11-kuiseni oli kaverillani hoidossa ja kun menin hakemaan, oli just
syöttmässä sosetta.Siinä sit mun edessä nuolasee lusikan puhtaaks ja uudestaan lautaselle ja eikun poikani suuhun..En saanu sanottua mitään mut kyllä kiehui,itse ollaan oltu aina niin tarkkoja tosta karies-jutusta.Ja kaveri itsekin äiti,enpä tajunnu et ois pitänyt tämäkin asia etukäteen ohjeistaa!
Kommentit (52)
Motkotti aina miehelleen kuinka ei saa nuolla lapsen lusikkaa kun karies tarttuu ja kuitenkin lapsen hampaat mätäni suuhun kun äiti pessyt ikinä lapsen hampaita...
Kyllä meillä pestään joka ilta ja aamu ja motkotetaan miehelle, kun on tartuttanut karieksen.
Siinä ei kuule paljon pesut auta kun karies iskee.
Itse olet juopotellut lapsi mahassasi niin paljon, että lastesi silmät katsoo kieroon. Mietipä sitä ämmä!
Siis hampaiden hoitaminen estää ko bakteerin aineenvaihduntatuotteiden hampaan kiillettä varioittavan vaikutuksen.
Kaikki ihmiset saavat tartunnan jossain elämänsä vaiheessa. Kyseessä oli tämä nykyinen suositus. Se perustuu tutkimuksiin joiden mukaan myöhäinen tartuntaikä korreloi hyvän hammasterveyden kanssa myöhemmällä iällä.
eli siis ihminen joka hoitaa hampaansa ei voi saada reikiä?
Motkotti aina miehelleen kuinka ei saa nuolla lapsen lusikkaa kun karies tarttuu ja kuitenkin lapsen hampaat mätäni suuhun kun äiti pessyt ikinä lapsen hampaita...
Siis oikeesti, mikä esti? Niin kova tunnekuohu???
mielestään hyvän työn ja toki tekikin kun hoiti lastani että pääsin asioille joille en muuten olisi päässyt.Mutta miten ihmeessä voi olla näin perusasiat ihmisiltä hukassa!Harmittaa niin kovasti!ap
että huti tuli nyt
ap
hoitaa yhden 11-kuisen kanssa? Mulla 3 lasta, eikä tule kuin pari erityistä lääkäriasiaa mieleen, joihin ei oikein voi lapsia ottaa. Pieniä ei kannata jättää hoitoon, jos olisi pitkä lista erityisiä hoitotoiveita ja -ohjeita.
karies automaattisesti tee sinne hampaisiin reikiä.
Nipotat turhasta, taitaa olla eka lapsi sulla.
karies automaattisesti tee sinne hampaisiin reikiä.
Nipotat turhasta, taitaa olla eka lapsi sulla.
ei sanonut mitään koska silloin ei kaverinsa enää välttämättä hoitaisi lasta tulevaisuudessa.
Karies bakteeri EI TEE AUTOMAATTISESTI REIKIÄ HAMPAISIIN.
tajusitko.
Vai oletko niin tyhmäö että luulet tuon aiheuttavan heti loputtoman reikiintymisen?
jessus.
hoitaa yhden 11-kuisen kanssa? Mulla 3 lasta, eikä tule kuin pari erityistä lääkäriasiaa mieleen, joihin ei oikein voi lapsia ottaa. Pieniä ei kannata jättää hoitoon, jos olisi pitkä lista erityisiä hoitotoiveita ja -ohjeita.
normijuttu,itsestään selvä..Näköjään sit ei,kun täälläkin kommentoidaan näin.*puistatus*
Lapsi ei ole esikoiseni enkä mielestäni nipota turhasta.
Ja kävin psykologin juttusilla koska mieheni kuoli tapaturmaisesti.Oliko riittävän hyvä syy?
ap
on taas idioottien riidanhaastajien joukko paikalla.
Kyllä muakin olis ottanut päähän. Ei kenenkään (edes vauvan) tarvii syödä kenenkään toisen sylkeä, hyi hemmetti.
jos miehesi kuoli ja sä nipotat noin pikkujutusta niin on ehkä hyvä käydä siellä kallonkutistajalla.
kun olen lääkäri.
Se bakteeri on nimeltään streptococcus mutans ja se on edellytys kariekselle. Ilman sitä hampaat eivät reikiinny. Kuuluu toki ihmisen normaaliflooraan, nykykonsensus on että lasta kannattaa suojella tartunnalta mahdollisimman pitkään.
Voi luoja mikä reaktio. Vaikka termistä huomauttauminen olisi pikkumaista saa ap mielestäni haluta suojata lapsensa hampaita parhaansa mukaan.
kun olen lääkäri.
Se bakteeri on nimeltään streptococcus mutans ja se on edellytys kariekselle. Ilman sitä hampaat eivät reikiinny. Kuuluu toki ihmisen normaaliflooraan, nykykonsensus on että lasta kannattaa suojella tartunnalta mahdollisimman pitkään.
Voi luoja mikä reaktio. Vaikka termistä huomauttauminen olisi pikkumaista saa ap mielestäni haluta suojata lapsensa hampaita parhaansa mukaan.
...mutta tämä keskustelu oli hyvä muistutus? :)