Millainen nainen, äiti juo punaviiniä
Kommentit (39)
Enpä oo ikinä tajunnut, miksi viiniä juodaan ruuan kanssa arkisin. Maito on hyvää ja sopii kaiken kanssa. Tai sitten vaikka perkele vettä. Lapsena ahdistuin siitä, kun aikuisten täyty ryystää viiniä. Kyllä se yksi lasi monella jo vähän vääntää ajatuksia päänupissa. Ällötti ajatus että täytyy olla sekaisin ja samalla pitäs lapsia hoitaa.
Omilla vanhemmilla ei ollut tapana juoda ruuan kanssa (tai muutenkaan).
Ja ihan humaltuakseni, jos pääsee siiderit tai lonkerot loppumaan eikä miehelläkään ole kossua.
Onko jotsan välii onko akateeminen?
Kunhan ei humanisti.
voin myöntää juovani maun lisäksi myös sen humalantunteen vuoksi. Tykkään punkusta ja juon sitä 1-3 annosta pari kolme kertaa viikossa. Yleensä en juo ruoan yhteydessä paitsi ravintolassa vaan vasta illalla lasten mentyä nukkumaan. Tv:n ääressä yleensä. Kunnot kännitkin vedän välillä. Ehkä pari kertaa vuodessa, mutta en tietenkään lasten läsnä ollessa.
Olen ammatiltani opettaja (siis akateeminen!!). Minulla on mies ja kaksi lasta, asun pk-seudulla kerrostalossa ja harrastan mm. uimista ja käsitöitä.
Ap voi kysyä lisää, jos yksityiskohdat kiinnostavat ;)
Paljon monipuolisempia ja maistuvampia humaltumisjuomia saa aikaan, kun hankkii perusvalikoiman vodkaa, rommia, giniä, sitrus- ja appelsiinilikööriä, vermuttia ja muutamaa katkeroa sekä Schweppesin mixerit.
Ja ihan humaltuakseni, jos pääsee siiderit tai lonkerot loppumaan eikä miehelläkään ole kossua.
Onko jotsan välii onko akateeminen?
Kunhan ei humanisti.
Viimeinen lause täyttä totta!
Enkä muissakaan eri mieltä oo.
vaan pullo tai kaks voi mennä, kun alan juomaan.
Hienohelmat ottaa lasillisen ja ovat onnellisia :D
Ei akateeminen, viiden lapsen äiti ja kaivosduunari.
ihan muuten vaan. Eikä siinä sen kummempaa.
Enpä oo ikinä tajunnut, miksi viiniä juodaan ruuan kanssa arkisin. Maito on hyvää ja sopii kaiken kanssa. Tai sitten vaikka perkele vettä. Lapsena ahdistuin siitä, kun aikuisten täyty ryystää viiniä. Kyllä se yksi lasi monella jo vähän vääntää ajatuksia päänupissa. Ällötti ajatus että täytyy olla sekaisin ja samalla pitäs lapsia hoitaa.Omilla vanhemmilla ei ollut tapana juoda ruuan kanssa (tai muutenkaan).
Jaa, itse olen kotoisin kulttuurissa jossa maitoa ei juoda lainkaan ja viini on ruokajuoma, enkä ole ikinä mitään pahaa tavassa nähnyt. Ei ole kukaan ollut aterian jälkeen sekaisin eikä minua ainakaan lapsena eikä myöhemminkään ole ällöttänyt mitenkään. Ajatus toisen eläinlaji, lehmän, maidon juomisesta kyllä etoo jonkin verran ;)
rakastan punaviiniä. mutta kyllä joskus on kivaa juoda humalaan astikin.
Hassua, kuinka joillain on heti kantapäät tanassa kun kysytään, että millainen ihminen juo viiniä iltaisin. Ap ei käsittääkseni puhunut omastatunnosta mitään. Kysyi vain, millainen nainen juo punaviiniä jne....
Minulle tuli ensimäisenä mieleen, että sellainen, kenelle punaviini ei aiheuta migreeniä. Sinulle huono omatunto. Onkohan sinun alkoholinkäyttösi sittenkään hallinnassasi jos ensimäinen intuitio oli huono omatunto. Minulle tosiaan tuli mielleyhtymänä migreeni, koska punaviini aiheuttaa minulle migreeniä.
asiantuntijatehtävissä työskentelevä kahden lapsen äiti pääkaupunkiseudulta. Harrastan monenlaista liikuntaa. Horoskooppimerkkini on neitsyt. Juon ehkä lasillisen viiniä parin viikon välein viikonloppuna leffaa tms. katsellessa. Minulla ei ole yhtään huono omatunto tästä.
Mitä tarkoitat.
Onko se että nainen juo punaviiniä jotenkin paha? Vai että se nainen on äiti?
Entä jos mies juo punaviiniä? Entä jos mies on isä?
Tarkoitatko että punaviini on mielestäsi pahaa ilman ruokaa vai että punaviinvi on paha jos sen nauttija on nainen?
En käsitä mitä ajat takaa kysymykselläsi, voitko selventää?
Jotenkin yhtä absurdia jos kysyisit että millainen koira syö makkaraa, muutoinkin kuin nappuloiden kanssa.
Ihan asiallinen kysymys ja suurin osa oli heti puolustuskannalla tai jopa hyökkäävällä kannalla :D
Onkohan teillä hiukkasen alkoholiongelma:)
Mitä tarkoitat.
Entä jos mies juo punaviiniä? Entä jos mies on isä?Tarkoitatko että punaviini on mielestäsi pahaa ilman ruokaa vai että punaviinvi on paha jos sen nauttija on nainen?
Jotenkin yhtä absurdia jos kysyisit että millainen koira syö makkaraa, muutoinkin kuin nappuloiden kanssa.
Ihan asiallinen kysymys ja suurin osa oli heti puolustuskannalla tai jopa hyökkäävällä kannalla :D
Mitä tarkoitat.
Entä jos mies juo punaviiniä? Entä jos mies on isä?Tarkoitatko että punaviini on mielestäsi pahaa ilman ruokaa vai että punaviinvi on paha jos sen nauttija on nainen?
vaan naisten huonosta itsetunnosta ja pahasta tavasta lukea rivien välistä kaikenlaista, mitä siellä ei ole.
Ja akkain panettelusta toki myös.
Mutta minulla onkin alkoholiongelma ja huono omatunto siitä, että juon lasillisen punaviiniä kerran kuussa.
Mitä tarkoitat.
että olen pillastunut.
Minähän en siis ymmärtänyt mitä ap ajaa takaa ja pyysin lisää vihjeitä hänen kysymykseensä.
En mielestäni maininnut että olenko koskaan edes maistanut viiniä punaista tai valkoista. Vai kittaanko sitä aamusta iltaan veneeni alla.
Nyt haluaisinkin tietää miten olen onnistunut luomaan niin väärinymmärrettävän viestin että kuvittelit minun olevan jotenkin puolustuskannalla tai jopa hyökkäävä?
Minulla täytyy olla todella surkea ulosanti jos näin on kirjoituksestani välittynyt.
Pitäis varmaan vetää pari lasia punkkua, jotta tulisi rennompaa tekstiä.
että pääsee haukkumaan kaikkia jollain vastaajia alkoholiongelmaisiksi.
asiantuntijatehtävissä työskentelevä kahden lapsen äiti pääkaupunkiseudulta. Harrastan monenlaista liikuntaa. Horoskooppimerkkini on neitsyt. Juon ehkä lasillisen viiniä parin viikon välein viikonloppuna leffaa tms. katsellessa. Minulla ei ole yhtään huono omatunto tästä.
Pääsit sitten livauttamaan koko cv:si punaviinin juomisen siivellä tähän keskusteluun :D
yhdenlainen aasinsiltojen käyttöennätys tämäkin!
Ja alkoholipitoista sen vuoksi, että se rentouttaa. En juo humalaan asti, koska en pidä siitä tunteesta, mutta parista lasista tulee rento ja mukava olo. Rankan työviikon jälkeen se riittää rentoutukseksi hyvän leffan kanssa, sitten miehen syliin nukkumaan :)
Kummasti vaan ne akateemiset tissuttelijat menevät Alkoon hakemaan sitä "ruokajuomaansa"