Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kirjoja junttinaiset lukevat?

Vierailija
30.05.2012 |

Junttimiehistä sanotaan aina että lukevat Ilkka Remestä. Mutta mikä olisi vastaavaa naisille? Mitä sellainen Salkkareita ja Big Brotheria tuijottava nainen lainaa kirjastosta? Vai lukeeko hän mitään?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta amiksen käynyt juntti-duunarinainen kyllä olen. :-D

Luen lehdistä Seiskaa, Annaa, Me Naisia, Oliviaa ja Trendiä.

Lempikirjailijoitani ovat Sidney Sheldon, Victoria Holt, Madeleine Brent, Cathy Kelly- niin ja tietty Nora Roberts. :-D

Eikä hävetä yhtään.

Vierailija
22/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heppoisia tosielämän tarinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös naisia jotka lukevat sitä ja sopivat tuohon junttimääritelmään

Vierailija
24/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juntin ainoa kriteeri on Salkkareiden katsominen, niin kyllä, olen juntti.

Suosikkilukemisiini kuuluu mm. Diana Gabaldon, Alexandre Dumas vanhempi ja kyllä, Danielle Steel. Lisäksi luen paljon elämäkertoja, mm. Napoleon Bonaparten, Madame Maon, Henry Millerin, Äiti Teresan... Listaa voisi jatkaa.

Vierailija
25/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat tummat, mutta Joyce Carol Oatesin Blondi on suosikkikirjojani. Oatesin kirjoista on vastikään tehty mielenkiintoiselta kuulostava väitöskirja.

Vierailija
26/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttimiehistä sanotaan aina että lukevat Ilkka Remestä. Mutta mikä olisi vastaavaa naisille? Mitä sellainen Salkkareita ja Big Brotheria tuijottava nainen lainaa kirjastosta? Vai lukeeko hän mitään?

Nyt luen Oksasen puhdistusta ja Härkösen kirjat uppoaa myös. Seuraavana listalla Ian Kershaw Hitler(lyhennetty versio joka sekin yli 900 sivua pitkä)

Vareksia olen lukenut myös muutaman.

Lehdistä luen ainoastaan Tieteen kuvalehden historiaa. Ja sanomalehdet tietty.

Terkuin ammatiton kotiäippä :)

Vierailija
27/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta amiksen käynyt juntti-duunarinainen kyllä olen. :-D Luen lehdistä Seiskaa, Annaa, Me Naisia, Oliviaa ja Trendiä. Lempikirjailijoitani ovat Sidney Sheldon, Victoria Holt, Madeleine Brent, Cathy Kelly- niin ja tietty Nora Roberts. :-D Eikä hävetä yhtään.

Minusta on hyvä, että lukee edes jotakin, vaikkapa lehtiä. Monet tuttavistani, jotka ovat ihan koulutettuja (opisto, amk) eivät jaksa työpäivän päälle mitään lukea.

Mutta huom! junttimiehet eivät lue yleensä mitään. En pidä junttina sellaista, joka lukee Ilkka Remestä vaikka itse en ko. tyypin kirjoja ole jaksanut lukea (pidän yleensä dekkareista ja jännäreistä jotka ovat ihan yhtä kevyttä luettavaa kuin em. naisten romaanit). Junttimies on sellainen, joka kehuskelee ettei ole koskaan lukenut kokonaista kirjaa.

Vierailija
28/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan perusteella ryhmään WT ja juntti.

-Juoppohullu päiväkirjat

-Kaari Utrion kirjat

-Raymond E. Feistin Käärmesodan taru-sarja

-Harry Potter

-Oopperan kummitus

-Nuoren Wertherin kärsimykset

-Jostein Gaardenin Sofian maailma

Tuossa nyt muutama esimerkki.

Aku Ankkaa luen kun istun vessassa =D

Aika fantasiapainoitteista on mutta sen tyylin kirjoista pidän eniten. Rakkausromaanit...noh, ei kiitos. Minulle riittää se romantiikka, mitä Kaari Utrion kirjoissa on.

Telkkaria katson todella harvoin ja silloinkin yleensä Discoverya tai National Geographya. Salkkarit, BB:n tms. skippaan ilomielin.

-pelkän peruskoulun käynyt duunari-

Vierailija
29/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Gabaldonit ja Utriot ovat niitä, joita olin tulossa listaamaan.

Omia juntteja mieltymyksiäni ovat Anna ja Me Naiset, Marilyn Monroesta kertovat kirjat ja steviana pohjalla karppausta käsittelevä kirjallisuus.

Olen duunariperheestä lähtöisin oleva akateeminen juntti, joka työskentelee kulttuurialalla.

Vierailija
30/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raija Oranen =)

Vierailija
31/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikoulun käynyt Salkkareita ja Big Brotheria seuraava juntti. Kirjaston lainaustilaston mukaan olen tänä vuonna lukenut kirjallisuutta seuraavilta kirjailijoilta: Jonathan Safran Foer, Lucy Siegle, Mirja Tervo, Andreas Eenfeldt, Adrian Tomine, A.S. Byatt, Åke Edwardson, Nina Hemmingsson, Jonathan Franzen, Suzanne Collins, Tina Fey, Linda Grant ja Maria Rocher.

Vierailija
32/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan korkeintaan Hymyä ja Seiskaa.

Pykälää alemmalla tasolla junttiudessa oleva nainen lukee Harlekiini-romantiikkaa ja Valittujen Palojen Kirjavalioita (siis niitä lyhennelmiä klassikkokirjoista). :)

Itse luen Diana Gabaldonia, joten se ei ainakaan voi olla junttikirjallisuutta. ;)

Vierailija
33/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

coelho. Juntit yrittävät leikkiä älykköä lukemalla muka-syvällistä coelhoa, joka todellisuudessa on täyttä shittiä.

Vierailija
34/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein junttimaisimmat naiset lukevat kirjoja joita eivät ymmärrä, mutta lukevat koska kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella niitä lukiessaan. Esimerkiksi jos lukee Väinö Linnan Tuntematonta sotilasta ja ymmärtää siitä vain sen että yksi suomalainen vastaa kymmentä ryssää, niin siinä on jotakin.

Vierailija
35/79 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoja, ei edes "hömppää". Kirjahyllyssä ei todellakaan ole kirjoja vaan dvd-kasetteja, koristerihkamaan ja viinapulloja.

Olet junttiWt jos sinulla on esim. tatuointeja, olet saanut lapsen ennen avioliittoa, kiroilet, sinulla on näkyviä lävistyksiä, et ole käynyt lukiota, katsot telkkarista hömppää, et katso asiaohjelmia, tupakoit, juot jotain muuta kuin laadukasta punaviiniä tai shampanjaa, et ole lukenut yhtään lapsen kehityspsykologiasta kertovaa kirjaa...

Lista on aikalailla loputon. =D

jos puhut shampanjasta. Se on shamppanja ja joskus myös samppanja. Joka tapauksessa se kirjoitetaan kahdella p:llä. Tuomio: Sun kandee siirtyä juomaan kuohuviiniä, sopii varmasti sun kukkarollekin paremmin

Vierailija
36/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

narisistinen juntti, joka on lukenut sekä Oatesin Blondin että lähes kaikkia muitakin tässä mainittuja kirjoja. Nuorempana jaksoin nolostella hömppäkirjojen lukemista, ja luinkin aikamoisen määrän klassikoita, mutta nelikymppisenä ei todellakaan viitsi enää miettiä mitä muut ajattelevat, ja nappaan välillä pokkarihyllystä ihan hömppää.

Hömppäromaaneissa on ainoa huono puoli se, että pahimmillaan kääntäjä ei ole kovin hyvä, ja kieli on niin kökköä, ettei viihdekirja enää viihdytäkään. Siksi harlekiinitason kirjoja en oikeastaan lue. Mutta hyvä viihdekirja hyvällä käännöksellä on kyllä ihan mukava rentoutumiskeino.

Vierailija
37/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jätetään kuitenkin sentään sarjakuvat tästä pois) ei voi olla täysin juntti. Mikä tahansa lukeminen on avartavaa, vaatii jonkin asteista mielikuvitusta ja keskittymiskykyä.

Itse luen sekä Sophie Kinsellaa ja Barbara Cartlandia kuin Hermann Hesseä ja Dostojevskiakin.

Vierailija
38/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsonut BB:tä tai Salkkareita, mutta luen paljon ja lemppareita ovat Kingin tuotanto, Utrion kirjat, Esa Anttalan jatkosodasta kertovat kirjat jne. Coelhoa em voi sietää!

Vierailija
39/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan vaikka kiireisenä päivänä käy sellaiset söpöt taulut, joita mulla on olkkarin seinillä, sellaiset jotka alkaa "rakkautta on..." tai "tule sellaisena kuin olet" tai "hätätapauksessa riko lasi".

Vierailija
40/79 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puutarhaoppaita.

Olen aito juntti.