Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisarus menee naimisiin kesällä. Samana päivänä on harrastuksemme vuoden päätapahtuma.

Vierailija
29.05.2012 |

Mitä tekisit vastaavassa tilanteessa? Jättäisitkö häät väliin? Molemmat eivät mitenkään ole mahdutettavissa samalle päivälle.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu juhliin lâhetetään vain niille vieraille, jonka häâpari toivoo osallistuvan. Miksi loukkaisitte tätä toivetta. Harrastuksenne tapahtuma on taas ensi vuonna.

Vierailija
42/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis että mies voi toki yksin mennä ja sitte ap keskustelee hänen kanssaan meneekö mukaan vai ei. Hääpari tuskin ap:n poisjäämisestä loukkaantuu.

kyse on lähinnä siitä, jäämmekö molemmat pois vai jääkö mies pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukolasta ja marathoneista, että sinne pitää päästä, vaikka sukuun välit menisi.

Kokeneemmille ei enää merkitse mitään jos yksi vuosi jää väliin. Se ei ole enää niin erikoista.

Ja kyllä, itse käyn kesän aikana viidet, kuudet kisat läpi.

ei ole niin yksiselitteistä, että jos jollakin on häät, on sinne pakko mennä. Jos mun miehellä olisi valittavana, että meneekö Jukolan viestiin, vai häihin, niin kyllä se Jukolan valitsisi.

Jos vuoden valmistautuu kauden päätapahtumaa varten ja samalle päivälle sattuisi ei niin läheisen (olkoon miten vain miehen sisarus)ihmisen häät niin kyllä tuo harrastustapahtuma veisi voiton ehdottomasti. Ei tarvitsisi edes kahdesti miettiä!

Ilmeisesti av mammat ei ole koskaan tosissaan treenanneet pitkiä aikoja tiettyä yhtä asiaa varten, kun heti automaattiseti tuomitaan AP ja hänen mietteensä. Ap sentään harkitsee asiaa.

Vierailija
44/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitähän on pitkin kesää, joten sellaisen vuoksi ei tarvitse jättää häitä väliin..

Vierailija
45/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äh, toi olisi kamala tilanne. Mulla on myös rakas harrastus ja joka kesä on eräs tosi tärkeä ja ihana siihen kuuluva tapahtuma.

Mutta menisin häihin.

Tähän voisi vaikuttaa se, kuinka läheinen miehen sisarus on. Meidän tapauksessa en voisi edes kuvitella olevani poissa mieheni veljen häistä, mutta jos kyseessä olisi joku etäinen, ulkomailla "aina" asunut, ei yhteyttä pitänyt sisarus niin saattaisin harkita, että vain mies menisi häihin.

Vierailija
46/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli häät, oli samaan aikaan Tukholman maraton. Ystävän avomies lähti sinne ja ihan ok, meille oli sinänsä sama oliko hän häissä vai ei. Illan tullen tämä pariskunta sitten puhui puhelimessa ja ystävä antoi mulle puhelimen. Kuuntelin sitten vartin, kun mies kertoi seikkaperäisesti miten maraton meni, miten on ollut hauskaa jne. Hän ei sanallakaan kysynyt miten meidän häät on mennyt, saati että olisi edes onnitellut! =D Häitä tai mitään minuun/mieheeni liittyvää ei mainittu koko puhelun aikana.

Että joillekin se maraton todella näyttää olevan niin tärkeää, että ihan peruskäytöstavatkin unohtuu ;)

Vierailija
47/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaisi ihan suunnattomasti se, että sisarukseni olisi valinnut hääpäiväkseen juuri sen ainoan päivän vuodesta, jolloin minulla olisi se harrastusjuttu.

Minulla on vain yksi harrastus, joka on minulle se henkireikä arjesta. Harrastus tuo muutaman päivän, jolloin todella haluan olla siellä, missä tapahtuu. Silloin kyllä varmaankin jättäisin myös ne häät väliin.

Emme halua loukata ketään, mutta tämä on tärkeää. Elämämme suurin ilonaihe oman perheemme lisäksi.

No sehän sen ratkaisee, kun kysyn loukkantuvatko jos emme tule tai jos mies ei tule.

Vierailija
48/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kun ei ole häitä niin pääsee tänä kesänä jokaiseen kisaan, mihin haluaa.

Hahahaaa

Hahahaa, joku mamma menossa HCM.lle :D

on ihan ok:t. Tapahtumaan on treenattu koko vuosi. Ja olemme osallistuneet siihen joka vuosi jo yli viiden vuoden ajan.

liippasi. Eri tapahtuma kuitenkin kyseessä.

Vierailija
49/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olimme häissä. Joukkue on kuitenkin ollut 150 parhaan joukossa useana vuonna ja ilmapiiri on aivan uskomattoman hauska. Suunnistusperhe

Vierailija
50/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ajat alkaa parantua oikeasti ja marathoneja on takana useampi kymmenen, palaa maan pinnalle.

Nämä aloittelijat on aina niin hellyttäviä minun mielestä. Hyvähän se on, että on innoissaan.

Kun meillä oli häät, oli samaan aikaan Tukholman maraton. Ystävän avomies lähti sinne ja ihan ok, meille oli sinänsä sama oliko hän häissä vai ei. Illan tullen tämä pariskunta sitten puhui puhelimessa ja ystävä antoi mulle puhelimen. Kuuntelin sitten vartin, kun mies kertoi seikkaperäisesti miten maraton meni, miten on ollut hauskaa jne. Hän ei sanallakaan kysynyt miten meidän häät on mennyt, saati että olisi edes onnitellut! =D Häitä tai mitään minuun/mieheeni liittyvää ei mainittu koko puhelun aikana.

Että joillekin se maraton todella näyttää olevan niin tärkeää, että ihan peruskäytöstavatkin unohtuu ;)

Vierailija
51/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis että mies voi toki yksin mennä ja sitte ap keskustelee hänen kanssaan meneekö mukaan vai ei. Hääpari tuskin ap:n poisjäämisestä loukkaantuu.

niin sun miehen. Ellei hän sua mukaan tarvitse, teet just kuten haluat:) Ellei sulla hänen siskoonsa muutenkaan mitkään lämpimät välit ole.

Vierailija
52/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen sisaruksille varmaan on aika samantekevää, oletko sä paikalla, ellei oma sisarus ole...

Onko tilanne siis se, että kyseessä on itse asiassa miehesi harrastus, ja sä olet vain huoltojoukoissa?

Vierailija
53/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se kyllä menee niin, että aloittelijarukat on niin innoissaan

Jukolasta ja marathoneista, että sinne pitää päästä, vaikka sukuun välit menisi.

Kokeneemmille ei enää merkitse mitään jos yksi vuosi jää väliin. Se ei ole enää niin erikoista.

ei ole niin yksiselitteistä, että jos jollakin on häät, on sinne pakko mennä. Jos mun miehellä olisi valittavana, että meneekö Jukolan viestiin, vai häihin, niin kyllä se Jukolan valitsisi.

Jos vuoden valmistautuu kauden päätapahtumaa varten ja samalle päivälle sattuisi ei niin läheisen (olkoon miten vain miehen sisarus)ihmisen häät niin kyllä tuo harrastustapahtuma veisi voiton ehdottomasti. Ei tarvitsisi edes kahdesti miettiä!

Ilmeisesti av mammat ei ole koskaan tosissaan treenanneet pitkiä aikoja tiettyä yhtä asiaa varten, kun heti automaattiseti tuomitaan AP ja hänen mietteensä. Ap sentään harkitsee asiaa.

koske meitä. Emme ole aloittelijoita eikä tässä ketjussa ole tullut ilmi sitä, mihin tapahtumaan olemme menossa.

Kaikilla lajeilla ei ole viisiä, kuusia kisoja kesässä.

Vierailija
54/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies menee vai ei mene häihin? Kun sanoit että joko mies ei mene tai te ette mene? Ei sun tarvi ilman sitä mennä!!

Vierailija
55/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuma, joita on useampi kesässä niin valitsisin häät ja osallistuisin johonkin niistä muista kisoista. Mutta kos kyse on esimerkiksi Tahkon maastopyöräkisoista (kyseisen lajin vuotuinen päätapahtuma) tai tosiaan vaikkapa Jukolasta, niin jättäisin häät väliin.

Vierailija
56/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä kisa muka on vain kerran kesässä.

Maratoneja järjestetään kymmeniä.

Ok, Jukola on vain yksi. Mutta muita suunnistuskisoja kyllä löytyy.

100km juoksuja on 3

Ja vuorokaudenjuoksuja tulee syksyllä lisää.

Triatholeitakin löytyy useampi.

Eli mikä on kisa ja iso päätapahtuma, jota ei ole kuin kerran vuodessa ja mitä en mistään kisakalenterista löydä. Niin ja missä on pariskunta osallistunut viitenä vuotena ja on niin merkittävillä sijoilla, että eivät voi jättää väliin.

Ilmiselvä provo. Ennen kuin alat tällaista väsäämään, ota huomioon, että on ihmisiä, jotka tietää näistä hommista enemmän kuin sinä.

Vierailija
57/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omat sisarukset ovat niin läheisiä, että moinen kysymuksenasettelu olisi aivan mahdoton. Mutta kieltämättä käy mielessä, että tällainan polemiikki on hyvin ajanhenkeen sopivaa. Voittavatko sodidaarisuusarvot, yhteisöllisyys ja ihmissuhteet vai yksilökeskeinen suorittaminen ja onnistumismahdollisuudet. Kukin valitsee tyylillään, itse koen elämäni suurimmaksi onnen lähteeski rakkaat ihmiset, joten valinta olisi helppo tehdä.

Vierailija
58/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on osallistunut Jukolaan nyt ainakin 15 kertaa, joten aloittelijasta on turha puhua. Ja joka vuosi merkataan Jukolaviikonloppu kalenteriin. Kyseessä on suunnistusvuoden päätapahtuma, johon kyllä muutkin kuin aloittelijat suhtautuvat intohimolla. Marathon on vähän eri juttu. Niitä minäkin olen juossut useamman, ja joskus jättänyt väliinkin vaikka treenattu on.

Vierailija
59/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen sisaruksille varmaan on aika samantekevää, oletko sä paikalla, ellei oma sisarus ole...

Onko tilanne siis se, että kyseessä on itse asiassa miehesi harrastus, ja sä olet vain huoltojoukoissa?

että en usko kummankaan meidän läsnäolon olevan erityisen tärkeää heille. Siellä on kuitenkin muut sisarukset, vanhemmat ja ystävät.

Mies vatvoo asiaa kuten minäkin. Haluaa mennä tapahtumaan, mutta ei halua loukata. Ja kuten olen sanonut, keskustelemme tästä kyllä asianosaisten kanssa.

Harrastus on yhteinen, mutta miehellä on siinä pidempi tausta. Tietyistä syistä en itse pysty maksimisuoritukseen tänä vuonna. Siksi minä voin joustaa (vaikka se harmittaakin ja paljon).

Vierailija
60/103 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe valittu Lontoon Olympialaisiin (fudiksen em jäi suomalaisilta väliin joten se ei siis tule kysymykseen) Olympialaiset ovat kuitenkin vain neljän vuoden välein ja on kunnia-asia edustaa siellä Suomea. Tsemppiä kisoihin. Lupaan jännittää kisakatsomossa suorituksianne!

ps. jos nyt kävikin niin ihmeellisesti, että ymmärsin väätin ja kyseessä sattuikin olemaan Jukola tai Sulkavan soutu niin sitten kysymys on erittäin tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi