Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-kuiseni oli kaverillani hoidossa ja kun menin hakemaan, oli just

Vierailija
27.05.2012 |

syöttmässä sosetta.Siinä sit mun edessä nuolasee lusikan puhtaaks ja uudestaan lautaselle ja eikun poikani suuhun..En saanu sanottua mitään mut kyllä kiehui,itse ollaan oltu aina niin tarkkoja tosta karies-jutusta.Ja kaveri itsekin äiti,enpä tajunnu et ois pitänyt tämäkin asia etukäteen ohjeistaa!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoi, kun sain esikoisen, että tärkeintä on pestä hampaita, käyttää fluorihammastahnaa ja xylitoli ja näistäkin tärkeintä on hammaspesu. En itse malta olla pussailematta lapsiani suulle, joten voin hyvin nuolaista lusikankin.

Meillä on nyt kuusi lasta ja taatusti minun karies on jokaisen suussa. Hampaiden pesusta olemme sen sijaan olleet erittäin tarkkoja ja vielä ekaluokkalaisenkin hampaat pesee aikuinen joka ilta. (Itse saa tietenkin pestä, mutta aikuinen pesee lisäksi) Ja arvaatkaapa mitä-kenellekään ei ole yhtään reikää eikä edes reiänalkua vaan hampaat ovat aivan priimakunnossa. Eli ei karies vielä tee reikiä vaan karies ja huonot tavat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hampaat reikiinnyttää ei se mitä ap:n kaveri teki.

Vierailija
44/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi kuoli ja sä nipotat noin pikkujutusta niin on ehkä hyvä käydä siellä kallonkutistajalla.

vai eikö?Olenko siis hullu?Tulen kyllä käymään "kallonkutistajalla"jatkossakin,mutta lasten hoitojärjestelyjä pitänee miettiä uusiks.ap

Vierailija
45/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla lapsilla ehjät hampaat, vanhimmat heistä ovat jo lukiolaisia. Kertaakaan ei minun tietääkseni ole tutti, lusikka, jäätelö, juomapullo tms. käynyt ensin vanhemman suussa.

Vierailija
46/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hampaiden hoitaminen estää ko bakteerin aineenvaihduntatuotteiden hampaan kiillettä varioittavan vaikutuksen.

Kaikki ihmiset saavat tartunnan jossain elämänsä vaiheessa. Kyseessä oli tämä nykyinen suositus. Se perustuu tutkimuksiin joiden mukaan myöhäinen tartuntaikä korreloi hyvän hammasterveyden kanssa myöhemmällä iällä.

Vierailija
47/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja mikä hyökkäys ap:ta vastaan. huhhu. montakohan avausta täällä on ollut siitä kuinka saatanalliset vanhemmat tuhoavat lapsensa hampaat nuolemalla vauvan lusikkaa? ja vasta äsken prinsessa viktoriaa hyökytettiin kun oli laittanut estellen tutin omaan suuhunsa. Nyt kun joku on kuuliaisesti noudattanut suosituksia niin taas ollaan paskasangot ojossa kaatamassa kurat niskaan, ihan kuin olisi jostain suurestakin rikoksesta kyse.

Voimia ap. toivottavasti vauva ei saanut sitä kariesta, ja koita vastaisuudessa sanoa vaikka ihan ystävällisesti että noin ei muuten suositusten mukaan sais tehdä.

Vierailija
48/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin,voimia ihan hirveästi ja pahoitteluni miehesi kuoleman johdosta,ja ihailtavaa että jaksat siitä huolimatta huolehtia lastesi hyvinvoinnista noin hyvin!Älä vaan polta itseäsi loppuun!

Vierailija
49/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi kuoli ja sä nipotat noin pikkujutusta niin on ehkä hyvä käydä siellä kallonkutistajalla.

vai eikö?Olenko siis hullu?Tulen kyllä käymään "kallonkutistajalla"jatkossakin,mutta lasten hoitojärjestelyjä pitänee miettiä uusiks.ap

tääl on nyt pari muroihinsa kussutta..

ja kyllä mua jo ajatuskin inhottaisi,että joku nuolee lusikan ja pistäs mun vauvan suuhun. hyi! tolla tavallahan ne flunssatkin leviää.

Vierailija
50/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tarttuminen on kiinni monesta tekijästä.Altistuksia vaaditaan usein monta ja lyhyellä aikavälillä.Lisäksi merkitystä on "tartuttajan" suun terveydellä, eli jos hoidetut hampaat, ei paikkaamattomia reikiä, niin tartuntaa on tuskin tapahtunut.Tuon ikäisellä lapsella on jo aikalailla suun normaaliflooran muodostuminen hyvässä vauhdissa, joten ei siellä välttämättä kovasti ole tilaa kariesbakteerille, jos ei tartuntaa ole vielä saanut.

Merkitystä on myös sitten harjauksen laadulla, ruokavaliolla, ruokailukertojen määrällä, ksylitolin ja fluorin käytöllä.

Älä siis turhaan yöunia menetä.Tuskin lapsesi suun terveys tuosta vaarantuu.Pahoitat vain turhaan kaverisi mielen.Meillä lapsi nappasi lusikkani ja tökkäsi omaan suuhunsa, vaikka kuinka olin tarkka. :)

Vierailija
51/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin olisi suututtanut.

Imeskeltävät xylitolipastillit muuten ehkäisevät karieksen tarttumista ja hampaiden reikiintymistä. Meidän tyttö on imeskellyt niitä hammashoitajan suosituksesta jo vuoden ikäisestä lähtien aina ruokailujen jälkeen.

Ensin meitä arvelutti antaa pastilli niin pienelle, mutta kuten hammashoitaja sanoi, niin pieni ei vielä pureskele tablettia vaan imeskelee kuten pitääkin :)

Vierailija
52/52 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi olisi kuollut tapaturmaisesti luulisi sinulla olevan muutakin mietittävää kuin yksi hemmetin lusikka tai karies!

Miten meinaat toimia kun lapsesi menee päiväkotiin. Siellä ne nuoleskelee samoja leluja ja toistensa tutteja. vai meinaatko hakea lapsellesi kariesvapaan päiväkodin.