Terveyskeskuslääkäri tässä moi! Kysy,
Kommentit (151)
krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?
mitä hittoa se lääkäri tekee siellä yksin seuraavat 15? Sanelee? Kirjoittaa? Pelaa pasianssia? Aaveilee?
Tiedätkö miten paljon ärsyttää odottaa siellä odotushuoneessa lapsen kanssa 6 tuntia pelkän silmätulehdusreseptin takia?
työnkuvastasi, jäljellä olevista työvuosista ja minä en siitä päätä vaan useimmiten KELAn virkailija.
i]krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?
krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?
olla, kun on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta? Minulla ei ole ollut mitään oireita, mutta ihana työterveyslääkäri otatti kokeen ja totesi asian. Nyt määrätty tyroksiinia hyvin matala annos ensi alkuun 3 kk:ksi.
mitä hittoa se lääkäri tekee siellä yksin seuraavat 15? Sanelee? Kirjoittaa? Pelaa pasianssia? Aaveilee? Tiedätkö miten paljon ärsyttää odottaa siellä odotushuoneessa lapsen kanssa 6 tuntia pelkän silmätulehdusreseptin takia?
teilläpäin saa sitä hoitajalta?
-sh-
noin 5000 euroa kuukaudessa, joskus yli, joskus ali, koska suuri osa tulee erinäisistä lisistä ja myös päivystykset nostavat summaa. 5000 euroa tulee n 38 viikkotyötunnilla ja 2 päivystyksellä (päivystystä yhteensä noin 18 tuntia).
Olen yleislääketieteeseen erikoistuva, en siis vielä valmis erikoislääkäri.
mitä hittoa se lääkäri tekee siellä yksin seuraavat 15? Sanelee? Kirjoittaa? Pelaa pasianssia? Aaveilee? Tiedätkö miten paljon ärsyttää odottaa siellä odotushuoneessa lapsen kanssa 6 tuntia pelkän silmätulehdusreseptin takia?
-sh-
Eikö reseptejä saa antaa vaan lääkäri?
Mitä itse tykkäät anaaliseksistä sekä pillun ajelemisesta täysposliiniksi?
sellaiselle henkilölle, joka on laaja-alaisesti kiinnostunut sekä ihmisistä että lääketieteestä (mutta ei välttämättä ole löytänyt sitä juuri kaikkein kiinnostavinta erikoisalaa). Pitää tulla ihmisten kanssa hyvin toimeen, nauttia ihmisten asioiden kuuntelusta, ei saa olla perfektionisti. Epäonnistumista oppii sietämään.
Kannattaa myös etsiä hyvä terveyskeskus.
teilläpäin saa sitä hoitajalta? -sh-
kirjoittama, hoitajan antama :)
nopeasti pääset jatkotutkimuksiin terveyskeskuksen kautta?
Tämä on TÄYSIN paikkakuntakohtaista. Soita omaan terveyskeskukseesi ja kysy. Myös erikoissairaanhoitoon (jos jatkotutkimukset tehdään siellä, voi joutua jonottamaan). Me olemme hyvin epätasa-arvoisia tämän suhteen tässä maassa.
työnkuvastasi, jäljellä olevista työvuosista ja minä en siitä päätä vaan useimmiten KELAn virkailija.
i]krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?
itse kun olen ymmärtänyt, etteivät ko. diagnoosit missään olosuhteissa riitä eläkkeeseen ja että päätöksen tekee Kelan asiantuntijalääkäri, ei virkailija. Ettäkö ihan oikeasti olet ihan yleen erikoistuva lääkäri?
joka kärsii masennuksesta ja eräästä riippuvuudesta. Ei ole kuitenkaan, ainakaan vielä, selkeästi itselleen tai muille vaaraksi.
Puoliso ei halua hoitoa eikä hae itse apua. Koko perhe kärsii asiasta.
Mitä tuttavani voi tehdä?
antibioottisilmätipat pitää olla lääkärin reseptillä. Tiedän, että joillakin paikkakunnilla myös sh:t antavat. Tämä on tosiaan lain vastaista. Niin tyhmältä kun se tuntuukin niin 12vuoden terveydenhoitajan kokemuksella, tiedän mikä on silmätulehdus ja mikä ei, mutta minulla ei ole laillisia valtuuksia antaa silmätippoja ilman lääkärin kirjoittamaa reseptiä
th-sh
-sh-
Sitä on tullut tehtyä niin paljon, että on sellainen perusrutiini tässä työssä. En saa siitä mitään kiksejä, ei kukaan lääkäri saa.
Kirjoitan aika usein sukulaisille (kaverit ei juuri kysele!), mutta keskushermostoon vaikuttavia lääkeaineita en sukulaisille kirjoita. Yritän myös välttää nk. turhien antibioottikuurien kirjoittamista lähipiirille. Sukulaisiani en tutki tai hoida kovinkaan pitkälle, koska epäilen objektiivisuuttani heidän kohdallaan. Vien myös omat lapseni omalääkärin arvioon.
Kirjoitatko kaikille kavereillesi ja sukulaisillesi myös?
Onko teitä kielletty antamasta lähetteitä erikoislääkäreille ellei ole kyse elämästä ja kuolemasta?
katsottiin "varmuuden vuoksi". Työterveyslääkäri - vaikka ihana ja huolehtivainen onkin - "keksii" minulle lähes joka käynnillä uuden vaivan ;) Ei ollut mitään e.m. oireita todellakaan!