Ja tänäänn taas tehdään tuhansia turhia ls-ilmoituksia.
Ja kuormitetaan sossuja taas lisää,vain siksi että teinit pääseekesälaitumille ja haluaa vähän dokata kesän kunniaksi.
Mitäh yötyy niistä ilmoista muuten on jatkoa ajatellen? ei mitään. Sitten joskus puolen vuoden päästä tulee kutsu sossujen luo missä moralisoidaan alkoholinkäytöstä. Siihen mennessä on samainen nuori ehtinyt vetää lärvit jo useaan kertaan.
Se kaljalla läträäminen nyt vain on osa nuoruutta.. Sitähän se on aina ollut.
Alkoholivalistusta on aina annettu koulussa munkin nuoruudessa mutta ei se mitään siihen omaan käyttöön vaikuttanut. Ja normaaleja työssäkäyviä ihmisiä on meistäkin kasvaneet.
Nykyteinejä käy sääliksi, kun kaikki pitää tehdä salassa ja varsinkin alkoholista on tehty hirveä peikko, jota sossu ja poliisi kyttää puun takana.
Kommentit (52)
jotenkin kuin vaan ajatella että ei tässä mitään. Jos ne ilmoitukset pelastaa edes yhden nuoren niin hyvä. Sun ajattelus on oikeastaan se pahin, mitään ei kannata eikä tarvi tehdä kun suurin osa kasvaa normaaleiksi ihmisiksi, ei siis väliä niistä jotka eivät kasva. Sitten te samat mammat kauhistelette kouluampujia ym. ja huudatte että miksei yhteiskunta ja ihmiset välitä nuorista.
Välitä, puutu ja aseta rajoja, älä luota pelkkään tuuriin!
sillä meno on pikkasen erilaista kuin omassa nuoruudessa.Joillakin vanhemmilla on vanhemmuus hukassa täysin! Ei aseteta rajoja, kun halutaan olla kavereita pentujensa kanssa:D Voi hyvä Sylvi sentäs...
Miettikääpä nyt oikeasti,yksikään lastensuojeluilmoitus ei ole turha.Työskentelen terveydenhuollon piirissä ja juuri näitä juutja tulee työssänikin esiin.Minä teen aina ilmoituksen, kun siihen on perusteet ja laki takana.
ja nuorena aloitettu alkon käyttö lisää riskiä alkoholismiin.Hyvät kouluarvosanta tai status,perhe jne eivät poissulje sitä riskiä.
Suurin osa nuorista on kuitenkin ihan hyviä nuoria vaikka alkoholia kokeilisatkin. Mutta joo, onhan se kiva kuormittaa sossuja, vai mitä?
Maalaisjärki puuttuu monelta ns. "ammattilaiselta".
jälkikasvunsa kotiin. En tajua, mitä järkeä on rustata ls-ilmoitus jokaikisestä teinistä.
No, voidaan sitten taas vähän ajan kuluttua siunailla uutta perhesurmaa.
Jos poliisit yllätti nuorison viinaksien kanssa,ne juomat piti kaataa maahan siinä poliisien edessä.
Mutta mulle ei ole käynyt niin, että poliisit ois vieneet kotiin tai vanhemmat ois soitettu hakemaan.
Naurettavaa kyllä tämä nykymeininki.
Ja siinä on hyvätkin puolensa koska se lisää juoniseen liittyvää harkintaa. Ei tietysti ihan eurooppalaisten viinikulttuurien tapaan. Mitta vähentää kuintenkin impulsiivisuutta.
no toisaalta, jotkut niistä vanhemmista, joiden lapsi jää alkonkäytöstä kiinni, oikeasti välittää siitä lapsestaan ja laittaa stopin sellaiselle hommalle ja valvoo jatkossa paremmin lastaan. Suurin osa vanhemmista tosin ei välitä paskaakaan kakaransa touhuista, joten siinä mielessä ilmoitusten teko tosiaan on turhaa.
Onneksi oma työni ei ole mennyt hukkaan kaikkien näiden välinpitämöttämien vanhempienkaan takia vaan nuoreni eivät todella läträä viinan kanssa. Vanhemmilla olisi kaikki keinot estää tämä mutta kun ei se on normaalia..pah
.. viinan kanssa 14-kesäsestä, nyt olen lukiossa, keskiarvo lähemmäs 9, yhtään merkintää ei sossun kirjoissa ja rikosrekisteri muutenkin puhdas. En jaa itseäni kadulla ja koskaan en ole tullut raiskatuksi humalatilan takia. Joka kerta olen löytänyt kotiin yöksi, jne jne jne. Minulle ei myöskään olisi mikään ongelma olla esim. puolta vuotta tai vuotta juomatta.
Äitini hyväksyy alkoholinkäyttöni. Toki olen nykyään täysi-ikäinen, mutta kun ekan kerran jäin kiinni, sanoi äiti, että saa ottaa mutta ei liikaa ja pitää pitää itsestä huolta. Koskaan en ole joutunut valehtelemaan olinpaikkaani. Löysätkää av-mammat sitä kukkahattua. Kaikista nuorista ei tule alkoholisteja.
SKOL!
.. viinan kanssa 14-kesäsestä, nyt olen lukiossa, keskiarvo lähemmäs 9, yhtään merkintää ei sossun kirjoissa ja rikosrekisteri muutenkin puhdas. En jaa itseäni kadulla ja koskaan en ole tullut raiskatuksi humalatilan takia. Joka kerta olen löytänyt kotiin yöksi, jne jne jne. Minulle ei myöskään olisi mikään ongelma olla esim. puolta vuotta tai vuotta juomatta.
Äitini hyväksyy alkoholinkäyttöni. Toki olen nykyään täysi-ikäinen, mutta kun ekan kerran jäin kiinni, sanoi äiti, että saa ottaa mutta ei liikaa ja pitää pitää itsestä huolta. Koskaan en ole joutunut valehtelemaan olinpaikkaani. Löysätkää av-mammat sitä kukkahattua. Kaikista nuorista ei tule alkoholisteja.
SKOL!
onpas sinulla monen vuoden kokemus asiasta.
Tässä juuri juttelin lastensh:n kanssa joka on menossa yövuoroon tänään. Kun päivystykseen tulee alkoholimyrkytyksen saanut teini, hänelle pannaan vaippa, pinkki pyjama ja sokeritippa. Tietenkin myös ls-ilmoitus tehdään. Toivottavasti mahdollisimman moni oppii kerralla rajansa. AP:n kaltaiset eivät todella välitä lapsistaan vaan yrittävät miellyttää. Se ei ole vanhemmuutta vaan välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä. Suomalainen viinakulttuuri ei ole mitenkään normaalia tai ihailtavaa. Tänäkin iltana voi joku nuorista kuolla, tulla hakatuksi, raiskatuksi tai ryöstetyksi. Onko se AP:n mielestä vaan kiva osa nuoruutta?
Tutkimukset osoittavat, että mitä nuorempana aloitat, sitä huonommin käy. Ei se että ap:sta on kasvanut normaali työssäkäyvä tarkoita sitä, että näin käy kaikille.
Ja kuormitetaan sossuja taas lisää,vain siksi että teinit pääseekesälaitumille ja haluaa vähän dokata kesän kunniaksi.
Mitäh yötyy niistä ilmoista muuten on jatkoa ajatellen? ei mitään. Sitten joskus puolen vuoden päästä tulee kutsu sossujen luo missä moralisoidaan alkoholinkäytöstä. Siihen mennessä on samainen nuori ehtinyt vetää lärvit jo useaan kertaan.
Se kaljalla läträäminen nyt vain on osa nuoruutta.. Sitähän se on aina ollut.
Alkoholivalistusta on aina annettu koulussa munkin nuoruudessa mutta ei se mitään siihen omaan käyttöön vaikuttanut. Ja normaaleja työssäkäyviä ihmisiä on meistäkin kasvaneet.Nykyteinejä käy sääliksi, kun kaikki pitää tehdä salassa ja varsinkin alkoholista on tehty hirveä peikko, jota sossu ja poliisi kyttää puun takana.
Itsekin jäin joskus nuorena poliisien haavin kun mulla oli alaikäisenä alkoholia. Jouduin kaatamaan ne pois ja siinä oli se juttu. Niin voitaisiin tehdä nytkin, ihan todella typerää että nykyään aina joutuu poliisit tekemään sossuun ilmoituksen.
sillä meno on pikkasen erilaista kuin omassa nuoruudessa.Joillakin vanhemmilla on vanhemmuus hukassa täysin! Ei aseteta rajoja, kun halutaan olla kavereita pentujensa kanssa:D Voi hyvä Sylvi sentäs...
Miettikääpä nyt oikeasti,yksikään lastensuojeluilmoitus ei ole turha.Työskentelen terveydenhuollon piirissä ja juuri näitä juutja tulee työssänikin esiin.Minä teen aina ilmoituksen, kun siihen on perusteet ja laki takana.
ja nuorena aloitettu alkon käyttö lisää riskiä alkoholismiin.Hyvät kouluarvosanta tai status,perhe jne eivät poissulje sitä riskiä.