Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyskeskuslääkäri tässä moi! Kysy,

Vierailija
30.05.2012 |

mitä huvittaa. Vastaan myös asiattomiin viesteihin.

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-eryt norm, b-leuk norm, b-tromb norm, retik alle viitteen, transferriini viitteissä.

missä vika?

Vierailija
42/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.Mirenakierukka on hyvä vaihtoehto runsaaseeen vuotoon.

Mielialan ailahteluihin kokeilen joskus SSRI-lääkkeitä.

Myös ruokavalio, liikunta...

hormonaaliseen raivoon ja runsaaseen vuotoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei muiden lokalisaatioiden ongelmia, mikä todennäköinen dg ja mihin muihin tutkimuksiin vielä ohjattaisiin?

Vierailija
44/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkos vielä potilaita hoitanut?

Vierailija
45/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä mitä tykkäsit opiskelusta?

Vierailija
46/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholistit. Alkoholisteja on Suomessa paljon ja me tk-lääkärit tapaamme heitä päivittäin. Samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Kun suhtautuuu itse asiallisesti potilaseen, saa useimmiten samanlaista vastakaikua. On tiettyjä henkisen puolen sairauksia, jolloin potilas ei osaa olla asiallinen, heitäkin pyrin ymmärtämään ja saamaan yhteistyön sujumaan.

sua koskea juoppoihin ja olla niiden lähellä?

Entä ketkä ovat ärsyttävimpiä potilaita?

Vierailija
47/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mulla arvot melkein kogolla ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta,omaa lääkäriäni ei kiinnosta ollenkaan tämä asia,en tiedä miten toimisin. Oireita,hiusten lähtö,äänen murros,kaulassa iso patti,kauhee turvotus jaloissa ja kehossa,oon ihan sika lihava vaikka treenaan säännöllisetsi ja nää tuskat jaloissa on helvettiä,miksi oireitani vaan vähätellään vaikka kaikki oireet on kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Mitä jos en saa hoitoa mitä tässä pahimmassa tapauksessa käy?

Vierailija
48/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärilleen (työterveys, tk)

joka kärsii masennuksesta ja eräästä riippuvuudesta. Ei ole kuitenkaan, ainakaan vielä, selkeästi itselleen tai muille vaaraksi.

Puoliso ei halua hoitoa eikä hae itse apua. Koko perhe kärsii asiasta.

Mitä tuttavani voi tehdä?

Vierailija
49/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelee äiti jolla ei olisi aikaa

Vierailija
50/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa tässä asiassa yhteys tuohon alunperin hoidon aloittaneeseen ihotautilääkäriin ja kysyä hänen mielipiteensä.

Laita etukäteen paperille ne asiat, jotka haluat kysyä.

Ihotautilääkärin mukaan karvatupentulehdus ja hoidoksi lääkevoidetta 3 kertaa viikossa, ei useammin. Kehotti tutkituttamaan sokeriarvot, ja ne ovat kohdallaan. Selän ihon kunto on ok, kun käyttää voidetta, mutta heti kun lopettaa, selkä on taas pilkullinen ja kutittaa. En musita voiteen vaikuttavaa ainetta, sorry.

Mitä terveyskeskuslääkäri voisi asialle tehdä? Kannattaako siis varata aikaa? Kutinasta on todellista haittaa ja myös esteettistä. Olen keski-ikäinen nainen, hygienia todellakin kunnossa.

Vierailija
51/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelee äiti jolla ei olisi aikaa

No täällähän näyt pyörivän.

T. Toinen lääkäri

Vierailija
52/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syöpälääkäri enkä osaa vastata tähän. Myös rintasyövissä eri tyyppejä, toiset ovat nopeampia kuin toiset.

Suosittelen kuitenkin, että jos Sinulla on patti, käyt sitä näyttämässä.

Vierailija
53/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteen ilmestynyt pari vaaleampaa laikkua, jotka eivät näytä ruskettuvan, ehkä sentin halkaisijalla. Tarviiko näytättää lääkärillä?

Vierailija
54/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reseptejä myös mielialalääkkeisiin (sekä itse potilaalle aloitan että jatkan toisten aiemmin antamia reseptejä). Onnellisuutta ei saa pilleristä. En näe henkilöstä käyttääkö hän esim. masennuslääkettä. Rauhoittavien lääkkeiden käyttäjistä joskus huomaa.

mikä on onnellisuuspilleri. näetkö henkilöstä jos hän syö niitä

Vierailija
55/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkän kuvailusi perusteella.

Ovat siis nilkasta paksut pallot ja huomattavan turvonneet. Näin on menty jo puoli vuotta. Kaksi kertaa ovat palautuneet normaaleiksi ja olin silloin vatsataudissa.

Testejä tehty eikä mitään löydetty.

Vierailija
56/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa tässä asiassa yhteys tuohon alunperin hoidon aloittaneeseen ihotautilääkäriin ja kysyä hänen mielipiteensä. Laita etukäteen paperille ne asiat, jotka haluat kysyä.

Ihotautilääkärin mukaan karvatupentulehdus ja hoidoksi lääkevoidetta 3 kertaa viikossa, ei useammin. Kehotti tutkituttamaan sokeriarvot, ja ne ovat kohdallaan. Selän ihon kunto on ok, kun käyttää voidetta, mutta heti kun lopettaa, selkä on taas pilkullinen ja kutittaa. En musita voiteen vaikuttavaa ainetta, sorry. Mitä terveyskeskuslääkäri voisi asialle tehdä? Kannattaako siis varata aikaa? Kutinasta on todellista haittaa ja myös esteettistä. Olen keski-ikäinen nainen, hygienia todellakin kunnossa.

Vierailija
57/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vauva 1 kk ja isosisar otti hänen silmästään kameralla kuvan 1 cm päästä. Salamavalo oli päällä ja vauva ei sulkenut silmää.Onko vaarallista?

Miksi haluat täällä vastailla kysymyksiin?

Vierailija
58/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä kyse. Jos vointi huononee tai vaiva ei parane, menkää terkkariin näytille (esim. sairaanhoitajalle ensin).

kasvoissa ollut vkon. Antihistamiini menee, voidellaan hydrokrtisonilla tai bepanthenilla.silti pahannäk. Taisi palaa viime su :-( Korvalehdet ikävännäk. Ei kutita tai ole kipeä. Aik.allergiataustaa muutamn vuoden takaa..Kysymys: lääkäriin vai ei? Tarkoittaisi yks.lriä, hankalaa tiukan budjetin tilanteessa enkä haluaisi mennä jos hoito-ohje samat kuin jo käytössä..

Vierailija
59/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitavat lasten vaikeat murtumat. Mutta omalla kokemuksellani rannemurtumassa (hyväasentoisessa) riittää kun kipsi on kyynärpäästä rystysiin. Jos kuitenkin lapsellesi on jotain erityistä, voi erilainen tuki olla tarpeen.

En halua nyt täällä ottaa kantaa muiden hoitopäätöksiin, kun en ole koko potilasta nähnyt.

murtuu ranne ns.värttinäluun murtuma, kannattaako lastoittaa olkavarresta alkaen rystysiin asti vai ainoastaan murtumakohta

Vierailija
60/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet e-rec. systeemistä?

Mikä on oma mielipiteesi, haluatko että apteekista soitetaan sinulle pienestäkin asiasta, vai onko sinusta ok esim. korjata apteekissa lapsen antibioottiannostus jos reseptiin on merkattu väärä paino?

t.farmaseutti