Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muitakin, joiden mielestä on kivempaa olla hoikka kuin lihava? Laihdutin uniapnean ja muut vaivat pois viime vuonna. Nyt voin sanoa...

Vierailija
12.01.2024 |

...että se todella kannatti! Ensimmäinen talvi koskaan, kun olen ollut yhtä virkeä kuin lapsena. Nukun paljon paremmin, herään virkeänä ja jaksan touhuta ja liikkua. Sitten illalla taas nukahdan suloisen pehmeään uneen. <3

Enää ei nälkäkiukku ja herkunhimo määrää rytmiäni. Enää ei tarvitse verhoutua "lakanoihin" ja voin käyttää ihania vaatteita. Eipä harmittanut uusia vaatekaapin sisältöä näin hoikkana.

Itsevarmuus ja aktiivisuus on noussut ihan uudelle levelille. Ystävät ovat antaneet ilahduttavaa palautetta "selvästä nuorentumisesta." Tuntui ihan itkettävän ihanalle, kun multa kysyttiin taas papereita, koska näytän alle 30-vuotiaalta!

Kivut ja säryt ovat jääneet pois eikä liukkaalla kävely enää pelota. Myös mielen välillä vallannut alakulo on kadonnut kilojen mukana.

Minä olen sitä mieltä (toki tämä on ihan makuasia), että on paljon paljon parempaa elämää, kun ei tarvitse kantaa ylimääräistä taakkaa mukanaan ja on hyvä virkeä mieli koko ajan.

Aikani minäkin "todistelin" kehopositiivisuutta, mutta en kyllä ollut valmis maksamaan siitä sellaista hintaa. Siksi vapauduin kiloistani.

Toivottavasti tämä kannustaa muitakin vaihtamaan paljon kevyempään elämään. Ei kai se kehopositiivisuus kuitenkaan ole omaa terveyttä ja elämänlaatua tärkeämpää?

Kommentit (426)

Vierailija
1/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoikempana on huomattavasti helpompaa ja jaksaa kaikkea paremmin. Oli mulla lihavana myös hyvä kunto, mutta onhan kaikki tekeminen raskaampaa.

Vierailija
2/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään hoikka/normaalipainoinen ei ole koskaan kaatunut eikä tarvinnut ensiapupolia.  Olet oikeassa.   Ihan kuin hekin jotka ovat varmoja etteivät koskaan sairastu tai kuole koska eivät ottaneet tuota rokotusta   tai ovat hoikkia ja kauniita ja lahjakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on parasta olla lihaksikas, se kertoo enemmän terveydestä kuin hoikkuus. Henkilö voi olla tällöin ns. laihaläski, ja samat elintapasairaudet vaanii kuin ylipainoista. Kannattaa käydä kehonkoostumusmittauksessa.

Vierailija
4/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään hoikka/normaalipainoinen ei ole koskaan kaatunut eikä tarvinnut ensiapupolia.  Olet oikeassa.   Ihan kuin hekin jotka ovat varmoja etteivät koskaan sairastu tai kuole koska eivät ottaneet tuota rokotusta   tai ovat hoikkia ja kauniita ja lahjakkaita.

Hoikalla voi hyvinkin olla vaarallisen korkea rasvaprosentti.

Vierailija
5/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhuksena, mieluummin olen tälläinen vähän pullerompi ja pää kunnossa kuin nuo laihat vanhat rouvat jotka ovat olleet jo 10 vuotta suljetuilla dementiaosastoilla.

Ei tietenkään heillä eikä minulla oma valinta aivojen/verenkierton terveys.  

Vierailija
6/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aika katkeralta. 

Tietenkin hoikatkin ovat liukastelleet, mutta kyllä se tasapainon pitäminen on ainakin minulle nyt paljon helpompaa kuin 50 kg sitten. Jos jalka lipeää, saa paljon helpommin jalan alle ja pystyy vielä pysäyttämään kaatumisliikkeen. Ja jos liukastuukin (niinkuin kävin esim. tänä aamuna), niin se on huomattavasti pehmeämpi rysäys. 

Vierailija
7/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pitäisi. Tosin minulla ei ole ollut nälkäkiukkua pitkään aikaan. Ravitsemukseni on hyvää, mutta liiallista, suhteessa liikunnan määrään. Tahdonkin lisätä liikuntaa.

Luovuin jo kahvista, niin ei tule syötyä herkkuja kahvin yhteydessä. Olen valmiiksi virkeä ja virkeyttä vain lisää, kun en ole enää riippuvainen kahvistakaan. Riittäisi, jos laihtuisin 3-5 kg eli olen  vain lievästi ylipainoinen.

Vierailija
8/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhuksena, mieluummin olen tälläinen vähän pullerompi ja pää kunnossa kuin nuo laihat vanhat rouvat jotka ovat olleet jo 10 vuotta suljetuilla dementiaosastoilla.

Ja näin se paha mieli tuli. 

Vierailija
9/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin hoikatkin ovat liukastelleet, mutta kyllä se tasapainon pitäminen on ainakin minulle nyt paljon helpompaa kuin 50 kg sitten. Jos jalka lipeää, saa paljon helpommin jalan alle ja pystyy vielä pysäyttämään kaatumisliikkeen. Ja jos liukastuukin (niinkuin kävin esim. tänä aamuna), niin se on huomattavasti pehmeämpi rysäys. 

En ole koskaan kaatunut ja tarvinnut ensiapua.  78 v.  Miksi olisin katkera,  monelta vaan unohtuu elämän tosiasiat, liukas on liukasta sille normaalipainoisellekin.

Vierailija
10/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?   Se on hyvä että aloittaja nyt ilmeisen nuorena on pystynyt korjaamaan vaivojaan.  

Ei kuitenkaan ruveta suvaitsemattomaksi läskejä kohtaan vai mitä?

Vierailija
11/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sil on tosi iso merkitys omaan henkiseen hyvinvointiin myös. 

Ei se sanonta ole turhaan keksitty että sun keho on sun temppeli. 

Mä tein elämäntapamuutoksen vuosia sitten, enkä oo katunu päivääkää. Mä treenaan joka päivä pari tuntii. 

Vierailija
12/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastuin uniapneaan kun painoin 52kg joten tuskin tuohon mikään auttaa mutta toki normaalipainossa on muuten hyvä olla. 

Parikin ylikiloa tekee hirveän turpean olon!

Vierailija
13/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap onnistuit? Ja kuinka paljon sait painoa pudotettua. Hieno juttu!

Vierailija
14/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tätini painaa 46kg ja on 93 vuotiaana skarpimpi kuin moni nelikymppinen! Juuri kävimme pitkän keskustelun presidentinvaaleista ja Venäjän tilanteesta:) 

Koko ikänsä ollut pieni, laiha, ryppyinen, aktiivinen liikkuja ja terävä kuin partaveitsi. Seurusteleekin vielä:) 

Vierailija
15/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet onnistunut, mutta muista että kaikilla vaivat eivät ole lihavuudella hankittuja. Minä esimerkiksi olen kärsinyt korkeasta verenpaineesta normaalipainoisesta lukiolaisesta asti. Myöskään normaalipainoisen luut eivät ole suojassa murtumilta, olen murtanut nilkkani kaatuessani hoikkana 13-vuotiaana. En ole ylipainoinen edelleenkään, mutta tällaiset jutut pistävät vihaksi, sillä vaikka suurin osa hyötyy laihduttamisesta, toisilla vaan on huonommat geenit ja terveyshuolia hyvistä elintavoista huolimatta. 

Ja jos siirrytään pinnallisiin asioihin, kaunis voi olla myös hieman pyöreämpänä, mutta hoikkuus ei ole tae siitä, että näyttää hyvältä. Surullista, että ihmisen arvo mitataan nykymaailmassa asialla, jolla ei pitäisi olla mitään merkitystä. Minäkin meikkasin nuorempana, mutta enää ei voisi vähempää kiinnostaa arjessa miltä näytän kunhan on hiukset pesty ja puhtaat ja ehjät vaatteet.

Vierailija
16/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus on toinen sana laiskuudelle, olet aivan liian mukava ja laiska laihduttaaksesi.

Olen myös laihtunut paljon ja voin todella hyvin, ei enää kipuja lantioissa ja polvissani, ei enää turhautumista vaatteita ostaessani

Vierailija
17/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta haaveilen, mutta paino ei vaan putoa, ei yhtään millään tavalla. Onnittelut sinulle!

Vierailija
18/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossakin on eroa, onko lievästi ylipainoinen vai sairaalloisen lihava. Hullua, miten tällä palstalla kaikki ylipainoiset niputetaan samaan nippuun.

Vierailija
19/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?   Se on hyvä että aloittaja nyt ilmeisen nuorena on pystynyt korjaamaan vaivojaan.  

Ei kuitenkaan ruveta suvaitsemattomaksi läskejä kohtaan vai mitä?

Suvaitsemattomuutta voivat harjoittaa myös ne ylipainoisetkin.

Kuten tässäkin ketjussa. Haukutaan että laihalla ei vanhana pää muka toimisi enää.

Siksipä juuri. Ei tällaista voi enää kertoa, että laihana on hyvä olla. Kun ylipainoiset tulevat heti haukkumaan.

Vierailija
20/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ja paljonko laihdutit? Minäkin olen sitä mieltä, että hoikkana on parempi olla, kuin lihavana. Tällä hetkellä olen vielä lihava, mutta syksyllä aloitin laihdutuksen. Teen sitä hitaasti, jotta varmasti oppisin oikean tavan syödä.