Tehkääs HS:n äidinkielentesti:-)
Kommentit (79)
87 % sai huonommat pisteet kuin minä ;) Siltikin... olin joistakin kohdista ERI mieltä...
Sain vain 27 pistettä. Mulla oli kuitenkin peruskoulussa kielioppikokeet aina 10, on tainnut päästä säännöt vähän unohtumaan. Yo- kokeesta sain c:n, mutta siinä tarvikin vain kirjoittaa aine ja mä menin sinne amispohjalta.
ja sai eximian!!! Pojilla oli oikein hauskaa, kuluttivat melkein tunnin ja etsivät virheitä suurennuslasin kanssa.
mutta ne oli pisteytetty vääräksi.
Sait kokeessa pisteitä 33.
Kaikista vastaajista 64 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
Arvosanasi on magna cum laude approbatur.
Lukioon en olis mennyt kirveelläkään. Ihan lonkalta vedin tän, mikä kuulosti "oikeimmalta". Teollisuus- ja myyntipohjaiset perusopinnot mulla takana. Ja pari lasia skumppaaa, en tiedä mahtoiko vaikuttaa asiaan. Hei... tuliko miinuspisteitä jos vastas väärin? :O ois voinu pariin laittaa tyhjän sit kyllä...
ja sai eximian!!! Pojilla oli oikein hauskaa, kuluttivat melkein tunnin ja etsivät virheitä suurennuslasin kanssa.
ja sai laudaturin.
tuli ku nluki, miten ois pitäny vastata... Saivartelua >:D
"Nykyisin hyväksytään myös muodot..." No väärin silti. jne.
Siinähän saa pisteitä ihan ylihelposti ja meilläkin on kakarat tehneet sen ja saaneet eximian ja laudaturin! Vai onko lukiossa vaatimustaso laskenut jo ihan olemattomaksi?
Siinähän saa pisteitä ihan ylihelposti ja meilläkin on kakarat tehneet sen ja saaneet eximian ja laudaturin! Vai onko lukiossa vaatimustaso laskenut jo ihan olemattomaksi?
Osasko teillä kakarat ihan perustellakin valintansa, vai menikö arvalla? ;)
No ei olekaan. Oikea äidinkielen YO-koe on ihan erilainen, käyppäs tutustumassa. Tuo on vain leikkimielinen Hesarin kielioppitesti. Siis Hesarin. Haloo, onko ketään kotona :-)
Jos laitatte kaikkiin kohtiin vastaukseksi "Väärin",
saatte tulokseksi Eximian :)
Eli tällainen testi tällä kertaa... :D
Merkitsi vastauksen virheelliseksi "orin" -vaihtoehdolla.
Olen kyllä suorittanut myös suomen kielen laudaturin opinnot yliopistossa.
Sain iin. Vain 20 vaivaista pistettä. Olen kyllä kovin pettynyt.
magnan. Olen koulutukseltani suomen kielen maisteri, mutta esimerkiksi tuo yhtäkkiä-muutos on tullut ihan huomaamattani. Niin se koulutus vanhenee :P Sitten oli pari ihan huolimattomuusmokaa.
olen ollut siinä uskossa, että kahtakymmentäneljää lyhennetään 24:ä. Siis neljä + ä = neljää. Aina oppii uutta... Jotain hyötyä siis tästäkin.
magnan. Olen koulutukseltani suomen kielen maisteri, mutta esimerkiksi tuo yhtäkkiä-muutos on tullut ihan huomaamattani. Niin se koulutus vanhenee :P Sitten oli pari ihan huolimattomuusmokaa.
En mä muista, milloin muutos on tullut, mutta muistelen, että se opetettiin mulle jo opiskeluaikoina nykyisessä muodossa. Opiskelin suomen kieltä v. 79 - 85.
Sait kokeessa pisteitä 25.
Kaikista vastaajista 20 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
Arvosanasi on lubenter approbatur.
Sita se ulkomailla asuminen teettaa... Parikymmenta vuotta sitten tuli viela laudatur.
Oria minakin ihmettelin - siina kahta ii-kirjainta ole ainakaan niissa hevospiireissa, joissa itse liikuin. Ori, orin, oria, orilla, orilta... Lieko Hesarin toimittajalla koskaan oria ollutkaan?