Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Höh ;( lukiolainen tulee saamaan opintorahaa vain 70€

Vierailija
25.05.2012 |

luulin että mun tuloilla olisi saanut enemmän :( kallista touhua lukiolaisen kanssa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika ei saa senttiäkään. Eikä tässä sentään mitään huipputuloisia olla:/

Mutta mieluummin kuitenkin panostetaan koulutukseen, kai se maksaa jossain vaiheessa itsensä takaisin:)

Vierailija
22/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisistä lapsista nyt on puhe? Mun kaksi lasta menee ammattiopistoon enkä kait saa senttiäkään vaikka olen yksinhuoltaja, että tässä tilanteessa kymppikin tuntuisi lottovoitolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vastauksia lukiessa alkaa tuo 70€ tuntumaan paljolta.

Vierailija
24/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain opintotukea lukiossa ollessani (ja äitini luona asuessani) runsas 20€. Äitini on yksinhuoltaja eikä tosiaan missään "rahahommissa" töissä. Abivuotena äitini sai kenkää oltuaan yhdessä firmassa 25 vuotta, mutta tulorajat katsotaan aiemmista verotiedoista, niin ei tullut senttiäkään lisää....

Vierailija
25/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva saa mitään. Tuo tekee vuodessa 700e. Lukuaineiden kursseja on noin 30, eli kirjoja tarvitsee noin 25. Näistä uusina on pakko ostaa vain osa kielistä sekä sellaiset, joista pitää ostaa ihan uusi painos. Kuussa ei tarvitse ostaa kuin joku kolme kirjaa, joista ison osan saa uutena eli menee helposti alle 50e/kk. Kirjoitin ylioppilaaksi viime vuonna. Aluksi ostin uusia, mutta pian aloin säästää satoja euroja ostamalla kirjakaupasta ja kavereilta käytettyjä. Omat voi myydä pois ja saada omat takaisin, kavereilta voi myös lainata!

Vierailija
26/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat tienaavat hieman yli 30 000 € vuodessa niin voi opintorahaa saada 70 € kuukaudessa. 40 000 euron vuosituloilla jää jo alle 40 euron. Kaksi työssäkäyvää vanhempaa niin eihän silloin saa enää mitään koska 60 000 euroa antaa opintorahaksi 0 euroa.

Vierailija
27/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps*