Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyskeskuslääkäri tässä moi! Kysy,

Vierailija
30.05.2012 |

mitä huvittaa. Vastaan myös asiattomiin viesteihin.

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiselle henkilölle, joka on laaja-alaisesti kiinnostunut sekä ihmisistä että lääketieteestä (mutta ei välttämättä ole löytänyt sitä juuri kaikkein kiinnostavinta erikoisalaa). Pitää tulla ihmisten kanssa hyvin toimeen, nauttia ihmisten asioiden kuuntelusta, ei saa olla perfektionisti. Epäonnistumista oppii sietämään.

Kannattaa myös etsiä hyvä terveyskeskus.

vastauksesta! Ihan varteenotettava vaihtoehto minulle.

Vierailija
22/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonaaliseen raivoon ja runsaaseen vuotoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti pääset jatkotutkimuksiin terveyskeskuksen kautta?

Tämä on TÄYSIN paikkakuntakohtaista. Soita omaan terveyskeskukseesi ja kysy. Myös erikoissairaanhoitoon (jos jatkotutkimukset tehdään siellä, voi joutua jonottamaan). Me olemme hyvin epätasa-arvoisia tämän suhteen tässä maassa.

Kuinka nopeasti rintasyöpä voi kasvaa?

Vierailija
24/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on onnellisuuspilleri. näetkö henkilöstä jos hän syö niitä

Vierailija
25/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat siis nilkasta paksut pallot ja huomattavan turvonneet. Näin on menty jo puoli vuotta. Kaksi kertaa ovat palautuneet normaaleiksi ja olin silloin vatsataudissa.

Testejä tehty eikä mitään löydetty.

Vierailija
26/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin ovat osa elämää ;)

Lääkärinä olen tavannut näihin liittyviä terveydellisiä vitsauksia. Karvatupentulehdusta, kondyloomaa ja sen sellaista.

Mitä itse tykkäät anaaliseksistä sekä pillun ajelemisesta täysposliiniksi?

Vierailija
27/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti pääset jatkotutkimuksiin terveyskeskuksen kautta?

Tämä on TÄYSIN paikkakuntakohtaista. Soita omaan terveyskeskukseesi ja kysy. Myös erikoissairaanhoitoon (jos jatkotutkimukset tehdään siellä, voi joutua jonottamaan). Me olemme hyvin epätasa-arvoisia tämän suhteen tässä maassa.

Kuinka nopeasti rintasyöpä voi kasvaa?

Vierailija
28/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvoissa ollut vkon. Antihistamiini menee, voidellaan hydrokrtisonilla tai bepanthenilla.silti pahannäk. Taisi palaa viime su :-( Korvalehdet ikävännäk. Ei kutita tai ole kipeä. Aik.allergiataustaa muutamn vuoden takaa..Kysymys: lääkäriin vai ei? Tarkoittaisi yks.lriä, hankalaa tiukan budjetin tilanteessa enkä haluaisi mennä jos hoito-ohje samat kuin jo käytössä..

Vierailija
29/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murtuu ranne ns.värttinäluun murtuma, kannattaako lastoittaa olkavarresta alkaen rystysiin asti vai ainoastaan murtumakohta

Vierailija
30/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tavallisella päivävastaanotolla.

Omassa työhuoneessani tavallisella vastaanotolla tapahtuu seuraavaa (muun muassa): sairaanhoitaja, kotisairaanhoitaja, kollega (omasta terkasta, sairaalasta), apteekin farmaseutti soittaa, sanelen rästisaneluja, siivoan jälkiä, tuuletan huonetta, lapsi soittaa, mies soittaa, itse soitan jollekin viranomaiselle (joka tekee vain klo 8-16 työtä ja on vaikea tavoittaa) kollegalle (kysyn neuvoa) tai potilaalle. Yllensäkin mulla on monta rautaa tulessa samaan aikaan.

Päivystyksessä hoidetaan yhtäaikaa monen potilaan asioita. Ambulanssi soittaa, hoitaja, osasto, kotisairaanhoito tai poliisi soittaa. Mun päivystyshuoneesta pääsee myös suoraan tarkkailutilaan, jonne ambulanssi tuo joskus (1-2 kertaa yössä) hyvinkin sairaita potilaita, jotka vaativat läsnäoloa heti.

Joskus päivystyksessä käyn myös vessassa.

mitä hittoa se lääkäri tekee siellä yksin seuraavat 15? Sanelee? Kirjoittaa? Pelaa pasianssia? Aaveilee?

Tiedätkö miten paljon ärsyttää odottaa siellä odotushuoneessa lapsen kanssa 6 tuntia pelkän silmätulehdusreseptin takia?

Vierailija
31/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys, lihominen, ihon kuivuminen, ummetus, mielialan lasku jne. Lapsettomuustutkimuksissakin se katsotaan . Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa elimistöä. Joskus ei tosiaan ole mitään oireita. Miksi kyseinen arvo katsotitiin Sinulta?

olla, kun on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta? Minulla ei ole ollut mitään oireita, mutta ihana työterveyslääkäri otatti kokeen ja totesi asian. Nyt määrätty tyroksiinia hyvin matala annos ensi alkuun 3 kk:ksi.

Vierailija
32/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättyisitte, jos tietäisitte, kuinka hyväntahtoista porukkaa myös ylilääkärit ovat.

Onko teitä kielletty antamasta lähetteitä erikoislääkäreille ellei ole kyse elämästä ja kuolemasta?

Vierailija
33/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki sen voi potilaan käteen antaa myös hoitaja.

Nyt uudistuksen myötä on tulossa tietyt lääkkeet, joita saa siihen erikseen koulutettu sairaanhoitaja kirjoittaa. Muistaakseni nuo silmän antibioottivalmisteet kuuluvat niihin.

mitä hittoa se lääkäri tekee siellä yksin seuraavat 15? Sanelee? Kirjoittaa? Pelaa pasianssia? Aaveilee? Tiedätkö miten paljon ärsyttää odottaa siellä odotushuoneessa lapsen kanssa 6 tuntia pelkän silmätulehdusreseptin takia?

teilläpäin saa sitä hoitajalta?

-sh-

Eikö reseptejä saa antaa vaan lääkäri?

Vierailija
34/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärin mukaan karvatupentulehdus ja hoidoksi lääkevoidetta 3 kertaa viikossa, ei useammin. Kehotti tutkituttamaan sokeriarvot, ja ne ovat kohdallaan. Selän ihon kunto on ok, kun käyttää voidetta, mutta heti kun lopettaa, selkä on taas pilkullinen ja kutittaa. En musita voiteen vaikuttavaa ainetta, sorry.

Mitä terveyskeskuslääkäri voisi asialle tehdä? Kannattaako siis varata aikaa? Kutinasta on todellista haittaa ja myös esteettistä. Olen keski-ikäinen nainen, hygienia todellakin kunnossa.

Vierailija
35/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ei nyt ihan kokonaan hoitamatta, niin kuitenkin jättää panostamatta heihin täysillä?

Tuntuu, että vanhemmat ihmiset joutuu odottamaan kohtuuttoman paljon saadakseen ajan lääkäriin. Samoin kaikkia hoitomenetelmiä ei määrätä, mitä olisi mahdollista, jne. Annetaan heikompia apuvälineitä, esim. kuulokojeita, kuin työikäisille.

Vierailija
36/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hoitaisit, lähetettä eteenpäin?

Vierailija
37/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummempi ihoalue voisi olla?

Jalkapöydän sivussa n. 4x3 cm alue ihoa, ilmestyi n. 12-vuotiaana, joka ruskettuu muuta ihoa tummemmaksi ja jääkin tummemmaksi. Hieman tuli selkeämmäksi vanhetessa, muttei ole muuttunut vuosiin (paitsi vaaleenee suhteessa jos peitän alueen laastareilla kun olen ulkona). Iho on tästä kohtaa paksumman oloinen, ja ryppyinen.

Olen ajatellut, että sijainti (iho tuosta taipuu ja venyy jalkaterää nostettaessa), ihon kuivuus ja aurinko olisivat voineet aiheuttaa tuon muutoksen, mutta toisessa jalassa sitä ei ole ja on minusta kumma, kun ei tuo iho tunnu palautuvan ihan normaaliksi vaikka rasvaisin tai välttelisin aurinkoa kuinka.

Mietin vain lähinnä että onko tuo joku selkeästi diagnosoitava muutos vai vain joku ihokummallisuus, josta lääkäritkään eivät juuri tiedä tai välitä.

Olen siis nyt 25-v nainen, aina ollut hoikka, ei perussairauksia, tosin suvussa alttiutta mm. suonikohjuihin ja ylipainoon. En ole harrastanut liikuntaa tarpeeksi, että voisi periaatteessa liittyä hidastuneeseen aineenvaihduntaan. En kehtaa tästä mennä oikeasti lääkärille kysymään. :D

Vierailija
38/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä törmäätkö työssäsi usein syömishäiriöpotilaisiin? tunnistatko heidät?

Vierailija
39/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan henkilö esitteli suurimmaksi osaksi oireita, ei diagnooseja. Mietipä, jos hän 60-vuotias maanviljelijä Pielaveeltä ja keuhkolääkäriltä joku näppärä dg.

työnkuvastasi, jäljellä olevista työvuosista ja minä en siitä päätä vaan useimmiten KELAn virkailija.

i]krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?

krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?

itse kun olen ymmärtänyt, etteivät ko. diagnoosit missään olosuhteissa riitä eläkkeeseen ja että päätöksen tekee Kelan asiantuntijalääkäri, ei virkailija. Ettäkö ihan oikeasti olet ihan yleen erikoistuva lääkäri?

Vierailija
40/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua koskea juoppoihin ja olla niiden lähellä?

Entä ketkä ovat ärsyttävimpiä potilaita?