. Myös lapsille juhlat on hieno kokemus. En ole ikinä kokenut, vaikka ollaan oltu ilman lapsia liikenteessä, että muiden lapset olisivat olleet häiriöksi. Päin vastoin, kiva katsoa lasten intoa.

Vierailija
13/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sen teki oma veli, niin se sattui. Minä olen ainoa sisarus veljelle ja minulla yksi lapsi. Vaimollaan ei ole sisaruksia lainkaan. Silti jättivät ainoan sukulaislapsen kutsumatta, kiltin 9-vuotiaan tytön, jonka kummi veli vielä on. Musta se oli pöyristyttävää ja voin sanoa, että se loukkaa vieläkin. Jopa mein vanhemmat oli hämmentyneitä asiasta. Tyttö itse ihmetteli, mutta jäi kiltisti toiselle mummulle. Onneksi on sittemmin päässyt vieraampien häihin ja nähnyt morsiamia edestä ja takaa. Häät oli "bileet" kavereille, mutta oli selvää alusta asti, että mummut ja vanhemmat + me lähdetään kuuden maissa, jonka jälkeen saavat sikailla kaveriporukalla.

Vierailija
14/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin nielentä heitä ei kiinnosta, mutta reipas bailumusa varmaan kyllä kelpaa. Siinähän lasten iloiset äänet sopii samaan juhlatilaan kuin aikuisten viinin irroittamien kielenkantojen kalkatus.

Jos teillä häät tarkoittavat tavanomaista örvellysiltaa, niin miksi ihmeessä siihen pitäis mitään hääjuhlaa järjestää. Sen kun menette kavereitten kanssa saunomaan ja juomaan kossua. Eikö häät teille merkitse yhtään enempää, tai eikö teillä todellakaan ole käytöstapoja sen vertaa, ettette osaa kunnon häitä järjestää.

Vierailija
15/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ei voi olla muusta syystä lapsettomat?

Vierailija
16/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten typerää porukkaa täällä on. Mitäs te te nyt siellä koneella istutte, eikös teidän pidä olla lastenne kanssa kun ne ovat teistä riippuvaisia 24/7? :D

Musta tuntuu että suurinosa äideistä on täällä riippuvaisia lapsistaan, oikeen pahaa tekee ajatella kuinka lapsi ei pääse koskaan mummolaan yökylään ja hemmoteltavaksi, äiti ja isi raataa töissä ja on väsyneitä kun ei haluta "omaa aikaa".

Itse käyn useastikin ulkona, jopa kerran kuussa niin että lapsi on hoidossa enkä nää siinä mitään pahaa. Teidän lapsista tulee monesti todella ujoja, ei sosiaalisia juntteja, ihan kuin vanhempansakin.

Vierailija
17/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten typerää porukkaa täällä on. Mitäs te te nyt siellä koneella istutte, eikös teidän pidä olla lastenne kanssa kun ne ovat teistä riippuvaisia 24/7? :D Musta tuntuu että suurinosa äideistä on täällä riippuvaisia lapsistaan, oikeen pahaa tekee ajatella kuinka lapsi ei pääse koskaan mummolaan yökylään ja hemmoteltavaksi, äiti ja isi raataa töissä ja on väsyneitä kun ei haluta "omaa aikaa". Itse käyn useastikin ulkona, jopa kerran kuussa niin että lapsi on hoidossa enkä nää siinä mitään pahaa. Teidän lapsista tulee monesti todella ujoja, ei sosiaalisia juntteja, ihan kuin vanhempansakin.

päiväkodissa klo 7.00 - 17.00. Eiköhän ne lapset siellä sosiaalistu ihan tarpeeksi. Eikä ole käynyt mielessä, että vielä viikonlopuiksi pyrkisi lapsista mahdollisimman kauas.

Vierailija
18/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat viikolla hoidossa

päiväkodissa klo 7.00 - 17.00. Eiköhän ne lapset siellä sosiaalistu ihan tarpeeksi. Eikä ole käynyt mielessä, että vielä viikonlopuiksi pyrkisi lapsista mahdollisimman kauas.

[/quote]

Niinpä niin. Te olette enemmän erossa muksuistanne kun ne jotka käy joskus jossain. Miten te kehtaatte vinkua muille siitä jos he haluavat eroon lapsistaan pari kertaa kuussa? Ite viette joka päivä muksut pois jaloista...

Vierailija
19/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat äidit haluavat osallistua lapsensa elättämiseen. Eivät käy sossussa tai kitise kotona miehelle, että ovat kutsumuksellisia kotiäitejä. Kuinka voit sanoa, että "viette joka päivä muksut pois jaloista...", kun ihmiset menee TÖIHIN!

Niinpä niin. Te olette enemmän erossa muksuistanne kun ne jotka käy joskus jossain. Miten te kehtaatte vinkua muille siitä jos he haluavat eroon lapsistaan pari kertaa kuussa? Ite viette joka päivä muksut pois jaloista...

Vierailija
20/111 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat äidit haluavat osallistua lapsensa elättämiseen. Eivät käy sossussa tai kitise kotona miehelle, että ovat kutsumuksellisia kotiäitejä. Kuinka voit sanoa, että "viette joka päivä muksut pois jaloista...", kun ihmiset menee TÖIHIN!

Te tässä kitisette koko ajan siitä jos joku haluaa omaa aikaa. Me kotiäidit ollaan lapsessa kiinni 24/7 ja halutaan omaa aikaa. Te viette lapsenne hoitoon päivittäin, minusta se on väärin ruveta aukomaan päätään muille jotka ei edes vie hoitoon lapsiaan vielä. Turhaa vetää keskusteluun sossuja ja muita mukaan, tais osua vaan arkaan paikkaan tämäkin monille äideille :D

Mutta siinäpähän olette kiinni lapsissanne sinne täysi-ikään asti, saa nähä mitä teidänki muksuista tulee, hyvä kun osaa ruokaa itse tehdä kun äiti on kiinni lapsessaan koko ajan eikä anna tilaa ja omaa aikaa lapselleen...