Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kampaaja, voin vastailla teidän kysymyksiin (:

Vierailija
26.05.2012 |

Omistan Helsingissä parturi-kampaamon, ja siis itsekkin olen kampaaja.

Jos teillä on aiheeseen liittyviä kysymyksiä, niin vastailen :)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman kauniilla hiuksilla luotasi? Jotkut väittävät, että mieskampaajat ovat naisille siksi parempia, että naiskampaajat eivät tiedostamattoman kilpailuasetelman vuoksi tee naisasiakkaastaan "liian" viehättävää. Olen huomannut tämän ihan kokemuksesta, että jotkut naiskampaajat ovat aika nyrpeitä moniin miehiin nähden ja leikkaavat vähemmän luovasti ja vähemmän viehättäviä kampauksia. Esim. mieskampaajat haluavat aina pitää luonnonkiharat hiukseni kiharina, mutta monet naiskampaajat suoristavat ne. Onneksi olen löytänyt oman kampaajan, joten etsintä on ohi.

Vierailija
22/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et lähde automaattisesti ajelemaan koneella. En ole tehnyt reklamaatiota ikinä. Mutta parturia olen vaihtanut ainakin viisi kertaa, ellei lähemmäksi kymmenen, sen takia että parturi on leikannut koneella, vaikka olen aluksi maininnut, että ei tarvi ottaa sivuja koneella. Nyttemmin olen tullut siihen tulokseen, että parempi vain aina alkuun osoittaa kädellä kielletyt alueet ja sanoa tiukasti, että tästä EI SAA ottaa koneella.

Ikäväähän tässä on lähinnä se, että joutuu sanoa mahdollisesti täysin viattomalle parturi-kampaajalle heti hyvin tiukasti ja epäilevästi. Eli hyvät parturi-kampaajat saavat huonoa kohtelua niiden parturien takia, jotka eivät laiskuuttaan tai muuten vaan kuuntele asiakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et lähde automaattisesti ajelemaan koneella. En ole tehnyt reklamaatiota ikinä. Mutta parturia olen vaihtanut ainakin viisi kertaa, ellei lähemmäksi kymmenen, sen takia että parturi on leikannut koneella, vaikka olen aluksi maininnut, että ei tarvi ottaa sivuja koneella. Nyttemmin olen tullut siihen tulokseen, että parempi vain aina alkuun osoittaa kädellä kielletyt alueet ja sanoa tiukasti, että tästä EI SAA ottaa koneella.

Ikäväähän tässä on lähinnä se, että joutuu sanoa mahdollisesti täysin viattomalle parturi-kampaajalle heti hyvin tiukasti ja epäilevästi. Eli hyvät parturi-kampaajat saavat huonoa kohtelua niiden parturien takia, jotka eivät laiskuuttaan tai muuten vaan kuuntele asiakasta.

Vierailija
24/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, kyllä aina teen joka asiakkaan kohdalla parhaani, ja niin hyvin kuin vain osaan.

Omassa yrityksessäni on myös mieskampaaja, ja ihan yhtä paljon hänelle on jonoa, kun meille naisillekkin, ja mielestäni töiden laatu on aika samanlaista.

Yrittäjällä ei ole varaa tehdä tyhmiä virheitä asiakkaiden hiusten kanssa, sillä jos asiakas ei ole tyytyväinen, hän ei varmasti tule toista kertaa eikä suosittele kampaamoa ystävilleen.

Vierailija
25/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskysyjälle: Ikävä ette näin on käynyt, mutta tosiaan kannttaa jo heti alkuun sanoa napakasti, että ei koneella.

Silloin hän ainakin heti ymmärtää mitä haluat, ja seuraavilla kerroilla ymmärtää sanomattakin :)

Vierailija
26/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdössä etelään lomalle kesän alussa ja mun vaalennetut suht pitkät hiukset menee siellä aina ihan hirveeseen kuntoon. Sellaisiksi karheiksi ja sojottaa joka suuntaan. Suomessa ne laskeutuvat nätisti hieman laineille. Voitko suositella jotain tuotteita mitä kannattais ottaa mukaan, jotta välttäisin hiuskatastrofin.

Vierailija
27/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on aivan hirveä tukka, liian pitkäksi kasvanut ja värjäämätön, siis lähinnä luonnontilassa oleva hippitukka. Joskus ammoisina aikoina olen sen käynyt laittamassa kuntoon vastaavasta tilasta ja oli jotenkin noloa kun kampaaja käänteli sitä naama norsunvitulla ja mutisi jotain "ai tämmönen, ai tälleen, joo joo"....

Hävettää mennä näyttämään tätä tukkaa kellekään :(

Vierailija
28/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka toisella puolella ok, toisella puolen alkanut pari vuotta sitten jotenkin heikentyä ja kasvaa päälaella semmosta lyhyttä ihan kuin vauvatukkaa siellä seassa. En käytä mitään kuluttavia solkia tms. Ootko törmänny tämmöseen? Johtuneeko iästä?

46v nainen.

Vierailija
29/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Wellan tuotteet hyviä, varsinkin hiuslakka ja muotoilutuotteet on supereita! Kokeilemallahan se selviää, mikä itselle sopii :)

Vaaleahiuksiselle: Hiuksille tarkoitettavat aurinkosuihkeet on käteviä, estää hiuksia ja päänahkaa palamasta auringossa eikä kuivata hiuksia. Apteekista saa.

Jos hiukset on kuivat, niin hiusnaamiota ja tehotipat vois olla pelastus.

Bonacuren Oil Micare-tipat on vaaleahiuksiselle tarkoitettu hiustenhoitotuote. Levitetään puhtaisiin hiuksiin muutama tippa ja tulee ihanan kiiltävät ja terveen näköiset hiukset. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
30/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voisi johtua, että lähtee paljon hiuksia? Imetyksen lopetuksesta on jo vuosi. Otsan yläpuolelta hiusten läpi selvästi alkanut näkymään päänahka.

Vierailija
31/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aussie tuotteissa silikonia? Käytätkö itse tuotteita, jotka sisältävät silikonia?

Vierailija
32/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ilmoittaa myös, että on hoikka, isorintainen varakas av-mamma.

Vierailija
33/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisiin, jotka ovat syntyneet jättämällä kampaamisen, muotoilutuotteet, silikonipitoiset shampoot ym. pois ja huolehtimalla vain puhtaudesta?

Mietin vaan, kun varsinkin kampaajilta kuulee kaikenlaista. Mm. mieheni parturi ei meinannut uskoa, kuulemma ei mahdollista ilman permanenttia :)

Vierailija
34/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti esim hiustenlaitto kesken.

Vierailija
35/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisiin, jotka ovat syntyneet jättämällä kampaamisen, muotoilutuotteet, silikonipitoiset shampoot ym. pois ja huolehtimalla vain puhtaudesta?

Mietin vaan, kun varsinkin kampaajilta kuulee kaikenlaista. Mm. mieheni parturi ei meinannut uskoa, kuulemma ei mahdollista ilman permanenttia :)

En oo toi kampaaja muuten vaan kysyn.

Vierailija
36/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähdön syynä voi olla esimerkiksi stressi ja vääränlainen ruokavalio.

Oletko viimeaikoina värjäillyt hiuksiasi tiuhaan? Nekin kuluttaa hiusta.

Aussie-tuotteissa ei ole silikonia.

Varaan joka asiakkaalle aina hyvin aikaa, ettei aika lopu kesken. Mikäli aika loppuu, niin toinen asiakas joutuu vähän odotteleen, tai sitten toinen kampaaja aloittelee.

Luonnonrastoja, tai mitään muitakaan rastoja en suosittele :) Ei ole kyllä niistä hirveästi kokemusta, mutta mitä olen kuullut niin hankala hoitaa ja näin.

Kannatta ilmoittaa noista hiuksista, niin kampaaja osaa varata oikeanlaiset tarvikkeet ja tarpeeksi aikaa.

Lisää kysymyksiä saa laittaa :)

Vierailija
37/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itse shampoita tms. joissa on silikonia. Ei sovi minun hiuksille yhtään.

Vierailija
38/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen leikkaus olisi hyvä taipuisalle,aavistuksen kihartuvalle tukalle? nykyisin kasvatan pitkää ja lyhyimmät ovat n.korvanlehden yläosaan,kerroksittain siis leikattu, ja nämä lyhyet kerrokset tuppaavat taipuilemaan ärsyttävästä,ns joulukuusi efekti...kannattaako minun kasvattaa kerroksia pois?

Vierailija
39/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Olet siis kasvattamassa pitempiä hiuksia? Ensinnäkin anna kerrosten kasvaa pois, ainakin vähän pitemmiksi kun korvalehdelle. Paras ois, kun nyt antaisit kasvaa rauhassa, ja kun hiukset on sopivan pituiset, kerrostat ne kivasti.

Oletko siis ajatellut jotain tuon tyylistä, vai vielä pitempää? :

http://4.bp.blogspot.com/-QbbQjla4c5A/TYS7dsXLcFI/AAAAAAAAALo/TGzueTZHO…

Vierailija
40/44 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään varsinaista maksimipituutta ei ole, mutta mielestäni maximissaan vähän reilu olkapäille ulottuva on sopiva.

Se näyttää vielä hillityltä, eikä mallista ulos kasvaneelta. Pitkät hiukset vanhentaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi