Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskuslääkäri tässä moi! Kysy,

Vierailija
30.05.2012 |

mitä huvittaa. Vastaan myös asiattomiin viesteihin.

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsottiin "varmuuden vuoksi". Työterveyslääkäri - vaikka ihana ja huolehtivainen onkin - "keksii" minulle lähes joka käynnillä uuden vaivan ;) Ei ollut mitään e.m. oireita todellakaan!

Vierailija
2/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko syytä mennä yksityiselle heti?

Vierailija
4/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatko kaikille kavereillesi ja sukulaisillesi myös?

Vierailija
5/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hittoa se lääkäri tekee siellä yksin seuraavat 15? Sanelee? Kirjoittaa? Pelaa pasianssia? Aaveilee?

Tiedätkö miten paljon ärsyttää odottaa siellä odotushuoneessa lapsen kanssa 6 tuntia pelkän silmätulehdusreseptin takia?

Vierailija
6/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tk- uraa LK:lle..

Vierailija
7/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnkuvastasi, jäljellä olevista työvuosista ja minä en siitä päätä vaan useimmiten KELAn virkailija.

i]krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?

krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?

Vierailija
8/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla, kun on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta? Minulla ei ole ollut mitään oireita, mutta ihana työterveyslääkäri otatti kokeen ja totesi asian. Nyt määrätty tyroksiinia hyvin matala annos ensi alkuun 3 kk:ksi.

Vierailija
9/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hittoa se lääkäri tekee siellä yksin seuraavat 15? Sanelee? Kirjoittaa? Pelaa pasianssia? Aaveilee? Tiedätkö miten paljon ärsyttää odottaa siellä odotushuoneessa lapsen kanssa 6 tuntia pelkän silmätulehdusreseptin takia?

teilläpäin saa sitä hoitajalta?

-sh-

Vierailija
10/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 5000 euroa kuukaudessa, joskus yli, joskus ali, koska suuri osa tulee erinäisistä lisistä ja myös päivystykset nostavat summaa. 5000 euroa tulee n 38 viikkotyötunnilla ja 2 päivystyksellä (päivystystä yhteensä noin 18 tuntia).

Olen yleislääketieteeseen erikoistuva, en siis vielä valmis erikoislääkäri.

Vierailija
11/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hittoa se lääkäri tekee siellä yksin seuraavat 15? Sanelee? Kirjoittaa? Pelaa pasianssia? Aaveilee? Tiedätkö miten paljon ärsyttää odottaa siellä odotushuoneessa lapsen kanssa 6 tuntia pelkän silmätulehdusreseptin takia?

-sh-

Eikö reseptejä saa antaa vaan lääkäri?

Vierailija
12/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse tykkäät anaaliseksistä sekä pillun ajelemisesta täysposliiniksi?

Vierailija
13/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiselle henkilölle, joka on laaja-alaisesti kiinnostunut sekä ihmisistä että lääketieteestä (mutta ei välttämättä ole löytänyt sitä juuri kaikkein kiinnostavinta erikoisalaa). Pitää tulla ihmisten kanssa hyvin toimeen, nauttia ihmisten asioiden kuuntelusta, ei saa olla perfektionisti. Epäonnistumista oppii sietämään.

Kannattaa myös etsiä hyvä terveyskeskus.

Vierailija
14/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teilläpäin saa sitä hoitajalta? -sh-

kirjoittama, hoitajan antama :)

Vierailija
15/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti pääset jatkotutkimuksiin terveyskeskuksen kautta?

Tämä on TÄYSIN paikkakuntakohtaista. Soita omaan terveyskeskukseesi ja kysy. Myös erikoissairaanhoitoon (jos jatkotutkimukset tehdään siellä, voi joutua jonottamaan). Me olemme hyvin epätasa-arvoisia tämän suhteen tässä maassa.

Vierailija
16/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnkuvastasi, jäljellä olevista työvuosista ja minä en siitä päätä vaan useimmiten KELAn virkailija.

i]krooninen väsymysoireyhtymä, nuha menee aina poskionteloihin ja yskä painuu keuhkoihin. Pääsenkö eläkkeelle?

itse kun olen ymmärtänyt, etteivät ko. diagnoosit missään olosuhteissa riitä eläkkeeseen ja että päätöksen tekee Kelan asiantuntijalääkäri, ei virkailija. Ettäkö ihan oikeasti olet ihan yleen erikoistuva lääkäri?

Vierailija
17/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kärsii masennuksesta ja eräästä riippuvuudesta. Ei ole kuitenkaan, ainakaan vielä, selkeästi itselleen tai muille vaaraksi.

Puoliso ei halua hoitoa eikä hae itse apua. Koko perhe kärsii asiasta.

Mitä tuttavani voi tehdä?

Vierailija
18/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibioottisilmätipat pitää olla lääkärin reseptillä. Tiedän, että joillakin paikkakunnilla myös sh:t antavat. Tämä on tosiaan lain vastaista. Niin tyhmältä kun se tuntuukin niin 12vuoden terveydenhoitajan kokemuksella, tiedän mikä on silmätulehdus ja mikä ei, mutta minulla ei ole laillisia valtuuksia antaa silmätippoja ilman lääkärin kirjoittamaa reseptiä

th-sh

-sh-

Vierailija
19/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on tullut tehtyä niin paljon, että on sellainen perusrutiini tässä työssä. En saa siitä mitään kiksejä, ei kukaan lääkäri saa.

Kirjoitan aika usein sukulaisille (kaverit ei juuri kysele!), mutta keskushermostoon vaikuttavia lääkeaineita en sukulaisille kirjoita. Yritän myös välttää nk. turhien antibioottikuurien kirjoittamista lähipiirille. Sukulaisiani en tutki tai hoida kovinkaan pitkälle, koska epäilen objektiivisuuttani heidän kohdallaan. Vien myös omat lapseni omalääkärin arvioon.

Kirjoitatko kaikille kavereillesi ja sukulaisillesi myös?

Vierailija
20/151 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teitä kielletty antamasta lähetteitä erikoislääkäreille ellei ole kyse elämästä ja kuolemasta?