Tehkääs HS:n äidinkielentesti:-)
Kommentit (79)
Sait kokeessa pisteitä 18.
Kaikista vastaajista 2 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
Arvosanasi on improbatur
... ja mä olen saanut äikästä E:n joka oli yhtä pistettä vajaa L. Miten mä noin surkea olin? Sotkeeko tää huolimaton nettikirjoittelu taidot? Kirjoitan kyllä työksenikin ns. oikein ja olen kaikista lahjakkain oikeinkirjoittaja työpaikallamme. Ei uskois :-D Tai sitten taso on tosi surkee.
vuonna 95 laudaturin. Jotkut asiat ovat näköjään muuttuneet.
mun aikoina sai muistaakseni numeraalin perään laittaa kaksoispisteen ja päätteen, vaikka seurasi substantiivi, joka määritti sijalukua. Nyt ei saanut. Oli mulla toki muitakin fiboja.
Toi ponttoni nauratti, että wtf? Samoin HYKS:n. Pieni etu uusimaalaisille.
Hahaha! Sain 20 pistettä. Vain 4% sai huonomman tuloksen kuin minä! :D Isolla luki silti "ONNEKSI OLKOON!".
Vuonna 1990 kirjoitin laudaturin :D
aikoinaan oikeasti magna. Ihminen kehittyy ja oikeasti olen joutunut noita sääntöjä kertaamaan työni takia :-)
Sait kokeessa pisteitä 41.
Kaikista vastaajista 88 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
Arvosanasi on eximia cum laude approbatur.
..Olen kuitenkin se yhdyssananatsi, proosan poliisi ja oikeinkirjoituksen oligarkki.
Olen hiukan pettynyt.
Sait kokeessa pisteitä 41.Kaikista vastaajista 88 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
..Olen kuitenkin se yhdyssananatsi, proosan poliisi ja oikeinkirjoituksen oligarkki.
Moni rakenteista oli sellaisia, että olisin niitä itse kirjoittaessani välttänyt.
Magnan kirjoitin aikoinaan.
Olen ihan tyytyväinen.
vuonna 1990 kirjoitin Laudaturin äidinkielestä.
mutta olenkin alan ihmisiä. Ihan naurattaa, millaisia koukkuja ne olivat sinne keksineet. Perusjuttuja.
muotoja tyypillisillä maallikkoargumenteilla. Niin yksioikoisen oikeita tai vääriä eivät vaihtoehdot ole, kuin hän väittää.
-äikänmaikka
Sain äärimmäisen huonot pisteet, kaukana lukioaikaisesta tasostani.. Oli tämä kuitenkin herättävä juttu, sillä vielähän asialle ehtii tehdä jotakin ettei aivan idiootiksi taannu.
Vuonna -91 tuli magna. Olen ihan tyytyväinen suomen kielen taitooni, etenkin kun en ole mikään äikänope.
Kuka on äidinkielen suhteen maallikko? Mikä pätevöittäää? Riittääkö suomen kielen opinnot yliopistossa? Vai pitääkö olla opettaja?
"Sait kokeessa pisteitä 38.
Kaikista vastaajista 83 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
Arvosanasi on eximia cum laude approbatur."