Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita ulkomaamaiset vieraanne on Suomessa oudoksuneet?

Vierailija
01.06.2012 |

Serkun vaihto-oopilasvuoden kavereita tuli Suomeen ja pelkäsivät kovasti että sudet ja ketut ja karhut hyökkää ja sitten hetken päästä olivatkin pettyneitä, kun niitä susia ja kettuja karhuja ei näkynytkään missään

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi raskasta kestitä sellaisia vieraita, jotka koko ajan marisisivat, kuinka huonosti täällä on asiat ja kuinka kamala paikka tämä on ja kuinka hirveää heillä on olla luonanne kun täällä ei mikään miellytä heitä ja ole kuin heidän kotonaan.

jatkuvan marinan ja sen välillä, ettei koskaan sanoisi mitään pahaa. Meillä ainakin on ollut kun on kahden eri kulttuurin perhe ihan arkea vertailla kulttuureita ja tapoja ja kertoa myös se mikä kullekin tuntuu luontevalta ja mikä ei. En minä näe mitään pahaa siinä jos joku kertoo mikä itsestä tuntuu oudolta maassa, ja mikä taas hienolta.

Vierailija
62/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana historiallinen Turku ja joka puolella örveltäviä sikoja.

Opiskeluajoilta muistan kaksi ranskalaista poikaa, jotka olivat Suomessa sukuloimassa. Toinen heistä sanoi, että moni kertoi heille ylpeänä opiskelleensa ranskaa koulussa, mutta kukaan ei suostunut sanomaan sanaakaan ranskaksi. Paljonpa onkin hyötyä siitä maailman parhaasta koulujärjestelmästä ja monipuolisesta kieltenopiskelusta, jos tulokset näkyvät vaan paperilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi raskasta kestitä sellaisia vieraita, jotka koko ajan marisisivat, kuinka huonosti täällä on asiat ja kuinka kamala paikka tämä on ja kuinka hirveää heillä on olla luonanne kun täällä ei mikään miellytä heitä ja ole kuin heidän kotonaan.

jatkuvan marinan ja sen välillä, ettei koskaan sanoisi mitään pahaa. Meillä ainakin on ollut kun on kahden eri kulttuurin perhe ihan arkea vertailla kulttuureita ja tapoja ja kertoa myös se mikä kullekin tuntuu luontevalta ja mikä ei. En minä näe mitään pahaa siinä jos joku kertoo mikä itsestä tuntuu oudolta maassa, ja mikä taas hienolta.

jotka aina näkevät kaikessa pelkästään huonoja asioita:)

Vierailija
64/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ryyppääminen ja huoramainen pukeutuminen

Nämä eivät olleet koskaan poikenneet esim. Irlannissa tai Isossa-Britanniassa?

Vierailija
65/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismi. Missään muualla ei ulkomaalaisiin suhtauduta näin negatiivisesti.

Suomessa suhtauduta kuin muutamiin ulkomaalaisryhmiin negatiivisesti.

Ja nämä muutamat ulkomaalaisryhmät ovat ihan itse sen aiheuttaneet.

Kyse ei ole rasismista vaan huonoista kokemuksista.

Vierailija
66/125 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetteli miten yhden hengen sängyt voivat olla niin kapeita. Oli jossain nähnyt 80 cm leveän sängyn.

Vierailija
67/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
68/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaille asenteella:

"hyi kun täällä on inhottava ilma ja täällä ravintolassakaan ei käyttäydytä kuin Suomessa ja kuinka rumia nämä teidän naiset on ja hyi kun teillä on omituisia tapoja"

Ymmärrän, että ulkomailla on erilaista ja siksihän minä menen sinne tutustumaan erilaisiin kulttuureihin.

Mutt aon perusnegatiivisia ihmisiä, jotka näkevät vain koko ajan huonoja asioita. Mutta en itse jaksaisi sellaisia ystävinä. Ihme ja kumma, mutta minulla ei ole koskaan ollutkaan sellaisia ulkomaalaisia ystäviä, eikä työkavereita. Liekö heidät kasvatettu kohteliaiksi ja eivät koko aikaa marise ja valita ja hauku isäntämaansa tapoja.

Nro 34

Vierailija
69/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, eräät ranskalaiset tuttavani

paheksuivat nuorten naisten paljastavaa pukeutumista, olivat kuulemma horatsumaisia :) ihan peruspissiksiä mun mielestä.

on eri tilanteissa vuodattanut, miten surkeasti ja tyylittömästi suomalaiset miehet pukeutuvat. :D Näyttävät kuulemma katuojasta revityiltä ryysyläisiltä. :D

Naisista eivät sanoneet mitään, mutta ehkä eivät halunneet suomalaisnaiselle panetella suomalaisnaisia.

Vierailija
70/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen ystäväni meinasi oksentaa nähdessään viiliä :)

Hän on kokki, mutta ei kyennyt maistamaan.

Mä sain kerran espanjalaisen aviomieheni maistamaan sitä, ja siinä vaiheessa tuli ensin tyrmistynyt ilme ja sitten täytyi käydä syljeksimässä tavara ulos. Koostumus oli kuulemma kuin sitkeää ysköslimaa ja maku sanoinkuvaamattoman kammottava :D

Veljeni espanjalainen vaimo syö hyvillä mielin kaikkea suomalaista ruokaa, jopa mämmiä, mutta viiliä hän kummeksuu. On sitä mieltä ettei siitä tunnista onko pilaantunutta vai ei.

Vierailija
71/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään kosmopoliiteista. On aika yksinkertaista tehdä päätelmä sen mukaan, mitä näkee yhdessä paikassa ja ehkä kerran, varsinkin kun vastaavanlaista ja kärjistetympääkin on muuallakin. En minä ainakaan muutaman viikon ulkomaanvierailuni perusteella tee mitään yleistyksiä maan ja kansan tavoista. Havaintoja voin tehdä, mutta niiden irrallisuus tulee ottaa huomioon.

Vierailija
72/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- missä kaikki ihmiset ovat, miksi he kököttävät kotona ja ruokaravintolat ja kahvilat tyhjillään viikolla

- muutenkin kotikeskeisyyttä ja kotona oloa, miksi ei olla menossa, miksi ruoka pitää aina laittaa itse

Vierailija
73/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- missä kaikki ihmiset ovat, miksi he kököttävät kotona ja ruokaravintolat ja kahvilat tyhjillään viikolla

- muutenkin kotikeskeisyyttä ja kotona oloa, miksi ei olla menossa, miksi ruoka pitää aina laittaa itse

Vierailija
74/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sitä, että saunassa ollaan alasti.

-roskaisia tienreunoja

-mämmi ja salmiakki, molempia inhosivat

-kuinka vähän ihmisiä liikkui päiväsaikaan ulkona.

Ystävämme ovat Italiasta ja viettivät meillä pari kuukautta kesälomaa.

Vierailija
75/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi suomalaiset eivät halua enemmän tutustua ulkomaalaisiin.. Kenen mielestä olemme liian hiljaa, kenen mielestä pukeudumme joko rumasti tai liian huoramaisesti jne. Jotenkin tulee mieleen, että teemmepä niin tai näin, aina menee metsään..

Vierailija
76/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kyse on rasismista, jos yleistää ennakkoluulonsa koskemaan koko väestöryhmää.

Vierailija
77/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että isäntäväki seisoo eteisessä katsomassa kun lähtevät vieraat pukevat vaatteita päälleen. Ei ole kuulemma törmännyt tähän muualla kuin Suomessa.

irlantilaisten, saksalaisten ja japanilaisten kanssa.

Vierailija
78/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että isäntäväki seisoo eteisessä katsomassa kun lähtevät vieraat pukevat vaatteita päälleen. Ei ole kuulemma törmännyt tähän muualla kuin Suomessa.

Missä niiden pitäisi sitten sen aikaa olla? Epäkohteliaasti esim. ruokasalissa? Mä olen tähän tapaan törmännyt vaikka missä Euroopan maissa, pikemminkin kummeksuisin jotain toista tapaa..

Vierailija
79/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun ranskalainen mieheni on sitä mieltä että Suomessa ei ole mitään kiihkorasismia. Täällä jopa kaikkein ulkomaalaisvastaisimmat ainakin yrittävät perustella kantojaan joillakin järkiargumenteilla. Ranskassa hän on tottunut siihen että ulkomaalaisia vastustetaan ihan vain siksi koska heitä vihataan.

Vierailija
80/125 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paheksuivat nuorten naisten paljastavaa pukeutumista, olivat kuulemma horatsumaisia :) ihan peruspissiksiä mun mielestä.

Ihmetteli myös kovasti kännisiä ihmisiä, erityisesti naisia ja nuoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme