Millainen ihminen antaa pojille nimiä tyyliin Lauri, Tuomas
Kommentit (75)
Ihan tavallinen ihminen. Lauri ja Tuomas ovat todella hyviä nimiä. Laurista ja Tuomaksesta tulee isona urheilijoita, poliiseja, palomiehiä, kapellimestareita,tms, joitakin poikkeuksiakin varmaan on((:
hullu, saatika ihminen, joka pusaa suloisen vauvan nimeltä Olavi, yök, olis jättänyt tekemättä
[quote author="Vierailija" time="07.06.2012 klo 20:26"]
yms. taipuvat erittäin hyvin suomalaiseen suuhun. Itse asiassa Leevi on erittäin tavallinen suomalainen nimi :). Ne ovat vain ehkä vähän uudempia kuin Laurit yms. mutta vakiintuvat kovaa vauhtia suomalaiseen nimistöön. Ja sadan vuoden päästä ovat perinteisiä suomalaisia nimiä.
Kuten minä.
Poikamme sai nimen ehkä koko lapsuuteni rakkaimman ihmisen, mukaanlukien omat vanhempani, eli isoisäni mukaan.
Itse en pidä nimistä tyyliin Luca, Mico, Miro, Jere, Veeti, Leevi jne. Tykkään enemmän tavallisista suomalaisista nimistä, hyvin ne on taipuneet ulkomailla asuessammekin ihmisten suuhun :)
Ja joo, mulla on Marimekon laukku, tosin en ole käyttänyt sitä kymmeniin vuosiin. Toivoin sellaista 16-vuotiaana lahjaksi kun ne olivat muotia ja sain sen tuolta isoisältä ja tulen varmaan säilyttämään sen ikuisesti.
Anteeksi, mutta en ymmärrä miksi nimet Leevi tai Veeti mielletään "uusiksi" nimiksi. Onhan niitäkin nimiä annettu jo useita satoja vuosia. Sen verran mitä omaa sukua on rekisteröity, niin sieltä löytyy sekä Veetiä että Leeviä 1800-luvun alustakin..
Sellainen ihminen, jolle suku ja perinteet ovat arvossaan. Pitää luultavasti paljon yhteyttä perheeseen ja sukuun. Pitää omaa perhettään ja sukua voimavarana, haluaa kunnioittaa suvun vanhimpia esim. isoisää jne, omaa hyviä muistoja heistä. Luultavasti tekee suvun tutuksi myös Laurille tai Tuomaksellekin.
Sellainen joka nimeää lapsensa kuten itse haluaa eikä käy kaiken maailman foorumeilla kysymässä hyväksyntää kaiken maailman hipsteri nimille!
Se ampujakin oli varmaan sivistyskodista.
suomalaisista nimistä. Juhani oli myös harkinnassa. Olen akateeminen ja Marimekon olkalaukun omistaja! Maripaitoja en ole kyllä ikinä pitänyt.
Kaikki eivät halua lapsilleen nimeksi Grischoldista tai Gerdiina-Gharloddea.
sitä hienommat nimet lapsina...
isomummoni, torpan tyttö, ristittiin siis keisarinnan mukaan Alexandraksi
ns. hienoja nimiä. Ovatko he köyhiä?
sitä hienommat nimet lapsina...
isomummoni, torpan tyttö, ristittiin siis keisarinnan mukaan Alexandraksi
Oletko rasisti kun ajattelet, että kaikki suomenruotsalaiset ovat rikkaita?
rikkaita, mutta tuskinpa köyhiäkään vaikka heillä nyt sattuisi olemaan ns. hienot nimet.
Ps. Pitäisikö sinun vähän selvitellä itsellesi, mitä rasisiti tarkoittaa :)
Oletko rasisti kun ajattelet, että kaikki suomenruotsalaiset ovat rikkaita?
Kuten minä.
Poikamme sai nimen ehkä koko lapsuuteni rakkaimman ihmisen, mukaanlukien omat vanhempani, eli isoisäni mukaan.
Itse en pidä nimistä tyyliin Luca, Mico, Miro, Jere, Veeti, Leevi jne. Tykkään enemmän tavallisista suomalaisista nimistä, hyvin ne on taipuneet ulkomailla asuessammekin ihmisten suuhun :)
Ja joo, mulla on Marimekon laukku, tosin en ole käyttänyt sitä kymmeniin vuosiin. Toivoin sellaista 16-vuotiaana lahjaksi kun ne olivat muotia ja sain sen tuolta isoisältä ja tulen varmaan säilyttämään sen ikuisesti.
Oikeasti, meinaan revetä aina kun näen jossain suomalaisen, jonka nimi on Luca. Aivan uskomattoman naurettavaa.
Tuomas, Lauri, Eero ja muut ovat kunnon nimiä kunnon suomalaiselle. Luca, Nico, Oscari-Pecca ja muut hirvitykset ovat tulevia turhajulkkiksia, pikkurikollisia ja sekakäyttäjiä. Valitettavasti kokemus on tämän asian näyttänyt.
Aapo, Simeoni ja Timo?
Luuletko jotenkin ap oleva ryhmästä poikkeava vanhempi jos annat pojallesi jonkin mainituista nimistä vai miksi kyselet?
yms. taipuvat erittäin hyvin suomalaiseen suuhun. Itse asiassa Leevi on erittäin tavallinen suomalainen nimi :). Ne ovat vain ehkä vähän uudempia kuin Laurit yms. mutta vakiintuvat kovaa vauhtia suomalaiseen nimistöön. Ja sadan vuoden päästä ovat perinteisiä suomalaisia nimiä.
Kuten minä.
Luca ja Nico nimisiä on nykyään aika paljon, varsinkin suomenruotsalaisilla suomalaisilla. Ja tuskin kukaan antaa lapselleen nimeksi Oscari-Peccaa.
Oikeasti, meinaan revetä aina kun näen jossain suomalaisen, jonka nimi on Luca. Aivan uskomattoman naurettavaa.
Tuomas, Lauri, Eero ja muut ovat kunnon nimiä kunnon suomalaiselle. Luca, Nico, Oscari-Pecca ja muut hirvitykset ovat tulevia turhajulkkiksia, pikkurikollisia ja sekakäyttäjiä. Valitettavasti kokemus on tämän asian näyttänyt.
Hirveitä nimiä Nikot, Jasut, Sasut, Samut..
varsinkin Juhani, Eero. Tulee mieleen vanhat äkäiset äijänjörrikät.
Fiksu järkevä SUOMALAINEN antaa selkeitä suomalaisia perinteisiä nimiä lapsilleen
[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:07"]
Juhani, Eero?
[/quote]