Miehen sisarus menee naimisiin kesällä. Samana päivänä on harrastuksemme vuoden päätapahtuma.
Mitä tekisit vastaavassa tilanteessa? Jättäisitkö häät väliin? Molemmat eivät mitenkään ole mahdutettavissa samalle päivälle.
Kommentit (103)
eivät loukkaannu siitä että kysytte onko ok. Jos loukkaantuvat, eivät tuon keskustelun jälkeen luultavasti kuitenkaan enää toivo teitä paikalle. Ja silloin pahoitatte heidän mielensä, menitte tai ette. Parempi jos kerran ette halua, joko päädytte osallistumaan häihin TAI vain ilmoitatte ettette pääse. Itse ainakin kokisin tuon kysymisen niin ttä "tullaan jos olet niin lapsellinen ja hankala että vaadit, mutta ei tod haluttaisi!"
päädytte osallistumaan ilman kyselyitä.
sen takia, etteivät pääsis sinä viikonloppuna harrastukseensa.
Mutta kaikissa suvuissahan ei ole hyvät välit keskenään sukulaisilla.
Mutta omituista se olisi jos joku kertoisi, että morsiamen veli ei ole häissä kun se halus mennä pyöräileen tai hölkkäämään johonkin kisaan.
säkään et mene. Olisi outoa jos mun sisarukset jättäisi mun häät tms väliin, vielä oudompaa jos heidän kumppanit silti tulisi. Siis ellei kyse olisi sisaruksen kyvyttömyydestä sinä ajankohtana osallistua yhtään mihinkään, vaan että pitäisi just harrastusta tärkeämpänä kuin minua.
olisi kysynyt, että hän haluaisi miehensä kanssa bilettämään kun on vuoden tärkeimmät bileet tiedossa.
Harrastushan sekin on.
Häät nyt oletettavasti ovat hieman harvinaisempi tapahtuma kuin harrastuksen juhlat tms
koska olivat suunnitelleet vaimonsa (=anoppikultani) kanssa matkallelähdön juuri siksi päiväksi. Anoppini sentään malttoi kuopata äitinsä.
onko kyseessä miehen veli vai sisko. Eihän kukaan puhu sisaruksesta, kun on mahdollista puhua siskon/veljen häistä...
perheen ongelma. Kaikkiin heidän juttuihinsa ja juhliinsa on pakko mennä lähes ilmaiseksi työvoimaksi, mutta itse eivät osallistu mihinkään toisten järjestämään.
Ap tuntuu piutpaut välittävän miehen suvusta, joten hän on jo päättänyt kantansa :-)
Ja mun villi veikkaus on, että nyt on kuulkaa heidän pikku-puudelinsa vuoden agility/toko/koiranäyttely, josta ei voi olla pois, kun he ovat yhtä suurta ihanaa koiraperhettä.
Ja joo, kyllä, meillä on myös oma koira, mutta sukulaiset menevät aina harrastuksen ohi :-)
Kaikilla lajeilla ei ole viisiä, kuusia kisoja kesässä.
Kyseessä lienee eukonkanto tai kaljakellunta, tiukkoja lajeja molemmat.
mieheni sisar menisi naimisiin, menisin häihin, tosin ovat jo kaikki naimisissa, joten en joudu tuon valinnan eteen- elleivät mene sitten joskus uusiin naimisiin. Mulla ei ole mitään niin tärkeää harrastusta tai intohimoa, joten en osaa ajatella itseäni sun asemaasi. Jäin kyllä pois yksien kavereiden häistä, jonne olisin todella halunnut mennä, mutta emme saaneet lasten vahtia ja kyseessä oli coctail- tilaisuus, johon ei voinut lapsia viedä- harmitti, mutta harmitus meni pian ohi, hehän siellä naimisiin menivät ja pääsivät ihan ilman meitä naimisiin. Mene sinne minne haluat enemmän mennä. Mun mielestä mitään elämänkaatavaa kysymystä tästä aiheesta ei saa, itseasiassa ihan ajan haaskausta koko ketju. Heippa hei.
Kyseessä voi olla mikä tahansa harrastus.
Kyllä muakin vituttais jos joutuis tuollaisen jättämään väliin jonkun puolivieraan ihmisen häiden takia.
Kyllä muakin vituttais jos joutuis tuollaisen jättämään väliin jonkun puolivieraan ihmisen häiden takia.
MIEHEN SISKO, tässä tapauksessa. Ap:n MIEHEN siskon häät kyseessä. MIEHEN sisko, get it?
"kaikki paitsi purjehdus on turhaa..."
En tiedä miten AP ratkaisi asian, mutta itse haluaisin kertoa meidän tämän kesän Jukola -ongelmasta.
Minun sukuni on pieni ja läheinen ja järjestää paljon juhlia. Miehen koko suku suunnistaa ja minäkin olen suunnistanut tämän 7 vuotta mitä ollaan yhdessä oltu. Meille Jukola on sukukokous, urheilutapahtuma ja mahdollisuus nähdä ystäviä. Se on aina kalenterissa ja koko miehen perhe on ollut siellä aina, munkin mies 30 kesänä eli jokaisena elämänsä vuotena, vaikka lapsena tietty ei juossutkaan.
Parina vuotena on jätetty Jukolan takia rippijuhlat väliin ja tänä vuonna ekan kerran jää häät välistä. Mun serkku menee naimisiin, mutta me ei päästä paikalle. Mun suku ei ymmärrä ollenkaan, vaikka ollaan jo monta vuotta sitten sanottu, että Jukola viikonloppuina meitä ei saa muualle millään.
Me jätettiin vastaavassa tilanteessa kavereiden häät väliin. Itsellä oli kova morkkis asiasta, mieheni mielestä valinta oli itsestäänselvyys ja hääpari ymmärsi tilanteen kun selitimme heille. Mutta omatuntoni kolkutti sen verran että en varmasti olisi pystynyt omien/miehen sisarusten häitä jättämään väliin.
Tosin oman siskoni häät sattuivat aikanaan samalle päivälle kuin hyvän ystäväni häät ja koska molemmat olivat samalla paikkakunnalla, niin olimme ensin ystäväni häissä ja kesken juhlien siirryimme siskoni häisihin. Äitini ja muut vanhemmat sukulaiset vähän hämmästelivät (ja ehkä salaa paheksuivat) kun emme olleet siskon häiden vihkimisosuudessa vaan vain iltajuhlassa, mutta tuolloinkin hääpari ymmärsi tilanteen ja sehän kai on pääasia.
Saattaisin lähettää mieheni häihin edustamaan perhettämme. Ja miehelle lapset mukaan. Itselläni oli juuri hiljan tärkeä kerran elämässä juhla, johon tulosta pari kaveria vastasi, että ei tule (syyt:huomenna reenit ja ahdistaa oma ero) ja ehdottivat "tyttöjen iltaa piakkoin". Pyyhin heidät suoraan yli kaverikirjasta. Miksi? Siksi, että minulle oli kyse todella tärkeästä tapahtumasta, ehdottomasti kartan elämässä tulevasta, ja jokainen joka yhtään minusta välittäisi aidosti, olisi venynyt himpun.
miehen sisarus menee naimisiin päivänä, jolloin tulee tv:stä jääkiekon mm-kisat.. Olisi toisenlaisia vastauksia. Häät pitäisi tietysti siirtää, ettei jää ko. jumalanpalvelus näkemättä. Hyvä hääpari olisi tietenkin selvittänyt jo vuosi sitten, koska mikäkin peli tulee. Vaikka hääpari itse ei olisi jääkiekosta kiinnostunut, niin kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin selvittää asiat, että kaikki halukkaat saavat katsoa tv:tä. Toki kaikki muu saisi väistyä tv: katsomisen tieltä.
kun omat sisarukset ovat niin läheisiä, että moinen kysymuksenasettelu olisi aivan mahdoton. Mutta kieltämättä käy mielessä, että tällainan polemiikki on hyvin ajanhenkeen sopivaa. Voittavatko sodidaarisuusarvot, yhteisöllisyys ja ihmissuhteet vai yksilökeskeinen suorittaminen ja onnistumismahdollisuudet. Kukin valitsee tyylillään, itse koen elämäni suurimmaksi onnen lähteeski rakkaat ihmiset, joten valinta olisi helppo tehdä.
Mustakin valinta olis helppo tehdä, jos kyse olisi rakkaista ihmisistä. Mutta ei mulle ainakaan miehen veli ole mitenkään rakas ihminen, aika samantekevä ja vieras, vaikka ihan hyvissä väleissä ollaan sikäli, että ei mulla häntä vastaankaan mitään ole eikä hänellä minua. Kuitenkaan tuskin tunnen häntä. Jos nyt kokisin jotain tarvetta lähentyä, varmaan se onnistuisi paremmin jossain muussa ympäristössä, kuin häissä, missä sulhasella aikaa jutella yhden vieraan kanssa ehkä 5 min koko illan aikana.
Itse siis valitsisin ehdottomasti harrastuksen. Mies saisi päättää itse, haluaako mennä vai ei.
Oman siskoni häihin sensijaan mikään muu meno ei voisi minua estää menemästä, mutta niiden ajankohdan olenkin tiennyt vuoden etukäteen ja suunnitellut kesäloma-ajoista, työvuoroista ja ulkomaanmatkoista lähtien kaiken sen mukaan. Hän onkin suunnilleen ainut niin rakas, kenen häät menisivät kaiken muun edelle.
Vaikka miten häät olisivat parille ainutkertainen tilaisuus, niin vieraan näkökulmasta etenkin tässä iässä ne ovat vaan yhdet kesän monista häistä. Mulla tosin vaikuttaa varmasti sekin, että lähtökohtaisesti vihaan häitä ja kaikkia muitakin vastaavanlaisia juhlia. Siskon häätkin vaan kärvistelen läpi, koska rakastan häntä niin paljon, etten voi harkitakaan jääväni pois.
eivät loukkaannu siitä että kysytte onko ok. Jos loukkaantuvat, eivät tuon keskustelun jälkeen luultavasti kuitenkaan enää toivo teitä paikalle. Ja silloin pahoitatte heidän mielensä, menitte tai ette. Parempi jos kerran ette halua, joko päädytte osallistumaan häihin TAI vain ilmoitatte ettette pääse. Itse ainakin kokisin tuon kysymisen niin ttä "tullaan jos olet niin lapsellinen ja hankala että vaadit, mutta ei tod haluttaisi!"