Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyskeskuslääkäri tässä moi! Kysy,

Vierailija
30.05.2012 |

mitä huvittaa. Vastaan myös asiattomiin viesteihin.

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutaman viikon ajan ensin lieviä nivelkipuja, mutta nyt jo tosi pahoja. Molemmat lonkat, molemmissa käsissä ranteet ja sormet, ristiselkä, nilkat tosi kpeät. Alan kohta kävellä kuin vaappuva ankka. Aamujäykkyyttäkin on, mutta on sitä jäykkyyttä koko päivän. Kun istuu ja lähtee liikkeelle, ei meinaa pystyä ensin kävelemään normaalisti ollenkaan. Yöllä ei voi nukkua kyljellä, kun lonkkia pakottaa, pelkästään selällään. Eli liike- ja lepokipua molempia on. Mihin sairauteen tämä saattaisi viitata?

Vierailija
62/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättämään ketään hoitamatta. Hoidankin enimmäkseen yli 75-vuotiaita. Keskustelen aina potilaan kanssa eri vaihtoehdoista.

Toivon lämpimästi, että poliitikot tekevät raharatkaisut.

i]Tai jos ei nyt ihan kokonaan hoitamatta, niin kuitenkin jättää panostamatta heihin täysillä?

Tuntuu, että vanhemmat ihmiset joutuu odottamaan kohtuuttoman paljon saadakseen ajan lääkäriin. Samoin kaikkia hoitomenetelmiä ei määrätä, mitä olisi mahdollista, jne. Annetaan heikompia apuvälineitä, esim. kuulokojeita, kuin työikäisille.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Ehkä joku sellainen, kun töitä on niin paljon, ettei kerkee tekemään ja potilaat tosi sairaita.

Eli työmäärä ja resurssit eivät kohdanneet.

Syömishäiriöpotilaita käy syystä tai toisesta vastaanotollani ehkä joka toinen viikko, josksu useammin. Tunnistan osa, jotka eivät itse asiaa ole tiedostaneet. Monet kertovat heti itse syömishäiriöstään.

entä törmäätkö työssäsi usein syömishäiriöpotilaisiin? tunnistatko heidät?

entä törmäätkö työssäsi usein syömishäiriöpotilaisiin? tunnistatko heidät?

Vierailija
64/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raudanpuuteanemia. Transferriinireseptori olisi kiva katsoa.

Muitakin vaihtoehtoja on, potilasta haastatellen ja tutkien lähtisin liikkeelle...

b-eryt norm, b-leuk norm, b-tromb norm, retik alle viitteen, transferriini viitteissä.

missä vika?

Vierailija
65/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilu olla oire jostakin sairaudesta?

Vierailija
66/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiseen törmännyt, että sairauteen viittaisi. Meidänkin perheessä hikisukkia.

Hikoilu olla oire jostakin sairaudesta?

Vierailija
67/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis varmaan tehdä pari kirjallisuushakua.

Kuinka hoitaisit, lähetettä eteenpäin?

Vierailija
68/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäpä kysymys, minulla on jostain syystä kipeä keskisormen keskinivel vasemmassa kädessä. Siis siihen sattuu koukistaessa ja kun niveltä tunnustelee niin se on mielestäni paksumpi/muhkuraisempi kuin toisen käden terve keskisormi.

Pitäiskö ottaa rötngenkuva sormesta ja mihin sä ajattelisit tämän viittavan? joku nivelrikko/reuma vai voiko olla kasvain sormessa?

Vierailija
69/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaani käyttää. Tarvitsen aika vähän unta, joten jaksan nytkin valvoa. Ei kai täällä muutkaan saa palkkaa kirjoittelusta.

Aloitin viestin lähinnä sen takia, että jos jotakuta kiinnostaa työnkuvani (en niinkään tehdäkseni diagnooseja, se kun on aika vaikeaa pelkän tekstin perusteella).

Ihmettelee äiti jolla ei olisi aikaa

Vierailija
70/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kannata rintojen tubulaarisuudesta lähteä arvauskeskukseen.

Vierailija
71/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäpä kysymys, minulla on jostain syystä kipeä keskisormen keskinivel vasemmassa kädessä. Siis siihen sattuu koukistaessa ja kun niveltä tunnustelee niin se on mielestäni paksumpi/muhkuraisempi kuin toisen käden terve keskisormi.

Pitäiskö ottaa rötngenkuva sormesta ja mihin sä ajattelisit tämän viittavan? joku nivelrikko/reuma vai voiko olla kasvain sormessa?

ai niin ja lisäisin vielä että olen 35 v nainen :) ja olkanivel on jäätynyt...muita niveloireita ei ole kuin tuo olkapää ja nyt sormi..

Vierailija
72/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis varmaan tehdä pari kirjallisuushakua.

Kuinka hoitaisit, lähetettä eteenpäin?

Vierailija
73/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysytäämpä sitten työnkuvaan liittyen...mikä on ollut/on inhottavinta työssäsi? tekeekö sulla pahaa vaikkapa tyhjentää joku märkäpaise tai onko joku ikävä tapaus jäänyt mieltä vaivaamaan pidemmäksi aikaa?

Vierailija
74/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen itsekin, miksi täällä vastailen.

Kuuntelen myös mielelläni kansanradiota, katson keskusteluohjelmia, luen kirjoja, käyn kävelyllä, seuraan paria blogia, laitan ruokaa, käyn uimassa, kuuntelen joskus musiikkia jne.

i]Minulla vauva 1 kk ja isosisar otti hänen silmästään kameralla kuvan 1 cm päästä. Salamavalo oli päällä ja vauva ei sulkenut silmää.Onko vaarallista?

Miksi haluat täällä vastailla kysymyksiin?

[/quote]

Vierailija
75/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhottavinta on ollut kerran eräässä mahaleikkauksessa, haju aivan karmea.

Vaikeinta työssäni on lasten kaltoinkohtelun kohtaaminen, en totu ikinä. Mieleen jää monia, monia tapauksia (syyt on erilaisia, miksi jäävät mieleen. Myös iloiset asiat jäävät.)

kysytäämpä sitten työnkuvaan liittyen...mikä on ollut/on inhottavinta työssäsi? tekeekö sulla pahaa vaikkapa tyhjentää joku märkäpaise tai onko joku ikävä tapaus jäänyt mieltä vaivaamaan pidemmäksi aikaa?

Vierailija
76/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aina samaan kohtaan jalkaan ja lähinnä kesäisin. Pitäisikö tuosta lääkärissä käydä?

Vierailija
77/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkikseen, jos on oikeasti kiinnostunut alasta. Eläkeiät sen kun nousee, joten ehdit vielä töitäkin paiskoa.

Vierailija
78/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin se optikusneuriitti.

Vierailija
79/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittäviin tilaiteisiin joka päivä.(paniikkihäiriö on ja lääke auttaa) SSRI:t on jo käytössä. Miten lääkärit suhtautuvat propral-reseptin tiheään uusimiseen?

Vierailija
80/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat mahdollisia, toiset ovat todennäköisempiä kuin toiset. Myös aivan viattomia syitä on liuta. Jos vaiva jatkuu viikkoja ja pahenee, mene näytille.