Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen antaa pojille nimiä tyyliin Lauri, Tuomas

Vierailija
01.06.2012 |

Juhani, Eero?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa koulutettun väkeen. Muoti-ja filmitähtinimet ovat alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvien valintoja. Tästä on tutkimustietoa.

Vierailija
62/75 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita nimiä antavat asiallisesti koulutetut ja tienaavat ns. tiedostavat vanhemmat, jotka haluavat erottua tästä alemmasta alaluokasta, joka suosii vieraskielisillekin helposti taipuvia uusnimiä.

On se vaan hauska, miten jopa nimistä voi päätellä ihmisten sosiaalisen taustan ja luokka-aseman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat nimet ovat nyt muotia.

Vierailija
64/75 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpo nimiähän nuo Lauri, Tuomas, Juhani ja Eero ovat. Olen "vain" ammattikoulun käynyt ja työssäkäyvä tavallinen/keskiverto ihminen ja olen ajatellut että jos joskus pojan saan niin Lauri voisi olla hyvä nimivaihtoehto. Pojasta voisi tulla vaikka Lauri Juhani.

Vierailija
65/75 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka antaa lapselleen jonkun muun nimen kuin sen, mikä just mun mielestä on ihan huippu ja olen omalleni antanut?

Miten täällä jaksetaan aina näistä nimistä jauhaa *huoh*? Onneksi ei olla kaikki samannimisiä, pitäs olla järjestysnumerot perässä erottuakseen...

Vierailija
66/75 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset eukot jauhaa netissä tätä samaa tuubaa päivästä toiseen. Meillä on toisella lapsella luca-tyyppinen nimi, ja toisella juhani-tyyppinen. Nyt äkkiä arvuuttelemaan sosiaaliluokkaamme, hopi hop.

kuka antaa lapselleen jonkun muun nimen kuin sen, mikä just mun mielestä on ihan huippu ja olen omalleni antanut?

Miten täällä jaksetaan aina näistä nimistä jauhaa *huoh*? Onneksi ei olla kaikki samannimisiä, pitäs olla järjestysnumerot perässä erottuakseen...

Vierailija
67/75 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms. taipuvat erittäin hyvin suomalaiseen suuhun. Itse asiassa Leevi on erittäin tavallinen suomalainen nimi :). Ne ovat vain ehkä vähän uudempia kuin Laurit yms. mutta vakiintuvat kovaa vauhtia suomalaiseen nimistöön. Ja sadan vuoden päästä ovat perinteisiä suomalaisia nimiä.

Leevihän on ihan perinteinen suomalainen nimi, oli suosittu jo 20- ja 30-luvulla.

Vierailija
68/75 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka siskon nimi on Amber Janica Nieminen, joku Lauri tai Tuomas Nieminen kuulostaa tosi pahalta. Paremmin sopisi esim. Johan Lewis.

Vierailija
69/75 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavi on kyllä minusta paljon luontevampi nimi suomalaiselle pojalle, jolla on suomalainen sukunimi kuin Oliver. Tykkään myös Olasta ja Ollista. 

Vierailija
70/75 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:20"]

Voisin antaa lapselleni minkä vaan noista nimistä. Mutta minkälainen ihminen antaa nimeksi Oscari? Bongasin tänään kastetuista, sukunimi tavallinen suomalainen...

[/quote]

Broidin nimi on Oscar, koska minun toinen nimeni on Oskari. Ja miksi ylipäätään vastaan näin typerään kysymykseen, on jo toinen tarina.

Vierailija
71/75 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemieni Laurin ja Tuomaksen vanhemmat ovat akateemisia, mukavia, hyvin toimeentulevia, naimisissa olevia ja omakotitalossa kivalla alueella asuvia. 

Vierailija
72/75 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin antaa minkä tahansa noista, jos vielä tulisi lapsia, mutta ei niitä enää tule. Tämän keskinkertaisemmaksi ei ihminen voi tästä tulla. Keskituloinen insinööri keskiluokkaisella asuinalueella ja keskiluokkainen auto jne..

Tässä muutamia tuttujen tai puolituttujen ammatteja, en sano onko äiti vai isä, joilla on noita nimiä, osa tosin jo melkein aikuisia, mutta lasketaan nekin mukaan. 

Pappi, lääkäri, toinen lääkäri, toimistovirkailija, siivooja, opettaja, projektipäälllikkö it-alan firmassa...aika tavalliset ihmiset siis, esimerkiksi. 

Vierailija
73/75 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ja järkevä suomalainen.

Vierailija
74/75 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan mutta minusta Veeti on kamalin veetimaisin vellihousunimi minka olen koskaan kuullut, ja viela niin lahella Veet karvanpoistovoidetta etta alkaa naurattamaan. Tuomakset, Laurit ja muut samanlaiset ryhdikkaita suomalaisia nimia jotka eivat koskaan mene pois muodista niinkuin nuo Nicot jotka jo nyt ovat naurettavia. IMO.  t.usalainen

Vierailija
75/75 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lyhyt suomalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi