Tehkääs HS:n äidinkielentesti:-)
Kommentit (79)
Kaksi ammattitutkintoa. Ihmettelen kokeeen tasoa..
Eikö kirjoituksissa tämän vaikempaa ole?
että tämä oli Hesarin knoppitesti, eivät oikeat ylioppilaskirjoitukset?
Ja heikohkon tuloksesi perusteella aika vaikea se sulle taisi kuitenkin olla...
27 pistettä ja b.
Onneksi oikeasti kirjoitin ällän eikä kukaan ole vielä päässyt haukkumaan suomen kieliopin osaamistani IRL.
Kysymyksethän olivat typeriä - yhdessäkään ei ollut pienintäkään väärinymmärtämisen vaaraa vaikka olisi kirjoittanutkin 'väärän' vaihtoehdon.
34 pistettä ja M.
Odotin jotain tosi surkeaa tulosta, ja että alan etsimään kaupasta jotain kielioppiopasta.
Äidinkieli ja etenkään kielioppi ei koskaan ole ollut vahvuuteni, vaikka maisteri olenkin. Tuli muutama nolo virhe ja joku juttu hämmästytti mm. ministeriöt kirjoitetaan pienellä.
Luulin, että se on silti luvallinen muoto kuitenkin.
Vähän oudohko testi. Perustelut vaikuttivat paikoitellen omituisilta. Mutta ihan hyvin pärjäsin vaikken ole päivääkään ollut lukiossa!
Sait kokeessa pisteitä 23.
Kaikista vastaajista 13 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
Arvosanasi on approbatur.
Aikoinaan kirjoitin äidinkielestä L.
Ponttoonit, oriit, yht'äkkiä, välilyönti jne oli ainakin virheenä. Ja HYKS:iin ja luvuissa vikaa ja pilkkujakin heittelen usein ihan korvakuulolta :)
Teenkö mä tosiaan täälläkin noin paljon noita virheitä?
Ja oikoluetteko te aina omat kirjoituksenne
Tero
Olen sen verran paha pilkuttaja, että odotin ällää. Mutta huomaan kielioppisääntöjen muuttuneen omista kouluajoistani lepsumpaan suuntaan. Kirjoitin kasarilla.
Olen asunut ulkomailla kohta 20v ja kyllä huomaa. Ei ole tajuakaan kuinka joku sana kirjoitetaan, tai miksi olisi oikein tai väärin.
ja magna, olen vähän pettynyt! Kirjoitan työkseni, pitäisköhän mennä jonnekin täydennyskurssille.
testillä ole oikeastaan mitään yhteistä oikean ylioppilaskirjoituksen kanssa, ainekirjoiotuksen.
Vai onko nykyään erikseen joku kielioppitesti?
Aikoinaan ylioppilasaineen kirjoitusta kuvattiin sanalla "kypsyystesti"
tero
e ja aikanaan kirjoitin e:n, tosin tein jo aamulla ton testin..
näkyy tuo ponttoni olevan aika monella muullakin "kompastuskivi", oriin kyllä tiesin.. :) ja sen HYKS:n :)
oikeesti tossa testissä saa 1 pisteen jokaisesta tyhjästä vastauksesta! Mä en tajuu!? Se ihan lukee siellä alhaalla, koitin ja niin se tosiaan on. Vastasin kaikkiin tyhjän niin sain 30 pistettä.
Oikeesti yrittäen sitä ennen tuli 44 eli E. & vuotta sitten oikeissa ylppäreissä L.
Sait kokeessa pisteitä 27.
Kaikista vastaajista 31 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
Arvosanasi on lubenter approbatur.
Huhhuh, sain A:n ja 13% on huonompia kuin minä. Kirjoituksista 8 vuotta sitten vahva E ja lukion päättötodistuksessa äidinkieli 10.
Vaikuttaisikohan tulokseen se, että aika monet noista rakenteista olivat aika "huonoa suomea", lähinnä vaan kikkailua kielioppisääntöjen kanssa. Työssäni kirjoitan paljon, lähinnä tosin englanniksi, joten en nyt ihan haluaisi uskoa, että olen taantunut idiootiksi.
Tein testi nopeasti asenteella "mähän tiedän nää". Tuloksena B, vaikka kirjoitin aikoinaan M:n!
Kirjoitin M:n.
Menköön tämä lasku ulkosuomalaisuuden piikkiin :/
14. Ponttoonilta on turvallista hypätä veteen.
Vastasit väärin! Tämä muotoilu on väärin. Sanassa ponttoni ei ole pitkää vokaalia
Ponttooni on ponttooni, ponttonista mulla ei ole hajuakaan, mikä se on.
Saman sain oikeissa ylppäreissä vuonna 1996.
Pilkkusäännöt on ihan hukassa :(
Kaksi ammattitutkintoa. Ihmettelen kokeeen tasoa..
Eikö kirjoituksissa tämän vaikempaa ole?