Miehen sisarus menee naimisiin kesällä. Samana päivänä on harrastuksemme vuoden päätapahtuma.
Mitä tekisit vastaavassa tilanteessa? Jättäisitkö häät väliin? Molemmat eivät mitenkään ole mahdutettavissa samalle päivälle.
Kommentit (103)
minusta, suvustaan ja häistäni niin saisi ihan rauhassa suunnistaa loppuelämänsä itsekseen.
Toisaalta jos veljeni kanssa olisi välit noin huonot, että hän lähtisi Jukolaan ennemin kuin häihini, en usko, että se kovin surettaisikaan.
Eli ymmärrän toisaalta sinua. Jos teillä on sisarustenne ja sukulaistenne kanssa välit huonot ja miehesi ei ole tekemissä sisarustensa kanssa niin ymmärrän, että ei lähtisi häihin.
Toisaalta on hassua, että vastaat miehesi puolesta niin kiihkeästi. Vai oletko jo elänyt sen tilanteen, että miehesi ei mennyt siskonsa häihin?
Nimittäin vaimot ei aina tiedä kaikkea miehistään. Joskus saattaa veri olla sakeampaa ja miehesi saattaisi yllättää sinut ja jättäisi Jukolan väliin ja menisikin siskonsa häihin.
Jotenkin kuulostat hiukan huvittavalta kun vannot pää punaisna täällä, että "Mun mies ei ikinä, ei ikinä menisi siskonsa häihin jos on Jukola samana päivänä". Oletteko keskustelleet aiheesta vai onko näin jo tapahtunut.
Minun mieheni menisi. Mutta hänellä onkin hyvät välit pikkusiskoonsa ja ovat läheisiä toisilleen.
Jukolasta ja marathoneista, että sinne pitää päästä, vaikka sukuun välit menisi.Kokeneemmille ei enää merkitse mitään jos yksi vuosi jää väliin. Se ei ole enää niin erikoista.
Ja kyllä, itse käyn kesän aikana viidet, kuudet kisat läpi.
ei ole niin yksiselitteistä, että jos jollakin on häät, on sinne pakko mennä. Jos mun miehellä olisi valittavana, että meneekö Jukolan viestiin, vai häihin, niin kyllä se Jukolan valitsisi.
Jos vuoden valmistautuu kauden päätapahtumaa varten ja samalle päivälle sattuisi ei niin läheisen (olkoon miten vain miehen sisarus)ihmisen häät niin kyllä tuo harrastustapahtuma veisi voiton ehdottomasti. Ei tarvitsisi edes kahdesti miettiä!
Ilmeisesti av mammat ei ole koskaan tosissaan treenanneet pitkiä aikoja tiettyä yhtä asiaa varten, kun heti automaattiseti tuomitaan AP ja hänen mietteensä. Ap sentään harkitsee asiaa.
Mieheni on osallistunut Jukolaan nyt ainakin 15 kertaa, joten aloittelijasta on turha puhua. Ja joka vuosi merkataan Jukolaviikonloppu kalenteriin. Kyseessä on suunnistusvuoden päätapahtuma, johon kyllä muutkin kuin aloittelijat suhtautuvat intohimolla. Marathon on vähän eri juttu. Niitä minäkin olen juossut useamman, ja joskus jättänyt väliinkin vaikka treenattu on.
niin mikä kisa muka on vain kerran kesässä.
Maratoneja järjestetään kymmeniä.
Ok, Jukola on vain yksi. Mutta muita suunnistuskisoja kyllä löytyy.
100km juoksuja on 3
Ja vuorokaudenjuoksuja tulee syksyllä lisää.
Triatholeitakin löytyy useampi.Eli mikä on kisa ja iso päätapahtuma, jota ei ole kuin kerran vuodessa ja mitä en mistään kisakalenterista löydä. Niin ja missä on pariskunta osallistunut viitenä vuotena ja on niin merkittävillä sijoilla, että eivät voi jättää väliin.
Ilmiselvä provo. Ennen kuin alat tällaista väsäämään, ota huomioon, että on ihmisiä, jotka tietää näistä hommista enemmän kuin sinä.
kertonut lajia, en paikkakuntaa saati maata enkä sijoituksia. En ole myöskään sanonut, että kyseessä on urheilu. Olen puhunut harrastuksesta ja treeneistä. Se voisi tarkoittaa muutakin tai sitten ei. En kerro kaikkea, enkä sano ihan suoraan asioita, jotka eivät tässä merkkaa, jotta meitä ei tunnistettaisi.
Oliko heidät kutsuttu teidän häihin? Jos oli ja eivät tulleet, niin itse valitsette harrastuksen ja häiden välillä. Kun tänne kirjoittelet aiheesta, niin harrastus varmasti voittaa ja jätetty häät väliin. Valintoja pitää pystyä tekemään ilman jälkikäteisvouhotusta. Jos miehen sisarus loukkaantuu, niin se on hänen ongelma.
ok, syödään vaikka yhdessä myöhemmin. Ymmärrän, että ihmisillä on pitkäaikaisia tavoitteita yms.
Ja he EIVÄT OLLEET meidän häissämme, kuten jo sanoin.
niin mikä kisa muka on vain kerran kesässä.
Maratoneja järjestetään kymmeniä.
Ok, Jukola on vain yksi. Mutta muita suunnistuskisoja kyllä löytyy.
100km juoksuja on 3
Ja vuorokaudenjuoksuja tulee syksyllä lisää.
Triatholeitakin löytyy useampi.Eli mikä on kisa ja iso päätapahtuma, jota ei ole kuin kerran vuodessa ja mitä en mistään kisakalenterista löydä. Niin ja missä on pariskunta osallistunut viitenä vuotena ja on niin merkittävillä sijoilla, että eivät voi jättää väliin.
Ilmiselvä provo. Ennen kuin alat tällaista väsäämään, ota huomioon, että on ihmisiä, jotka tietää näistä hommista enemmän kuin sinä.
JUOKSU tai SUUNNISTUS?
Harrastuksia on monia muitakin. Esim. pyöräilyn Tour De Helsinki on elokuussa. Se on ehdoton pyäräilytapahtuma alan harrastajille.
Voihan kyseessä olla vaikka jalkapallo, tai jooga. Tai antiikkikeräily. En ole joka viestiä lukenut, mutta en ole nähnyt mainintaa, että nimenomaan juoksusta olis kyse...
minusta, suvustaan ja häistäni niin saisi ihan rauhassa suunnistaa loppuelämänsä itsekseen.
Toisaalta jos veljeni kanssa olisi välit noin huonot, että hän lähtisi Jukolaan ennemin kuin häihini, en usko, että se kovin surettaisikaan.
Eli ymmärrän toisaalta sinua. Jos teillä on sisarustenne ja sukulaistenne kanssa välit huonot ja miehesi ei ole tekemissä sisarustensa kanssa niin ymmärrän, että ei lähtisi häihin.
Toisaalta on hassua, että vastaat miehesi puolesta niin kiihkeästi. Vai oletko jo elänyt sen tilanteen, että miehesi ei mennyt siskonsa häihin?
Nimittäin vaimot ei aina tiedä kaikkea miehistään. Joskus saattaa veri olla sakeampaa ja miehesi saattaisi yllättää sinut ja jättäisi Jukolan väliin ja menisikin siskonsa häihin.Jotenkin kuulostat hiukan huvittavalta kun vannot pää punaisna täällä, että "Mun mies ei ikinä, ei ikinä menisi siskonsa häihin jos on Jukola samana päivänä". Oletteko keskustelleet aiheesta vai onko näin jo tapahtunut.
Minun mieheni menisi. Mutta hänellä onkin hyvät välit pikkusiskoonsa ja ovat läheisiä toisilleen.
Jukolasta ja marathoneista, että sinne pitää päästä, vaikka sukuun välit menisi.Kokeneemmille ei enää merkitse mitään jos yksi vuosi jää väliin. Se ei ole enää niin erikoista.
Ja kyllä, itse käyn kesän aikana viidet, kuudet kisat läpi.
ei ole niin yksiselitteistä, että jos jollakin on häät, on sinne pakko mennä. Jos mun miehellä olisi valittavana, että meneekö Jukolan viestiin, vai häihin, niin kyllä se Jukolan valitsisi.
Jos vuoden valmistautuu kauden päätapahtumaa varten ja samalle päivälle sattuisi ei niin läheisen (olkoon miten vain miehen sisarus)ihmisen häät niin kyllä tuo harrastustapahtuma veisi voiton ehdottomasti. Ei tarvitsisi edes kahdesti miettiä!
Ilmeisesti av mammat ei ole koskaan tosissaan treenanneet pitkiä aikoja tiettyä yhtä asiaa varten, kun heti automaattiseti tuomitaan AP ja hänen mietteensä. Ap sentään harkitsee asiaa.
Mieheni on osallistunut Jukolaan nyt ainakin 15 kertaa, joten aloittelijasta on turha puhua. Ja joka vuosi merkataan Jukolaviikonloppu kalenteriin. Kyseessä on suunnistusvuoden päätapahtuma, johon kyllä muutkin kuin aloittelijat suhtautuvat intohimolla. Marathon on vähän eri juttu. Niitä minäkin olen juossut useamman, ja joskus jättänyt väliinkin vaikka treenattu on.
Mä en ole puhunut häistä mitään, totesin vain että naurettava väitteesi siitä, että vain aloittelijat suhtautuvat kiihkolla Jukolaan on täysin väärä. Kertoin esimerkkinä miehestäni, jolle Jukola on kesän kohohta. On ollut jo 15 vuotta.
Jos nyt kovasti kiinnostaa, niin miehelläni ei ole sisaruksia. Minulla on veli, mutta meidän perheessä hääjuhlat ei koskaan ole ollut mikään juttu. Vanhemmat menivät naimisiin maistraatissa vain kahden ystävän todistaessa tapahtumaa. Samoin tulemme ehkä tekemään joskus me lapsetkin. Kaikille hääjuhla ei merkkaa elämän tärkeintä päivä...
minä kyllä menisin harrastustapahtumaan. Siskoni ja minä kerran menimme yksien häiden sijaan myös omaan harrastuskilpailuumme, eikä tuntunut pahalta jättää häitä väliin. Urheilijana ymmärrän sinua, valitse harrastus. Arvostan kyllä häitäkin mutta silti, asiaa selvästi helpottaa se ettet kauheasti hihku intoa mennä häihin.
asian puhuttuamme parin kanssa. Vähän niin kuin ajattelinkin, toiset ymmärtäisivät poisjäännin, toiset eivät. Saa nähdä mitä he miettivät :/
Kiitos vastauksistanne, poistun muihin puuhiin.
ap
säkään et mene. Olisi outoa jos mun sisarukset jättäisi mun häät tms väliin, vielä oudompaa jos heidän kumppanit silti tulisi. Siis ellei kyse olisi sisaruksen kyvyttömyydestä sinä ajankohtana osallistua yhtään mihinkään, vaan että pitäisi just harrastusta tärkeämpänä kuin minua.
ok, syödään vaikka yhdessä myöhemmin. Ymmärrän, että ihmisillä on pitkäaikaisia tavoitteita yms.
Ja he EIVÄT OLLEET meidän häissämme, kuten jo sanoin.
Jos kerta ei ollut miehen vanhempia ja sisaruksia? Yritätkö erottaa miehen sukulaisistaan?
Kuulostaa ihan siltä, että toi tapahtuma on Sotahuuto...
Meillä jäi väliin miehen siskon häät lapsen kilpailun takia. Mies oli sitä mieltä, että ollaan jo kerran tämän siskon häissä oltu, se riittää :)
asian puhuttuamme parin kanssa. Vähän niin kuin ajattelinkin, toiset ymmärtäisivät poisjäännin, toiset eivät. Saa nähdä mitä he miettivät :/
ap
älä nyt ihmeessä kysy hääparilta, "saatteko" jäädä pois! Tehän vain siirrätte oman syyllisyytenne asiasta heidän kannettavakseen. Heille tulee olo, että ovat aiheuttaneet teille hankalan tilanteen, ja että heidän pitää nyt antaa teidän hyvällä omallatunnolla jäädä pois heidän häistään. Jos jäätte pois, niin antakaa heille nyt edes mahdollisuus loukkaantua siitä.
(ja mä kyllä ymmärrän hyvin tuon toiveen mennä harrastetapahtumaan, vaikka lähes varmasti menisinnkin häihin. Mutta älkää ns. kerjätkö lupaa jäädä pois, se on väärin paria kohtaan).
"Haittaks teit jos me mennään harrastamaan eikä tulla teidän häihin?"
Ja he EIVÄT OLLEET meidän häissämme, kuten jo sanoin.Jos kerta ei ollut miehen vanhempia ja sisaruksia? Yritätkö erottaa miehen sukulaisistaan?
tähän ennen kuin lähden. Heillä oli muuta menoa, siksi eivät olleet! Järjestimme häät kahdessa kuukaudessa ja miehn vanhemmat olivatko nyt mökillä vai golffamassa. Kutsuimme heidät ja sisarukset illalliselle juhlimaan myöhemmin, mutta he eivät tulleet.
En yritä erottaa miestä perheestä. Kutsun sisaruksia kylään yms. Harvoin tulevat. He nyt vain ovat tuollaisia, eivät kyläile, eivät kutsu kylään (siis muitakaan kuin meitä), harvoin menevät mihinkään juhliin.
Selvennyksenä vielä, että asiaa ei mietittäisi jos miehen lapsuudenperheen jäsenillä olisi tiiviit, sydämelliset välit. Mutta koska he käyttäytyvät itsekin noin, niin asia on minusta eri.
Nyt joudun poistumaan.
ap
ap
niin mitä luulet, että kohtelias hääpari vastaa? "Ette saa, pakotamme teidät tulemaan häihin, jolloin rakas harrastustapahtumanne jää väliin ja koko kesänne on pilalla", vai? Ei, he sanovat kohteliaasti, että tietenkin voitte mennä tapahtumaan ja he voivat juhlia muun suvun kesken. Ja sitten he poistuvat pahoilla mielin takavasemmalle ja morsian saattaa yksikseen päästyään tirauttaa muutaman kyyneleen. Ainoa asia, minkä saavutat kysymällä suoraan, on oma "hyvä omatunto", kun sait hääparilta luvan olla poissa heidän elämänsä tärkeimmästä juhlasta.
Nimenomaan, tää oli hyvä!
Kuka vastaa, että "kiva kun kysyit, me todellakin loukkaannumme, jos ette tule häihimme".
Kuten joku sanoikin, niin on vastuun vierittämistä se että menee kysymään asiaa suoraan. Mutta koska ap täälläkin kärttää lupaa, niin hänen persoonaansa ei ehkä itsenäinen vastuunotto kuulu kovin vahvasti. Aikuinen ihminen joutuu tekemään sellaisiakin päätöksiä, joissa joko itse tai joku toinen pahoittaa mielensä. Aikuinen ihminen tekee ne päätökset silti.
Nimenomaan, tää oli hyvä!
Kuka vastaa, että "kiva kun kysyit, me todellakin loukkaannumme, jos ette tule häihimme".Kuten joku sanoikin, niin on vastuun vierittämistä se että menee kysymään asiaa suoraan. Mutta koska ap täälläkin kärttää lupaa, niin hänen persoonaansa ei ehkä itsenäinen vastuunotto kuulu kovin vahvasti. Aikuinen ihminen joutuu tekemään sellaisiakin päätöksiä, joissa joko itse tai joku toinen pahoittaa mielensä. Aikuinen ihminen tekee ne päätökset silti.
kärttänyt missään lupaa. Kysyin mielipiteitä. Koska asia selvästikin herättää vahvoja tunteita, kysyn muiden ajatuksia enkä lähde ilman miettimistä junttaamaan suuntaan enkä toiseen.
Sinun persoonaasi ei tosin lukutaito kuulu kovin vahvasti.
Lupia en kysy myöskään parilta. Asiasta keskustellaan. Aikuinen kun olen, voin tinkiä omista haluistani, mutta toki suhteessa johonkin, en marttyyrina. En lähtisi kyselemään, jos olisi selvää, että he loukkaantuisivat. Luotan myös heidän aikuisuuteensa niin paljon, että uskon heidän pystyvän puhumaan suoraan.
En lähtisi kyselemään, jos olisi selvää, että he loukkaantuisivat. Luotan myös heidän aikuisuuteensa niin paljon, että uskon heidän pystyvän puhumaan suoraan.
loukkaa, jos joku "joutuu" tulemaan heidän häihinsä, vaikkei oikein huvittaisi, ja kehtaa vielä vaikka epäsuorastikin udella, voisiko hän jäädä pois. Kuka tahansa normaali aikuinen loukkaantuu tuollaisesta. Ei häissä ole kiva katsella vieraitaan ja miettiä, että nuokin tuossa olisivat mieluummin jossain toisaalla kuin meidän kanssa juhlimassa.
Riippuu täysin siitä. Koska onhan nyt maratoonarit kovempia jätkiä kuin ketkään muut. Blaah blaah.
ja sitä omalla porukalla tehtyä näytelmää on harjoiteltu taas koko vuosi ja valmistauduttu tuleviin 6 näytökseen. Ihan varmasti olisi valtava houkutus jäädä perhejuhlistakin pois, jos joku keksisi pitää ne juhlat juuri jonain noina päivinä (2 viikonloppua). Se ei todella tarkoita sitä, että perhe ja suku olisi mitenkään toisarvoinen asia minulle, mutta juhlat tässä tapauksessa voisivat olla.